2018-01-12 19:15:26
Οι Βυζαντινοί εκκλησιαστικοί ύμνοι στα Ελληνικά και τα Αραμαϊκά θα ακουστούν για πρώτη φορά στη Ματέρα της Ιταλίας, στην πόλη που σύμφωνα με τις παραδόσεις εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι κάτοικοι της Ιταλίας.
Η αρχαία πόλη «Σάσσι ντι Ματέρα» (που σημαίνει «οι πέτρες-σπηλιές της Ματέρα») αποτελείται από σπίτια-σπηλιές μέσα στα βράχια τα οποία χρονολογούνται από την προϊστορική περίοδο. Η Ματέρα είναι το μοναδικό μέρος στον κόσμο που οι κάτοικοι μένουν στα ίδια σπίτια όπου έμεναν οι πρόγονοί τους πριν 9.000 χρόνια.
Σε μία τέτοια σπηλιά, στην περίφημη Casa Cava, θα πραγματοποιηθεί μια μοναδική εμφάνιση της κορυφαίας διεθνώς υμνωδού του βυζαντινού και ιερού μέλους, ανά τον κόσμο, Νεκταρίας Καραντζή, μετα από πρόσκληση της Σχολής Αρχαιολογικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Μπαζιλικάτα (Università degli Studi della Basilicata / Scuola di Specializzazione in Beni Archeologici di Matera).
H ιδιαίτερη, μυστηριακή και μοναδική ομορφιά της αρχαίας πόλης της Ματέρα, την οποία αποκαλούν ως την «Καπαδοκία της Ιταλίας» ή την «Υπόγεια Πόλη», προσήλκυσε τον διάσημο ηθοποιό και σκηνοθέτη του Χόλυγουντ Μελ Γκίμπσον, ο οποίος επέλεξε αυτόν τον τόπο για τα γυρίσματα της συγκλονιστικής ταίνιας του «Τα Πάθη» (2004), όπως και τον κορυφαίο σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι για τα γυρίσματα της ταινίας του «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» (1964).
Με τον ίδιο τρόπο που στην ταινία «Τα Πάθη» οι διάλογοι ακούστηκαν τόσο στα Αγγλικά όσο και στα Αραμαϊκά, τη διάλεκτο του Χριστού, σύμφωνα με την επικρατούσα παράδοση, έτσι και στο ιστορικό αυτό καλλιτεχνικό γεγονός που διοργανώνει το Τμήμα Αρχαιολογικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Μπαζιλικάτα, υπό τη διεύθυνη της καθηγήτριας Francesca Sogliani και στο οποίο διαπρέπει επίσης ο Έλληνας Καθηγητής Δημήτρης Ρουμπής, θα ακουστούν από τη Νεκταρία Καραντζή βυζαντινοί ύμνοι τόσο στα Ελληνικά (του 14ου, 15ου, 18ου και 20ού αι.: συνθέσεις Ιω. Κουκουζέλη, Ιω. Κλαδά, Π. Μπερεκέτου, Π. Πελοποννησίου και Αγιορειτών Πατέρων), όσο και στα Αραμαϊκά, καθώς και τo έργο “Padre Nostro” στα Ιταλικά, του διεθνώς αναγνωρισμένου πιανίστα, συνθέτη, μαέστρου και καλλιτεχνικού Διευθυντή της Μητροπολιτικής Συμφωνικής Ορχήστρας Αθηνών, Βασίλη Τσαμπρόπουλου.
Η Νεκταρία Καραντζή αποτελεί την πρώτη Ελληνίδα υμνωδό που έχει καταγράψει επίσημη δισκογραφία βυζαντινής μουσικής από 14 ετών και ενεργή παρουσία στο αναλόγιο από 9 ετών και έχει ταξιδέψει αυτό το είδος μουσικής τέχνης εκτός των Ελληνικών συνόρων, σε ευρωπαϊκές περιοδείες. Στον διεθνή τύπο χαρακτηρίζεται ως «ιδανική γυναίκα υμνωδός του ιερού και αρχέγονου μέλους», ενώ έχει προσκληθεί για να παρουσιάσει σχετικές εισηγήσεις σε σημαντικά Πανεπιστήμια και Μουσικές Ακαδημίες, όπως το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στη Γαλλία, του Οβιέδο στην Ισπανία και η περίφημη Ακαδημία Λιστ στην Ουγγαρία. Στο ρεπερτόριό της συνδυάζει τους βυζαντινούς εκκλησιαστικούς ύμνους και τα ορθόδοξα θρησκευτικά μέλη άλλων γλωσσών (όπως Ρουμανικά, Ρωσικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Αραμαϊκά κ.α.) με αρχέγονες παραδοσιακές μελωδίες της Μεσογείου. Τη μύησή της στον κόσμο του βυζαντινού μέλους οφείλει στον Όσιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη, μία από τις κορυφαίες πνευματικές μορφές της Ορθοδοξίας του 20ού αι., κοντά στον οποίο μεγάλωσε από τα παιδικά της χρόνια.
Πηγή
paraklisi
Η αρχαία πόλη «Σάσσι ντι Ματέρα» (που σημαίνει «οι πέτρες-σπηλιές της Ματέρα») αποτελείται από σπίτια-σπηλιές μέσα στα βράχια τα οποία χρονολογούνται από την προϊστορική περίοδο. Η Ματέρα είναι το μοναδικό μέρος στον κόσμο που οι κάτοικοι μένουν στα ίδια σπίτια όπου έμεναν οι πρόγονοί τους πριν 9.000 χρόνια.
Σε μία τέτοια σπηλιά, στην περίφημη Casa Cava, θα πραγματοποιηθεί μια μοναδική εμφάνιση της κορυφαίας διεθνώς υμνωδού του βυζαντινού και ιερού μέλους, ανά τον κόσμο, Νεκταρίας Καραντζή, μετα από πρόσκληση της Σχολής Αρχαιολογικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Μπαζιλικάτα (Università degli Studi della Basilicata / Scuola di Specializzazione in Beni Archeologici di Matera).
H ιδιαίτερη, μυστηριακή και μοναδική ομορφιά της αρχαίας πόλης της Ματέρα, την οποία αποκαλούν ως την «Καπαδοκία της Ιταλίας» ή την «Υπόγεια Πόλη», προσήλκυσε τον διάσημο ηθοποιό και σκηνοθέτη του Χόλυγουντ Μελ Γκίμπσον, ο οποίος επέλεξε αυτόν τον τόπο για τα γυρίσματα της συγκλονιστικής ταίνιας του «Τα Πάθη» (2004), όπως και τον κορυφαίο σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι για τα γυρίσματα της ταινίας του «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» (1964).
Με τον ίδιο τρόπο που στην ταινία «Τα Πάθη» οι διάλογοι ακούστηκαν τόσο στα Αγγλικά όσο και στα Αραμαϊκά, τη διάλεκτο του Χριστού, σύμφωνα με την επικρατούσα παράδοση, έτσι και στο ιστορικό αυτό καλλιτεχνικό γεγονός που διοργανώνει το Τμήμα Αρχαιολογικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Μπαζιλικάτα, υπό τη διεύθυνη της καθηγήτριας Francesca Sogliani και στο οποίο διαπρέπει επίσης ο Έλληνας Καθηγητής Δημήτρης Ρουμπής, θα ακουστούν από τη Νεκταρία Καραντζή βυζαντινοί ύμνοι τόσο στα Ελληνικά (του 14ου, 15ου, 18ου και 20ού αι.: συνθέσεις Ιω. Κουκουζέλη, Ιω. Κλαδά, Π. Μπερεκέτου, Π. Πελοποννησίου και Αγιορειτών Πατέρων), όσο και στα Αραμαϊκά, καθώς και τo έργο “Padre Nostro” στα Ιταλικά, του διεθνώς αναγνωρισμένου πιανίστα, συνθέτη, μαέστρου και καλλιτεχνικού Διευθυντή της Μητροπολιτικής Συμφωνικής Ορχήστρας Αθηνών, Βασίλη Τσαμπρόπουλου.
Η Νεκταρία Καραντζή αποτελεί την πρώτη Ελληνίδα υμνωδό που έχει καταγράψει επίσημη δισκογραφία βυζαντινής μουσικής από 14 ετών και ενεργή παρουσία στο αναλόγιο από 9 ετών και έχει ταξιδέψει αυτό το είδος μουσικής τέχνης εκτός των Ελληνικών συνόρων, σε ευρωπαϊκές περιοδείες. Στον διεθνή τύπο χαρακτηρίζεται ως «ιδανική γυναίκα υμνωδός του ιερού και αρχέγονου μέλους», ενώ έχει προσκληθεί για να παρουσιάσει σχετικές εισηγήσεις σε σημαντικά Πανεπιστήμια και Μουσικές Ακαδημίες, όπως το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στη Γαλλία, του Οβιέδο στην Ισπανία και η περίφημη Ακαδημία Λιστ στην Ουγγαρία. Στο ρεπερτόριό της συνδυάζει τους βυζαντινούς εκκλησιαστικούς ύμνους και τα ορθόδοξα θρησκευτικά μέλη άλλων γλωσσών (όπως Ρουμανικά, Ρωσικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Αραμαϊκά κ.α.) με αρχέγονες παραδοσιακές μελωδίες της Μεσογείου. Τη μύησή της στον κόσμο του βυζαντινού μέλους οφείλει στον Όσιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη, μία από τις κορυφαίες πνευματικές μορφές της Ορθοδοξίας του 20ού αι., κοντά στον οποίο μεγάλωσε από τα παιδικά της χρόνια.
Πηγή
paraklisi
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Εκτάκτως στο νοσοκομείο ο Χριστόδουλος Ξηρός
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ