2018-12-09 20:30:13
Είναι όμορφες και λαμπερές, έχουν δυναμισμό και αλώβητο από τον χρόνο σεξαπίλ, κυρίως σοκάρουν κάθε φορά που ομολογούν δημοσίως την ηλικία τους.
Οι γυναίκες της μέσης ηλικίας είναι η νέα it γενιά. Το λένε κι οι marketeers.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε ο έκτος και τελευταίος κύκλος του «House of Cards». Φυσικά, η είδηση δεν ήταν ότι το εμβληματικό πολιτικό έπος του Netflix ολοκληρώθηκε, ούτε καν η εκκωφαντική απουσία του Κέβιν Σπέισι, ο οποίος απομακρύνθηκε με συνοπτικές διαδικασίες έπειτα από τις κατηγορίες που δέχτηκε σωρηδόν από συναδέλφους του για σεξουαλική κακοποίηση.
Το αληθινά καινούριο ήταν ότι η Ρόμπιν Ράιτ στα 52 χρόνια της ανέλαβε να ηγηθεί μιας πολυδάπανης παραγωγής. Κοινώς η αδιαμφισβήτητα καλή ηθοποιός κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη και να κάνει τη μεγαλύτερη on demand πλατφόρμα ψυχαγωγίας να επενδύσει σε εκείνην. Οχι στα 20 ή στα 30 χρόνια της, αλλά στα 50 της.
Η Ελ Μακφέρσον, εκθαμβωτική στα 54 χρόνια της
Μικρή σημασία έχει αν το πολυαναμενόμενο φινάλε ενθουσίασε ή απογοήτευσε (μάλλον το δεύτερο συνέβη). Το ζήτημα είναι ότι η Ράιτ επιβεβαίωσε τον νεόκοπο κανόνα που θέλει πλέον τη γυναίκα όχι να παρακμάζει ελέω χρόνου αλλά να αναγεννιέται. Και όπως καθετί που γεννιέται στη σόουμπιζ και στον μικρόκοσμο των celebrities γρήγορα εξαπλώνεται και κατακυριεύει την αληθινή ζωή, έτσι και η περίπτωση της πάλαι ποτέ κυρίας Πεν αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα ότι ο μισός αιώνας ζωής για μια γυναίκα δεν είναι πλέον τροχοπέδη ή κατώφλι προς τη συνταξιοδότηση, αλλά ευκαιρία για να επανεφεύρει μια καλύτερη, βελτιωμένη και κυρίως αποδεκτή από την κοινωνία εκδοχή της.
Αν πριν από 20 χρόνια οι γκριζαρισμένοι κρόταφοι του Τζορτζ Κλούνεϊ εικονοποίησαν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο το κλισέ ότι οι άνδρες δεν μεγαλώνουν αλλά ωριμάζουν, έτσι και η κομψότητα, η λάμψη, το αιθέριο στυλ της Ράιτ προσυπογράφουν ότι μια γυναίκα δεν είναι καταδικασμένη στο γήρας και τον αφοπλισμό - εκτός και αν το επιθυμεί η ίδια.
Σε κάθε περίπτωση, το 2018 είναι μια καλή χρονιά για την Αμερικανίδα ηθοποιό. Μόλις το καλοκαίρι που μας πέρασε αντάλλαξε όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης με τον κατά 18 χρόνια μικρότερο σύντροφό της Κλεμάν Ζιροντέ σε ένα καρτποσταλικό χωριό της Προβηγκίας.
Η κατάρριψη των ταμπού
Η Τζένιφερ Λόπεζ μοιάζει με ύμνο στα 49
Αν κανείς ψάξει στον φωτεινό παντογνώστη των καιρών μας, το Google, διάσημες γυναίκες και τις ηλικίες τους -ναι, πλέον ο χρόνος ζωής δεν είναι δαιμονοποιημένο ταμπού-, πιθανότατα θα εκπλαγεί όταν πληροφορηθεί ότι μια ντουζίνα πολυφίλητες σταρ έχει πλέον διαβεί το ορόσημο του μισού αιώνα ζωής ή έστω βρίσκεται λίγο πριν ή λίγο μετά από αυτό.
Και η Τζένιφερ Ανιστον; Και η Χάλι Μπέρι; Και η Σάλμα Χάγεκ; Και η Βαϊόλα Ντέιβις; Και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ; Και η Μόνικα Μπελούτσι; Και η Σάντρα Μπούλοκ; Ναι, ο χρόνος προχωρά - πολλές φορές μάλιστα με κεκτημένη ταχύτητα. Και φυσικά είναι αμείλικτος. Ομως πλέον οι διάσημες γυναίκες καταφέρνουν να τον εκμεταλλεύονται προς όφελός τους, όχι να αφήνονται άβουλα και ανήμπορα έρμαια στο πέρασμά του.
Πριν από μερικούς μήνες η Τζένιφερ Ανιστον, στα 49 χρόνια της, αποφάσισε να χωρίσει από τον επί χρόνια σύντροφό της Τζαστίν Θερού. Η είδηση του διαζυγίου πυροδότησε το αναμενόμενο, τη μανιέρα. Ο διεθνής Τύπος, χωρίς πολλά-πολλά, άρχισε να αναπαράγει το απολύτως αυθαίρετο συμπέρασμα ότι η Ελληνοαμερικανίδα ηθοποιός είναι πια μόνη, άκληρη και δυστυχισμένη. Λίγες εβδομάδες αργότερα η Ανιστον εμφανίστηκε στο εξώφυλλο γυναικείου περιοδικού με περίσσιο δυναμισμό και αναπόδραστα σέξι. Κι αν η εικόνα για κάποιους θα μπορούσε να θεωρηθεί προϊόν φωτοσοπικής, θαυματουργής μετάλλαξης, η συνέντευξή της ήταν η καλύτερη απάντηση σε όσους θεωρούν μια single γυναίκα στα 50 ξοφλημένη ή τελειωμένη και άρα δυστυχή.
Είσαι όσο νιώθεις
Πενήντα τριών και πιο κουλ από ποτέ η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ
Μπορεί το μάρκετινγκ να πίνει νερό στο όνομα της ετερόκλητης millennial γενιάς και να δημιουργεί προϊόντα, υπηρεσίες και trends κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες και τα γούστα της, ωστόσο οι marketeers αναγνωρίζουν πλέον μια νέα, αναδυόμενη κάστα με δυναμικά -και απολύτως εξαργυρώσιμα στο ταμείο- χαρακτηριστικά. Πρόκειται για τους perennials. Ο όρος ξεκίνησε να χρησιμοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες και εισηγήτριά του θεωρείται η ιδρύτρια του «The What» Τζίνα Πελ. Στην πραγματικότητα στο κλαμπ των perennials μπορεί να τοποθετήσει τον εαυτό του οποιοσδήποτε άνθρωπος μέσης ηλικίας τα χαρακτηριστικά του οποίου απέχουν, διαφέρουν, δεν συνάδουν, τέλος πάντων, με αυτό που γράφει η ταυτότητά του στο κουτάκι της ημερομηνίας γέννησης.
Οι σύγχρονες 50άρες, εκείνες που δεν αποσύρονται από την ενεργό επαγγελματική δράση και τη ζωή και δεν παραδίδονται στη θλίψη του συνδρόμου της «άδειας φωλιάς» (όταν τα παιδιά τους μεγαλώνουν και εγκαταλείπουν την οικογενειακή εστία) είναι εκ των ων ουκ άνευ συστατικό αυτής της δυναμικής νέας τάξης, τη μασκότ της οποίας θα μπορούσε να ενσαρκώσει με τον καλύτερο τρόπο η 49χρονη Τζένιφερ Λόπεζ. Άλλωστε καθημερινά το Διαδίκτυο αναστενάζει στη θέα των φωτογραφιών της που προκαλούν σιελόρροια.
Μάλιστα τον νέο κανόνα, ότι δηλαδή η γυναίκα στη μέση ηλικία της μπορεί να νιώθει και να είναι καλύτερη απ’ ό,τι στα 20 ή στα 30 χρόνια της, επαλήθευσε περσινή έρευνα της εφημερίδας «Telegraph». Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γυναίκες πέριξ των 50 ετών δήλωναν πιο σίγουρες για τον εαυτό τους, πιο δραστήριες και περισσότερο δυναμικές απ’ ό,τι μία δεκαετία νωρίτερα. Το μόνο που φαίνεται ότι τις απασχολεί ακόμα είναι όχι το πώς είναι αλλά το πώς φαίνονται στους άλλους.
Ισον με δύο 25άρες
Η Σάλμα Χάγεκ απολαμβάνει την αυτοπεποίθηση των 52 χρόνων
Πάντως, ακόμα και στη βιοτεχνία της ελληνικής σόουμπιζ, οι 50άρες φαίνεται ότι λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος. Πλέον τα τηλεοπτικά είδωλα δεν περνούν στα αζήτητα με τις πρώτες ρυτίδες - αφήστε που και γι’ αυτές κάνει θαύματα πια η κοσμετολογία. Η Ελένη Μενεγάκη (49χρ.), η Τατιάνα Στεφανίδου (48χρ.) και η Μαρία Μπακοδήμου (53χρ.) είναι περίτρανα παραδείγματα της ηλικιακής απενοχοποίησης αλλά και του γεγονότος ότι η γυναίκα παραμένει ποθητή, σέξι, επαγγελματικά ενεργή ανεξαρτήτως του χρόνου που περνά. Οπως και η Δέσποινα Βανδή, η οποία στα 49 της χρόνια έχει αφήσει πίσω της έναν μάλλον αμήχανο και ενίοτε θαμπό εαυτό και φωνάζει, χωρίς να χρειάζονται πολλά λόγια, ότι είναι μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού της - τουλάχιστον ως προς τη δημόσια εικόνα της. Εξάλλου από μόνο του ένα κείμενο που ασχολείται με την παράξενη περίπτωση του restart στη μέση ηλικία μαρτυρά και ότι η υπόθεση έχει ψωμί και -κυρίως- η 50άρα ζουμί.
Απαστράπτουσα η Μόνικα Μπελούτσι στα 54 της Στα 52 της η ταλαντούχα Ρόμπιν Ράιτ είδε τους δρόμους ορθάνοιχτους μπροστά της στην προσωπική και επαγγελματική της ζωή
Πηγή: GALA - Κώστας Μπουρούσης
anatakti
Οι γυναίκες της μέσης ηλικίας είναι η νέα it γενιά. Το λένε κι οι marketeers.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε ο έκτος και τελευταίος κύκλος του «House of Cards». Φυσικά, η είδηση δεν ήταν ότι το εμβληματικό πολιτικό έπος του Netflix ολοκληρώθηκε, ούτε καν η εκκωφαντική απουσία του Κέβιν Σπέισι, ο οποίος απομακρύνθηκε με συνοπτικές διαδικασίες έπειτα από τις κατηγορίες που δέχτηκε σωρηδόν από συναδέλφους του για σεξουαλική κακοποίηση.
Το αληθινά καινούριο ήταν ότι η Ρόμπιν Ράιτ στα 52 χρόνια της ανέλαβε να ηγηθεί μιας πολυδάπανης παραγωγής. Κοινώς η αδιαμφισβήτητα καλή ηθοποιός κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη και να κάνει τη μεγαλύτερη on demand πλατφόρμα ψυχαγωγίας να επενδύσει σε εκείνην. Οχι στα 20 ή στα 30 χρόνια της, αλλά στα 50 της.
Η Ελ Μακφέρσον, εκθαμβωτική στα 54 χρόνια της
Μικρή σημασία έχει αν το πολυαναμενόμενο φινάλε ενθουσίασε ή απογοήτευσε (μάλλον το δεύτερο συνέβη). Το ζήτημα είναι ότι η Ράιτ επιβεβαίωσε τον νεόκοπο κανόνα που θέλει πλέον τη γυναίκα όχι να παρακμάζει ελέω χρόνου αλλά να αναγεννιέται. Και όπως καθετί που γεννιέται στη σόουμπιζ και στον μικρόκοσμο των celebrities γρήγορα εξαπλώνεται και κατακυριεύει την αληθινή ζωή, έτσι και η περίπτωση της πάλαι ποτέ κυρίας Πεν αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα ότι ο μισός αιώνας ζωής για μια γυναίκα δεν είναι πλέον τροχοπέδη ή κατώφλι προς τη συνταξιοδότηση, αλλά ευκαιρία για να επανεφεύρει μια καλύτερη, βελτιωμένη και κυρίως αποδεκτή από την κοινωνία εκδοχή της.
Αν πριν από 20 χρόνια οι γκριζαρισμένοι κρόταφοι του Τζορτζ Κλούνεϊ εικονοποίησαν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο το κλισέ ότι οι άνδρες δεν μεγαλώνουν αλλά ωριμάζουν, έτσι και η κομψότητα, η λάμψη, το αιθέριο στυλ της Ράιτ προσυπογράφουν ότι μια γυναίκα δεν είναι καταδικασμένη στο γήρας και τον αφοπλισμό - εκτός και αν το επιθυμεί η ίδια.
Σε κάθε περίπτωση, το 2018 είναι μια καλή χρονιά για την Αμερικανίδα ηθοποιό. Μόλις το καλοκαίρι που μας πέρασε αντάλλαξε όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης με τον κατά 18 χρόνια μικρότερο σύντροφό της Κλεμάν Ζιροντέ σε ένα καρτποσταλικό χωριό της Προβηγκίας.
Η κατάρριψη των ταμπού
Η Τζένιφερ Λόπεζ μοιάζει με ύμνο στα 49
Αν κανείς ψάξει στον φωτεινό παντογνώστη των καιρών μας, το Google, διάσημες γυναίκες και τις ηλικίες τους -ναι, πλέον ο χρόνος ζωής δεν είναι δαιμονοποιημένο ταμπού-, πιθανότατα θα εκπλαγεί όταν πληροφορηθεί ότι μια ντουζίνα πολυφίλητες σταρ έχει πλέον διαβεί το ορόσημο του μισού αιώνα ζωής ή έστω βρίσκεται λίγο πριν ή λίγο μετά από αυτό.
Και η Τζένιφερ Ανιστον; Και η Χάλι Μπέρι; Και η Σάλμα Χάγεκ; Και η Βαϊόλα Ντέιβις; Και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ; Και η Μόνικα Μπελούτσι; Και η Σάντρα Μπούλοκ; Ναι, ο χρόνος προχωρά - πολλές φορές μάλιστα με κεκτημένη ταχύτητα. Και φυσικά είναι αμείλικτος. Ομως πλέον οι διάσημες γυναίκες καταφέρνουν να τον εκμεταλλεύονται προς όφελός τους, όχι να αφήνονται άβουλα και ανήμπορα έρμαια στο πέρασμά του.
Πριν από μερικούς μήνες η Τζένιφερ Ανιστον, στα 49 χρόνια της, αποφάσισε να χωρίσει από τον επί χρόνια σύντροφό της Τζαστίν Θερού. Η είδηση του διαζυγίου πυροδότησε το αναμενόμενο, τη μανιέρα. Ο διεθνής Τύπος, χωρίς πολλά-πολλά, άρχισε να αναπαράγει το απολύτως αυθαίρετο συμπέρασμα ότι η Ελληνοαμερικανίδα ηθοποιός είναι πια μόνη, άκληρη και δυστυχισμένη. Λίγες εβδομάδες αργότερα η Ανιστον εμφανίστηκε στο εξώφυλλο γυναικείου περιοδικού με περίσσιο δυναμισμό και αναπόδραστα σέξι. Κι αν η εικόνα για κάποιους θα μπορούσε να θεωρηθεί προϊόν φωτοσοπικής, θαυματουργής μετάλλαξης, η συνέντευξή της ήταν η καλύτερη απάντηση σε όσους θεωρούν μια single γυναίκα στα 50 ξοφλημένη ή τελειωμένη και άρα δυστυχή.
Είσαι όσο νιώθεις
Πενήντα τριών και πιο κουλ από ποτέ η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ
Μπορεί το μάρκετινγκ να πίνει νερό στο όνομα της ετερόκλητης millennial γενιάς και να δημιουργεί προϊόντα, υπηρεσίες και trends κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες και τα γούστα της, ωστόσο οι marketeers αναγνωρίζουν πλέον μια νέα, αναδυόμενη κάστα με δυναμικά -και απολύτως εξαργυρώσιμα στο ταμείο- χαρακτηριστικά. Πρόκειται για τους perennials. Ο όρος ξεκίνησε να χρησιμοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες και εισηγήτριά του θεωρείται η ιδρύτρια του «The What» Τζίνα Πελ. Στην πραγματικότητα στο κλαμπ των perennials μπορεί να τοποθετήσει τον εαυτό του οποιοσδήποτε άνθρωπος μέσης ηλικίας τα χαρακτηριστικά του οποίου απέχουν, διαφέρουν, δεν συνάδουν, τέλος πάντων, με αυτό που γράφει η ταυτότητά του στο κουτάκι της ημερομηνίας γέννησης.
Οι σύγχρονες 50άρες, εκείνες που δεν αποσύρονται από την ενεργό επαγγελματική δράση και τη ζωή και δεν παραδίδονται στη θλίψη του συνδρόμου της «άδειας φωλιάς» (όταν τα παιδιά τους μεγαλώνουν και εγκαταλείπουν την οικογενειακή εστία) είναι εκ των ων ουκ άνευ συστατικό αυτής της δυναμικής νέας τάξης, τη μασκότ της οποίας θα μπορούσε να ενσαρκώσει με τον καλύτερο τρόπο η 49χρονη Τζένιφερ Λόπεζ. Άλλωστε καθημερινά το Διαδίκτυο αναστενάζει στη θέα των φωτογραφιών της που προκαλούν σιελόρροια.
Μάλιστα τον νέο κανόνα, ότι δηλαδή η γυναίκα στη μέση ηλικία της μπορεί να νιώθει και να είναι καλύτερη απ’ ό,τι στα 20 ή στα 30 χρόνια της, επαλήθευσε περσινή έρευνα της εφημερίδας «Telegraph». Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γυναίκες πέριξ των 50 ετών δήλωναν πιο σίγουρες για τον εαυτό τους, πιο δραστήριες και περισσότερο δυναμικές απ’ ό,τι μία δεκαετία νωρίτερα. Το μόνο που φαίνεται ότι τις απασχολεί ακόμα είναι όχι το πώς είναι αλλά το πώς φαίνονται στους άλλους.
Ισον με δύο 25άρες
Η Σάλμα Χάγεκ απολαμβάνει την αυτοπεποίθηση των 52 χρόνων
Πάντως, ακόμα και στη βιοτεχνία της ελληνικής σόουμπιζ, οι 50άρες φαίνεται ότι λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος. Πλέον τα τηλεοπτικά είδωλα δεν περνούν στα αζήτητα με τις πρώτες ρυτίδες - αφήστε που και γι’ αυτές κάνει θαύματα πια η κοσμετολογία. Η Ελένη Μενεγάκη (49χρ.), η Τατιάνα Στεφανίδου (48χρ.) και η Μαρία Μπακοδήμου (53χρ.) είναι περίτρανα παραδείγματα της ηλικιακής απενοχοποίησης αλλά και του γεγονότος ότι η γυναίκα παραμένει ποθητή, σέξι, επαγγελματικά ενεργή ανεξαρτήτως του χρόνου που περνά. Οπως και η Δέσποινα Βανδή, η οποία στα 49 της χρόνια έχει αφήσει πίσω της έναν μάλλον αμήχανο και ενίοτε θαμπό εαυτό και φωνάζει, χωρίς να χρειάζονται πολλά λόγια, ότι είναι μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού της - τουλάχιστον ως προς τη δημόσια εικόνα της. Εξάλλου από μόνο του ένα κείμενο που ασχολείται με την παράξενη περίπτωση του restart στη μέση ηλικία μαρτυρά και ότι η υπόθεση έχει ψωμί και -κυρίως- η 50άρα ζουμί.
Απαστράπτουσα η Μόνικα Μπελούτσι στα 54 της Στα 52 της η ταλαντούχα Ρόμπιν Ράιτ είδε τους δρόμους ορθάνοιχτους μπροστά της στην προσωπική και επαγγελματική της ζωή
Πηγή: GALA - Κώστας Μπουρούσης
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τα πέντε μυστικά για τέλεια κάστανα
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ