2019-01-11 17:05:46
Την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου στις 18:00 ξεκινάει το νέο σεμινάριο «Θεατρική γραφή: μέθοδος και μυστικά» με καθηγήτρια την Αλεξάνδρα Χειμώνα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο εργαστήρι δημιουργικής γραφής “Tabula Rasa” με παρακολούθηση από κοντά ή εξ αποστάσεως. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, γι’ αυτό βιαστείτε!
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Στόχος του σεμιναρίου είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε τις ιδέες μας σε θεατρικά έργα. Γι’ αυτό θ’ ασχοληθούμε με το θεωρητικό, αλλά κυρίως με το πρακτικό κομμάτι της συγγραφής. Με μέθοδο αναλυτική και συνθετική, πρώτα θα… «τεμαχίσουμε» ένα θεατρικό έργο στα συστατικά που το καθιστούν επιτυχημένο: ιδέα, ήρωας, χώρος, χρόνος, ρυθμός, στάτους κ.λπ. Εξερευνούμε τις δυνατότητες καθενός απ’ τα παραπάνω συστατικά, βρίσκουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε επιλογής μέσα από ασκήσεις εφαρμογής που θα γίνονται σε κάθε μάθημα. Στη συνέχεια, ανάλογα με το προσωπικό του ύφος και τις συνειδητές επιλογές του, κάθε σπουδαστής καλείται να ενώσει όσα ξέρει με το δικό του μοναδικό τρόπο και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας, ν’ αποτυπώσει στο γραπτό του τον καλύτερο συγγραφικό του εαυτό. Στο τέλος της χρονιάς, θ’ ανέβει παράσταση με χαρακτηριστικές σκηνές απ’ τα καλύτερα θεατρικά έργα των σπουδαστών.
Βασικές ενότητες του σεμιναρίου
· Ιδέα: Πώς επιλέγουμε την καλύτερη; Ασκήσεις για να ξεπεράσουμε το συγγραφικό μπλοκάρισμα και να προ(σ)καλέσουμε την έμπνευση.
· Ήρωας: Σταδιακή ανάδειξη της προσωπικότητάς του, εξέλιξή του. Πώς τον καθιστούμε απαραίτητο στον αναγνώστη ή τον θεατή.
· Χώρος: Όρια και δυνατότητες παρουσίασης του έργου μας. Προσαρμογή του σε σκηνές διαφορετικού τύπου και βασικές σκηνοθετικές επεμβάσεις.
· Χρόνος: Μέθοδοι χειρισμού του χρόνου αφήγησης.
· Ρυθμός: Εναλλαγές ηρώων, συναισθημάτων, στάτους, μεθόδων αφήγησης, συγκρούσεων.
· Δομές θεατρικών έργων: Πώς καταλήγουμε στην καταλληλότερη; Μέρη, πράξεις, σκηνές, εικόνες, κρίσιμες καμπές.
· Διάλογος: Το θεατρικό κείμενο το γράφουμε για να το «μιλήσουν» οι ήρωες. Είναι γραπτό για τον συγγραφέα, αλλά προφορικό για τους ήρωες.
· Κάτω κείμενο: Συχνά στη ζωή μας άλλα λέμε κι άλλα εννοούμε ή νιώθουμε. Πώς φαίνεται αυτό στους ήρωες των έργων μας;
· Τελικό κείμενο: Πώς επιλέγουμε τι θ’ αφαιρέσουμε ή θ’ αλλάξουμε στο γραπτό μας για να το κάνουμε ακόμα πιο δυνατό.
· Αναφορά σε σημαντικά έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου, συζήτηση γύρω απ’ αυτά, προτάσεις διασκευών τους.
http://www.tvnea.com
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Στόχος του σεμιναρίου είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε τις ιδέες μας σε θεατρικά έργα. Γι’ αυτό θ’ ασχοληθούμε με το θεωρητικό, αλλά κυρίως με το πρακτικό κομμάτι της συγγραφής. Με μέθοδο αναλυτική και συνθετική, πρώτα θα… «τεμαχίσουμε» ένα θεατρικό έργο στα συστατικά που το καθιστούν επιτυχημένο: ιδέα, ήρωας, χώρος, χρόνος, ρυθμός, στάτους κ.λπ. Εξερευνούμε τις δυνατότητες καθενός απ’ τα παραπάνω συστατικά, βρίσκουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε επιλογής μέσα από ασκήσεις εφαρμογής που θα γίνονται σε κάθε μάθημα. Στη συνέχεια, ανάλογα με το προσωπικό του ύφος και τις συνειδητές επιλογές του, κάθε σπουδαστής καλείται να ενώσει όσα ξέρει με το δικό του μοναδικό τρόπο και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας, ν’ αποτυπώσει στο γραπτό του τον καλύτερο συγγραφικό του εαυτό. Στο τέλος της χρονιάς, θ’ ανέβει παράσταση με χαρακτηριστικές σκηνές απ’ τα καλύτερα θεατρικά έργα των σπουδαστών.
Βασικές ενότητες του σεμιναρίου
· Ιδέα: Πώς επιλέγουμε την καλύτερη; Ασκήσεις για να ξεπεράσουμε το συγγραφικό μπλοκάρισμα και να προ(σ)καλέσουμε την έμπνευση.
· Ήρωας: Σταδιακή ανάδειξη της προσωπικότητάς του, εξέλιξή του. Πώς τον καθιστούμε απαραίτητο στον αναγνώστη ή τον θεατή.
· Χώρος: Όρια και δυνατότητες παρουσίασης του έργου μας. Προσαρμογή του σε σκηνές διαφορετικού τύπου και βασικές σκηνοθετικές επεμβάσεις.
· Χρόνος: Μέθοδοι χειρισμού του χρόνου αφήγησης.
· Ρυθμός: Εναλλαγές ηρώων, συναισθημάτων, στάτους, μεθόδων αφήγησης, συγκρούσεων.
· Δομές θεατρικών έργων: Πώς καταλήγουμε στην καταλληλότερη; Μέρη, πράξεις, σκηνές, εικόνες, κρίσιμες καμπές.
· Διάλογος: Το θεατρικό κείμενο το γράφουμε για να το «μιλήσουν» οι ήρωες. Είναι γραπτό για τον συγγραφέα, αλλά προφορικό για τους ήρωες.
· Κάτω κείμενο: Συχνά στη ζωή μας άλλα λέμε κι άλλα εννοούμε ή νιώθουμε. Πώς φαίνεται αυτό στους ήρωες των έργων μας;
· Τελικό κείμενο: Πώς επιλέγουμε τι θ’ αφαιρέσουμε ή θ’ αλλάξουμε στο γραπτό μας για να το κάνουμε ακόμα πιο δυνατό.
· Αναφορά σε σημαντικά έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου, συζήτηση γύρω απ’ αυτά, προτάσεις διασκευών τους.
http://www.tvnea.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Επίθεση σε αστυνομικούς στην ΑΣΟΕΕ - Ένας τραυματίας
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ