2012-05-24 08:09:03
Όλα συμβαίνουν στην Kunsthalle, τον σημαντικότερο χώρο εκθέσεων σύγχρονης τέχνης στην αυστριακή πρωτεύουσα, όπου τώρα και μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου παρουσιάζεται η έκθεση «The circus as a parallel universe» (δηλαδή, «Το τσίρκο, ως παράλληλο σύμπαν»).
Πρόκειται για μια «υπερπαραγωγή» στην οποία συμμετέχουν μερικοί από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της διεθνούς σύγχρονης εικαστικής σκηνής – ενδεικτικά αναφέρουμε από τη μεγάλη λίστα συμμετεχόντων τους : DianeArbus, Matthew Barney, Erwin Wurm και Cindy Sherman. Παράλληλα όμως τα έργα τους πλαισιώνονται από μερικές απροσδόκητες συμμετοχές υπέροχων εικόνων από άλλες εποχές και με υπογραφές σαν του Charlie Chaplin, τωνCharles & Ray Eames και του Federico Fellini.
Ο στόχος της έκθεσης είναι να δείξει το τσίρκο ως τον «ευγενή δίδυμο αδελφό» της έννοιας επανάσταση. Θέλει να μας πείσει ότι είναι ένας κόσμος που λειτουργεί ως «λογοτεχνική μεταφορά και ουτοπική προοπτική» της κοινωνίας μας, – ένας κόσμος εκπλήξεων, αισθήσεων και ποιητικότητας, στον οποίο όμως η σύγχυση, το άγχος και άλλα «δυσοίωνα» της ανθρώπινης ύπαρξης είναι κι αυτά πανταχού παρόντα.
Το έργο που όλοι ξεχωρίζουν σε αυτήν την ομαδική έκθεση είναι ένα γλυπτό, με τον τίτλο Nasutamanus, του γάλλου καλλιτέχνη Daniel Firman.
Πρόκειται για έναν ελέφαντα που ισορροπεί χάρη στην προβοσκίδα του με την οποία στηρίζεται από έναν τοίχο. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Firman ασχολείται με αυτό το θέμα, αλλά είναι βέβαιο ότι με το συγκεκριμένο έργο καταφέρνει να ξεπεράσει τον εαυτό του. Γενικότερα, τα έργα του Firman προσπαθούν να αποτυπώνουν το «βιολογικό κενό χρόνου» το οποίο καταγράφεται από την λειτουργία της ανθρώπινης αναπνοής, ως το χρονικό διάστημα απόλυτης αδράνειας της ζωής, το οποίο παρεμβάλλεται μεταξύ εισπνοής και εκπνοής. Με άλλα λόγια ασχολείται με μια αλληγορία από το φάσμα της βιολογίας για να μας μιλήσει για το «μετέωρο της ύπαρξης».
Τα έργα του μοιάζουν συνήθως να διέπονται από μια σουρεαλιστική διάθεση, αλλά στην πραγματικότητα κρύβουν μια πρόθεση να αναδείξουν τις ίσες πιθανότητες μεταξύ του «υπάρχω» και του «δεν υπάρχω», κάτι που ως γνωστόν δεν είναι κι ό,τι πιο χαρμόσυνο.
Ωστόσο, στη Βιέννη δεν καταπιέζονται με μαύρες σκέψεις και θαυμάζουν τον ελέφαντα ως καλλιτέχνη του τσίρκου, που, ίσως λόγω υπερβάλλοντα ζήλου, κατάφερε την πιο παράδοξη άσκηση ισορροπίας.
Κάντε κλικ για να δείτε τις φωτογραφίες σε μεγέθυνση.
Coolspotting.gr
Πρόκειται για μια «υπερπαραγωγή» στην οποία συμμετέχουν μερικοί από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της διεθνούς σύγχρονης εικαστικής σκηνής – ενδεικτικά αναφέρουμε από τη μεγάλη λίστα συμμετεχόντων τους : DianeArbus, Matthew Barney, Erwin Wurm και Cindy Sherman. Παράλληλα όμως τα έργα τους πλαισιώνονται από μερικές απροσδόκητες συμμετοχές υπέροχων εικόνων από άλλες εποχές και με υπογραφές σαν του Charlie Chaplin, τωνCharles & Ray Eames και του Federico Fellini.
Ο στόχος της έκθεσης είναι να δείξει το τσίρκο ως τον «ευγενή δίδυμο αδελφό» της έννοιας επανάσταση. Θέλει να μας πείσει ότι είναι ένας κόσμος που λειτουργεί ως «λογοτεχνική μεταφορά και ουτοπική προοπτική» της κοινωνίας μας, – ένας κόσμος εκπλήξεων, αισθήσεων και ποιητικότητας, στον οποίο όμως η σύγχυση, το άγχος και άλλα «δυσοίωνα» της ανθρώπινης ύπαρξης είναι κι αυτά πανταχού παρόντα.
Το έργο που όλοι ξεχωρίζουν σε αυτήν την ομαδική έκθεση είναι ένα γλυπτό, με τον τίτλο Nasutamanus, του γάλλου καλλιτέχνη Daniel Firman.
Πρόκειται για έναν ελέφαντα που ισορροπεί χάρη στην προβοσκίδα του με την οποία στηρίζεται από έναν τοίχο. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Firman ασχολείται με αυτό το θέμα, αλλά είναι βέβαιο ότι με το συγκεκριμένο έργο καταφέρνει να ξεπεράσει τον εαυτό του. Γενικότερα, τα έργα του Firman προσπαθούν να αποτυπώνουν το «βιολογικό κενό χρόνου» το οποίο καταγράφεται από την λειτουργία της ανθρώπινης αναπνοής, ως το χρονικό διάστημα απόλυτης αδράνειας της ζωής, το οποίο παρεμβάλλεται μεταξύ εισπνοής και εκπνοής. Με άλλα λόγια ασχολείται με μια αλληγορία από το φάσμα της βιολογίας για να μας μιλήσει για το «μετέωρο της ύπαρξης».
Τα έργα του μοιάζουν συνήθως να διέπονται από μια σουρεαλιστική διάθεση, αλλά στην πραγματικότητα κρύβουν μια πρόθεση να αναδείξουν τις ίσες πιθανότητες μεταξύ του «υπάρχω» και του «δεν υπάρχω», κάτι που ως γνωστόν δεν είναι κι ό,τι πιο χαρμόσυνο.
Ωστόσο, στη Βιέννη δεν καταπιέζονται με μαύρες σκέψεις και θαυμάζουν τον ελέφαντα ως καλλιτέχνη του τσίρκου, που, ίσως λόγω υπερβάλλοντα ζήλου, κατάφερε την πιο παράδοξη άσκηση ισορροπίας.
Κάντε κλικ για να δείτε τις φωτογραφίες σε μεγέθυνση.
Coolspotting.gr
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Μειώθηκε η κινητικότητα του ηφαιστείου της Σαντορίνης
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
«Καμία υποχώρηση στην Εθνική Κυριαρχία»
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ