2018-02-11 22:09:14
«εγώ οίδα αυτόν, ότι παρ’ αυτού ειμί κακείνος με απέστειλεν» (Ιωάν. 7:29)
Κάνεις ποτέ δεν τόλμησε να πει ότι γνωρίζει τον Θεό. Πολλοί είπαν απλώς ότι πιστεύουν στον Θεό.
Μόνον ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός πρόφερε τις λέξεις εγώ οίδα αυτόν.
Διευκρίνισε από πού Τον γνωρίζει λέγοντας: ότι παρ’ αυτού ειμί κακείνος με απέστειλεν.Ο πρώτος λόγος, ότι παρ’ αυτού ειμί, μαρτυρεί την αϊδιότητα του Υιού. Ο δεύτερος λόγος, κακείνος με απέστειλεν, μαρτυρεί τη φανέρωση του Υιού εν τω χρόνω, στον υλικό κόσμο, ως απεσταλμένο της Αγίας Τριάδος.
Σ’ εμάς, οι οποίοι πιστεύουμε στον Χριστό, δεν έχει δοθεί η δυνατότητα να γνωρίζουμε τον Πατέρα, καθώς μόνον ο Υιός Του ο Μονογενής Τον γνωρίζει. Σ’ εμάς έχει δοθεί η εντολή να πιστεύουμε. Η αξία μας έγκειται στην πίστη και όχι στη, γνώση. ’Άν όλοι γνωρίζαμε τον Θεό, επειδή Τον είχαμε δει, κανείς από εμάς δεν θά είχε αξία.
Διότι τί αξία υπάρχει στο να βλέπεις και ν’ αναγνωρίζεις; Απεναντίας, να μη βλέπεις και όμως να πιστεύεις – σ’ αυτό υπάρχει αξία, σ’ αυτό υπάρχει αρετή, σ’ αυτό βρίσκεται η σωτηρία μας. Δεν είμαστε άξιοι να δούμε τον Θεό και βλέποντάς Τον να Τον γνωρίσουμε, διότι είμαστε αποδυναμωμένοι από την αμαρτία και είμαστε αποξενωμένοι από τον Θεό. Όμως το έλεος τού Θεού μάς δίνει πίστη όσο είμαστε εν ζωή – πίστη η οποία είναι Ικανή να μάς φέρει εγγύτερα στον Θεό και να μάς οδηγήσει στην αιώνια βασιλεία του «οράν» και τού «γνώναι» κατά τη μέλλουσα ζωή. “Ω αδελφοί μου, ας πιστέψουμε στον Χριστό, τον Κύριο, διότι Εκείνος γνωρίζει. Εκείνος δεν μιλάει εκ πίστεως, αλλά επειδή γνωρίζει.
Ελεήμον Κύριε δυνάμωσε την πίστη μας. ’Έκτεινε το κράσπεδο τού ιματίου Σου, ώστε να μπορούμε απ’ αυτό να κρατηθούμε ως το τέλος της ζωής μας.
Ότι Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τούς αιώνας των αιώνων. Αμήν.
Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ
Πηγή
paraklisi
Κάνεις ποτέ δεν τόλμησε να πει ότι γνωρίζει τον Θεό. Πολλοί είπαν απλώς ότι πιστεύουν στον Θεό.
Μόνον ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός πρόφερε τις λέξεις εγώ οίδα αυτόν.
Διευκρίνισε από πού Τον γνωρίζει λέγοντας: ότι παρ’ αυτού ειμί κακείνος με απέστειλεν.Ο πρώτος λόγος, ότι παρ’ αυτού ειμί, μαρτυρεί την αϊδιότητα του Υιού. Ο δεύτερος λόγος, κακείνος με απέστειλεν, μαρτυρεί τη φανέρωση του Υιού εν τω χρόνω, στον υλικό κόσμο, ως απεσταλμένο της Αγίας Τριάδος.
Σ’ εμάς, οι οποίοι πιστεύουμε στον Χριστό, δεν έχει δοθεί η δυνατότητα να γνωρίζουμε τον Πατέρα, καθώς μόνον ο Υιός Του ο Μονογενής Τον γνωρίζει. Σ’ εμάς έχει δοθεί η εντολή να πιστεύουμε. Η αξία μας έγκειται στην πίστη και όχι στη, γνώση. ’Άν όλοι γνωρίζαμε τον Θεό, επειδή Τον είχαμε δει, κανείς από εμάς δεν θά είχε αξία.
Διότι τί αξία υπάρχει στο να βλέπεις και ν’ αναγνωρίζεις; Απεναντίας, να μη βλέπεις και όμως να πιστεύεις – σ’ αυτό υπάρχει αξία, σ’ αυτό υπάρχει αρετή, σ’ αυτό βρίσκεται η σωτηρία μας. Δεν είμαστε άξιοι να δούμε τον Θεό και βλέποντάς Τον να Τον γνωρίσουμε, διότι είμαστε αποδυναμωμένοι από την αμαρτία και είμαστε αποξενωμένοι από τον Θεό. Όμως το έλεος τού Θεού μάς δίνει πίστη όσο είμαστε εν ζωή – πίστη η οποία είναι Ικανή να μάς φέρει εγγύτερα στον Θεό και να μάς οδηγήσει στην αιώνια βασιλεία του «οράν» και τού «γνώναι» κατά τη μέλλουσα ζωή. “Ω αδελφοί μου, ας πιστέψουμε στον Χριστό, τον Κύριο, διότι Εκείνος γνωρίζει. Εκείνος δεν μιλάει εκ πίστεως, αλλά επειδή γνωρίζει.
Ελεήμον Κύριε δυνάμωσε την πίστη μας. ’Έκτεινε το κράσπεδο τού ιματίου Σου, ώστε να μπορούμε απ’ αυτό να κρατηθούμε ως το τέλος της ζωής μας.
Ότι Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τούς αιώνας των αιώνων. Αμήν.
Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ
Πηγή
paraklisi
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Απόλλων Σμύρνης - Λεβαδειακός 1-1
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ