2018-02-07 13:15:25
Toυ Βεροίας Παντελεήμονος
«Ἐν χειρί κραταιᾷ ἐξήγαγεν ὑμᾶς Κύριος ἐντεῦθεν. Καί φυλάξασθε τόν νόμον αὐτοῦ».
Τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ πρός τόν Μωυσῆ, τήν ἡμέρα κατά τήν ὁποία ὁ Θεός ἔσωσε τούς Ἰσραηλίτες ἀπό τή δουλεία τοῦ Φαραώ καί τούς ἔβγαλε μέ θαυμαστό τρόπο ἀπό τήν Αἴγυπτο, ἀκούσαμε πρό ὀλίγου στό ἀνάγνωσμα ἀπό τό βιβλίο τῆς Ἐξόδου.
Καί ποιά εἶναι ἡ ἐντολή αὐτή τοῦ Θεοῦ πρός τούς Ἰουδαίους; Εἶναι νά τηροῦν τόν νόμο του.Αὐτόν τόν νόμο, πού περιγράφει μέ κάθε λεπτομέρεια τί ἔπρεπε νά κάνει ὁ κάθε Ἰσραηλίτης, ἔρχεται νά ἐφαρμόσει καί ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μέ τήν παρουσία του στόν ναό τοῦ Θεοῦ σήμερα, τεσσαρακοστή ἡμέρα μετά τή γέννησή του, στήν ἀγκάλη τῆς Παναγίας Μητέρας του, ἡ ὁποία μάλιστα φέρει καί τήν ὁριζόμενη ἀπό τόν νόμο προσφορά πρός τόν Θεό.
Καί γιατί τό κάνει αὐτό ὁ Χριστός; Γιά νά ἀποδείξει καί σέ μᾶς ἔμπρακτα αὐτό πού ἀργότερα θά ἀποκαλύψει μέ τόν λόγο του στούς μαθητές του, ὅτι, δηλαδή, δέν ἦλθε γιά νά καταργήσει τόν νόμο καί τούς προφῆτες, ἀλλά γιά νά τόν συμπληρώσει: «οὐκ ἦλθον καταλῦσαι τόν νόμον ἤ τούς προφῆτας ἀλλά πληρῶσαι».Καί τό κάνει καί γιά ἕνα ἀκόμη λόγο
. Τό κάνει γιά νά μᾶς ὑπενθυμίσει καί τή δική μας ὑποχρέωση νά τηροῦμε καί τίς ἐντολές του, δίνοντάς μας ὁ ἴδιος τό παράδειγμα τῆς τηρήσεως τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ, παρότι ὁ Χριστός ὡς Υἱός τοῦ Θεοῦ δέν δεσμευόταν ἀπό τίς ἐντολές του πρός τούς ἀνθρώπους.Ποιά ὅμως σχέση ὑπάρχει ἀνάμεσα στίς ἐντολές πού ἔδωσε τότε ὁ Θεός στούς Ἰσραηλίτες, ὅταν δηλαδή τούς ἀπελευθέρωσε ἀπό τή δουλειά τοῦ Φαραώ, μέ τίς ἐντολές πού δίδει καί σέ μᾶς σήμερα;Ἡ ἐφαρμογή τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ τήν ἐποχή ἐκείνη γιά τούς Ἰσραηλίτες ἀποτελοῦσε τήν ἔκφραση τῆς εὐγνωμοσύνης τους πρός τόν Θεό πού τούς ἀπάλλαξε ἀπό τήν αἰχμαλωσία τῶν Αἰγυπτίων, μέ τήν ὁποία ὅμως συγχρόνως παραδεχόταν ὅτι ἤθελαν τήν προστασία τοῦ Θεοῦ στό ἔθνος τους.Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει καί μέ τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ πού καλούμεθα νά ἐφαρμόσουμε καί ἐμεῖς, ἀδελφοί μου. Οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας παρομοιάζουν συχνά τήν πτώση τοῦ ἀνθρώπου στήν ἁμαρτία μέ τή δουλεία τοῦ Φαραώ.Καί, ὅπως ὁ Θεός ἀπελεθέρωσε τούς Ἰουδαίους ἀπό τόν Φαραώ, χρησιμοποιώντας ὡς ὄργανό του τόν Μωυσῆ, ἔτσι ἀπελευθέρωσε καί ἐμᾶς ἀπό τήν καταδυναστεία τοῦ διαβόλου καί τῆς ἁμαρτίας διά τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος ἦρθε στή γῆ καί θυσιάσθηκε γιά μᾶς προκειμένου νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τή δουλεία τῶν παθῶν καί τῆς ἁμαρτίας.
Καί ἐάν τότε ὁ Θεός ἔδωσε στούς Ἰσραηλίτες τόν νόμο καί τίς ἐντολές του διά τοῦ Μωυσέως, τώρα μᾶς τίς ἔδωσε διά τοῦ Υἱοῦ του, πού ἦρθε στόν κόσμο γιά νά μᾶς λυτρώσει, ἀλλά καί γιά νά μᾶς δείξει τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο θά μπορέσουμε νά ἀποφύγουμε τήν ἁμαρτία καί νά μήν γίνουμε καί πάλι ὑπόδουλοί της.Αὐτός εἶναι, ἀδελφοί μου, ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο ὁ Χριστός μᾶς ἔδωσε τόν νόμο καί τίς ἐντολές του. Δέν μᾶς τίς ἔδωσε γιά νά μᾶς δυσκολεύσει τή ζωή, ἀλλά γιά νά μᾶς διευκολύνει· γιά νά μᾶς δώσει μέσα ἀπό τήν τήρησή τους τή δυνατότητα νά ζοῦμε ἀπαλλαγμένοι καί ἐλεύθεροι ἀπό τήν ἁμαρτία καί τό κακό, νά ζοῦμε ὡς πραγματικά καί ἀληθινά τέκνα τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος ἦρθε στόν κόσμο καί θυσιάσθηκε γιά νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τήν ἁμαρτία καί τά δεσμά τοῦ διαβόλου· ἀλλά καί ἦρθε στόν κόσμο καί μᾶς ἔδωσε μέ τήν ὑπακοή του στό θέλημα τοῦ Θεοῦ παράδειγμα ὑπακοῆς στόν Θεό.Εἴμαστε, λοιπόν, χρεῶστες αὐτῆς τῆς δωρεᾶς καί αὐτῆς τῆς ἐλευθερίας πού μᾶς χάρισε ὁ Θεός διά τοῦ Υἱοῦ του. Καί δέν θά πρέπει νά ξεχνοῦμε ποτέ ὅτι ὀφείλουμε καί ἐμεῖς νά ἐκφράζουμε τήν εὐγνωμοσύνη μας στόν Θεό, γιατί μᾶς ἀπελευθέρωσε ἀπό τήν ἁμαρτία μέ τήν ἐνανθρώπισή του, ἐφαρμόζοντας στή ζωή μας τόν νόμο καί τίς ἐντολές του.
Καί ἀκόμη δέν θά πρέπει ποτέ νά ξεχνοῦμε ὅτι ζώντας σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ θά βρισκόμασθε πάντοτε ὑπό τήν κραταιά προστασία του καί δέν θά κινδυνεύουμε νά γίνουμε «θηριάλωτοι ὑπό τοῦ νοητοῦ λύκου», δέν θά κινδυνεύουμε νά αἰχμαλωτισθοῦμε ἀπό τήν ἁμαρτία, γιατί οἱ ἐντολές του θά μᾶς προφυλάσσουν καί ἡ χάρη του θά μᾶς σώζει ἀπό τίς ἐπιθέσεις τοῦ διαβόλου καί τούς πειρασμούς μέ τούς ὁποίους ἐκεῖνος θά προσπαθεῖ νά μᾶς παρασύρει, ὥστε νά χάσουμε τή σωτηρία μας. Ἀδελφοί μου, ἑορτάζοντας τή μεγάλη αὐτή δεσποτική καί θεομητορική ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς μέ τήν ὁποία ὁ ἴδιος ὁ Χριστός καί ἡ Παναγία Μητέρα του μᾶς δίδουν τό μάθημα τῆς ἐφαρμογῆς τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ, ἄς προσπαθοῦμε καί ἐμεῖς πάντοτε νά ρυθμίζουμε τή ζωή μας σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ γιά νά ἔχουμε τή χάρη καί τήν προστασία του.
Πηγή
paraklisi
«Ἐν χειρί κραταιᾷ ἐξήγαγεν ὑμᾶς Κύριος ἐντεῦθεν. Καί φυλάξασθε τόν νόμον αὐτοῦ».
Τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ πρός τόν Μωυσῆ, τήν ἡμέρα κατά τήν ὁποία ὁ Θεός ἔσωσε τούς Ἰσραηλίτες ἀπό τή δουλεία τοῦ Φαραώ καί τούς ἔβγαλε μέ θαυμαστό τρόπο ἀπό τήν Αἴγυπτο, ἀκούσαμε πρό ὀλίγου στό ἀνάγνωσμα ἀπό τό βιβλίο τῆς Ἐξόδου.
Καί ποιά εἶναι ἡ ἐντολή αὐτή τοῦ Θεοῦ πρός τούς Ἰουδαίους; Εἶναι νά τηροῦν τόν νόμο του.Αὐτόν τόν νόμο, πού περιγράφει μέ κάθε λεπτομέρεια τί ἔπρεπε νά κάνει ὁ κάθε Ἰσραηλίτης, ἔρχεται νά ἐφαρμόσει καί ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μέ τήν παρουσία του στόν ναό τοῦ Θεοῦ σήμερα, τεσσαρακοστή ἡμέρα μετά τή γέννησή του, στήν ἀγκάλη τῆς Παναγίας Μητέρας του, ἡ ὁποία μάλιστα φέρει καί τήν ὁριζόμενη ἀπό τόν νόμο προσφορά πρός τόν Θεό.
Καί γιατί τό κάνει αὐτό ὁ Χριστός; Γιά νά ἀποδείξει καί σέ μᾶς ἔμπρακτα αὐτό πού ἀργότερα θά ἀποκαλύψει μέ τόν λόγο του στούς μαθητές του, ὅτι, δηλαδή, δέν ἦλθε γιά νά καταργήσει τόν νόμο καί τούς προφῆτες, ἀλλά γιά νά τόν συμπληρώσει: «οὐκ ἦλθον καταλῦσαι τόν νόμον ἤ τούς προφῆτας ἀλλά πληρῶσαι».Καί τό κάνει καί γιά ἕνα ἀκόμη λόγο
Καί ἐάν τότε ὁ Θεός ἔδωσε στούς Ἰσραηλίτες τόν νόμο καί τίς ἐντολές του διά τοῦ Μωυσέως, τώρα μᾶς τίς ἔδωσε διά τοῦ Υἱοῦ του, πού ἦρθε στόν κόσμο γιά νά μᾶς λυτρώσει, ἀλλά καί γιά νά μᾶς δείξει τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο θά μπορέσουμε νά ἀποφύγουμε τήν ἁμαρτία καί νά μήν γίνουμε καί πάλι ὑπόδουλοί της.Αὐτός εἶναι, ἀδελφοί μου, ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο ὁ Χριστός μᾶς ἔδωσε τόν νόμο καί τίς ἐντολές του. Δέν μᾶς τίς ἔδωσε γιά νά μᾶς δυσκολεύσει τή ζωή, ἀλλά γιά νά μᾶς διευκολύνει· γιά νά μᾶς δώσει μέσα ἀπό τήν τήρησή τους τή δυνατότητα νά ζοῦμε ἀπαλλαγμένοι καί ἐλεύθεροι ἀπό τήν ἁμαρτία καί τό κακό, νά ζοῦμε ὡς πραγματικά καί ἀληθινά τέκνα τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος ἦρθε στόν κόσμο καί θυσιάσθηκε γιά νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τήν ἁμαρτία καί τά δεσμά τοῦ διαβόλου· ἀλλά καί ἦρθε στόν κόσμο καί μᾶς ἔδωσε μέ τήν ὑπακοή του στό θέλημα τοῦ Θεοῦ παράδειγμα ὑπακοῆς στόν Θεό.Εἴμαστε, λοιπόν, χρεῶστες αὐτῆς τῆς δωρεᾶς καί αὐτῆς τῆς ἐλευθερίας πού μᾶς χάρισε ὁ Θεός διά τοῦ Υἱοῦ του. Καί δέν θά πρέπει νά ξεχνοῦμε ποτέ ὅτι ὀφείλουμε καί ἐμεῖς νά ἐκφράζουμε τήν εὐγνωμοσύνη μας στόν Θεό, γιατί μᾶς ἀπελευθέρωσε ἀπό τήν ἁμαρτία μέ τήν ἐνανθρώπισή του, ἐφαρμόζοντας στή ζωή μας τόν νόμο καί τίς ἐντολές του.
Καί ἀκόμη δέν θά πρέπει ποτέ νά ξεχνοῦμε ὅτι ζώντας σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ θά βρισκόμασθε πάντοτε ὑπό τήν κραταιά προστασία του καί δέν θά κινδυνεύουμε νά γίνουμε «θηριάλωτοι ὑπό τοῦ νοητοῦ λύκου», δέν θά κινδυνεύουμε νά αἰχμαλωτισθοῦμε ἀπό τήν ἁμαρτία, γιατί οἱ ἐντολές του θά μᾶς προφυλάσσουν καί ἡ χάρη του θά μᾶς σώζει ἀπό τίς ἐπιθέσεις τοῦ διαβόλου καί τούς πειρασμούς μέ τούς ὁποίους ἐκεῖνος θά προσπαθεῖ νά μᾶς παρασύρει, ὥστε νά χάσουμε τή σωτηρία μας. Ἀδελφοί μου, ἑορτάζοντας τή μεγάλη αὐτή δεσποτική καί θεομητορική ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς μέ τήν ὁποία ὁ ἴδιος ὁ Χριστός καί ἡ Παναγία Μητέρα του μᾶς δίδουν τό μάθημα τῆς ἐφαρμογῆς τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ, ἄς προσπαθοῦμε καί ἐμεῖς πάντοτε νά ρυθμίζουμε τή ζωή μας σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ γιά νά ἔχουμε τή χάρη καί τήν προστασία του.
Πηγή
paraklisi
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Η ακμή στο πρόσωπο οδηγεί σε σοβαρή κατάθλιψη
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ