2018-01-31 15:51:30
Ἀγαπητοί Ἀδελφοί,
Ὅπως ὀρθά παρατήρησε ὁ κ. Μελέτης Μελετόπουλος Δρ. τοῦ Παν/μίου τῆς Γενεύης,
στήν εἰκοσιπενταετία πού πέρασε ἀπό τήν ὁμόθυμη ἄρνηση τοῦ τότε πολιτικοῦ συστήματος νά ἀναγνωρίσει τή FYROM ὡς Μακεδονία, τό κρατίδιο τῶν Σκοπίων ἀποδυναμώθηκε δραματικά. Παρέμεινε ἐκτός Ε.Ε. καί ΝΑΤΟ, αἰωρούμενο σέ διπλωματικό κενό μεταξύ τῶν διασταυρούμενων ἐπιρροῶν τῶν ἰσχυρῶν τῆς περιοχῆς καί ἐγκλωβισμένο στήν ὑπανάπτυξη. Τό καθεστώς Γκρουέφσκι ἐπέβαλε μία γελοία αἰσθητική μέ ὑποτίθεται ἀρχαιοελληνικά πρότυπα, γιά νά τεκμηριώσει τήν «καταγωγή» τῶν σύγχρονων κατοίκων τοῦ κρατιδίου ἀπό τούς ἀρχαίους Ἕλληνες τῆς Μακεδονίας, ταυτόχρονα ὅμως διολίσθησε σέ αὐταρχικές καί μονοκομματικές λογικές. Ἡ δέ ἀλβανική κοινότητα τοῦ Τετόβου διεκδίκησε τήν πολιτιστική, γλωσσική καί αὐτοδιοικητική της αὐτονομία, σέ βαθμό πού σήμερα τό δυτικό τμῆμα τῆς FYROM είναι de facto ἀνεξάρτητο άπό τόν κρατικό μηχανισμό πού ἐλέγχουν οἱ Σλάβοι. Οἱ ὁποῖοι στρέφονται πρός τήν ὁμόγλωση Βουλγαρία, προκειμένου νά ἔχουν σανίδα σωτηρίας σέ περίπτωση διαμελισμοῦ τοῦ κρατιδίου.
Τό γεγονός ὅτι πολλά κράτη ἀναγνώρισαν τό κρατίδιο τῆς FYROM μέ τή συνταγματική του ὀνομασία δέν σημαίνει ἀπολύτως τίποτα γιά τή βιωσιμότητα καί τήν οἰκονομική του ἀνάπτυξη. Ἡ ἰσχύς ἑνός κράτους δέν προκύπτει ἀπό τήν ἀποδεκτή ἤ μή ὀνομασία του ἀλλά ἀπό τήν οἰκονομική καί ἀμυντική του εὐρωστία, τήν κοινωνική συνοχή του, τίς συμμαχίες του καί τή συμμετοχή του σέ διεθνεῖς ὀργανισμούς. Αὐτά ὅλα εἶναι ἀνύπαρκτα στήν περίπτωση τῶν Σκοπίων. Δέν ἀντιλαμβάνεται κανείς γιατί πρέπει ἡ ἑλληνική πλευρά νά σπεύσει νά τοῦ τά προσφέρει. Πολύ περισσότερο πού τό κρατίδιο τρέφει ἐπισήμως ἀλυτρωτικές βλέψεις ἔναντι τῆς Βόρειας Ἑλλάδας, πού ἀσφαλῶς δέν πρόκειται νά ἐξαερωθοῦν, ἐπειδή θά ἀλλάξουν ὄνομα τό ἀεροδρόμιο ἤ κάποιοι δρόμοι τῆς Χώρας. Ὁ ἀλυτρωτισμός εἶναι κεντρικό στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς ἰδεολογίας καί τῆς διάχυτης κουλτούρας τῶν Σλάβων κατοίκων τοῦ Κρατιδίου, οἱ ὁποῖοι κοινωνικοποιήθηκαν μέ ἄξονα ἀκριβῶς αὐτό τό «παμμακεδονικό» ψευδοαλυτρωτικό ἰδεολόγημα, πού θά παραμείνει ζωντανό ἀκόμα, ἄν δέν ὑποχρεωθοῦν νά τό ἀποκηρύξουν ἐπίσημα καί μέ διεθνή δέσμευση.
Πέραν αὐτοῦ ἡ ἀποδοχή ὀνόματος ὅπως «Νέα Μακεδονία» ἤ «Ἄνω Μακεδονία» κ.τ.λ. θά ὁδηγήσει σέ νέο κύκλο διεκδικήσεων ἀπό τά Σκόπια.
Γιά τούς λόγους αὐτούς καλούμεθα ὅλοι νά συμμετάσχουμε στό ἀκηδεμόνευτο καί ἀκομμάτιστο συλλαλητήριο πού διοργανώνουν οἱ Παμμακεδονικές Ἐνώσεις τήν Κυριακή 4 Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. καί περί ὥρα 2.00 μεσημβρινή στήν Πλατεῖα Συντάγματος, ἐκφράζοντας τήν ἐθνική μας συνείδηση, γιατί λαός χωρίς ἐθνική συνείδηση καί φιλοπατρία δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό μιά πεινασμένη περιφερόμενη μᾶζα πού ἄνετα μπορεῖ νά διαμελησθεῖ, νά μοιρασθεῖ καί νά μετακινηθεῖ κατά τό δοκοῦν.
Μετά πατρικῶν εὐχῶν!
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
thriskeftika
Ὅπως ὀρθά παρατήρησε ὁ κ. Μελέτης Μελετόπουλος Δρ. τοῦ Παν/μίου τῆς Γενεύης,
στήν εἰκοσιπενταετία πού πέρασε ἀπό τήν ὁμόθυμη ἄρνηση τοῦ τότε πολιτικοῦ συστήματος νά ἀναγνωρίσει τή FYROM ὡς Μακεδονία, τό κρατίδιο τῶν Σκοπίων ἀποδυναμώθηκε δραματικά. Παρέμεινε ἐκτός Ε.Ε. καί ΝΑΤΟ, αἰωρούμενο σέ διπλωματικό κενό μεταξύ τῶν διασταυρούμενων ἐπιρροῶν τῶν ἰσχυρῶν τῆς περιοχῆς καί ἐγκλωβισμένο στήν ὑπανάπτυξη. Τό καθεστώς Γκρουέφσκι ἐπέβαλε μία γελοία αἰσθητική μέ ὑποτίθεται ἀρχαιοελληνικά πρότυπα, γιά νά τεκμηριώσει τήν «καταγωγή» τῶν σύγχρονων κατοίκων τοῦ κρατιδίου ἀπό τούς ἀρχαίους Ἕλληνες τῆς Μακεδονίας, ταυτόχρονα ὅμως διολίσθησε σέ αὐταρχικές καί μονοκομματικές λογικές. Ἡ δέ ἀλβανική κοινότητα τοῦ Τετόβου διεκδίκησε τήν πολιτιστική, γλωσσική καί αὐτοδιοικητική της αὐτονομία, σέ βαθμό πού σήμερα τό δυτικό τμῆμα τῆς FYROM είναι de facto ἀνεξάρτητο άπό τόν κρατικό μηχανισμό πού ἐλέγχουν οἱ Σλάβοι. Οἱ ὁποῖοι στρέφονται πρός τήν ὁμόγλωση Βουλγαρία, προκειμένου νά ἔχουν σανίδα σωτηρίας σέ περίπτωση διαμελισμοῦ τοῦ κρατιδίου.
Τό γεγονός ὅτι πολλά κράτη ἀναγνώρισαν τό κρατίδιο τῆς FYROM μέ τή συνταγματική του ὀνομασία δέν σημαίνει ἀπολύτως τίποτα γιά τή βιωσιμότητα καί τήν οἰκονομική του ἀνάπτυξη. Ἡ ἰσχύς ἑνός κράτους δέν προκύπτει ἀπό τήν ἀποδεκτή ἤ μή ὀνομασία του ἀλλά ἀπό τήν οἰκονομική καί ἀμυντική του εὐρωστία, τήν κοινωνική συνοχή του, τίς συμμαχίες του καί τή συμμετοχή του σέ διεθνεῖς ὀργανισμούς. Αὐτά ὅλα εἶναι ἀνύπαρκτα στήν περίπτωση τῶν Σκοπίων. Δέν ἀντιλαμβάνεται κανείς γιατί πρέπει ἡ ἑλληνική πλευρά νά σπεύσει νά τοῦ τά προσφέρει. Πολύ περισσότερο πού τό κρατίδιο τρέφει ἐπισήμως ἀλυτρωτικές βλέψεις ἔναντι τῆς Βόρειας Ἑλλάδας, πού ἀσφαλῶς δέν πρόκειται νά ἐξαερωθοῦν, ἐπειδή θά ἀλλάξουν ὄνομα τό ἀεροδρόμιο ἤ κάποιοι δρόμοι τῆς Χώρας. Ὁ ἀλυτρωτισμός εἶναι κεντρικό στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς ἰδεολογίας καί τῆς διάχυτης κουλτούρας τῶν Σλάβων κατοίκων τοῦ Κρατιδίου, οἱ ὁποῖοι κοινωνικοποιήθηκαν μέ ἄξονα ἀκριβῶς αὐτό τό «παμμακεδονικό» ψευδοαλυτρωτικό ἰδεολόγημα, πού θά παραμείνει ζωντανό ἀκόμα, ἄν δέν ὑποχρεωθοῦν νά τό ἀποκηρύξουν ἐπίσημα καί μέ διεθνή δέσμευση.
Πέραν αὐτοῦ ἡ ἀποδοχή ὀνόματος ὅπως «Νέα Μακεδονία» ἤ «Ἄνω Μακεδονία» κ.τ.λ. θά ὁδηγήσει σέ νέο κύκλο διεκδικήσεων ἀπό τά Σκόπια.
Γιά τούς λόγους αὐτούς καλούμεθα ὅλοι νά συμμετάσχουμε στό ἀκηδεμόνευτο καί ἀκομμάτιστο συλλαλητήριο πού διοργανώνουν οἱ Παμμακεδονικές Ἐνώσεις τήν Κυριακή 4 Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. καί περί ὥρα 2.00 μεσημβρινή στήν Πλατεῖα Συντάγματος, ἐκφράζοντας τήν ἐθνική μας συνείδηση, γιατί λαός χωρίς ἐθνική συνείδηση καί φιλοπατρία δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό μιά πεινασμένη περιφερόμενη μᾶζα πού ἄνετα μπορεῖ νά διαμελησθεῖ, νά μοιρασθεῖ καί νά μετακινηθεῖ κατά τό δοκοῦν.
Μετά πατρικῶν εὐχῶν!
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
thriskeftika
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Κατέρρευσε η κατανάλωση τον Νοέμβριο
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τα πιο θανατηφόρα θηλαστικά για τον άνθρωπο
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ