2018-08-31 07:11:12
Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Ταύρου χοροστάτησε στον Ορθρο και προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων, πλαισιωμένος από τον Εφημέριο του Ναού και άλλους ιερείς.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε:
Θα ήθελα να τονίσω δύο χαρακτηριστικά της μεγάλης αυτής μορφής.
1. Ασκητικότητα. Έτρωγε ακρίδες και μέλι άγριο και ήταν ντυμένος με ενα τρίχινο ένδυμα και με μιά δερμάτινη ζώνη. Εμείς, βέβαια, δεν μπορούμε να φθάσουμε σ'αυτό το σημείο, αλλά να μπορούμε, τουλάχιστον, να κατευθύνουμε το Άρμα της υπάρξεώς μας.
Γιατί η ύπαρξή μας μοιάζει με ένα άρμα. Ίπποι του άρματος είναι τα ένστικτα και οι επιθυμίες μας. Ηνίοχος του άρματος ο "ηγεμών νους", το "νοερόν".
Πρέπει ο ηνίοχος να κατευθύνει τους ίππους. Πολλές φορές όμως οι ίπποι αφηνιάζουν και ανατρέποντας το άρμα σύρουν τον ηνίοχο.
Δηλ. Τα ένστικτα επιβάλλονται στην λογική. Γιατί όμως να μη αφήνουμε ελεύθερη την ικανοποίηση των ενστίκτων, όπως στά ζώα;
Διότι στα ζώα υπάρχει αυτοματισμός στην ικανοποίηση των ενστίκτων. Στον άνθρωπο τα όρια πρέπει να τα ορίσει η λογική, αλλιώς οδηγούμεθα στην αμετρία με όλες τις συνέπειές της.
2. Εδραίος στα πιςτεύω του μέχρι θανάτου. Ελέγχει τον Ηρώδη και αυτό το πληρώνει με την ζωή του. Είναι γνωστά τα γεγονότα.
Ερωτάται εμείς μπορούμε να ελέγχουμε τους άλλους; Ναι υπό δύο προϋποθέσεις:
α. Να ελέγχουμε πρώτα τον εαυτό μας. Γιατί πώς θα ελέγξουμε τους άλλους για πράγματα που είμαστε και εμείς ένοχοι;
β. Να μή ελέγχουμε με το αζημίωτο. Συνήθως ελέγχουμε τους πάντες και τα πάντα χωρίς κόστος. Είμαστε όμως έτοιμοι να ελέγξουμε όταν διακινδυνεύουμε να χάσουμε την εύνοια ενός ισχυρού ή μια θέση ή ένα οικονομικό όφελος;
Ή τότε "τηρούμε σιγήν ιχθύος"; Ή είμαστε "τοις ασθενέσει λέοντες και τοις κρατούσι κύνες"; (Γρηγόριος Θεολόγος).
Αυτά τα χαρακτηριστικά του Προδρόμου ας μας προβληματίσουν. Στην Θεία Λειτουργία παρέστη και ο Δήμαρχος Μοσχάτου - Ταύρου κ. Ανδρέας Ευθυμίου.
Πηγή Tromaktiko
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε:
Θα ήθελα να τονίσω δύο χαρακτηριστικά της μεγάλης αυτής μορφής.
1. Ασκητικότητα. Έτρωγε ακρίδες και μέλι άγριο και ήταν ντυμένος με ενα τρίχινο ένδυμα και με μιά δερμάτινη ζώνη. Εμείς, βέβαια, δεν μπορούμε να φθάσουμε σ'αυτό το σημείο, αλλά να μπορούμε, τουλάχιστον, να κατευθύνουμε το Άρμα της υπάρξεώς μας.
Γιατί η ύπαρξή μας μοιάζει με ένα άρμα. Ίπποι του άρματος είναι τα ένστικτα και οι επιθυμίες μας. Ηνίοχος του άρματος ο "ηγεμών νους", το "νοερόν".
Πρέπει ο ηνίοχος να κατευθύνει τους ίππους. Πολλές φορές όμως οι ίπποι αφηνιάζουν και ανατρέποντας το άρμα σύρουν τον ηνίοχο.
Δηλ. Τα ένστικτα επιβάλλονται στην λογική. Γιατί όμως να μη αφήνουμε ελεύθερη την ικανοποίηση των ενστίκτων, όπως στά ζώα;
Διότι στα ζώα υπάρχει αυτοματισμός στην ικανοποίηση των ενστίκτων. Στον άνθρωπο τα όρια πρέπει να τα ορίσει η λογική, αλλιώς οδηγούμεθα στην αμετρία με όλες τις συνέπειές της.
2. Εδραίος στα πιςτεύω του μέχρι θανάτου. Ελέγχει τον Ηρώδη και αυτό το πληρώνει με την ζωή του. Είναι γνωστά τα γεγονότα.
Ερωτάται εμείς μπορούμε να ελέγχουμε τους άλλους; Ναι υπό δύο προϋποθέσεις:
α. Να ελέγχουμε πρώτα τον εαυτό μας. Γιατί πώς θα ελέγξουμε τους άλλους για πράγματα που είμαστε και εμείς ένοχοι;
β. Να μή ελέγχουμε με το αζημίωτο. Συνήθως ελέγχουμε τους πάντες και τα πάντα χωρίς κόστος. Είμαστε όμως έτοιμοι να ελέγξουμε όταν διακινδυνεύουμε να χάσουμε την εύνοια ενός ισχυρού ή μια θέση ή ένα οικονομικό όφελος;
Ή τότε "τηρούμε σιγήν ιχθύος"; Ή είμαστε "τοις ασθενέσει λέοντες και τοις κρατούσι κύνες"; (Γρηγόριος Θεολόγος).
Αυτά τα χαρακτηριστικά του Προδρόμου ας μας προβληματίσουν. Στην Θεία Λειτουργία παρέστη και ο Δήμαρχος Μοσχάτου - Ταύρου κ. Ανδρέας Ευθυμίου.
Πηγή Tromaktiko
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Συνάντηση της ΠΟΑΣΥ με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ