2017-08-25 19:00:16
Του Δημήτρη Κωνσταντάρα
«Έθιμο η βαρβαρότητα; Σε γάμο στα Τρίκαλα καλεσμένοι χόρευαν κρατώντας στα χέρια τους έναν ζωντανό κόκορα». Το διάβασα στο iefimerida, σε αναδημοσίευση από το trikalaola.gr που δημοσιεύει και φωτογραφία από την απίστευτη αυτή ιστορία που αρκετοί - από τους προσκαλεσμένους στο γλέντι- το διασκέδασαν πολύ, περήφανοι για τα ….έθιμα της περιοχής (Τρίκαλα παρακαλώ).
Μου προκάλεσε αηδία, σύγχιση, θλίψη και απογοήτευση αλλά και θυμό, όχι για τους ιθαγενείς διοργανωτές του …γλεντιού αλλά για τους – ενδεχομενως- ανύποπτους και αμέτοχους συνδαιτημόνες. Μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ και να θαυμάσετε αυτούς τους ανθρώπους που – δυστυχώς- κυκλοφορούν μεταξύ μας.
Πρόκειται για το βίντεο από το γάμο του γιου του δημάρχου Πύλης Τρικάλων που δείχνει τους καλεσμένους να χορεύουν κρατώντας έναν……ζωντανό κόκκορα ανάποδα και το οποίο μας πληροφορούν ότι κάνει το γύρο του Διαδικτύου προκαλώντας αίσθηση.
Στο γλέντι πού έγινε στο γήπεδο Ελευθεροχωρίου, οι καλεσμένοι χορεύουν αυτό που περιγράφεται ως «έκλεψαν τα προικιά της νύφης και γλεντάνε». Και σε αυτό το πλαίσιο σέρνουν στο χορό, τον κόκορα...
Η δημοσιοποίηση του βίντεο προκάλεσε την αντίδραση του τοπικού φιλοζωϊκού συλλόγου «Ο Άργος» ο οποίος με ανακοίνωσή του αναφέρει: «Με μεγάλη μας θλίψη και οργή παρακολουθούμε συνανθρώπους μας να γλεντούν και να χαίρονται ένα ευτυχές γεγονός κακοποιώντας ένα ζωντανό πλάσμα. Δεν υπάρχει ούτε λογική αλλά ούτε και συναίσθημα σε αυτό που βλέπουμε. Ο σεβασμός στην παράδοση απαιτεί σεβασμό σε κάθε έμψυχο πλάσμα. Τελεία και παύλα».
Ό,τι και να πεις γι αυτούς τους ανθρώπους του 2017, ξεπερνάει κάθε περιγραφή και το να κρυφτεί κανείς πίσω από την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα που «έρχονται από αρχαιοτάτων χρόνων» γα να μας θυμίσουν το παρελθόν μας, δεν δικαιολογεί αυτή τη βαρβαρότητα. Η συμπεριφορά των γλεντζέδων φίλων του γιού του Δημάρχου δεν διαφέρει καθόλου από τη συμπεριφορά των γλεντζέδων Ρομά του Μενιδίου που πυροβολούν στον αέρα, στέλνοντας «περιπλανώμενες» βολίδες στον ουρανό που ενίοτε «προσγειώνονται» σε ανύποπτα παιδιά που στα καλά καθούμενα, αποχαιρετούν τον «μάταιο τούτο κόσμο» και πηγαίνουν πρόωρα στον άλλο κόσμο και διηγούνται –ίσως- σ΄ αυτούς που συναντούν εκεί, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας τους. Αίσχος και ντροπή ρε σεις μάγκες της Πύλης Τρικάλων. Θα σας έχουμε υπόψη μας ως παραδείγματα προς αποφυγή.
Είμαι βέβαιος ότι ανήκετε σ΄ αυτούς τους πατεράδες, τις μανάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες που μαθαίνουν, περήφανοι, στα παιδιά και στα εγγόνια τους κι άλλα τέτοια βάρβαρα ήθη και έθιμα, μαζί με τα αντιπαιδαγωγικά «παιδικά» τραγουδάκια του τύπου «Αχ κουνελάκι κουνελάκι ξύλο που θα το φας», «Και τότε ρίξανε τον κλήρο να δούνε ποιος θα φαγωθεί» « Κ έφαγε ο γάλος τον μπάρμπα Μπρίλιο» και «Όταν έρθει ο χειμώνας πέφτει κάτω και ψοφά». Κι όλα τα άλλα παρόμοια «παιδικά» τραγουδάκια που ποτέ δεν κάνατε τον κόπο να προσπαθήσετε έστω να καταλάβετε τι σημαίνουν οι στίχοι τους και τι μηνύματα περνούν στα παιδάκια που τα παπαγαλίζουν, καταστρέφοντας έτσι την παιδική τους αθωότητα. Τραγουδάκια φτιαγμένα σε μιαν άλλη εποχή, σε άλλες συνθήκες που είχαν μεν κάποιο χιούμορ εκείνων των καιρών αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ήταν παιδικά.
Κι όπως διαβάζω σε εξαιρετικά κείμενα, σοβαρών λαογράφων: «Κούνια μπέλα, έσπασε η κουτέλα, χύθηκε το γάλα, τι θα πει η δασκάλα, κούνια μπέλα, έπεσε η κοπέλα, χτύπησε το γόνα και γελά η Παγώνα». Και τι σημειώνει ο λαογράφος; « Θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί ένα είδος προετοιμασίας για την αληθινή ζωή. Ενώ κάνεις κούνια, για κάποιο ανεξήγητο λόγο σπας το κεφάλι σου χύνοντας το γάλα και να σε δω πως θα δικαιολογηθείς στην δασκάλα γι αυτό που έκανες μέσα στο σχολικό περιβάλλον το οποίο θεωρητικά θα έπρεπε να είχε φροντίσει να μην κάνεις κούνια την ώρα που έπρεπε να πιεις το γάλα σου στις, προφανώς, ακατάλληλες εγκαταστάσεις της παιδικής χαράς του σχολείου. Εν τω μεταξύ, δε φτάνει που πέφτεις και αντιμετωπίζεις όλη αυτή τη συμφορά, ο γιατρός θα συνειδητοποιήσει ότι μάλλον έχεις πάθει το λιγότερο κάκωση μηνίσκου και η Παγώνα χτυπιέται από τα γέλια μετά την εντυπωσιακή σαβούρα που έφαγες. Μπράβο στην Παγώνα».
Ναι…. ναι… το ίδιο είναι. Την ίδια σοβαρότητα έχετε κι εσείς που –προφανώς πιωμένοι- αρπάζετε ένα κόκορα απ΄ τα πόδια, τον γυρνάτε ανάποδα κι αρχίζετε να χορεύετε και να γλεντάτε, βασανίζοντας αφόρητα το ζωντανό γιατί έτσι σας είπαν ότι έλεγε η ..παράδοση. Τι λέει η παράδοση; Τι λένε τα έθιμα; Τι λένε «της γιαγιάς τα παραμύθια»; Τι λένε τα «παιδικά τραγουδάκια» που μερικοί «σύγχρονοι» καλλιτέχνες τα διασκευάζουν σε …προοδευτικό ροκ χωρίς να έχουν ιδέα τι λέει το τραγουδάκι για «Του Μανώλη την ταβέρνα», όπου «έπεσε μια ντουφεκιά»;
Το ξαναλέω: Ντροπή και αίσχος.
koukfamily
«Έθιμο η βαρβαρότητα; Σε γάμο στα Τρίκαλα καλεσμένοι χόρευαν κρατώντας στα χέρια τους έναν ζωντανό κόκορα». Το διάβασα στο iefimerida, σε αναδημοσίευση από το trikalaola.gr που δημοσιεύει και φωτογραφία από την απίστευτη αυτή ιστορία που αρκετοί - από τους προσκαλεσμένους στο γλέντι- το διασκέδασαν πολύ, περήφανοι για τα ….έθιμα της περιοχής (Τρίκαλα παρακαλώ).
Μου προκάλεσε αηδία, σύγχιση, θλίψη και απογοήτευση αλλά και θυμό, όχι για τους ιθαγενείς διοργανωτές του …γλεντιού αλλά για τους – ενδεχομενως- ανύποπτους και αμέτοχους συνδαιτημόνες. Μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ και να θαυμάσετε αυτούς τους ανθρώπους που – δυστυχώς- κυκλοφορούν μεταξύ μας.
Πρόκειται για το βίντεο από το γάμο του γιου του δημάρχου Πύλης Τρικάλων που δείχνει τους καλεσμένους να χορεύουν κρατώντας έναν……ζωντανό κόκκορα ανάποδα και το οποίο μας πληροφορούν ότι κάνει το γύρο του Διαδικτύου προκαλώντας αίσθηση.
Στο γλέντι πού έγινε στο γήπεδο Ελευθεροχωρίου, οι καλεσμένοι χορεύουν αυτό που περιγράφεται ως «έκλεψαν τα προικιά της νύφης και γλεντάνε». Και σε αυτό το πλαίσιο σέρνουν στο χορό, τον κόκορα...
Η δημοσιοποίηση του βίντεο προκάλεσε την αντίδραση του τοπικού φιλοζωϊκού συλλόγου «Ο Άργος» ο οποίος με ανακοίνωσή του αναφέρει: «Με μεγάλη μας θλίψη και οργή παρακολουθούμε συνανθρώπους μας να γλεντούν και να χαίρονται ένα ευτυχές γεγονός κακοποιώντας ένα ζωντανό πλάσμα. Δεν υπάρχει ούτε λογική αλλά ούτε και συναίσθημα σε αυτό που βλέπουμε. Ο σεβασμός στην παράδοση απαιτεί σεβασμό σε κάθε έμψυχο πλάσμα. Τελεία και παύλα».
Ό,τι και να πεις γι αυτούς τους ανθρώπους του 2017, ξεπερνάει κάθε περιγραφή και το να κρυφτεί κανείς πίσω από την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα που «έρχονται από αρχαιοτάτων χρόνων» γα να μας θυμίσουν το παρελθόν μας, δεν δικαιολογεί αυτή τη βαρβαρότητα. Η συμπεριφορά των γλεντζέδων φίλων του γιού του Δημάρχου δεν διαφέρει καθόλου από τη συμπεριφορά των γλεντζέδων Ρομά του Μενιδίου που πυροβολούν στον αέρα, στέλνοντας «περιπλανώμενες» βολίδες στον ουρανό που ενίοτε «προσγειώνονται» σε ανύποπτα παιδιά που στα καλά καθούμενα, αποχαιρετούν τον «μάταιο τούτο κόσμο» και πηγαίνουν πρόωρα στον άλλο κόσμο και διηγούνται –ίσως- σ΄ αυτούς που συναντούν εκεί, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας τους. Αίσχος και ντροπή ρε σεις μάγκες της Πύλης Τρικάλων. Θα σας έχουμε υπόψη μας ως παραδείγματα προς αποφυγή.
Είμαι βέβαιος ότι ανήκετε σ΄ αυτούς τους πατεράδες, τις μανάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες που μαθαίνουν, περήφανοι, στα παιδιά και στα εγγόνια τους κι άλλα τέτοια βάρβαρα ήθη και έθιμα, μαζί με τα αντιπαιδαγωγικά «παιδικά» τραγουδάκια του τύπου «Αχ κουνελάκι κουνελάκι ξύλο που θα το φας», «Και τότε ρίξανε τον κλήρο να δούνε ποιος θα φαγωθεί» « Κ έφαγε ο γάλος τον μπάρμπα Μπρίλιο» και «Όταν έρθει ο χειμώνας πέφτει κάτω και ψοφά». Κι όλα τα άλλα παρόμοια «παιδικά» τραγουδάκια που ποτέ δεν κάνατε τον κόπο να προσπαθήσετε έστω να καταλάβετε τι σημαίνουν οι στίχοι τους και τι μηνύματα περνούν στα παιδάκια που τα παπαγαλίζουν, καταστρέφοντας έτσι την παιδική τους αθωότητα. Τραγουδάκια φτιαγμένα σε μιαν άλλη εποχή, σε άλλες συνθήκες που είχαν μεν κάποιο χιούμορ εκείνων των καιρών αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ήταν παιδικά.
Κι όπως διαβάζω σε εξαιρετικά κείμενα, σοβαρών λαογράφων: «Κούνια μπέλα, έσπασε η κουτέλα, χύθηκε το γάλα, τι θα πει η δασκάλα, κούνια μπέλα, έπεσε η κοπέλα, χτύπησε το γόνα και γελά η Παγώνα». Και τι σημειώνει ο λαογράφος; « Θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί ένα είδος προετοιμασίας για την αληθινή ζωή. Ενώ κάνεις κούνια, για κάποιο ανεξήγητο λόγο σπας το κεφάλι σου χύνοντας το γάλα και να σε δω πως θα δικαιολογηθείς στην δασκάλα γι αυτό που έκανες μέσα στο σχολικό περιβάλλον το οποίο θεωρητικά θα έπρεπε να είχε φροντίσει να μην κάνεις κούνια την ώρα που έπρεπε να πιεις το γάλα σου στις, προφανώς, ακατάλληλες εγκαταστάσεις της παιδικής χαράς του σχολείου. Εν τω μεταξύ, δε φτάνει που πέφτεις και αντιμετωπίζεις όλη αυτή τη συμφορά, ο γιατρός θα συνειδητοποιήσει ότι μάλλον έχεις πάθει το λιγότερο κάκωση μηνίσκου και η Παγώνα χτυπιέται από τα γέλια μετά την εντυπωσιακή σαβούρα που έφαγες. Μπράβο στην Παγώνα».
Ναι…. ναι… το ίδιο είναι. Την ίδια σοβαρότητα έχετε κι εσείς που –προφανώς πιωμένοι- αρπάζετε ένα κόκορα απ΄ τα πόδια, τον γυρνάτε ανάποδα κι αρχίζετε να χορεύετε και να γλεντάτε, βασανίζοντας αφόρητα το ζωντανό γιατί έτσι σας είπαν ότι έλεγε η ..παράδοση. Τι λέει η παράδοση; Τι λένε τα έθιμα; Τι λένε «της γιαγιάς τα παραμύθια»; Τι λένε τα «παιδικά τραγουδάκια» που μερικοί «σύγχρονοι» καλλιτέχνες τα διασκευάζουν σε …προοδευτικό ροκ χωρίς να έχουν ιδέα τι λέει το τραγουδάκι για «Του Μανώλη την ταβέρνα», όπου «έπεσε μια ντουφεκιά»;
Το ξαναλέω: Ντροπή και αίσχος.
koukfamily
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Στη Βαγιαδολίδ καταλήγει οριστικά ο Γιαννιώτας
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ