2018-01-09 21:52:23
Θέση για το γλυπτό PHYLAX πήρε ο Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και γνωστός εικαστικός κ. Πάνος Χαραλάμπους με σχετική επιστολή του προς το Δήμο Παλαιού Φαλήρου.
Σημειώνεται ότι το γλυπτό έχει προκαλέσει μικρές αντιδράσεις και έχει βανδαλιστεί.
Όπως αναφέρει ο ο Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών: «Η έκφραση ενός ανθρώπου, μιας κοινότητας, μιας κοινωνίας, δεν είναι αισθητική, δεν είναι μόνο αισθητική· δεν είναι θέμα γούστου για να μπορεί να διατείνεται κανείς τη διαφορά, τον διαφορετικό τρόπο «το πώς και το γιατί» Στην προκειμένη περίπτωση ένας Δήμος (ο Δήμος Π. Φαλήρου) αποφασίζει να δεχτεί τη δωρεά του έργου ενός καλλιτέχνη, του Κ. Γεωργίου…. πέρσι ενός άλλου, του χρόνου ενός τρίτου, επιδεικνύοντας μια φιλοτεχνία και μια πολλαπλότητα ύφους.
Σε εποχές μεταβάσεων σαν την εποχή που διάγουμε αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα , εποχή «τερατογενέσεων και υβριδίων» όπως την ονομάζει ο τρομοκρατημένος φιλόσοφος… είναι ταυτόχρονα και χαρά των καλλιτεχνών… είναι φόβος των δογματικών υποκειμένων … των κλειστών ιδεολογιών, των συντηρητικών κοινωνιών πατριαρχικού τύπου, των μοναρχικών καθεστώτων που αρέσκονται στο να ασκούν πανοπτικό έλεγχο.
Δεν είναι η πρώτη φορά στη χώρα μας που λογοκρίνεται και καταστρέφεται ένα έργο στο Δημόσιο χώρο από κάποιους κύκλους, γνωστούς-αγνώστους… που προφασιζόμενοι μιαν ευαισθησία, μια προσβολή «έχουν αναλάβει βιαίως» την αισθητική ανάπλαση και τη διόρθωση της κοινωνίας εν γένει.
Διαφορές ιδεών, αισθητικές διαφορές, αντιθετικές συμπεριφορές υπάρχουν πολλές, ακριβώς σ’ αυτές έγκειται η δυναμική… η δημιουργικότητα μιας κοινότητας · το δημοκρατικό ιδεώδες απαιτεί μια ετοιμότητα διαρκή… μια ευαισθησία για τη δυνατότητα έκφρασης… ακόμη και των αντιπάλων. Οι τέχνες ως χειροπιαστές ουτοπίες , ως συμβολικοί χώροι του «λογισμού και του ονείρου» αποτελούν συμβολικά πεδία μιας επιζωής… μιας εν ανθρώποις ευδοκία με αγγέλους και παγανά!».
Πηγή Tromaktiko
Σημειώνεται ότι το γλυπτό έχει προκαλέσει μικρές αντιδράσεις και έχει βανδαλιστεί.
Όπως αναφέρει ο ο Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών: «Η έκφραση ενός ανθρώπου, μιας κοινότητας, μιας κοινωνίας, δεν είναι αισθητική, δεν είναι μόνο αισθητική· δεν είναι θέμα γούστου για να μπορεί να διατείνεται κανείς τη διαφορά, τον διαφορετικό τρόπο «το πώς και το γιατί» Στην προκειμένη περίπτωση ένας Δήμος (ο Δήμος Π. Φαλήρου) αποφασίζει να δεχτεί τη δωρεά του έργου ενός καλλιτέχνη, του Κ. Γεωργίου…. πέρσι ενός άλλου, του χρόνου ενός τρίτου, επιδεικνύοντας μια φιλοτεχνία και μια πολλαπλότητα ύφους.
Σε εποχές μεταβάσεων σαν την εποχή που διάγουμε αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα , εποχή «τερατογενέσεων και υβριδίων» όπως την ονομάζει ο τρομοκρατημένος φιλόσοφος… είναι ταυτόχρονα και χαρά των καλλιτεχνών… είναι φόβος των δογματικών υποκειμένων … των κλειστών ιδεολογιών, των συντηρητικών κοινωνιών πατριαρχικού τύπου, των μοναρχικών καθεστώτων που αρέσκονται στο να ασκούν πανοπτικό έλεγχο.
Δεν είναι η πρώτη φορά στη χώρα μας που λογοκρίνεται και καταστρέφεται ένα έργο στο Δημόσιο χώρο από κάποιους κύκλους, γνωστούς-αγνώστους… που προφασιζόμενοι μιαν ευαισθησία, μια προσβολή «έχουν αναλάβει βιαίως» την αισθητική ανάπλαση και τη διόρθωση της κοινωνίας εν γένει.
Διαφορές ιδεών, αισθητικές διαφορές, αντιθετικές συμπεριφορές υπάρχουν πολλές, ακριβώς σ’ αυτές έγκειται η δυναμική… η δημιουργικότητα μιας κοινότητας · το δημοκρατικό ιδεώδες απαιτεί μια ετοιμότητα διαρκή… μια ευαισθησία για τη δυνατότητα έκφρασης… ακόμη και των αντιπάλων. Οι τέχνες ως χειροπιαστές ουτοπίες , ως συμβολικοί χώροι του «λογισμού και του ονείρου» αποτελούν συμβολικά πεδία μιας επιζωής… μιας εν ανθρώποις ευδοκία με αγγέλους και παγανά!».
Πηγή Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Χτυπά ξανά ο Κιλισντάρογλου: Θα πάρω τα ελληνικά νησιά…
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ