2018-01-02 22:04:10
Πριν από τέσσερα χρόνια περίπου, ο Λούκα Γκουαντανίνο έψαχνε να αγοράσει ένα σπίτι στην μικρή πόλη της Κρέμα στην Βόρεια Ιταλία κι ανάμεσα στα οικήματα που είδε ήταν και η Villa Albergoni ένα ταλαιπωρημένο παλάτσο του 17ου αιώνα. Μπορεί να μην το αγόρασε τελικά, αφού κατέληξε σε ένα άλλο σπίτι, αλλά η αύρα και η τσαλακωμένη ομορφιά του, έμειναν στο μυαλό του. «Το βρήκα πανέμορφο και ίσως λίγο θλιμμένο» λέει ο ίδιος περιγράφοντας τις εντυπώσεις που του άφησε.
Και κάπως έτσι, όταν το σενάριο του «Call me by your Name» έφτασε στα χέρια του, ήξερε ότι αυτό ήταν το σπίτι στο οποίο ήθελε να τοποθετήσει την ταινία, ακόμη κι αν το βιβλίο τοποθετούσε την δράση στην Λιγουρία κι όχι στην Λομβαρδία.
Κι έτσι το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να πάρει την άδεια των ιδιοκτητών της για τα γυρίσματα και στη συνέχεια όπως λέει «να βεβαιωθώ ότι το σπίτι θα δείχνει ζωντανό, ότι θα δείχνει πως οι ένοικοί του το αγαπάνε». Καθώς η ταινία επίσης λαμβάνει χώρα σε μια συγκεκριμένη χρονολογία, το 1983, «ήθελα η βίλα να αποπνέει την συγκεκριμένη περίοδο αλλά και την ψυχολογία των ηρώων». Πολύτιμη βοηθός του προς αυτή την κατεύθυνση στάθηκε η διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων Βιολάντε Βισκόντι ντι Μοντρόνε «μια γυναίκα με αξεπέραστη κομψότητα και σοφία».
«Δεν είχα δουλέψει ποτέ σε μια ταινία και σκεφτόμουν ότι πρόκειται να είναι μια εξαιρετικά δύσκολη δουλειά, αφού το σπίτι ήταν τεράστιο και ουσιαστικά άδειο από έπιπλα» λέει η σκηνογράφος, η οποία πέρασε περισσότερο από έναν μήνα συλλέγοντας έπιπλα αντικείμενα και πίνακες από αντικερί, παλαιοπωλεία αλλά ακόμη κι από το σπίτι του πατέρα της προκειμένου να διακοσμήσει την οικεία της οικογένειας Πέρλμαν.
Ο Γκουαντανίνο ήθελε η βίλα να αποπνέει τον αέρα ενός σπιτιού «για την τέχνη και την ξεκούραση όχι για την επίδειξη του πλούτου, ενός μέρους με την δική του πλούσια ιστορία» και οι ιδέες του μεταμορφώθηκαν σε χώρο με τον καλύτερο τρόπο μέσα από την δουλειά της Βιολάντε Βισκόντι ντι Μοντρόνε.
Και η μόνη διαφωνία τους στην διάρκεια της συνεργασίας τους είχε να κάνει με έναν κόκκινο καναπέ που βρίσκεται στο γραφείο του Σάμιουελ Πέρλμαν, που βρισκόταν ήδη στο σπίτι, αλλά τον οποίο ο Γκουαντανίνο θεωρούσε υπερβολικά ταλαιπωρημένο για να χρησιμοποιήσει. Όμως η συνεργάτης του επέμενε στην απόφαση της: «του είπα, άκου, μπορώ να δω τον κ. Πέρλμαν να κάθεται σε αυτόν τον καναπέ και να διαβάζει ένα βιβλίο. Ευτυχώς ακόμη κι όταν ο Λούκα δεν συμφωνεί μαζί σου, σε ακούει και είναι πρόθυμος να πεισθεί όταν έχεις τα κατάλληλα επιχειρήματα».
call me by your name house 607
Κι ευτυχώς ο καναπές, έμεινε στο φιλμ και είναι ακριβώς σε αυτόν τον καναπέ όπου στον ο πατέρας του Ελιο θα του πει μερικές από τις πιο όμορφες και δυνατές ατάκες της ταινίας ξεκινώντας με την φράση «οι καρδιές μας και τα κορμιά μας, μας δίνονται μόνο μια φορά».
Σε ένα σπίτι που μοιάζει να έχει την δική του καρδιά και το δικό του «σώμα» όπως θα δείτε στο φιλμ κι όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες πιο κάτω.
Πηγή
Tromaktiko
Και κάπως έτσι, όταν το σενάριο του «Call me by your Name» έφτασε στα χέρια του, ήξερε ότι αυτό ήταν το σπίτι στο οποίο ήθελε να τοποθετήσει την ταινία, ακόμη κι αν το βιβλίο τοποθετούσε την δράση στην Λιγουρία κι όχι στην Λομβαρδία.
Κι έτσι το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να πάρει την άδεια των ιδιοκτητών της για τα γυρίσματα και στη συνέχεια όπως λέει «να βεβαιωθώ ότι το σπίτι θα δείχνει ζωντανό, ότι θα δείχνει πως οι ένοικοί του το αγαπάνε». Καθώς η ταινία επίσης λαμβάνει χώρα σε μια συγκεκριμένη χρονολογία, το 1983, «ήθελα η βίλα να αποπνέει την συγκεκριμένη περίοδο αλλά και την ψυχολογία των ηρώων». Πολύτιμη βοηθός του προς αυτή την κατεύθυνση στάθηκε η διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων Βιολάντε Βισκόντι ντι Μοντρόνε «μια γυναίκα με αξεπέραστη κομψότητα και σοφία».
«Δεν είχα δουλέψει ποτέ σε μια ταινία και σκεφτόμουν ότι πρόκειται να είναι μια εξαιρετικά δύσκολη δουλειά, αφού το σπίτι ήταν τεράστιο και ουσιαστικά άδειο από έπιπλα» λέει η σκηνογράφος, η οποία πέρασε περισσότερο από έναν μήνα συλλέγοντας έπιπλα αντικείμενα και πίνακες από αντικερί, παλαιοπωλεία αλλά ακόμη κι από το σπίτι του πατέρα της προκειμένου να διακοσμήσει την οικεία της οικογένειας Πέρλμαν.
Ο Γκουαντανίνο ήθελε η βίλα να αποπνέει τον αέρα ενός σπιτιού «για την τέχνη και την ξεκούραση όχι για την επίδειξη του πλούτου, ενός μέρους με την δική του πλούσια ιστορία» και οι ιδέες του μεταμορφώθηκαν σε χώρο με τον καλύτερο τρόπο μέσα από την δουλειά της Βιολάντε Βισκόντι ντι Μοντρόνε.
Και η μόνη διαφωνία τους στην διάρκεια της συνεργασίας τους είχε να κάνει με έναν κόκκινο καναπέ που βρίσκεται στο γραφείο του Σάμιουελ Πέρλμαν, που βρισκόταν ήδη στο σπίτι, αλλά τον οποίο ο Γκουαντανίνο θεωρούσε υπερβολικά ταλαιπωρημένο για να χρησιμοποιήσει. Όμως η συνεργάτης του επέμενε στην απόφαση της: «του είπα, άκου, μπορώ να δω τον κ. Πέρλμαν να κάθεται σε αυτόν τον καναπέ και να διαβάζει ένα βιβλίο. Ευτυχώς ακόμη κι όταν ο Λούκα δεν συμφωνεί μαζί σου, σε ακούει και είναι πρόθυμος να πεισθεί όταν έχεις τα κατάλληλα επιχειρήματα».
call me by your name house 607
Κι ευτυχώς ο καναπές, έμεινε στο φιλμ και είναι ακριβώς σε αυτόν τον καναπέ όπου στον ο πατέρας του Ελιο θα του πει μερικές από τις πιο όμορφες και δυνατές ατάκες της ταινίας ξεκινώντας με την φράση «οι καρδιές μας και τα κορμιά μας, μας δίνονται μόνο μια φορά».
Σε ένα σπίτι που μοιάζει να έχει την δική του καρδιά και το δικό του «σώμα» όπως θα δείτε στο φιλμ κι όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες πιο κάτω.
Πηγή
Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Θεσσαλονίκη: Σπείρα Πακιστανών απήγαγε ομοεθνείς τους
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ