2019-01-29 15:47:58
Όνομα Σκοπίων. Μετά τον Τσίπρα το Φανάρι Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Ολοκληρώθηκε η, κατά το καταρτισθέν πρόγραμμα, αναγνώριση του γειτονικού κράτους των Σκοπίων με το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» από 153 Έλληνες πολίτες - μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Αμέσως έρχεται, κατά το ίδιο πρόγραμμα, η σειρά του Φαναρίου να αναγνωρίσει την, έως σήμερα, σχισματική Εκκλησία της γειτονικής χώρας και να της δώσει το ανάλογο όνομα.
Κυριολεκτικά, «πριν ή δις αλέκτωρ φωνήσαι» ο Πατριάρχης Βουλγαρίας Νεόφυτος δήλωσε στους δημοσιογράφους: « Το ζήτημα του ονόματος του Μακεδονικού Κράτους μόλις ξεκαθαριστεί θα ακολουθήσει ασφαλώς το εκκλησιαστικό ζήτημα». Στο εκκλησιαστικό ζήτημα της γειτονικής χώρας, αφορά στο να καταστεί «κανονική» η, έως τώρα αυτοανακηρυχθείσα σχισματική «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» και να της δοθεί όνομα, όπως να δοθεί και ο τίτλος στον προκαθήμενό της, ο οποίος έως σήμερα, αυτοαποκαλείται «Αρχιεπίσκοπος Μακεδονίας».
Η Ορθόδοξη Εκκλησία των Σκοπίων κανονικά ανήκει στην Σερβική Εκκλησία. Το 1967, ενώ ήταν ακόμη ενωμένη η Γιουγκοσλαβία πραξικοπηματικά ως προς την εκκλησιαστική τάξη, αλλά με τον σχεδιασμό και τη βοήθεια του Τίτο και του ΚΚΓ αυτοανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη. Ο Κροάτης άθεος Τίτο προώθησε την αυτοκεφαλία στα Σκόπια για να περιορίσει την ισχύ της Ορθόδοξης Σερβικής Εκκλησίας και για να επανασυνδεθεί το κομμουνιστικό καθεστώς του με τους ομόφρονές του και κατόπιν σοβινιστές σλαβομακεδόνες της διασποράς, κυρίως του Καναδά, των ΗΠΑ και της Αυστραλίας. Τότε το Πατριαρχείο της Σερβίας έλαβε την απόφαση να διακόψει την κανονική κοινωνία με την ιεραρχία των Σκοπίων και να την κηρύξει σχισματική. Από τότε ουδεμία Ορθόδοξη Εκκλησία την αναγνωρίζει.
Μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την συγκρότηση των γειτόνων σε κράτος η αντιπαράθεση της σχισματικής τους Εκκλησίας με το Σερβικό Πατριαρχείο εντάθηκε. Σε απάντηση των αυθαιρεσιών της Εκκλησίας των γειτόνων η Σερβική Εκκλησία ίδρυσε την υπό την δικαιοδοσία της Αυτόνομη Αρχιεπισκοπή Αχρίδας, με έδρα τα Σκόπια και πρώτο Αρχιεπίσκοπο τον Ιωάννη. Ο τίτλος του είναι «Η Αυτού Μακαριότης Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μητροπολίτης Σκοπίων Ιωάννης». Η απόφαση αυτή δεν άρεσε καθόλου στους κυβερνώντες τα Σκόπια. Επί χρόνια ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης είναι υπό διωγμό και πολλά χρόνια έχει περάσει στη φυλακή. Όμως είναι ο μόνος κανονικός Αρχιεπίσκοπος στα Σκόπια. Η Σερβική Εκκλησία γνωρίζουσα την Ιστορία και την Αλήθεια απέφυγε να δώσει στον υπ’ Αυτήν Αρχιεπίσκοπο των Σκοπίων και στην Εκκλησία της οποίας προΐσταται το όνομα Μακεδονία και παράγωγά του.
Σε απάντηση η κυβέρνηση και η συνεργαζόμενη με αυτήν Εκκλησία των Σκοπίων αγνοεί την «Μητέρα Εκκλησία» της Σερβίας, ανακηρύσσει ως «Μητέρα Εκκλησία» της την Βουλγαρική και προστρέχει στο Φανάρι για να της δοθεί το αυτοκέφαλο. Όλα αυτά κατά παράβαση των Ιερών Κανόνων. Το Πατριαρχείο της Βουλγαρίας, με την προτροπή και την πίεση της Βουλγαρικής κυβέρνησης δέχθηκε να «υιοθετήσει» την σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων, όμως δεν πήρε, ακόμη, την πρωτοβουλία να έχει κανονική κοινωνία μαζί της. Γνωρίζει ότι μια τέτοια εκ μέρους της πράξη θα είναι casus belli για το Πατριαρχείο της Σερβίας και, ένεκα άλλων λόγων, για το Φανάρι.
Αντιπροσωπείες της κυβέρνησης και της εκκλησίας των Σκοπίων επισκέφθηκαν κατ’ επανάληψη το Φανάρι και υπέβαλαν το αίτημα, περί αυτοκεφαλίας και ονόματος, στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Μέχρι τώρα ο κ. Βαρθολομαίος δεν έχει προχωρήσει σε κάποια ενέργεια. Στη σύναξη των Ιεραρχών του Θρόνου, στην Κωνσταντινούπολη, δια λόγου δεσμεύθηκε προς τους Μητροπολίτες της Μακεδονίας ότι δεν θα προχωρήσει στην αναγνώριση της γειτονικής Εκκλησίας με το όνομα «Μακεδονία – Μακεδονικός». Αυτά πριν από τη συμφωνία των Πρεσπών στο όνομα «Βόρεια Μακεδονία».
Όπως ο Αλ. Τσίπρας έτσι και ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος γενικά ακολουθούν πολιτική εφαρμογής της γεωπολιτικής στην Ευρώπη των ΗΠΑ, της Γερμανίας και των άλλων συμμάχων τους. Επομένως είναι βέβαιο ότι, όπως στην Ουκρανία, έτσι και στα Σκόπια θα θελήσει να τους ικανοποιήσει. Είναι προφανές ότι ο κ. Βαρθολομαίος στην περίπτωση, που προχωρήσει στην αναγνώριση της αυτοκεφαλίας της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, θα ανοίξει νέο μέτωπο με Ορθόδοξη Εκκλησία, μετά από το Πατριαρχείο της Μόσχας. Η Εκκλησία της Ελλάδος, σε επίπεδο Ιεραρχίας, απέδειξε ότι δεν είναι σε θέση να λάβει απόφαση για το εθνικό θέμα της Μακεδονίας. Δυστυχώς. Επομένως πιθανότατα να υπάρξουν πάλι φωνές διαμαρτυρίας Μακεδόνων Ιεραρχών, και του πιστού λαού, που όμως δεν θα έχουν το κύρος και την βαρύτητα μιας απόφασης του κορυφαίου διοικητικού οργάνου της Εκκλησίας της Ελλάδος...
Οι περιπτώσεις Ουκρανίας και Σκοπίων μοιάζουν. Η Σερβία, όπως η Ρωσία, είναι στο στόχαστρο της Δύσης. Στο θέμα της Εκκλησίας της Ουκρανίας το Σερβικό Πατριαρχείο κρατά στάση κατά της απόφασης του κ. Βαρθολομαίου. Η Εκκλησία των Σκοπίων είναι σχισματική, όπως είναι και της Ουκρανίας, που την αναγνώρισε ο Οικ. Πατριάρχης. Για τα Σκόπια, όπως για την Ουκρανία, οι Δυτικοί επιθυμούν και δια της Εκκλησίας να απομακρυνθούν από την ρωσική επιρροή. Η Σερβική Εκκλησία, όπως το Πατριαρχείο της Μόσχας, ασφαλώς θα αντιδράσει αν το Φανάρι αναγνωρίσει την υπό την δικαιοδοσία της γειτονική Εκκλησία, που έχει, όπως η Ουκρανία, κανονικό Αρχιεπίσκοπο, που αναγνωρίζουν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες...
Πρώτον αισθάνονται ότι εκφράζουν μιαν αλάνθαστη αυθεντία. Ο Οικ. Πατριάρχης πιστεύει ότι προσωπικά εκφράζει μιαν αυθεντία που ούτε καν στον Πατριαρχικό θεσμό δεν αρμόζει. Στην ομιλία του, της 25ης Ιανουαρίου 2019, είπε: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως πρωτεύθυνος και πρωτόθρονος Εκκλησία, με την πείρα και τη σοφία αιώνων που το χαρακτηρίζει, πράττει το εκάστοτε ορθό και δίκαιο...». Το Πατριαρχείο δεν είναι ισόκυρο Οικουμενικών Συνόδων και ο Πατριάρχης, ως πρόσωπο, διέπεται από την αμαρτωλότητα, που αναγνωρίζει ο ίδιος σε κάθε Θεία Λειτουργία.
Στη συνέχεια είπε ότι αποκατέστησε την δικαιοσύνη στους Ουκρανούς που επί τριάντα χρόνια ήσαν εκτός κοινωνίας (σχισματικοί). Και μετά για τον καθηρημένο «Πατριάρχη Ουκρανίας» Φιλάρετο, ότι τιμωρήθηκε επειδή ζήτησε το Αυτοκέφαλο και ότι κακώς το ζήτησε από την Μόσχα. Σημειώνεται ότι πρώτον ουδεμία δικαιοσύνη αποκατεστάθη. Αντίθετα, με την βοήθεια της ουκρανικής κυβέρνησης Ποροσένκο, υιοθέτησε τους σχισματικούς ορθοδόξους και μετέτρεψε τα πολύ περισσότερα εκατομμύρια Ουκρανών, που παραμένουν σε κοινωνία με το Πατριαρχείο της Μόσχας, σε σχισματικούς.... Για τον Φιλάρετο ο ίδιος Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος αναγνώρισε την καθαίρεσή του και αναγνώριζε έως τον παρελθόντα Νοέμβριο τον υπό τον Μόσχας Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο! Επίσης υποστηρίζει ότι έφερε την ενότητα στην Ορθοδοξία, όταν αυτή σήμερα είναι σε αναστάτωση και στα πρόθυρα οριστικού σχίσματος...-
thriskeftika
Ολοκληρώθηκε η, κατά το καταρτισθέν πρόγραμμα, αναγνώριση του γειτονικού κράτους των Σκοπίων με το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» από 153 Έλληνες πολίτες - μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Αμέσως έρχεται, κατά το ίδιο πρόγραμμα, η σειρά του Φαναρίου να αναγνωρίσει την, έως σήμερα, σχισματική Εκκλησία της γειτονικής χώρας και να της δώσει το ανάλογο όνομα.
Κυριολεκτικά, «πριν ή δις αλέκτωρ φωνήσαι» ο Πατριάρχης Βουλγαρίας Νεόφυτος δήλωσε στους δημοσιογράφους: « Το ζήτημα του ονόματος του Μακεδονικού Κράτους μόλις ξεκαθαριστεί θα ακολουθήσει ασφαλώς το εκκλησιαστικό ζήτημα». Στο εκκλησιαστικό ζήτημα της γειτονικής χώρας, αφορά στο να καταστεί «κανονική» η, έως τώρα αυτοανακηρυχθείσα σχισματική «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» και να της δοθεί όνομα, όπως να δοθεί και ο τίτλος στον προκαθήμενό της, ο οποίος έως σήμερα, αυτοαποκαλείται «Αρχιεπίσκοπος Μακεδονίας».
Η Ορθόδοξη Εκκλησία των Σκοπίων κανονικά ανήκει στην Σερβική Εκκλησία. Το 1967, ενώ ήταν ακόμη ενωμένη η Γιουγκοσλαβία πραξικοπηματικά ως προς την εκκλησιαστική τάξη, αλλά με τον σχεδιασμό και τη βοήθεια του Τίτο και του ΚΚΓ αυτοανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη. Ο Κροάτης άθεος Τίτο προώθησε την αυτοκεφαλία στα Σκόπια για να περιορίσει την ισχύ της Ορθόδοξης Σερβικής Εκκλησίας και για να επανασυνδεθεί το κομμουνιστικό καθεστώς του με τους ομόφρονές του και κατόπιν σοβινιστές σλαβομακεδόνες της διασποράς, κυρίως του Καναδά, των ΗΠΑ και της Αυστραλίας. Τότε το Πατριαρχείο της Σερβίας έλαβε την απόφαση να διακόψει την κανονική κοινωνία με την ιεραρχία των Σκοπίων και να την κηρύξει σχισματική. Από τότε ουδεμία Ορθόδοξη Εκκλησία την αναγνωρίζει.
Μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την συγκρότηση των γειτόνων σε κράτος η αντιπαράθεση της σχισματικής τους Εκκλησίας με το Σερβικό Πατριαρχείο εντάθηκε. Σε απάντηση των αυθαιρεσιών της Εκκλησίας των γειτόνων η Σερβική Εκκλησία ίδρυσε την υπό την δικαιοδοσία της Αυτόνομη Αρχιεπισκοπή Αχρίδας, με έδρα τα Σκόπια και πρώτο Αρχιεπίσκοπο τον Ιωάννη. Ο τίτλος του είναι «Η Αυτού Μακαριότης Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μητροπολίτης Σκοπίων Ιωάννης». Η απόφαση αυτή δεν άρεσε καθόλου στους κυβερνώντες τα Σκόπια. Επί χρόνια ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης είναι υπό διωγμό και πολλά χρόνια έχει περάσει στη φυλακή. Όμως είναι ο μόνος κανονικός Αρχιεπίσκοπος στα Σκόπια. Η Σερβική Εκκλησία γνωρίζουσα την Ιστορία και την Αλήθεια απέφυγε να δώσει στον υπ’ Αυτήν Αρχιεπίσκοπο των Σκοπίων και στην Εκκλησία της οποίας προΐσταται το όνομα Μακεδονία και παράγωγά του.
Σε απάντηση η κυβέρνηση και η συνεργαζόμενη με αυτήν Εκκλησία των Σκοπίων αγνοεί την «Μητέρα Εκκλησία» της Σερβίας, ανακηρύσσει ως «Μητέρα Εκκλησία» της την Βουλγαρική και προστρέχει στο Φανάρι για να της δοθεί το αυτοκέφαλο. Όλα αυτά κατά παράβαση των Ιερών Κανόνων. Το Πατριαρχείο της Βουλγαρίας, με την προτροπή και την πίεση της Βουλγαρικής κυβέρνησης δέχθηκε να «υιοθετήσει» την σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων, όμως δεν πήρε, ακόμη, την πρωτοβουλία να έχει κανονική κοινωνία μαζί της. Γνωρίζει ότι μια τέτοια εκ μέρους της πράξη θα είναι casus belli για το Πατριαρχείο της Σερβίας και, ένεκα άλλων λόγων, για το Φανάρι.
Αντιπροσωπείες της κυβέρνησης και της εκκλησίας των Σκοπίων επισκέφθηκαν κατ’ επανάληψη το Φανάρι και υπέβαλαν το αίτημα, περί αυτοκεφαλίας και ονόματος, στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Μέχρι τώρα ο κ. Βαρθολομαίος δεν έχει προχωρήσει σε κάποια ενέργεια. Στη σύναξη των Ιεραρχών του Θρόνου, στην Κωνσταντινούπολη, δια λόγου δεσμεύθηκε προς τους Μητροπολίτες της Μακεδονίας ότι δεν θα προχωρήσει στην αναγνώριση της γειτονικής Εκκλησίας με το όνομα «Μακεδονία – Μακεδονικός». Αυτά πριν από τη συμφωνία των Πρεσπών στο όνομα «Βόρεια Μακεδονία».
Όπως ο Αλ. Τσίπρας έτσι και ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος γενικά ακολουθούν πολιτική εφαρμογής της γεωπολιτικής στην Ευρώπη των ΗΠΑ, της Γερμανίας και των άλλων συμμάχων τους. Επομένως είναι βέβαιο ότι, όπως στην Ουκρανία, έτσι και στα Σκόπια θα θελήσει να τους ικανοποιήσει. Είναι προφανές ότι ο κ. Βαρθολομαίος στην περίπτωση, που προχωρήσει στην αναγνώριση της αυτοκεφαλίας της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, θα ανοίξει νέο μέτωπο με Ορθόδοξη Εκκλησία, μετά από το Πατριαρχείο της Μόσχας. Η Εκκλησία της Ελλάδος, σε επίπεδο Ιεραρχίας, απέδειξε ότι δεν είναι σε θέση να λάβει απόφαση για το εθνικό θέμα της Μακεδονίας. Δυστυχώς. Επομένως πιθανότατα να υπάρξουν πάλι φωνές διαμαρτυρίας Μακεδόνων Ιεραρχών, και του πιστού λαού, που όμως δεν θα έχουν το κύρος και την βαρύτητα μιας απόφασης του κορυφαίου διοικητικού οργάνου της Εκκλησίας της Ελλάδος...
Οι περιπτώσεις Ουκρανίας και Σκοπίων μοιάζουν. Η Σερβία, όπως η Ρωσία, είναι στο στόχαστρο της Δύσης. Στο θέμα της Εκκλησίας της Ουκρανίας το Σερβικό Πατριαρχείο κρατά στάση κατά της απόφασης του κ. Βαρθολομαίου. Η Εκκλησία των Σκοπίων είναι σχισματική, όπως είναι και της Ουκρανίας, που την αναγνώρισε ο Οικ. Πατριάρχης. Για τα Σκόπια, όπως για την Ουκρανία, οι Δυτικοί επιθυμούν και δια της Εκκλησίας να απομακρυνθούν από την ρωσική επιρροή. Η Σερβική Εκκλησία, όπως το Πατριαρχείο της Μόσχας, ασφαλώς θα αντιδράσει αν το Φανάρι αναγνωρίσει την υπό την δικαιοδοσία της γειτονική Εκκλησία, που έχει, όπως η Ουκρανία, κανονικό Αρχιεπίσκοπο, που αναγνωρίζουν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες...
Πρώτον αισθάνονται ότι εκφράζουν μιαν αλάνθαστη αυθεντία. Ο Οικ. Πατριάρχης πιστεύει ότι προσωπικά εκφράζει μιαν αυθεντία που ούτε καν στον Πατριαρχικό θεσμό δεν αρμόζει. Στην ομιλία του, της 25ης Ιανουαρίου 2019, είπε: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως πρωτεύθυνος και πρωτόθρονος Εκκλησία, με την πείρα και τη σοφία αιώνων που το χαρακτηρίζει, πράττει το εκάστοτε ορθό και δίκαιο...». Το Πατριαρχείο δεν είναι ισόκυρο Οικουμενικών Συνόδων και ο Πατριάρχης, ως πρόσωπο, διέπεται από την αμαρτωλότητα, που αναγνωρίζει ο ίδιος σε κάθε Θεία Λειτουργία.
Στη συνέχεια είπε ότι αποκατέστησε την δικαιοσύνη στους Ουκρανούς που επί τριάντα χρόνια ήσαν εκτός κοινωνίας (σχισματικοί). Και μετά για τον καθηρημένο «Πατριάρχη Ουκρανίας» Φιλάρετο, ότι τιμωρήθηκε επειδή ζήτησε το Αυτοκέφαλο και ότι κακώς το ζήτησε από την Μόσχα. Σημειώνεται ότι πρώτον ουδεμία δικαιοσύνη αποκατεστάθη. Αντίθετα, με την βοήθεια της ουκρανικής κυβέρνησης Ποροσένκο, υιοθέτησε τους σχισματικούς ορθοδόξους και μετέτρεψε τα πολύ περισσότερα εκατομμύρια Ουκρανών, που παραμένουν σε κοινωνία με το Πατριαρχείο της Μόσχας, σε σχισματικούς.... Για τον Φιλάρετο ο ίδιος Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος αναγνώρισε την καθαίρεσή του και αναγνώριζε έως τον παρελθόντα Νοέμβριο τον υπό τον Μόσχας Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο! Επίσης υποστηρίζει ότι έφερε την ενότητα στην Ορθοδοξία, όταν αυτή σήμερα είναι σε αναστάτωση και στα πρόθυρα οριστικού σχίσματος...-
thriskeftika
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Eurovision 2019 - Ελλάδα: Μες στην εβδομάδα η ανακοίνωση του ονόματος...
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τσιγκρίνσκι, ο...μαέστρος της άμυνας της ΑΕΚ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ