2018-06-05 18:40:41
ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Παλιοεκκλησιά: Περιοχή του σημερινού χωριού ΔΡΥΜΟΣ Βόνιτσας.
Βυζαντινοί χρόνοι
Ο Επίσκοπος {.......}όνιος.
Για την περιοχή της Παλιοεκκλησιάς, όπου στα αρχαία χρόνια ήταν και το θεραπευτήριο – ναός του Ασκληπιού, οι ανασκαφές που έγιναν από τον αρχαιολόγο Ευθύμιο Μαστροκώστα, μας ανέδειξαν την τοποθεσία με ονομασία «Φείνακος»*1.
Βέβαια ο Μαστροκώστας καταγράφει και μια επιφύλαξη μήπως αυτές οι επιγραφές έχουν μεταφερθεί από κάπου αλλού σε αυτό τον χώρο. Όμως το πλήθος των επιγραφών τον προσανατόλισε να θεωρεί την περιοχή αυτή με την ονομασία ΦΕΙΝΑΚΟΣ, χώρα Φεινάκων.
Η άποψη της Αμφικτιονίας Ακαρνάνων και κυρίως του Πανοσιολογιότατου Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου, Γεώργιου Δέλλα, είναι ότι τον χειμώνα που ο Απόστολος Παύλος διαχείμασε στην Νικόπολη*2 δεν μπορεί να μην εισήλθε στα ήρεμα νερά του Αμβρακικού και με ένα πλοιάριο να επισκεφτεί το μεγάλο ναό και θεραπευτήριο του Ασκληπιού στην σημερινή Παλαιοκλησιά και εκεί να κηρύξει τον λόγο του Ιησού Χριστού
. Αυτή ήταν η τακτική των Αποστόλων.. Να μεταβαίνουν εκεί που υπήρχαν οι ναοί της αρχαίας θρησκείας (των 12 θεών του Ολύμπου) και εκεί με την κήρυξη της νέας Θρησκείας να προσπαθούν να προσελκύσουν πιστούς και να ιδρύουν εκκλησίες (οι λεγόμενες αποστολικές εκκλησίες).
Ο λόγος της μετάβασης του Αποστόλου Παύλου στην Νικόπολη ήταν η διάδοση του Θείου Λόγου στους Εθνικούς. Είναι αδύνατον να έμεινε εκεί ένα ολόκληρο χειμώνα χωρίς να διαδώσει τον Θείο λόγο και σε άλλα όμορα σημαντικά κέντρα των Εθνικών.
Η περιοχή του σημερινού Δρυμού δέχθηκε τον Χριστιανισμό στα πρώτα χριστιανικά χρόνια και αυτό αποδεικνύεται από την ύπαρξη τριών (μόνο;) μεγάλων χριστιανικών ναών τον 4ο πχ αιώνα, όπως βεβαίωσε ο αρχαιολόγος Κος Χουλιαράς στην εκδήλωση που διοργάνωσε στο χωριό Δρυμός ο σύλλογος των εν Αθήναις Δρυμιωτών, πρίν τρία έτη.
***********************
*1-Ασκληπιώ Φεινάκωι Δία Ναιόν κατ’ όνειρον. Επιγραφή στο χώρο του Ασκληπιείου, περιοχή Παλιοεκλησιά-Τσούκα-Βρωμονέρι του σημερινού χωριού Δρυμός Βόνιτσας.
*2-αν διαχείμασε, λόγω του ότι στην επιστολή που αναφέρει αυτή την πληροφορία έχει μελλοντικό λόγο «θα διαχειμάσω».
**********************
Είναι λογικά αδύνατον να υπάρξει μια τέτοια θρησκευτική κοινότητα τον 4ο μχ αιώνα χωρίς τα προηγούμενα χρόνια-αιώνες να μην υπάρχει με μια άλλη μορφή τόπων συγκέντρωσης και εκδήλωσης της λατρείας στον τριαδικό Θεό.
Είναι δυνατόν σε αυτή την περιοχή να υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος από μεγαλοπρεπείς ναούς με πλούσια διακόσμηση και όλα αυτά να έχουν γίνει μέσα σε μια νύκτα, κατά την προσφιλή έκφραση του λαού. Μπορεί κάποιος να φανταστεί ότι τον 4ο μχ αιώνα έξαφνα γεννιέται το θρησκευτικό αίσθημα και αμέσως αρχίζουν να κτίζονται αυτοί οι μεγαλοπρεπείς ναοί;.
Οχι βέβαια. Χρειάζεται να υπάρχει η από αρκετές δεκάδες χρόνια πρίν, το φύτεμα του θρησκευτικού σπόρου και το συνεχές μεγάλωμα μιας ισχυρής θρησκευτικής κοινότητας. Μιας κοινότητας που έφτασε μέχρι και την Ίδρυση επισκοπής.
Ας δούμε τι περιγράφει ο Ευθύμιος Μαστροκώστας στις σημειώσεις των ανασκαφών στην περιοχή Παλιοεκκλησιά Δρυμού:
«Από τον χώρο της εκκλησίας προέρχεται μια στήλη η οποία αποσπάστηκε από εκεί και βρέθηκε σε αγροτική οικία πολύ κοντά στον παλιό ναό. Η στήλη ήταν από λευκό ασβεστόλιθο, κλπ, διατάσεις κλπ. Φέρει επιγραφή της οποίας το κείμενο έχει ούτω:
+ Ενθάδε κίτε
Ειερεύς Θ(εο)υ θείος
Δίκαιος, ασκητής,
Ορθόδοξος , αποστολικός
[.........]όνιος επίσκοπος
[.............]εότητο
[..............]ΙΟΣ
Για το όνομα αυτού, ο Ευθύμιος Μαστροκώστας θέτει το:
-[Ποσειδ]ονιος επίσκοπος
ή το
-[Πολυχρ]όνιος επίσκοπος
Συνεπώς εκτός των πολυπληθών, μεγαλοπρεπών και μεγάλης έκτασης ναών, υπήρχε και επισκοπή. Μια φυσική συνέχεια.
Η συνέχεια ........
ximeronews
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Παλιοεκκλησιά: Περιοχή του σημερινού χωριού ΔΡΥΜΟΣ Βόνιτσας.
Βυζαντινοί χρόνοι
Ο Επίσκοπος {.......}όνιος.
Για την περιοχή της Παλιοεκκλησιάς, όπου στα αρχαία χρόνια ήταν και το θεραπευτήριο – ναός του Ασκληπιού, οι ανασκαφές που έγιναν από τον αρχαιολόγο Ευθύμιο Μαστροκώστα, μας ανέδειξαν την τοποθεσία με ονομασία «Φείνακος»*1.
Βέβαια ο Μαστροκώστας καταγράφει και μια επιφύλαξη μήπως αυτές οι επιγραφές έχουν μεταφερθεί από κάπου αλλού σε αυτό τον χώρο. Όμως το πλήθος των επιγραφών τον προσανατόλισε να θεωρεί την περιοχή αυτή με την ονομασία ΦΕΙΝΑΚΟΣ, χώρα Φεινάκων.
Η άποψη της Αμφικτιονίας Ακαρνάνων και κυρίως του Πανοσιολογιότατου Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου, Γεώργιου Δέλλα, είναι ότι τον χειμώνα που ο Απόστολος Παύλος διαχείμασε στην Νικόπολη*2 δεν μπορεί να μην εισήλθε στα ήρεμα νερά του Αμβρακικού και με ένα πλοιάριο να επισκεφτεί το μεγάλο ναό και θεραπευτήριο του Ασκληπιού στην σημερινή Παλαιοκλησιά και εκεί να κηρύξει τον λόγο του Ιησού Χριστού
Ο λόγος της μετάβασης του Αποστόλου Παύλου στην Νικόπολη ήταν η διάδοση του Θείου Λόγου στους Εθνικούς. Είναι αδύνατον να έμεινε εκεί ένα ολόκληρο χειμώνα χωρίς να διαδώσει τον Θείο λόγο και σε άλλα όμορα σημαντικά κέντρα των Εθνικών.
Η περιοχή του σημερινού Δρυμού δέχθηκε τον Χριστιανισμό στα πρώτα χριστιανικά χρόνια και αυτό αποδεικνύεται από την ύπαρξη τριών (μόνο;) μεγάλων χριστιανικών ναών τον 4ο πχ αιώνα, όπως βεβαίωσε ο αρχαιολόγος Κος Χουλιαράς στην εκδήλωση που διοργάνωσε στο χωριό Δρυμός ο σύλλογος των εν Αθήναις Δρυμιωτών, πρίν τρία έτη.
***********************
*1-Ασκληπιώ Φεινάκωι Δία Ναιόν κατ’ όνειρον. Επιγραφή στο χώρο του Ασκληπιείου, περιοχή Παλιοεκλησιά-Τσούκα-Βρωμονέρι του σημερινού χωριού Δρυμός Βόνιτσας.
*2-αν διαχείμασε, λόγω του ότι στην επιστολή που αναφέρει αυτή την πληροφορία έχει μελλοντικό λόγο «θα διαχειμάσω».
**********************
Είναι λογικά αδύνατον να υπάρξει μια τέτοια θρησκευτική κοινότητα τον 4ο μχ αιώνα χωρίς τα προηγούμενα χρόνια-αιώνες να μην υπάρχει με μια άλλη μορφή τόπων συγκέντρωσης και εκδήλωσης της λατρείας στον τριαδικό Θεό.
Είναι δυνατόν σε αυτή την περιοχή να υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος από μεγαλοπρεπείς ναούς με πλούσια διακόσμηση και όλα αυτά να έχουν γίνει μέσα σε μια νύκτα, κατά την προσφιλή έκφραση του λαού. Μπορεί κάποιος να φανταστεί ότι τον 4ο μχ αιώνα έξαφνα γεννιέται το θρησκευτικό αίσθημα και αμέσως αρχίζουν να κτίζονται αυτοί οι μεγαλοπρεπείς ναοί;.
Οχι βέβαια. Χρειάζεται να υπάρχει η από αρκετές δεκάδες χρόνια πρίν, το φύτεμα του θρησκευτικού σπόρου και το συνεχές μεγάλωμα μιας ισχυρής θρησκευτικής κοινότητας. Μιας κοινότητας που έφτασε μέχρι και την Ίδρυση επισκοπής.
Ας δούμε τι περιγράφει ο Ευθύμιος Μαστροκώστας στις σημειώσεις των ανασκαφών στην περιοχή Παλιοεκκλησιά Δρυμού:
«Από τον χώρο της εκκλησίας προέρχεται μια στήλη η οποία αποσπάστηκε από εκεί και βρέθηκε σε αγροτική οικία πολύ κοντά στον παλιό ναό. Η στήλη ήταν από λευκό ασβεστόλιθο, κλπ, διατάσεις κλπ. Φέρει επιγραφή της οποίας το κείμενο έχει ούτω:
+ Ενθάδε κίτε
Ειερεύς Θ(εο)υ θείος
Δίκαιος, ασκητής,
Ορθόδοξος , αποστολικός
[.........]όνιος επίσκοπος
[.............]εότητο
[..............]ΙΟΣ
Για το όνομα αυτού, ο Ευθύμιος Μαστροκώστας θέτει το:
-[Ποσειδ]ονιος επίσκοπος
ή το
-[Πολυχρ]όνιος επίσκοπος
Συνεπώς εκτός των πολυπληθών, μεγαλοπρεπών και μεγάλης έκτασης ναών, υπήρχε και επισκοπή. Μια φυσική συνέχεια.
Η συνέχεια ........
ximeronews
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Για πρώτη φορά το ΠΣ στα Ποσειδώνια
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ