2017-10-07 20:49:17
Xρησιμοποιημένοι φελλοί και θραύσματα από σανίδες πατώματος. Για να κατασκευάσει τα αιθέρια κέρινα γλυπτά του, ο Ντεγκά αξιοποιούσε όλη την εφευρετικότητά του και χρησιμοποιούσε ως «σκελετό» διάφορα ετερόκλητα αντικείμενα που έβρισκε. Το μυστικό του θα παρέμενε κρυφό για πάνω από έναν αιώνα, ώσπου οι συντηρητές του Μουσείου Fitzwilliam του Κέμπριτζ είχαν την έμπνευση να ακτινογραφήσουν τρία εύθραυστα γλυπτά (τα μοναδικά που φυλάσσονται σε βρετανικές συλλογές και μερικά από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του από κερί σε όλο τον κόσμο).
Παρότι εύκολα θα μπορούσαν να θεωρηθούν έργα τέχνης, οι ακτινογραφίες αποτελούν μόνον ένα μικρό κομμάτι της εκτενούς έκθεσης με τίτλο «Degas: A Passion for Perfection», που εγκαινιάστηκε αυτή την εβδομάδα στο Μουσείο Fitzwilliam με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα από τον θάνατο του Ντεγκά (Σεπτέμβριος του 1917). Πάντως, η συμβολή τους στην έρευνα που προηγήθηκε της έκθεσης υπήρξε καθοριστική, αφού φωτίζουν άγνωστες μέχρι σήμερα πτυχές της ιδιοσυγκρασίας του διάσημου καλλιτέχνη, αποκαλύπτοντας ότι επρόκειτο για έναν αντισυμβατικό δημιουργό.
Τα τρία γλυπτά, τα οποία δεν προορίζονταν για τα μάτια του ευρέως κοινού και διασώθηκαν από το στούντιο του μετά τον θάνατό του, λίγο πριν καταλήξουν στα σκουπίδια, απεικονίζουν νεαρές χορεύτριες σε διαφορετικές πόζες. Στην επιφάνειά τους διακρίνονται ακόμα τα δακτυλικά αποτυπώματα του Ντεγκά, ο οποίος ως γνήσιος αναζητητής της τελειότητας συνήθιζε να δουλεύει το ίδιο θέμα δεκάδες ή εκατοντάδες φορές.
Εκτός από έργα ζωγραφικής και γλυπτικής του καλλιτέχνη, η έκθεση περιλαμβάνει δείγματα της τέχνης των δημιουργών που θαύμαζε, αλλά και μεταγενέστερων εικαστικών οι οποίοι επηρεάστηκαν από τη δουλειά του, όπως ο Πικάσο και ο Φράνσις Μπέικον.
Πηγή Tromaktiko
Παρότι εύκολα θα μπορούσαν να θεωρηθούν έργα τέχνης, οι ακτινογραφίες αποτελούν μόνον ένα μικρό κομμάτι της εκτενούς έκθεσης με τίτλο «Degas: A Passion for Perfection», που εγκαινιάστηκε αυτή την εβδομάδα στο Μουσείο Fitzwilliam με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα από τον θάνατο του Ντεγκά (Σεπτέμβριος του 1917). Πάντως, η συμβολή τους στην έρευνα που προηγήθηκε της έκθεσης υπήρξε καθοριστική, αφού φωτίζουν άγνωστες μέχρι σήμερα πτυχές της ιδιοσυγκρασίας του διάσημου καλλιτέχνη, αποκαλύπτοντας ότι επρόκειτο για έναν αντισυμβατικό δημιουργό.
Τα τρία γλυπτά, τα οποία δεν προορίζονταν για τα μάτια του ευρέως κοινού και διασώθηκαν από το στούντιο του μετά τον θάνατό του, λίγο πριν καταλήξουν στα σκουπίδια, απεικονίζουν νεαρές χορεύτριες σε διαφορετικές πόζες. Στην επιφάνειά τους διακρίνονται ακόμα τα δακτυλικά αποτυπώματα του Ντεγκά, ο οποίος ως γνήσιος αναζητητής της τελειότητας συνήθιζε να δουλεύει το ίδιο θέμα δεκάδες ή εκατοντάδες φορές.
Εκτός από έργα ζωγραφικής και γλυπτικής του καλλιτέχνη, η έκθεση περιλαμβάνει δείγματα της τέχνης των δημιουργών που θαύμαζε, αλλά και μεταγενέστερων εικαστικών οι οποίοι επηρεάστηκαν από τη δουλειά του, όπως ο Πικάσο και ο Φράνσις Μπέικον.
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Σε δεύτερη γεώτρηση στο «11» προχωρά η Total
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ