2017-09-14 00:52:49
Φρέσκα νέα: Ενα ακόμη story του Nico Mastorakis πέρασε τις πύλες του Hollywood και ο ίδιος έχει κάθε λόγο να μην είναι ταπεινόφρων.
Όταν του δώσαμε συγχαρητήρια για την επιτυχία του και το κουράγιο του να παλεύει μας απάντησε:
-H πάλη είναι πια ρουτίνα Ο ίδιος θα σημειώσει στο Facebook: Χωρίς τυμπανοκρουσίες (για να εντυπωσιάσουμε τα αφελή ντόπια πλήθη).
Απλώς η προ ολίγου ανάρτηση του εγκυρότερου entertainment portal “Deadline Hollywood.”
“H Εndurance Media του Στηβ Ρίτσαρντς, εταιρία χρηματοδότησης και παραγωγής που η τελευταία της ταινία «Ο άνθρωπος που έρριξε τον Λευκό Οίκο» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ετοιμάζει το επόμενο project της. Θα χρηματοδοτήσει την «Ληστεία του ενός δισεκατομμυρίου» σε σενάριο του Κρις και του Τσαρλι Φρέηζιερ, βασισμένο σε ένα στόρυ του Νίκου Μαστοράκη.Η Endurance αυτή τη στιγμή ψάχνει για σκηνοθέτη και σκοπεύει να είναι σε παραγωγή το πρώτο τετράμηνο του 2018. Η πλοκή εστιάζει σε μια ελιτίστικη οικογένεια κλεπτών, που αναλαμβάνουν τη μεγαλύτερη ληστεία που έγινε ποτέ: να κλέψουν ενα δισεκατομμύριο δολλάρια, από το χρηματοκιβώτιο της μεγαλύτερης αγγλικής τράπεζας.
Ο Μαστοράκης θα είναι παραγωγός με τον Ρίτσαρντς, τον Στηβ Μπάρνετ και τον Τζεϊμς Τόμλινσον executive producers.”
EXCLUSIVE: Steve Richards’ Endurance Media, the finance and production outfit whose current pic Mark Felt: The Man Who Brought Down The White House just had its world premiere at the Toronto Film Festival, is setting up its next project. It has come on to package and finance The Billion Dollar Heist, an action thriller penned by Chris Frazier and Charlie Frazier based on a concept by Nico Mastorakis. Endurance is out to directors now, and the plan is to get the pic into production in first-quarter 2018. The plot centers on a family of elite bank thieves who are tasked with the biggest heist in history — stealing $1 billion from the vault of London’s largest bank. Mastorakis will produce, and Endurance’s Richards, Steve Barnett and James Tomlinson are exec producers.
Γλαφυρός, σχεδόν μυθιστορηματικός, διηγείται τη ζωή του στον Μαρίνο Βυθούλκα και το People σε μια παλαιότερη συναρπαστική αφήγηση: Η μέρα που γνώρισε τον Ωνάση , η πρώτη εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση, το γεύμα με τον Μίνωα Κυριακού και η «γέννηση» του ΑΝΤ1, το ρεκόρ του Star, αλλά και η σκληρή κριτική στα τηλεοπτικά πρόσωπα.
Γλυφάδα, 1960. Ο Αριστοτέλη Ωνάσης βρίσκεται στην αγαπημένη του ψαροταβέρνα, Αντωνόπουλος, στην παραλία της Γλυφάδας, στην οδό Διαδόχου Παύλου. Στο τραπέζι κάθεται η Μαρία Κάλλας και η ολιγομελής συντροφιά τους. Το συγκεκριμένο μέρος είναι το αγαπημένο στέκι του μεγιστάνα, κάτι που γνωρίζουν οι περισσότεροι –αν όχι όλοι οι– δημοσιογράφοι.
Ένας 19χρονος αδύνατος ρεπόρτερ σηκώνει τη φωτογραφική του μηχανή, βάζοντας στο κάδρο του το μυθικό ζευγάρι. «Είχα μια πανάθλια φωτογραφική μηχανή. Εκείνη, όμως, τη μέρα αποφάσισε να μου μιλήσει: “Νικόλα, τον Ωνάση και την Κάλλας δεν τους βγάζουν με τέτοια φωτογραφική μηχανή”. Του εξήγησα πως έπαιρνα έναν πολύ μικρό μισθό. “Κανείς δεν έβγαλε λεφτά δουλεύοντας για κάποιον άλλο. Κάποτε, μπορεί να βγάλεις τη δική σου εφημερίδα” μου απάντησε και έφυγε.
Την επόμενη μέρα, πηγαίνω στην εφημερίδα και βρίσκω ένα τεράστιο πακέτο με το περιτύλιγμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το ανοίγω και μέσα υπήρχε μια ολοκαίνουργια φωτογραφική μηχανή Graflex με το φλας της, που κόστιζε, τότε, τεσσάρων ετών μισθούς.
Μέσα στο πακέτο δεν υπήρχε κάρτα.Την επόμενη φορά που τον είδα με την καινούρια φωτογραφική μηχανή στο χέρι, μου έκλεισε το μάτι» αποκαλύπτει στο People ο Νίκος Μαστοράκης. «Αυτή μάλιστα, είναι μηχανή» είπε.
Η γνωριμία του με τον Αριστοτέλη Ωνάση είχε γίνει μόλις λίγους μήνες πριν. Σαν γνήσιος κυνηγός του αποκλειστικού ρεπορτάζ, ο Νίκος ήταν συνέχεια πίσω του. «Μη με ενοχλείς, παιδί μου» ήταν η πρώτη κουβέντα του Ωνάση στον Μαστοράκη. «Παιδί μου με λέει ο πατέρας μου. Εσείς μπορείτε να με λέτε Νίκο» γυρνάει εκείνος με τη νεανική του αυθάδεια.
Το 1971, υποδυόμενος ένα μουσικό της μπάντας του Γιάννη Πουλόπουλου, καταφέρνει να πατήσει το πόδι του στο Σκορπιό και να παρευρεθεί στο πάρτι του Έλληνα μεγιστάνα, οκτώ μήνες πριν ανακοινώσει το γάμο του με την Jackie Kennedy.
Από τη στιγμή που ξεκίνησε να δουλεύει ως δημοσιογράφος, θυμάται πάντα τον εαυτό του να κυνηγά τους διεθνείς celebrities. «Ο λόγος που οι εφημερίδες έστελναν εμένα ήταν η καλή γνώση αγγλικών, κάτι που δεν ήταν συνηθισμένο για εκείνη την εποχή. Ήμουν ρεπόρτερ και όχι δημοσιογράφος της ξάπλας».
Δεν του ξέφευγε τίποτα, καθότι, εκτός από φωτορεπόρτερ, ήταν οδηγός αγώνων και έφτανε συνήθως πρώτος με τη φωτογραφική του μηχανή στα αποκλειστικά θέματα. Πολλές, όμως, από τις αποκλειστικότητες εμπεριείχαν και κινδύνους.Έχει πέσει με ελικόπτερο, κόντεψε να τον συνθλίψει τανκ που έπεφτε από αεροπλάνο με κλειστό αλεξίπτωτο σε στρατιωτικές ασκήσεις στην Τουρκία, ενώ κινδύνεψε όταν ο σωματοφύλακας του Κennedy ανακάλυψε τη φωτογραφική του μηχανή. «Μονίμως κινδύνευα από κάτι. Σε εκείνη την ηλικία δεν ξέρεις τι σημαίνει κίνδυνος. Το μόνο πράγμα που είχα στο μυαλό μου ήταν η επιτυχία».
Μια ακόμα μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία του Νίκου Μαστοράκη είναι το 1963, στη δολοφονία του πολιτικού Γρηγόρη Λαμπράκη στη Θεσσαλονίκη, όταν μια νοσοκόμα δίνει στον 22άχρονο τότε Νίκο μια ιατρική ποδιά και εκείνος μπαίνει στο δωμάτιο του πολιτικού την ώρα που τον αποσυνέδεαν από τη μηχανική υποστήριξη.
Η γνωριμία με την «ερωμένη» του στη Νέα ΥόρκηΤο πρώτο ταξίδι του Νίκου Μαστοράκη στην Αμερική γίνεται το 1966, με την παρθενική πτήση της Ολυμπιακής. Εκείνη την περίοδο εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα Μεσημβρινή και ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη, προκειμένου να καλύψει τη φιλοξενία της Ολυμπιακής στο παρθενικό της ταξίδι. «Πετάξαμε με ένα Boeing 707 με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Μόλις περπάτησα στο Μανχάταν, έμεινα ό,τι πιο κάγκελο έχω υπάρξει στη ζωή μου. Τίποτα δεν με χτύπησε πολιτιστικά και πολιτισμικά κατά τέτοιον τρόπο, που να μην μπορώ να αντιδράσω. Περπατούσα στους δρόμους, κοιτούσα τους ουρανοξύστες και έψαχνα να βρω ουρανό». Εκείνο όμως που τον εντυπωσίασε ακόμα περισσότερο ήταν η τηλεόραση. Στο δωμάτιο του ξενοδοχείο Hilton, όπου διέμενε, εκτός από τον ένα δέκτη, νοίκιασε άλλους δύο, προκειμένου να βλέπει τρία κανάλια ταυτόχρονα, το ABC, το CBS και το NBC.
«Μετά την πρώτη μου γνωριμία με την αμερικανική τηλεόραση, σκέφτηκα πως πρέπει να κάνω τηλεόραση στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα, όμως, δεν υπήρχε τηλεόραση, παρά μόνο ένας πειραματικός σταθμός της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού. Βρήκα το συνταγματάρχη Κοντοστάνο, που ήταν υπεύθυνος, και του ζήτησα να κάνω εκπομπή. Εκείνος δέχτηκε, αλλά με πληροφόρησε πως δεν υπάρχουν στούντιο. Βέβαια, το μεγάλο όπλο της Γ.Υ.Σ. ήταν η κινηματογραφία. Με οπερατέρ τον Γιώργο Πανουσόπουλο, τον Χρήστο Μάγκο, τον Άρη Σταύρου και πολλούς άλλους ανθρώπους, που έγραψαν ιστορία στον κινηματογράφο, ξεκινήσαμε να κάνουμε βιντεοκλίπ όλων των μεγάλων σταρ της εποχής». Το μόνο στούντιο που διέθετε η Γ.Υ.Σ. ήταν ένα μονοκάμερο στα Τουρκοβούνια, όπου η προσπέλαση γινόταν μόνο με στρατιωτικό τζιπ. Σε αυτό, λοιπόν, το στούντιο ο Νίκος Μαστοράκης ανέβασε την εγκυμονούσα τότε Ζωή Λάσκαρη στο πρώτο της παιδί, τη Μάρθα Κουτουμάνου. «Εκτός από τη Ζωή, που είχε κοιλιά 8 μηνών, ανέβασα και τον Ζαμπέτα με μπουζούκι, αλλά και μερικούς πνευματιστές με γυάλα. Αυτά που είπαν πανικόβαλαν τους πολυπληθείς τηλεθεατές… που μετά δυσκολίας ξεπερνούσαν τους 60. Οι μετρήσεις θεαματικότητας εκείνη την εποχή ήταν πολύ απλές. Βγαίναμε στην ταράτσα και μετρούσαμε κεραίες. Αν είχαν αυξηθεί, λέγαμε πως κάτι κάναμε» λέει γελώντας στο People.
Δύο χρόνια μετά την πτώση της Χούντας, ο Νίκος Μαστοράκης φεύγει στην Αγγλία και την Αμερική για να κυνηγήσει το μεγάλο του όνειρο: Να κάνει ταινίες. Μέχρι σήμερα, έχει γράψει και σκηνοθετήσει 24 ταινίες, εκ των οποίων η μία ήταν αφιερωμένη στη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση, με τίτλο The Greek Tycoon.
Η «γέννηση» του ΑΝΤ1
Σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη στην εκπομπή Ευθέως, εξομολογήθηκε πως δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί με την ιδιωτική τηλεόραση, αν δεν ήταν πειστικός και ταυτόχρονα γοητευτικός ο Μίνως Κυριακού. Η πρώτη τους συνάντηση έγινε το καλοκαίρι του 1989, στο roof garden του InterContinental. «Μόλις είχα τελειώσει το γύρισμα της ταινίας Hired to Kill, που έκανα στην Κέρκυρα, και ο Μίνως είχε φαγωθεί να μιλήσουμε. Ο φίλος μου, Αλέκος Ρήγας, που ήταν το δεξί χέρι του Κυριακού, με παρότρυνε να τον συναντήσω. Εκείνη την περίοδο ήξερα ελάχιστα πράγματα για τα ελληνικά media. Πράγματι, το ραντεβού έγινε. Φάγαμε μαζί και μου είπε πως, αν δεν βγάλω εγώ το κανάλι, ο ΑΝΤ1 δεν θα βγει ποτέ».
Το Mega είχε ήδη προγραμματίσει την πρεμιέρα του για τις 20 Νοεμβρίου και ο Μίνωας Κυριακού ήθελε, ιδανικά, ο ΑΝΤ1 να βγει ένα μήνα μετά. «Του απάντησα ευγενικά πως δεν είχα πρόθεση να συνεργαστώ, επειδή ζούσα στην Αμερική, έκανα τις ταινίες μου και δεν είχα τη διάθεση να έρθω στην Ελλάδα για να κάνω τηλεόραση. Την επόμενη εβδομάδα έφυγα για Λος Άντζελες, αλλά ο Μίνωας επέμενε. Μου έστελνε φαξ, μου τηλεφωνούσε και με διαβεβαίωνε πως θα είχα ό,τι ζητούσα. Κάποια στιγμή, απελπίστηκα και για να γλιτώσω είπα “ναι”.
Ήρθα στην Ελλάδα και πήγα στο γραφείο του. Ο ΑΝΤ1 έβγαινε από ένα μηχάνημα VHS, που βρισκόταν στο πάτωμα του προθαλάμου του γραφείου του Μίνωα, με μια τεράστια άγαρμπη καρτέλα που έγραφε “ΑΝΤΕΝΝΑ TELEVISION”. Του είπα πως το λογότυπο του καναλιού πρέπει να είναι πολύ μικρότερο. Του ζήτησα ένα χαρτί, μολύβι και ζωγράφισα το ΑΝΤ1. Μετά έδωσα το χαρτί με το σήμα σε ένα γραφίστα με αερογράφο για να το κάνει έγχρωμο. Έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο λογότυπο που βγήκε στον αέρα» περιγράφει στο People.
Ο ΑΝΤ1 κάνει την εμφάνισή του στους τηλεοπτικούς δέκτες στις 31/12/1989, με τη μαγνητοσκοπημένη εκπομπή Τηλερουλέτα, που παρουσίαζε ο Τέρενς Κουίκ. «Μετά την πρώτη εκπομπή, έπεσα νεκρός στο κρεβάτι, γιατί είχα να κοιμηθώ τέσσερις μέρες». Κάποια στιγμή, στους διαδρόμους του καναλιού, βλέπει σε ένα γραφείο και πίσω από μια στοίβα με σενάρια μια γνώριμη φυσιογνωμία. Είναι ο Νίκος Φώσκολος, ο οποίος είχε προσληφθεί από τον Μίνωα Κυριακού για να διαβάζει σενάρια που υποβάλλονται για σειρές. Αμέσως, ο Μαστοράκης πάει τρέχοντας στο γραφείο του Κυριακού και τον προτρέπει να απολύσει τον Φώσκολο από υπάλληλο και να τον στείλει σπίτι του για να γράψει μια σαπουνόπερα. Έτσι γεννιέται η Λάμψη, που από την πρώτη κιόλας ημέρα προβολής της σημειώνει εντυπωσιακά νούμερα τηλεθέασης.
«Μέχρι τη στιγμή που παραιτήθηκα, ο Μίνωας δεν μου είπε ποτέ “όχι”. Μπορεί να γκρίνιαζε, αλλά δεν έλεγε “όχι”. Για παράδειγμα, ήθελε να διώξει τη Ρούλα Κορομηλά. Ο έρωτάς της με τον Stefano Sartini είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο Ciao ANT1. Κάποια στιγμή, ήρθε ο Μίνωας και μου είπε πως δεν μπορεί άλλο αυτή την ιστορία με τον Sartini και να τη διώξω. Του απάντησα πως στην πέμπτη εκπομπή δεν μπορούσα να βρω άλλη παρουσιάστρια και το δέχτηκε, διότι δεν υπήρχε άλλη λύση. Κάπως έτσι έμεινε η Ρούλα στο Ciao ANT1 και έγινε show woman» λέει στο People. Οι σχέσεις του σήμερα, τόσο με τον Μίνωα, όσο και με τον Θοδωρή Κυριακού είναι άριστες. «Είναι το μόνο κανάλι με το οποίο έχω πολύ καλές και φιλικές σχέσεις διαρκείας».
«Εγώ έχω το χρυσάφι, εσύ το φτυάρι»
Φεύγοντας από τον ΑΝΤ1, δέχεται τηλεφώνημα από τον Γιώργο Κουρή. Είναι 1993. «Νίκο, εγώ έχω το χρυσάφι κι εσύ το φτυάρι, έλα να βγάλουμε το Star». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Γιώργου Κουρή στον Νίκο Μαστοράκη, ο οποίος πάλι αντέδρασε αρνητικά, καθώς ο Κουρής τον έβριζε ανελλιπώς στα πρωτοσέλιδα μιας κουτσομπολίστικης εφημερίδας του. «Νίκο, κάθε φορά που σε βρίζω, ανεβαίνει η κυκλοφορία. Άμα δεν με πιστεύεις, να σου φέρω τα δελτία του πρακτορείου» ήταν η αποστομωτική απάντηση του Κουρή. Μάλιστα, τον διαβεβαίωσε πως τα χρήματα για το κανάλι θα τα έβαζε ο Θεόδωρος Βαρδινογιάννης. «Πήγαμε στο γραφείο του Θόδωρου με τη βέσπα του Κουρή. Ο προϋπολογισμός που έκανα για το Star ήταν 2 δισ. δραχμές. Προϋπολογισμός για ένα κανάλι που θέλεις να ζήσει για πολλά χρόνια. Το είπα και στον Βαρδινογιάννη». Η συμφωνία έκλεισε τον Ιούνιο του 1993 και το Star βγήκε στον αέρα μέσα σε έξι μήνες, χρόνο-ρεκόρ για ένα νεοσύστατο κανάλι».
Το κτίριο της εφημερίδας Αυριανή στον Ταύρο στέγαζει το Star, ενώ το γραφείο του Νίκου Μαστοράκη διαθέτει κρεβατοκάμαρα και μπάνιο. Από το Star αποχωρεί το 1994. «Την ημέρα που έγραφα το τελευταίο Αργά για το Star, έκανα σύνδεση με την Έλλη Στάη στο ΣΚΑΪ, η οποία με ρώτησε αν ισχύουν οι φήμες πως θα πάω εκεί, κάτι που επιβεβαίωσα». Από την επόμενη μέρα, η εκπομπή Αργά βγαίνει από τη συχνότητα του ΣΚΑΪ και ο Νίκος Μαστοράκης αναλαμβάνει διευθυντής προγράμματος του σταθμού. Μετά από μια διένεξη με τον τότε γενικό διευθυντή του ΣΚΑΪ, Νίκο Κακαουνάκη, ο Μαστοράκης αποχωρεί. Λίγες μέρες αργότερα, μια τυχαία συνάντηση με τον Μίνωα Κυριακού στο La Playa της Βούλας θα αναθερμάνει τις σχέσεις των δύο αντρών και θα σημάνει την επιστροφή του Νίκου στον τόπο του εγκλήματος, καθότι συμφωνούν για δύο σίριαλ, το Χωρισμένοι με Παιδιά και το Καληνύχτα, Μαμά.
Μετά τον ΑΝΤ1, ο Νίκος Μαστοράκης καλείται να στήσει το πρόγραμμα του νέου Alpha και όλο το promotion. Η τελευταία εκπομπή που παρουσιάζει στον Alpha είναι το 2008 και τη βαφτίζουν 12. Καθόλου τυχαίος τίτλος. «Ήταν ένα Αργά, αλλά στην έκδοση που το ήθελε ο Xατζηνικολάου . Με ζωντανή ορχήστρα και κοινό. Την ονομάσαμε 12, επειδή κάναμε συνολικά 12 επεισόδια που προβάλλονταν μεσάνυχτα». Αυτή ήταν και η τελευταία του τηλεοπτική δουλειά. Από το 2008 μέχρι σήμερα δεν του έχει γίνει καμία τηλεοπτική πρόταση.
«Δεν με θέλει κανένα κανάλι. Από την άλλη, όμως, δεν θα επέστρεφα. Σήμερα είναι κατάρα να κάνεις τηλεόραση, αφού πλέον κάνουν τηλεόραση μόνο οι υπάλληλοι. Άλλωστε, είναι τιμητικό να μη σε θέλουν επειδή σε φοβούνται κι επειδή ξέρεις περισσότερα απ’ αυτούς».
Αν του γινόταν πρόταση από τον Μίνωα Κυριακού να επιστρέψει στον ΑΝΤ1, θα δεχόταν; «Νομίζω πως ο Μίνως δεν ασχολείται πια με το κανάλι του. Ο Θοδωρής το διοικεί και δεν θα με έπαιρνε ποτέ τηλέφωνο για να πάω». πηγή
epixirimatias
Όταν του δώσαμε συγχαρητήρια για την επιτυχία του και το κουράγιο του να παλεύει μας απάντησε:
-H πάλη είναι πια ρουτίνα Ο ίδιος θα σημειώσει στο Facebook: Χωρίς τυμπανοκρουσίες (για να εντυπωσιάσουμε τα αφελή ντόπια πλήθη).
Απλώς η προ ολίγου ανάρτηση του εγκυρότερου entertainment portal “Deadline Hollywood.”
“H Εndurance Media του Στηβ Ρίτσαρντς, εταιρία χρηματοδότησης και παραγωγής που η τελευταία της ταινία «Ο άνθρωπος που έρριξε τον Λευκό Οίκο» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ετοιμάζει το επόμενο project της. Θα χρηματοδοτήσει την «Ληστεία του ενός δισεκατομμυρίου» σε σενάριο του Κρις και του Τσαρλι Φρέηζιερ, βασισμένο σε ένα στόρυ του Νίκου Μαστοράκη.Η Endurance αυτή τη στιγμή ψάχνει για σκηνοθέτη και σκοπεύει να είναι σε παραγωγή το πρώτο τετράμηνο του 2018. Η πλοκή εστιάζει σε μια ελιτίστικη οικογένεια κλεπτών, που αναλαμβάνουν τη μεγαλύτερη ληστεία που έγινε ποτέ: να κλέψουν ενα δισεκατομμύριο δολλάρια, από το χρηματοκιβώτιο της μεγαλύτερης αγγλικής τράπεζας.
Ο Μαστοράκης θα είναι παραγωγός με τον Ρίτσαρντς, τον Στηβ Μπάρνετ και τον Τζεϊμς Τόμλινσον executive producers.”
EXCLUSIVE: Steve Richards’ Endurance Media, the finance and production outfit whose current pic Mark Felt: The Man Who Brought Down The White House just had its world premiere at the Toronto Film Festival, is setting up its next project. It has come on to package and finance The Billion Dollar Heist, an action thriller penned by Chris Frazier and Charlie Frazier based on a concept by Nico Mastorakis. Endurance is out to directors now, and the plan is to get the pic into production in first-quarter 2018. The plot centers on a family of elite bank thieves who are tasked with the biggest heist in history — stealing $1 billion from the vault of London’s largest bank. Mastorakis will produce, and Endurance’s Richards, Steve Barnett and James Tomlinson are exec producers.
Γλαφυρός, σχεδόν μυθιστορηματικός, διηγείται τη ζωή του στον Μαρίνο Βυθούλκα και το People σε μια παλαιότερη συναρπαστική αφήγηση: Η μέρα που γνώρισε τον Ωνάση , η πρώτη εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση, το γεύμα με τον Μίνωα Κυριακού και η «γέννηση» του ΑΝΤ1, το ρεκόρ του Star, αλλά και η σκληρή κριτική στα τηλεοπτικά πρόσωπα.
Γλυφάδα, 1960. Ο Αριστοτέλη Ωνάσης βρίσκεται στην αγαπημένη του ψαροταβέρνα, Αντωνόπουλος, στην παραλία της Γλυφάδας, στην οδό Διαδόχου Παύλου. Στο τραπέζι κάθεται η Μαρία Κάλλας και η ολιγομελής συντροφιά τους. Το συγκεκριμένο μέρος είναι το αγαπημένο στέκι του μεγιστάνα, κάτι που γνωρίζουν οι περισσότεροι –αν όχι όλοι οι– δημοσιογράφοι.
Ένας 19χρονος αδύνατος ρεπόρτερ σηκώνει τη φωτογραφική του μηχανή, βάζοντας στο κάδρο του το μυθικό ζευγάρι. «Είχα μια πανάθλια φωτογραφική μηχανή. Εκείνη, όμως, τη μέρα αποφάσισε να μου μιλήσει: “Νικόλα, τον Ωνάση και την Κάλλας δεν τους βγάζουν με τέτοια φωτογραφική μηχανή”. Του εξήγησα πως έπαιρνα έναν πολύ μικρό μισθό. “Κανείς δεν έβγαλε λεφτά δουλεύοντας για κάποιον άλλο. Κάποτε, μπορεί να βγάλεις τη δική σου εφημερίδα” μου απάντησε και έφυγε.
Την επόμενη μέρα, πηγαίνω στην εφημερίδα και βρίσκω ένα τεράστιο πακέτο με το περιτύλιγμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το ανοίγω και μέσα υπήρχε μια ολοκαίνουργια φωτογραφική μηχανή Graflex με το φλας της, που κόστιζε, τότε, τεσσάρων ετών μισθούς.
Μέσα στο πακέτο δεν υπήρχε κάρτα.Την επόμενη φορά που τον είδα με την καινούρια φωτογραφική μηχανή στο χέρι, μου έκλεισε το μάτι» αποκαλύπτει στο People ο Νίκος Μαστοράκης. «Αυτή μάλιστα, είναι μηχανή» είπε.
Η γνωριμία του με τον Αριστοτέλη Ωνάση είχε γίνει μόλις λίγους μήνες πριν. Σαν γνήσιος κυνηγός του αποκλειστικού ρεπορτάζ, ο Νίκος ήταν συνέχεια πίσω του. «Μη με ενοχλείς, παιδί μου» ήταν η πρώτη κουβέντα του Ωνάση στον Μαστοράκη. «Παιδί μου με λέει ο πατέρας μου. Εσείς μπορείτε να με λέτε Νίκο» γυρνάει εκείνος με τη νεανική του αυθάδεια.
Το 1971, υποδυόμενος ένα μουσικό της μπάντας του Γιάννη Πουλόπουλου, καταφέρνει να πατήσει το πόδι του στο Σκορπιό και να παρευρεθεί στο πάρτι του Έλληνα μεγιστάνα, οκτώ μήνες πριν ανακοινώσει το γάμο του με την Jackie Kennedy.
Από τη στιγμή που ξεκίνησε να δουλεύει ως δημοσιογράφος, θυμάται πάντα τον εαυτό του να κυνηγά τους διεθνείς celebrities. «Ο λόγος που οι εφημερίδες έστελναν εμένα ήταν η καλή γνώση αγγλικών, κάτι που δεν ήταν συνηθισμένο για εκείνη την εποχή. Ήμουν ρεπόρτερ και όχι δημοσιογράφος της ξάπλας».
Δεν του ξέφευγε τίποτα, καθότι, εκτός από φωτορεπόρτερ, ήταν οδηγός αγώνων και έφτανε συνήθως πρώτος με τη φωτογραφική του μηχανή στα αποκλειστικά θέματα. Πολλές, όμως, από τις αποκλειστικότητες εμπεριείχαν και κινδύνους.Έχει πέσει με ελικόπτερο, κόντεψε να τον συνθλίψει τανκ που έπεφτε από αεροπλάνο με κλειστό αλεξίπτωτο σε στρατιωτικές ασκήσεις στην Τουρκία, ενώ κινδύνεψε όταν ο σωματοφύλακας του Κennedy ανακάλυψε τη φωτογραφική του μηχανή. «Μονίμως κινδύνευα από κάτι. Σε εκείνη την ηλικία δεν ξέρεις τι σημαίνει κίνδυνος. Το μόνο πράγμα που είχα στο μυαλό μου ήταν η επιτυχία».
Μια ακόμα μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία του Νίκου Μαστοράκη είναι το 1963, στη δολοφονία του πολιτικού Γρηγόρη Λαμπράκη στη Θεσσαλονίκη, όταν μια νοσοκόμα δίνει στον 22άχρονο τότε Νίκο μια ιατρική ποδιά και εκείνος μπαίνει στο δωμάτιο του πολιτικού την ώρα που τον αποσυνέδεαν από τη μηχανική υποστήριξη.
Η γνωριμία με την «ερωμένη» του στη Νέα ΥόρκηΤο πρώτο ταξίδι του Νίκου Μαστοράκη στην Αμερική γίνεται το 1966, με την παρθενική πτήση της Ολυμπιακής. Εκείνη την περίοδο εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα Μεσημβρινή και ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη, προκειμένου να καλύψει τη φιλοξενία της Ολυμπιακής στο παρθενικό της ταξίδι. «Πετάξαμε με ένα Boeing 707 με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Μόλις περπάτησα στο Μανχάταν, έμεινα ό,τι πιο κάγκελο έχω υπάρξει στη ζωή μου. Τίποτα δεν με χτύπησε πολιτιστικά και πολιτισμικά κατά τέτοιον τρόπο, που να μην μπορώ να αντιδράσω. Περπατούσα στους δρόμους, κοιτούσα τους ουρανοξύστες και έψαχνα να βρω ουρανό». Εκείνο όμως που τον εντυπωσίασε ακόμα περισσότερο ήταν η τηλεόραση. Στο δωμάτιο του ξενοδοχείο Hilton, όπου διέμενε, εκτός από τον ένα δέκτη, νοίκιασε άλλους δύο, προκειμένου να βλέπει τρία κανάλια ταυτόχρονα, το ABC, το CBS και το NBC.
«Μετά την πρώτη μου γνωριμία με την αμερικανική τηλεόραση, σκέφτηκα πως πρέπει να κάνω τηλεόραση στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα, όμως, δεν υπήρχε τηλεόραση, παρά μόνο ένας πειραματικός σταθμός της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού. Βρήκα το συνταγματάρχη Κοντοστάνο, που ήταν υπεύθυνος, και του ζήτησα να κάνω εκπομπή. Εκείνος δέχτηκε, αλλά με πληροφόρησε πως δεν υπάρχουν στούντιο. Βέβαια, το μεγάλο όπλο της Γ.Υ.Σ. ήταν η κινηματογραφία. Με οπερατέρ τον Γιώργο Πανουσόπουλο, τον Χρήστο Μάγκο, τον Άρη Σταύρου και πολλούς άλλους ανθρώπους, που έγραψαν ιστορία στον κινηματογράφο, ξεκινήσαμε να κάνουμε βιντεοκλίπ όλων των μεγάλων σταρ της εποχής». Το μόνο στούντιο που διέθετε η Γ.Υ.Σ. ήταν ένα μονοκάμερο στα Τουρκοβούνια, όπου η προσπέλαση γινόταν μόνο με στρατιωτικό τζιπ. Σε αυτό, λοιπόν, το στούντιο ο Νίκος Μαστοράκης ανέβασε την εγκυμονούσα τότε Ζωή Λάσκαρη στο πρώτο της παιδί, τη Μάρθα Κουτουμάνου. «Εκτός από τη Ζωή, που είχε κοιλιά 8 μηνών, ανέβασα και τον Ζαμπέτα με μπουζούκι, αλλά και μερικούς πνευματιστές με γυάλα. Αυτά που είπαν πανικόβαλαν τους πολυπληθείς τηλεθεατές… που μετά δυσκολίας ξεπερνούσαν τους 60. Οι μετρήσεις θεαματικότητας εκείνη την εποχή ήταν πολύ απλές. Βγαίναμε στην ταράτσα και μετρούσαμε κεραίες. Αν είχαν αυξηθεί, λέγαμε πως κάτι κάναμε» λέει γελώντας στο People.
Δύο χρόνια μετά την πτώση της Χούντας, ο Νίκος Μαστοράκης φεύγει στην Αγγλία και την Αμερική για να κυνηγήσει το μεγάλο του όνειρο: Να κάνει ταινίες. Μέχρι σήμερα, έχει γράψει και σκηνοθετήσει 24 ταινίες, εκ των οποίων η μία ήταν αφιερωμένη στη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση, με τίτλο The Greek Tycoon.
Η «γέννηση» του ΑΝΤ1
Σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη στην εκπομπή Ευθέως, εξομολογήθηκε πως δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί με την ιδιωτική τηλεόραση, αν δεν ήταν πειστικός και ταυτόχρονα γοητευτικός ο Μίνως Κυριακού. Η πρώτη τους συνάντηση έγινε το καλοκαίρι του 1989, στο roof garden του InterContinental. «Μόλις είχα τελειώσει το γύρισμα της ταινίας Hired to Kill, που έκανα στην Κέρκυρα, και ο Μίνως είχε φαγωθεί να μιλήσουμε. Ο φίλος μου, Αλέκος Ρήγας, που ήταν το δεξί χέρι του Κυριακού, με παρότρυνε να τον συναντήσω. Εκείνη την περίοδο ήξερα ελάχιστα πράγματα για τα ελληνικά media. Πράγματι, το ραντεβού έγινε. Φάγαμε μαζί και μου είπε πως, αν δεν βγάλω εγώ το κανάλι, ο ΑΝΤ1 δεν θα βγει ποτέ».
Το Mega είχε ήδη προγραμματίσει την πρεμιέρα του για τις 20 Νοεμβρίου και ο Μίνωας Κυριακού ήθελε, ιδανικά, ο ΑΝΤ1 να βγει ένα μήνα μετά. «Του απάντησα ευγενικά πως δεν είχα πρόθεση να συνεργαστώ, επειδή ζούσα στην Αμερική, έκανα τις ταινίες μου και δεν είχα τη διάθεση να έρθω στην Ελλάδα για να κάνω τηλεόραση. Την επόμενη εβδομάδα έφυγα για Λος Άντζελες, αλλά ο Μίνωας επέμενε. Μου έστελνε φαξ, μου τηλεφωνούσε και με διαβεβαίωνε πως θα είχα ό,τι ζητούσα. Κάποια στιγμή, απελπίστηκα και για να γλιτώσω είπα “ναι”.
Ήρθα στην Ελλάδα και πήγα στο γραφείο του. Ο ΑΝΤ1 έβγαινε από ένα μηχάνημα VHS, που βρισκόταν στο πάτωμα του προθαλάμου του γραφείου του Μίνωα, με μια τεράστια άγαρμπη καρτέλα που έγραφε “ΑΝΤΕΝΝΑ TELEVISION”. Του είπα πως το λογότυπο του καναλιού πρέπει να είναι πολύ μικρότερο. Του ζήτησα ένα χαρτί, μολύβι και ζωγράφισα το ΑΝΤ1. Μετά έδωσα το χαρτί με το σήμα σε ένα γραφίστα με αερογράφο για να το κάνει έγχρωμο. Έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο λογότυπο που βγήκε στον αέρα» περιγράφει στο People.
Ο ΑΝΤ1 κάνει την εμφάνισή του στους τηλεοπτικούς δέκτες στις 31/12/1989, με τη μαγνητοσκοπημένη εκπομπή Τηλερουλέτα, που παρουσίαζε ο Τέρενς Κουίκ. «Μετά την πρώτη εκπομπή, έπεσα νεκρός στο κρεβάτι, γιατί είχα να κοιμηθώ τέσσερις μέρες». Κάποια στιγμή, στους διαδρόμους του καναλιού, βλέπει σε ένα γραφείο και πίσω από μια στοίβα με σενάρια μια γνώριμη φυσιογνωμία. Είναι ο Νίκος Φώσκολος, ο οποίος είχε προσληφθεί από τον Μίνωα Κυριακού για να διαβάζει σενάρια που υποβάλλονται για σειρές. Αμέσως, ο Μαστοράκης πάει τρέχοντας στο γραφείο του Κυριακού και τον προτρέπει να απολύσει τον Φώσκολο από υπάλληλο και να τον στείλει σπίτι του για να γράψει μια σαπουνόπερα. Έτσι γεννιέται η Λάμψη, που από την πρώτη κιόλας ημέρα προβολής της σημειώνει εντυπωσιακά νούμερα τηλεθέασης.
«Μέχρι τη στιγμή που παραιτήθηκα, ο Μίνωας δεν μου είπε ποτέ “όχι”. Μπορεί να γκρίνιαζε, αλλά δεν έλεγε “όχι”. Για παράδειγμα, ήθελε να διώξει τη Ρούλα Κορομηλά. Ο έρωτάς της με τον Stefano Sartini είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο Ciao ANT1. Κάποια στιγμή, ήρθε ο Μίνωας και μου είπε πως δεν μπορεί άλλο αυτή την ιστορία με τον Sartini και να τη διώξω. Του απάντησα πως στην πέμπτη εκπομπή δεν μπορούσα να βρω άλλη παρουσιάστρια και το δέχτηκε, διότι δεν υπήρχε άλλη λύση. Κάπως έτσι έμεινε η Ρούλα στο Ciao ANT1 και έγινε show woman» λέει στο People. Οι σχέσεις του σήμερα, τόσο με τον Μίνωα, όσο και με τον Θοδωρή Κυριακού είναι άριστες. «Είναι το μόνο κανάλι με το οποίο έχω πολύ καλές και φιλικές σχέσεις διαρκείας».
«Εγώ έχω το χρυσάφι, εσύ το φτυάρι»
Φεύγοντας από τον ΑΝΤ1, δέχεται τηλεφώνημα από τον Γιώργο Κουρή. Είναι 1993. «Νίκο, εγώ έχω το χρυσάφι κι εσύ το φτυάρι, έλα να βγάλουμε το Star». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Γιώργου Κουρή στον Νίκο Μαστοράκη, ο οποίος πάλι αντέδρασε αρνητικά, καθώς ο Κουρής τον έβριζε ανελλιπώς στα πρωτοσέλιδα μιας κουτσομπολίστικης εφημερίδας του. «Νίκο, κάθε φορά που σε βρίζω, ανεβαίνει η κυκλοφορία. Άμα δεν με πιστεύεις, να σου φέρω τα δελτία του πρακτορείου» ήταν η αποστομωτική απάντηση του Κουρή. Μάλιστα, τον διαβεβαίωσε πως τα χρήματα για το κανάλι θα τα έβαζε ο Θεόδωρος Βαρδινογιάννης. «Πήγαμε στο γραφείο του Θόδωρου με τη βέσπα του Κουρή. Ο προϋπολογισμός που έκανα για το Star ήταν 2 δισ. δραχμές. Προϋπολογισμός για ένα κανάλι που θέλεις να ζήσει για πολλά χρόνια. Το είπα και στον Βαρδινογιάννη». Η συμφωνία έκλεισε τον Ιούνιο του 1993 και το Star βγήκε στον αέρα μέσα σε έξι μήνες, χρόνο-ρεκόρ για ένα νεοσύστατο κανάλι».
Το κτίριο της εφημερίδας Αυριανή στον Ταύρο στέγαζει το Star, ενώ το γραφείο του Νίκου Μαστοράκη διαθέτει κρεβατοκάμαρα και μπάνιο. Από το Star αποχωρεί το 1994. «Την ημέρα που έγραφα το τελευταίο Αργά για το Star, έκανα σύνδεση με την Έλλη Στάη στο ΣΚΑΪ, η οποία με ρώτησε αν ισχύουν οι φήμες πως θα πάω εκεί, κάτι που επιβεβαίωσα». Από την επόμενη μέρα, η εκπομπή Αργά βγαίνει από τη συχνότητα του ΣΚΑΪ και ο Νίκος Μαστοράκης αναλαμβάνει διευθυντής προγράμματος του σταθμού. Μετά από μια διένεξη με τον τότε γενικό διευθυντή του ΣΚΑΪ, Νίκο Κακαουνάκη, ο Μαστοράκης αποχωρεί. Λίγες μέρες αργότερα, μια τυχαία συνάντηση με τον Μίνωα Κυριακού στο La Playa της Βούλας θα αναθερμάνει τις σχέσεις των δύο αντρών και θα σημάνει την επιστροφή του Νίκου στον τόπο του εγκλήματος, καθότι συμφωνούν για δύο σίριαλ, το Χωρισμένοι με Παιδιά και το Καληνύχτα, Μαμά.
Μετά τον ΑΝΤ1, ο Νίκος Μαστοράκης καλείται να στήσει το πρόγραμμα του νέου Alpha και όλο το promotion. Η τελευταία εκπομπή που παρουσιάζει στον Alpha είναι το 2008 και τη βαφτίζουν 12. Καθόλου τυχαίος τίτλος. «Ήταν ένα Αργά, αλλά στην έκδοση που το ήθελε ο Xατζηνικολάου . Με ζωντανή ορχήστρα και κοινό. Την ονομάσαμε 12, επειδή κάναμε συνολικά 12 επεισόδια που προβάλλονταν μεσάνυχτα». Αυτή ήταν και η τελευταία του τηλεοπτική δουλειά. Από το 2008 μέχρι σήμερα δεν του έχει γίνει καμία τηλεοπτική πρόταση.
«Δεν με θέλει κανένα κανάλι. Από την άλλη, όμως, δεν θα επέστρεφα. Σήμερα είναι κατάρα να κάνεις τηλεόραση, αφού πλέον κάνουν τηλεόραση μόνο οι υπάλληλοι. Άλλωστε, είναι τιμητικό να μη σε θέλουν επειδή σε φοβούνται κι επειδή ξέρεις περισσότερα απ’ αυτούς».
Αν του γινόταν πρόταση από τον Μίνωα Κυριακού να επιστρέψει στον ΑΝΤ1, θα δεχόταν; «Νομίζω πως ο Μίνως δεν ασχολείται πια με το κανάλι του. Ο Θοδωρής το διοικεί και δεν θα με έπαιρνε ποτέ τηλέφωνο για να πάω». πηγή
epixirimatias
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Όταν η πολιτική γίνεται επάγγελμα
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ο Νεϊμάρ καβάλησε το καλάμι
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ