2017-11-08 22:56:24
Kαθηλώνει με την ερμηνεία του στο «Ένα ρολόι στο καπηλειό» Eκπλήξεις περιλαμβάνει η ανάγνωση του έργου «Η Εποχή της Μελισσάνθης» που παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή
και ο Γιώργος Χατζιδάκις υπο την διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού. Μεταξύ αυτών και ο ταλαντούχος τραγουδιστής Σταύρος Νιφοράτος που κατά γενική ομολογία καθηλώνει με
την ερμηνεία του στο «Ένα ρολόι στο καπηλειό» ενώ εξίσου εντυπωσιακοί είναι η παιδική χορωδία της Λυρικής, η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού, η σολίστ Θεοδώρα Μπάκα (μέτζο σοπράνο), Γιώργο Περρής και ο ψάλτης Ιωάννης Τσιοτσιόπουλος.
Η «εποχή της Μελισσάνθης» είναι μουσικό έργο του Μάνου Χατζιδάκι, αυτοβιογραφικού χαρακτήρα, σε ποίηση του ιδίου. Αναφέρεται στην εποχή της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς και στα γεγονότα που τη σημάδεψαν.
«Στη μητέρα μου, στην ιερή της μνήμη» σημειώνει ο Μάνος για τη «Μελισσάνθη», τη οποία συνέθετε σχεδόν δέκα χρόνια εγκλωβίζοντας στο πεντάγραμμο μνήμες και εικόνες Το έργο έχει την μορφή καντάτας και χωρίζεται σε 25 μέρη. Είναι γραμμένο για ώριμη γυναικεία φωνή και δύο νεανικές ανδρικές, παιδική και μεικτή Χορωδία, ορχήστρα δωματίου, μπουζούκι ως σολιστικό όργανο και στρατιωτική μπάντα.
Στην προσωπική αρίθμηση του συνθέτη σε σύνολο 51 έργων του, φέρει τον αριθμό 37 και εμφανίζεται ως κύκλος τραγουδιών που αναφέρονται σε πραγματικά περιστατικά που έζησε ο συνθέτης κατά την περίοδο της απελευθέρωσης. Κεντρική ιδέα συνιστά η μορφή της Μελισσάνθης, αφηρημένη αναφορά στην γυναίκα του πολέμου, αλλά και προσωποποίηση της ελπίδας, των μεγάλων ιδανικών και της ελευθερίας, που χαμένη και ξεχασμένη, πεθαίνει , τελικά, στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Ο συνθέτης, στο εισαγωγικό σημείωμα, δίνει σαφές πλαίσιο ανάγνωσης του έργου, που μολονότι αυτοβιογραφικό, διαθέτει έντονο πολιτικό χαρακτήρα.
Η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού, οι μουσικοί με κορυφαίους τους δύο σολίστ του μπουζουκιού, η μεικτή Χορωδία και η συγκινητική Παιδική Χορωδία της Λυρικής με διευθυντές, αντίστοιχα, τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο και την Κωνσταντίνα Πιτσιάκου, καθώς και η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού υπό τον Γεώργιο Τσιλιμπάρη «ενώνονται» αρμονικά παρουσιάζοντας εξαιρετικό και «δεμένο» σύνολο.
Ο Γιώργος Περρής και ο Σταύρος Νιφοράτος, γνήσια χατζιδακικές φωνές νέας γενιάς, συντελούν αποφασιστικά σ’ αυτό, όπως και ο ψάλτης Ιωάννης Τσιοτσιόπουλος, ενώ η μέτζο σοπράνο Θεοδώρα Μπάκα με το ζεστό φωνητικό της μέταλλο, ισορροπεί με επιτυχία μεταξύ όπερας και έντεχνου τραγουδιού.
Έκπληξη της βραδιάς ο νέος, ταλαντούχος και πολλά υποσχόμενος ερμηνευτής Σταύρος Νιφοράτος
O Σταύρος Νιφοράτος γεννήθηκε στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών ανώτερα θεωρητικά (τάξη Στέλλας Μακρυγιάννη) και φωνητική/ορθοφωνία σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού με τη Φιλιώ Επιφανίου. Σπούδασε στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Ecole Polytechnique Tours της Γαλλίας, και σήμερα είναι υποψήφιος διδάκτωρ του Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου.
anatakti
και ο Γιώργος Χατζιδάκις υπο την διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού. Μεταξύ αυτών και ο ταλαντούχος τραγουδιστής Σταύρος Νιφοράτος που κατά γενική ομολογία καθηλώνει με
την ερμηνεία του στο «Ένα ρολόι στο καπηλειό» ενώ εξίσου εντυπωσιακοί είναι η παιδική χορωδία της Λυρικής, η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού, η σολίστ Θεοδώρα Μπάκα (μέτζο σοπράνο), Γιώργο Περρής και ο ψάλτης Ιωάννης Τσιοτσιόπουλος.
Η «εποχή της Μελισσάνθης» είναι μουσικό έργο του Μάνου Χατζιδάκι, αυτοβιογραφικού χαρακτήρα, σε ποίηση του ιδίου. Αναφέρεται στην εποχή της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς και στα γεγονότα που τη σημάδεψαν.
«Στη μητέρα μου, στην ιερή της μνήμη» σημειώνει ο Μάνος για τη «Μελισσάνθη», τη οποία συνέθετε σχεδόν δέκα χρόνια εγκλωβίζοντας στο πεντάγραμμο μνήμες και εικόνες Το έργο έχει την μορφή καντάτας και χωρίζεται σε 25 μέρη. Είναι γραμμένο για ώριμη γυναικεία φωνή και δύο νεανικές ανδρικές, παιδική και μεικτή Χορωδία, ορχήστρα δωματίου, μπουζούκι ως σολιστικό όργανο και στρατιωτική μπάντα.
Στην προσωπική αρίθμηση του συνθέτη σε σύνολο 51 έργων του, φέρει τον αριθμό 37 και εμφανίζεται ως κύκλος τραγουδιών που αναφέρονται σε πραγματικά περιστατικά που έζησε ο συνθέτης κατά την περίοδο της απελευθέρωσης. Κεντρική ιδέα συνιστά η μορφή της Μελισσάνθης, αφηρημένη αναφορά στην γυναίκα του πολέμου, αλλά και προσωποποίηση της ελπίδας, των μεγάλων ιδανικών και της ελευθερίας, που χαμένη και ξεχασμένη, πεθαίνει , τελικά, στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Ο συνθέτης, στο εισαγωγικό σημείωμα, δίνει σαφές πλαίσιο ανάγνωσης του έργου, που μολονότι αυτοβιογραφικό, διαθέτει έντονο πολιτικό χαρακτήρα.
Η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού, οι μουσικοί με κορυφαίους τους δύο σολίστ του μπουζουκιού, η μεικτή Χορωδία και η συγκινητική Παιδική Χορωδία της Λυρικής με διευθυντές, αντίστοιχα, τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο και την Κωνσταντίνα Πιτσιάκου, καθώς και η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού υπό τον Γεώργιο Τσιλιμπάρη «ενώνονται» αρμονικά παρουσιάζοντας εξαιρετικό και «δεμένο» σύνολο.
Ο Γιώργος Περρής και ο Σταύρος Νιφοράτος, γνήσια χατζιδακικές φωνές νέας γενιάς, συντελούν αποφασιστικά σ’ αυτό, όπως και ο ψάλτης Ιωάννης Τσιοτσιόπουλος, ενώ η μέτζο σοπράνο Θεοδώρα Μπάκα με το ζεστό φωνητικό της μέταλλο, ισορροπεί με επιτυχία μεταξύ όπερας και έντεχνου τραγουδιού.
Έκπληξη της βραδιάς ο νέος, ταλαντούχος και πολλά υποσχόμενος ερμηνευτής Σταύρος Νιφοράτος
O Σταύρος Νιφοράτος γεννήθηκε στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών ανώτερα θεωρητικά (τάξη Στέλλας Μακρυγιάννη) και φωνητική/ορθοφωνία σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού με τη Φιλιώ Επιφανίου. Σπούδασε στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Ecole Polytechnique Tours της Γαλλίας, και σήμερα είναι υποψήφιος διδάκτωρ του Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου.
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Έκρυβαν τα νακρωτικά σε σωλήνες ύδρευσης (βίντεο)
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
«Μάγεψε» τη Λυρική Σκηνή ο Σταύρος Νιφοράτος
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ