2017-09-15 16:22:16
«Μερικά από τα θέματα που θίγονται είναι η μονοπώληση της γερμανικής ηγεμονίας στην Ευρώπη, η επέλαση των αγορών, η 'Ε.Ε. των πολλών ταχυτήτων'...».
«Το σύνολο σχεδόν των σκίτσων που γλίτωσαν από τη λογοκριτική πρακτική, διακατέχονται από τους ίδιους προβληματισμούς για τη σημερινή Ευρώπη, γεγονός που εντείνει τα ερωτηματικά για το σκεπτικό πίσω από τη διαδικασία επιλογής και απόρριψης» αναφέρει η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων για την λογοκριμένη έκθεση στο Ευρωκοινοβούλιο.
Όπως σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση, «μια απλή παρατήρηση των λογοκριμένων σκίτσων οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει υποψία... φιλοναζιστικού περιεχομένου σε κάποια από τις γελοιογραφίες, αλλά, απεναντίας, δύο από αυτές στρέφονται εχθρικά εναντίον του ναζισμού επισημαίνοντας τον κίνδυνο αναβίωσής του στην Ευρώπη».
«Εξίσου εντύπωση προκαλεί ότι ούτε και τα υπόλοιπα σκίτσα που απορρίφθηκαν παραβιάζουν τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου περί «προσβολής των αξιών της Ε.Ε.»
. Μερικά από τα θέματα που θίγονται σε αυτά είναι η μονοπώληση της γερμανικής ηγεμονίας στην Ευρώπη, η επέλαση των αγορών, η «Ε.Ε. των πολλών ταχυτήτων», ακόμα και η καυτηρίαση του αποτελέσματος του βρετανικού δημοψηφίσματος που οδήγησε στο Brexit!» τονίζει η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Στις 12/9/2017 ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου, με έκτακτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Στρασβούργο, κατήγγειλε «πρωτοφανή απόπειρα λογοκρισίας» σε βάρος έκθεσης γελοιογραφίας που προετοίμαζε με τον συνάδελφό του Patrick Le Hyaric για τα 60 χρόνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η έκθεση θα λάμβανε χώρα στο ευρωκοινοβούλιο των Βρυξελλών με αφορμή την επέτειο της υπογραφής της Συνθήκης της Ρώμης και θα διαρκούσε μια εβδομάδα. Σε αυτήν θα παρουσιάζονταν σκίτσα Ελλήνων και Γάλλων γελοιογράφων με θέμα την Ευρώπη.
Επειδή τις τελευταίες ημέρες ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά -άλλοτε εξαιτίας ελλιπούς πληροφόρησης, άλλοτε για πολιτικές σκοπιμότητες- και προκειμένου να αρθούν οι όποιες εντυπώσεις, η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων οφείλει να διασαφηνίσει τα εξής:
Καταρχήν, τα 28 έργα με τα οποία θα συμμετείχαν στην έκθεση ισάριθμοι Έλληνες γελοιογράφοι, αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό μόνο μέρος της μεγάλης έκθεσης «Sweet Europe»- «Γλυκειά Ευρώπη» που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο στον εκθεσιακό χώρο του Μετρό Συντάγματος. Σε αυτήν συμμετείχαν επίσης 28 σημαντικοί Βρετανοί σκιτσογράφοι που δημοσιεύουν στις μεγαλύτερες εφημερίδες του Ηνωμένου Βασιλείου. Θέμα της έκθεσης ήταν η Ευρώπη των λαών. Όπως ενημέρωνε το δελτίο Τύπου της διοργάνωσης: «Η κρίση και το άδηλο μέλλον της Ευρώπης είτε ως οικονομικής Ένωσης, είτε ως Ευρωπαϊκής κουλτούρας, αφορά ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα των λαών της. Ο φασισμός, η ξενοφοβία, η ανεργία, η ανισότητα, είναι ζητήματα που απασχολούν καθημερινά τους πολίτες της. Η Ευρώπη κλυδωνίζεται, και οι τριγμοί της κοινωνίας και των αξιών της επηρεάζουν και την παγκόσμια κοινότητα.»
Η έκθεση «Sweet Europe» σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, όπως εξάλλου φάνηκε από την ευρεία προσέλευση και τα σχόλια χιλιάδων επισκεπτών. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας της οφείλεται, ωστόσο, στον πλουραλισμό και την πολυχρωμία των απόψεων που με απόλυτη ελευθερία εξέφρασαν οι συμμετέχοντες μέσα από τα σκίτσα τους: από την καταγγελία της νεοφιλελεύθερης Ευρώπης-φρούριο και της ανόδου του νεοναζισμού, μέχρι τη στηλίτευση του Brexit και του ακροδεξιού ευρωσκεπτικισμού, γελοιογράφοι από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες κατέθεσαν -ο καθένας και η καθεμιά μέσα από τη δική του οπτική- τις ανησυχίες, τις επιφυλάξεις, αλλά και τις προσδοκίες τους για το παρόν και το μέλλον της Γηραιάς Ηπείρου.
Πώς φτάσαμε όμως στην ακύρωση, ουσιαστικά, της διοργάνωσης στις Βρυξέλλες; Όπως εξήγησε ο Στ. Κούλογλου, από τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου προβλέπεται ότι το περιεχόμενο κάθε έκθεσης πρέπει να αξιολογείται εκ των προτέρων προκειμένου να ελεγχθεί ότι δεν περιλαμβάνει φιλοναζιστικό ή άλλο προσβλητικό προς τις αξίες της Ε.Ε. περιεχόμενο. Με βάση αυτόν τον κανονισμό, η κοσμήτορας Catherine Bearder απέρριψε 12 από τα 28 σκίτσα της ελληνικής συμμετοχής. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα σκίτσα των Γιάννη Αντωνόπουλου (John Antono), Δημήτρη Γεωργοπάλη, Γιάννη Δράκου (dranis), Πάνου Ζάχαρη, Πέτρου Ζερβού, Γιάννη Ιωάννου, Ηλία Μακρή, Έφης Ξένου, Σπύρου Ορνεράκη, Βασίλη Παπαγεωργίου, Στάθη Σταυρόπουλου και Βαγγέλη Χερουβείμ.
Πλήθος ερωτημάτων γεννάει η απόρριψη των σκίτσων των εν λόγω δημιουργών, καθώς και τα κριτήρια με τα οποία λογοκρίθηκε η μισή σχεδόν ελληνική συμμετοχή.
Μια απλή παρατήρηση των λογοκριμένων σκίτσων οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει υποψία... φιλοναζιστικού περιεχομένου σε κάποια από τις γελοιογραφίες, αλλά, απεναντίας, δύο από αυτές στρέφονται εχθρικά εναντίον του ναζισμού επισημαίνοντας τον κίνδυνο αναβίωσής του στην Ευρώπη. Εξίσου εντύπωση προκαλεί ότι ούτε και τα υπόλοιπα σκίτσα που απορρίφθηκαν παραβιάζουν τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου περί «προσβολής των αξιών της Ε.Ε.». Μερικά από τα θέματα που θίγονται σε αυτά είναι η μονοπώληση της γερμανικής ηγεμονίας στην Ευρώπη, η επέλαση των αγορών, η «Ε.Ε. των πολλών ταχυτήτων», ακόμα και η καυτηρίαση του αποτελέσματος του βρετανικού δημοψηφίσματος που οδήγησε στο Brexit!
Από την άλλη μεριά, ενδιαφέρον έχει ότι και το σύνολο σχεδόν των σκίτσων που γλίτωσαν από τη λογοκριτική πρακτική, διακατέχονται από τους ίδιους προβληματισμούς για τη σημερινή Ευρώπη, γεγονός που εντείνει τα ερωτηματικά για το σκεπτικό πίσω από τη διαδικασία επιλογής και απόρριψης που ακολούθησε η Bearder».
«Sweet Europe»: Εγκαινιάζεται στη Ρόδο η έκθεση γελοιογραφίας που λογοκρίθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο
Η έκθεση γελοιογραφίας που παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Μετρό Συντάγματος και ένα αντιπροσωπευτικό μέρος θα παρουσιαζόταν στο Ευρωκοινοβούλιο -όμως πολλά σκίτσα λογοκρίθηκαν-, παρουσιάζεται την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις Πηγές Καλλιθέας Ρόδου με πρωτοβουλία της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων και της ΔΕΡΜ.Α.Ε., με την στήριξη της Βουλής των Ελλήνων, του Δήμου Ρόδου καθώς και του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών.
Οι επισκέπτες, εκτός από τα έργα 29 Ελλήνων γελοιογράφων, θα έχουν την ευκαιρία να δουν τις γελοιογραφίες 28 σημαντικών Βρετανών σκιτσογράφων που δημοσιεύουν στις μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας τους.
Συμμετέχουν, από τη Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων (www.cartoonists.gr) οι: Τάσος Αναστασίου, Κώστας Βλάχος, Δημήτρης Γεωργοπάλης, Κώστας Γρηγοριάδης, Σπύρος Δερβενιώτης, Dranis, Πάνος Ζάχαρης, Πέτρος Ζερβός, John Antono, Γιάννης Ιωάννου, Μιχάλης Κουντούρης, Ηλίας Μακρής, Πάνος Μαραγκός, Παναγιώτης Μήλας, Βασίλης Μητρόπουλος (Bas.), Κώστας Μητρόπουλος, Παναγιώτης Μητσομπόνος, Έφη Ξένου, Σπύρος Ορνεράκης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Βαγγέλης Παυλίδης, Ανδρέας Πετρουλάκης, Κωνσταντίνος Ρουγγέρης, Soloup, Soter, Στάθης (Σταυρόπουλος), Μαρία Τζαμπούρα, Δημήτρης Χαντζόπουλος και Βαγγέλης Χερουβείμ.
Από τη Μεγάλη Βρετανία: Terry Anderson, Nathan Ariss, Sally Artz, Jeremy Banx, Rupert Besley, Andrew Birch, Steve Bright ("Brighty"), Dave Brown, Matthew Buck, Andy Davey, Peter Dredge, Noel Ford, Jonesy (Steve Jones), Chris Madden, Glenn Marshall, The _Surreal_McCoy, Fran Orford, Ken Pyne, Royston Robertson, Martin Rowson, William Rudling, Tim Ruscoe, Liam Higgins Saunders, Peter Schrank, Bill Stott, Mike Turner, Colin Whittock και Kipper Williams.
Η έκθεση θα λειτουργήσει στις Πηγές Καλλιθέας από την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου (εγκαίνια στις 19.30) έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, καθημερινά, από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.
Πηγή Tromaktiko
«Το σύνολο σχεδόν των σκίτσων που γλίτωσαν από τη λογοκριτική πρακτική, διακατέχονται από τους ίδιους προβληματισμούς για τη σημερινή Ευρώπη, γεγονός που εντείνει τα ερωτηματικά για το σκεπτικό πίσω από τη διαδικασία επιλογής και απόρριψης» αναφέρει η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων για την λογοκριμένη έκθεση στο Ευρωκοινοβούλιο.
Όπως σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση, «μια απλή παρατήρηση των λογοκριμένων σκίτσων οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει υποψία... φιλοναζιστικού περιεχομένου σε κάποια από τις γελοιογραφίες, αλλά, απεναντίας, δύο από αυτές στρέφονται εχθρικά εναντίον του ναζισμού επισημαίνοντας τον κίνδυνο αναβίωσής του στην Ευρώπη».
«Εξίσου εντύπωση προκαλεί ότι ούτε και τα υπόλοιπα σκίτσα που απορρίφθηκαν παραβιάζουν τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου περί «προσβολής των αξιών της Ε.Ε.»
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Στις 12/9/2017 ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου, με έκτακτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Στρασβούργο, κατήγγειλε «πρωτοφανή απόπειρα λογοκρισίας» σε βάρος έκθεσης γελοιογραφίας που προετοίμαζε με τον συνάδελφό του Patrick Le Hyaric για τα 60 χρόνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η έκθεση θα λάμβανε χώρα στο ευρωκοινοβούλιο των Βρυξελλών με αφορμή την επέτειο της υπογραφής της Συνθήκης της Ρώμης και θα διαρκούσε μια εβδομάδα. Σε αυτήν θα παρουσιάζονταν σκίτσα Ελλήνων και Γάλλων γελοιογράφων με θέμα την Ευρώπη.
Επειδή τις τελευταίες ημέρες ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά -άλλοτε εξαιτίας ελλιπούς πληροφόρησης, άλλοτε για πολιτικές σκοπιμότητες- και προκειμένου να αρθούν οι όποιες εντυπώσεις, η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων οφείλει να διασαφηνίσει τα εξής:
Καταρχήν, τα 28 έργα με τα οποία θα συμμετείχαν στην έκθεση ισάριθμοι Έλληνες γελοιογράφοι, αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό μόνο μέρος της μεγάλης έκθεσης «Sweet Europe»- «Γλυκειά Ευρώπη» που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο στον εκθεσιακό χώρο του Μετρό Συντάγματος. Σε αυτήν συμμετείχαν επίσης 28 σημαντικοί Βρετανοί σκιτσογράφοι που δημοσιεύουν στις μεγαλύτερες εφημερίδες του Ηνωμένου Βασιλείου. Θέμα της έκθεσης ήταν η Ευρώπη των λαών. Όπως ενημέρωνε το δελτίο Τύπου της διοργάνωσης: «Η κρίση και το άδηλο μέλλον της Ευρώπης είτε ως οικονομικής Ένωσης, είτε ως Ευρωπαϊκής κουλτούρας, αφορά ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα των λαών της. Ο φασισμός, η ξενοφοβία, η ανεργία, η ανισότητα, είναι ζητήματα που απασχολούν καθημερινά τους πολίτες της. Η Ευρώπη κλυδωνίζεται, και οι τριγμοί της κοινωνίας και των αξιών της επηρεάζουν και την παγκόσμια κοινότητα.»
Η έκθεση «Sweet Europe» σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, όπως εξάλλου φάνηκε από την ευρεία προσέλευση και τα σχόλια χιλιάδων επισκεπτών. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας της οφείλεται, ωστόσο, στον πλουραλισμό και την πολυχρωμία των απόψεων που με απόλυτη ελευθερία εξέφρασαν οι συμμετέχοντες μέσα από τα σκίτσα τους: από την καταγγελία της νεοφιλελεύθερης Ευρώπης-φρούριο και της ανόδου του νεοναζισμού, μέχρι τη στηλίτευση του Brexit και του ακροδεξιού ευρωσκεπτικισμού, γελοιογράφοι από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες κατέθεσαν -ο καθένας και η καθεμιά μέσα από τη δική του οπτική- τις ανησυχίες, τις επιφυλάξεις, αλλά και τις προσδοκίες τους για το παρόν και το μέλλον της Γηραιάς Ηπείρου.
Πώς φτάσαμε όμως στην ακύρωση, ουσιαστικά, της διοργάνωσης στις Βρυξέλλες; Όπως εξήγησε ο Στ. Κούλογλου, από τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου προβλέπεται ότι το περιεχόμενο κάθε έκθεσης πρέπει να αξιολογείται εκ των προτέρων προκειμένου να ελεγχθεί ότι δεν περιλαμβάνει φιλοναζιστικό ή άλλο προσβλητικό προς τις αξίες της Ε.Ε. περιεχόμενο. Με βάση αυτόν τον κανονισμό, η κοσμήτορας Catherine Bearder απέρριψε 12 από τα 28 σκίτσα της ελληνικής συμμετοχής. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα σκίτσα των Γιάννη Αντωνόπουλου (John Antono), Δημήτρη Γεωργοπάλη, Γιάννη Δράκου (dranis), Πάνου Ζάχαρη, Πέτρου Ζερβού, Γιάννη Ιωάννου, Ηλία Μακρή, Έφης Ξένου, Σπύρου Ορνεράκη, Βασίλη Παπαγεωργίου, Στάθη Σταυρόπουλου και Βαγγέλη Χερουβείμ.
Πλήθος ερωτημάτων γεννάει η απόρριψη των σκίτσων των εν λόγω δημιουργών, καθώς και τα κριτήρια με τα οποία λογοκρίθηκε η μισή σχεδόν ελληνική συμμετοχή.
Μια απλή παρατήρηση των λογοκριμένων σκίτσων οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει υποψία... φιλοναζιστικού περιεχομένου σε κάποια από τις γελοιογραφίες, αλλά, απεναντίας, δύο από αυτές στρέφονται εχθρικά εναντίον του ναζισμού επισημαίνοντας τον κίνδυνο αναβίωσής του στην Ευρώπη. Εξίσου εντύπωση προκαλεί ότι ούτε και τα υπόλοιπα σκίτσα που απορρίφθηκαν παραβιάζουν τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου περί «προσβολής των αξιών της Ε.Ε.». Μερικά από τα θέματα που θίγονται σε αυτά είναι η μονοπώληση της γερμανικής ηγεμονίας στην Ευρώπη, η επέλαση των αγορών, η «Ε.Ε. των πολλών ταχυτήτων», ακόμα και η καυτηρίαση του αποτελέσματος του βρετανικού δημοψηφίσματος που οδήγησε στο Brexit!
Από την άλλη μεριά, ενδιαφέρον έχει ότι και το σύνολο σχεδόν των σκίτσων που γλίτωσαν από τη λογοκριτική πρακτική, διακατέχονται από τους ίδιους προβληματισμούς για τη σημερινή Ευρώπη, γεγονός που εντείνει τα ερωτηματικά για το σκεπτικό πίσω από τη διαδικασία επιλογής και απόρριψης που ακολούθησε η Bearder».
«Sweet Europe»: Εγκαινιάζεται στη Ρόδο η έκθεση γελοιογραφίας που λογοκρίθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο
Η έκθεση γελοιογραφίας που παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Μετρό Συντάγματος και ένα αντιπροσωπευτικό μέρος θα παρουσιαζόταν στο Ευρωκοινοβούλιο -όμως πολλά σκίτσα λογοκρίθηκαν-, παρουσιάζεται την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις Πηγές Καλλιθέας Ρόδου με πρωτοβουλία της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων και της ΔΕΡΜ.Α.Ε., με την στήριξη της Βουλής των Ελλήνων, του Δήμου Ρόδου καθώς και του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών.
Οι επισκέπτες, εκτός από τα έργα 29 Ελλήνων γελοιογράφων, θα έχουν την ευκαιρία να δουν τις γελοιογραφίες 28 σημαντικών Βρετανών σκιτσογράφων που δημοσιεύουν στις μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας τους.
Συμμετέχουν, από τη Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων (www.cartoonists.gr) οι: Τάσος Αναστασίου, Κώστας Βλάχος, Δημήτρης Γεωργοπάλης, Κώστας Γρηγοριάδης, Σπύρος Δερβενιώτης, Dranis, Πάνος Ζάχαρης, Πέτρος Ζερβός, John Antono, Γιάννης Ιωάννου, Μιχάλης Κουντούρης, Ηλίας Μακρής, Πάνος Μαραγκός, Παναγιώτης Μήλας, Βασίλης Μητρόπουλος (Bas.), Κώστας Μητρόπουλος, Παναγιώτης Μητσομπόνος, Έφη Ξένου, Σπύρος Ορνεράκης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Βαγγέλης Παυλίδης, Ανδρέας Πετρουλάκης, Κωνσταντίνος Ρουγγέρης, Soloup, Soter, Στάθης (Σταυρόπουλος), Μαρία Τζαμπούρα, Δημήτρης Χαντζόπουλος και Βαγγέλης Χερουβείμ.
Από τη Μεγάλη Βρετανία: Terry Anderson, Nathan Ariss, Sally Artz, Jeremy Banx, Rupert Besley, Andrew Birch, Steve Bright ("Brighty"), Dave Brown, Matthew Buck, Andy Davey, Peter Dredge, Noel Ford, Jonesy (Steve Jones), Chris Madden, Glenn Marshall, The _Surreal_McCoy, Fran Orford, Ken Pyne, Royston Robertson, Martin Rowson, William Rudling, Tim Ruscoe, Liam Higgins Saunders, Peter Schrank, Bill Stott, Mike Turner, Colin Whittock και Kipper Williams.
Η έκθεση θα λειτουργήσει στις Πηγές Καλλιθέας από την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου (εγκαίνια στις 19.30) έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, καθημερινά, από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Η συνταγή της Ημέρας: Μελιτζανόπιτα
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ