2017-10-24 21:03:22
Στα 90 του χρόνια πέθανε ο βραβευμένος με Οσκαρ Διευθυντής Φωτογραφίας του «Zorba the Greek» του Μιχάλη Κακογιάννη, εραστής της Ελλάδας τόσο ώστε να γίνει μόνιμος κάτοικος της μέχρι και το τέλος της ζωής του.
Μπορεί ο πατέρας του να ήταν Γερμανός, η μητέρα του Πολωνέζα και ο ίδιος να μεγάλωσε στο Βερολίνο, αλλά ο Γουόλτερ Λάσαλι θα γινόταν πολίτης της χώρας του σινεμά, ξεκινώντας από τη σκηνοθεσία μικρών ντοκιμαντέρ σε φιλμ 16mm, πριν πολιτογραφηθεί Αγγλος, Τσέχος και περισσότερο απ' όλα Ελληνας, σφραγίζοντας τη σχέση του με τον Μιχάλη Κακογιάννη αλλά και το ελληνικό σινεμά με το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για το «Ζορμπά» το 1964.
Από τις πρώτες του ταινίες, το «Κορίτσι με τα Μαύρα», το «Τελευταίο Ψέμα», το «Ερόικα», και τα τρία του Μιχάλη Κακογιάννη και η «Μανταλένα» του Ντίνου Δημόπουλου ήταν η αρχή μιας καριέρας που θα έφτανε στα σπλάχνα του Free Cinema Μ. Βρετανία στα τέλη της δεκαετίας του '50, με ταινίες - ορόσημα όπως τις τρεις ταινίες του Τόνι Ρίτσαρντσον («A Taste of Honey», «The Loneliness of the Long Distance Runner» και «Tom Jones», το τελευταίο βραβευμένο με το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 1963.
To 1964, o Γουόλτερ Λάσαλι θα κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για το «Zorba the Greek» του Μιχάλη Κακογιάννη και θα συνεχίζει να βρίσκεται με το ένα πόδι στην Ελλάδα και με το άλλο στη Μ. Βρετανία. Θα συνεργαστεί πολλές φορές με τον Τζείμς Αϊβορι, αρχικά στο «Savages» και αργότερα, στα πιο διάσημα «Heat and Dust» το 1983 και το «The Bostonians» το 1984. Θα κάνει ένα πέρασμα και από το τσέχικο σινεμά στα τέλη της δεκαετίας του 70 (συνεργάστηκε με τον Βόιτσεχ Γιασνί), και από την Αμερική, πριν απσυρθεί στην Κρήτη, στον Σταυρό Ακρωτηρίου, εκεί όπου έγιναν τα γυρίσματα του «Ζορμπά» και εκεί όπου και πέθανε στις 23 Οκτωβρίου του 2017 σε ηλικία 90 ετών.
H πρώτη του εμφάνιση (και τελευταία) ως ηθοποιός έγινε το 2013, όταν έπαιξε ένα συγγραφέα σε σύνταξη στην Ελλάδα στο «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.
Δείτε εδώ πώς φωτογράφισε το φινάλε του «Αλέξη Ζορμπά» ο Γουόλτερ Λάσαλι:
Πηγή Tromaktiko
Μπορεί ο πατέρας του να ήταν Γερμανός, η μητέρα του Πολωνέζα και ο ίδιος να μεγάλωσε στο Βερολίνο, αλλά ο Γουόλτερ Λάσαλι θα γινόταν πολίτης της χώρας του σινεμά, ξεκινώντας από τη σκηνοθεσία μικρών ντοκιμαντέρ σε φιλμ 16mm, πριν πολιτογραφηθεί Αγγλος, Τσέχος και περισσότερο απ' όλα Ελληνας, σφραγίζοντας τη σχέση του με τον Μιχάλη Κακογιάννη αλλά και το ελληνικό σινεμά με το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για το «Ζορμπά» το 1964.
Από τις πρώτες του ταινίες, το «Κορίτσι με τα Μαύρα», το «Τελευταίο Ψέμα», το «Ερόικα», και τα τρία του Μιχάλη Κακογιάννη και η «Μανταλένα» του Ντίνου Δημόπουλου ήταν η αρχή μιας καριέρας που θα έφτανε στα σπλάχνα του Free Cinema Μ. Βρετανία στα τέλη της δεκαετίας του '50, με ταινίες - ορόσημα όπως τις τρεις ταινίες του Τόνι Ρίτσαρντσον («A Taste of Honey», «The Loneliness of the Long Distance Runner» και «Tom Jones», το τελευταίο βραβευμένο με το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 1963.
To 1964, o Γουόλτερ Λάσαλι θα κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για το «Zorba the Greek» του Μιχάλη Κακογιάννη και θα συνεχίζει να βρίσκεται με το ένα πόδι στην Ελλάδα και με το άλλο στη Μ. Βρετανία. Θα συνεργαστεί πολλές φορές με τον Τζείμς Αϊβορι, αρχικά στο «Savages» και αργότερα, στα πιο διάσημα «Heat and Dust» το 1983 και το «The Bostonians» το 1984. Θα κάνει ένα πέρασμα και από το τσέχικο σινεμά στα τέλη της δεκαετίας του 70 (συνεργάστηκε με τον Βόιτσεχ Γιασνί), και από την Αμερική, πριν απσυρθεί στην Κρήτη, στον Σταυρό Ακρωτηρίου, εκεί όπου έγιναν τα γυρίσματα του «Ζορμπά» και εκεί όπου και πέθανε στις 23 Οκτωβρίου του 2017 σε ηλικία 90 ετών.
H πρώτη του εμφάνιση (και τελευταία) ως ηθοποιός έγινε το 2013, όταν έπαιξε ένα συγγραφέα σε σύνταξη στην Ελλάδα στο «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.
Δείτε εδώ πώς φωτογράφισε το φινάλε του «Αλέξη Ζορμπά» ο Γουόλτερ Λάσαλι:
Πηγή Tromaktiko
VIDEO
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Το άγνωστο ταλέντο της Ιβάνκα Τραμπ και του συζύγου της
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ