2019-04-10 21:47:13
Την Τρίτη 9 Απριλίου το απόγευμα στον κατάμεστο Ιερό Ναό Αγίου Λουκά του ιατρού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων υποδέχθηκε το Ιερό Λείψανο της Χειρός της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής και Τεμάχιο Τιμίου Ξύλου από την Ιερά Μονή Σιμωνόπετρας Αγίου Όρους.
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε και κήρυξε τον θείο λόγο στο Μέγα Απόδειπνο. Για ακόμη μια φορά ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Αρχιμ. Ελισσαίο και την συνοδεία του για την μεγάλη ευλογία που μετέφεραν στην Ημαθία στην περίοδο της Αγία και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Νωρίτερα η αδελφότητα υποδέχθηκε το Ιερό Λείψανο στο καθολικό της Μονής.
Η ομιλία του Σεβασμιωτάτου:
Πλησιάζουμε ἤδη μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ πρός τή Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τήν ἑορτή τῆς λαμπροφόρου Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας, ἀλλά ἡ τοπική μας Ἐκκλησία προγεύεται ἀπό τώρα τή χαρά τοῦ ἀναστασίμου μηνύματος, καθώς εἶχε τήν εὐλογία τό περασμένο Σάββατο νά ὑποδεχθεῖ στόν ναό τῆς Παναγίας στή Νάουσα τό ἱερό λείψανο τῆς χειρός τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, τῆς μυροφόρου καί ἰσαποστόλου, τό ὁποῖο μετέφερε στήν Ἱερά Μητρόπολή μας ὁ πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σίμωνος Πέτρας, π
. Ἐλισσαῖος, καί ἡ τιμία Συνοδεία του, εἰς προσκύνηση καί εὐλογία ὅλων μας.
Γιά τή μεγάλη αὐτή εὐλογία θά ἤθελα νά εὐχαριστήσω τόν Ἅγιο Καθηγούμενο, ἄλλη μία φορά καί συγχρόνως νά τόν εὐχαριστήσω γιά τήν ἀγάπη μέ τήν ὁποία ἀνταποκρίθηκε στήν παράκλησή σας καί μετέφερε αὐτόν τόν πολύτιμο θησαυρό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σίμωνος Πέτρας, τό ἱερό λείψανο τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, στήν Ἱερά Μητρόπολή μας, καί μάλιστα κατά τήν περίοδο τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, καί ἐπιπλέον συγκατένευσε καί στό αἴτημά μας, πρίν ἀπό τήν ἐπιστροφή τοῦ ἱεροῦ λειψάνου στό Ἅγιο Ὄρος νά τό ἔχουμε καί ἐδῶ, στή Ἱερά Μονή τῆς Παναγίας Δοβρᾶ καί στόν ναό τοῦ ἁγίου Λουκᾶ καί νά ψάλλουμε ἀπόψε τό Ἀπόδειπνο καί τόν κανόνα τοῦ ἁγίου μας ἐνώπιον του.
Καί καθώς ἔχουμε τή μεγάλη αὐτή εὐλογία τῆς παρουσίας δύο ἁγίων ἀπόψε, διά τῶν ἱερῶν τους λειψάνων, ἀνάμεσά μας, τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαηληνῆς, τῆς μυροφόρου, καί τοῦ ἁγίου Λουκᾶ, ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως, ἄς ἀκούσουμε τί λέγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς γιά τήν πιστή καί ἀφοσιωμένη μαθήτρια τοῦ Κυρίου μας, τήν ἁγία Μαρία τή Μαγδαληνή.
«Οἱ μυροφόρες», λέγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ἦταν οἱ πρῶτες μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, ἐπειδή ὁ Κύριος εὐδόκησε αὐτές πρῶτες νά δοῦν τήν Ἀνάστασή του ἀπό τούς νεκρούς».
Ἦταν «αὐτές» πού «μέ ὅλη τους τήν καρδιά ἀγάπησαν τόν Κύριο καί τόν ὑπηρετοῦσαν φροντίζοντας γιά ὅλες τίς ἀνθρώπινες ἀνάγκες του καί μαζί μέ τούς ἀποστόλους διδάσκονταν, ἀκούοντας τούς ἁγίους λόγους του». Γι᾽ αὐτό, συνεχίζει ὁ ἅγιος, καί «μποροῦμε νά τίς ὀνομάσουμε γυναῖκες-ἀποστόλους. Μία ἐξ αὐτῶν, ἡ πρώτη καί πιό φλογερή, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, ἔτσι ὀνομάζεται: ἰσαπόστολος.
Ὁ Κύριος ἤξερε ὅτι ἡ γυναικεία καρδιά εἶναι ἐξαιρετικά εὐαίσθητη καί γεμάτη ἀγάπη, ὅτι συλλαμβάνει ὅλα τά μεγάλα, τά μυστήρια καί ἅγια, πολύ πιό εὔκολα καί ἁπλά ἀπό ὅ,τι οἱ ἀντρικές, πιό σκληρές καρδιές. Γιατί εἶναι χαρακτηριστικό γνώρισμα τῶν ἀνδρῶν», λέγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ὅλα νά τά προσλαμβάνουν συλλογιστικά καί νά πιστεύουν πρῶτα ἀπό ὅλα σέ αὐτά γιά τά ὁποῖα τούς βεβαιώνει τό ἴδιο τους τό μυαλό. Οἱ γυναῖκες», ὅμως, «ἀγκαλιάζουν ὅλη τήν ἀλήθεια γρήγορα καί εὔκολα μέ τήν καρδιά τους. Διότι ὑπάρχουν δύο εἴδη γνώσεως: μέ τό μυαλό καί τήν καρδιά. Μέ τήν καρδιά προσεγγίζεται τό πιό σημαντικό, τό ὁποῖο δέν μπορεῖ νά κατανοήσει τό μυαλό. Ἡ καρδιά εἶναι τό ὄργανο τῆς ἀνωτάτης γνώσεώς μας, τῆς ἐπικοινωνίας μας μέ τόν Θεό, μέ ὅλο τόν ἐπέκεινα κόσμο. Καί ἡ γυναικεία καρδιά σέ πολύ μεγάλο βαθμό κατέχει αὐτή τήν ἱκανότητα», βεβαιώνει ὁ ἅγιος Λουκᾶς.
«Γι᾽ αὐτό κανείς νά μήν ταράζεται ἀπό τό γεγονός ὅτι ὁ Κύριος ἀρχικά ἐμφανίστηκε στήν ἁγία Μαρία τή Μαγδαληνή καί στίς λοιπές μυροφόρες καί μόνο μετά στούς ἁγίους Ἀποστόλους. Ἤξερε ὅτι οἱ ἀπόστολοι εἶχαν καρδιές ἀντρικές καί ὅτι γι᾽ αὐτούς ἦταν δυσκολότερο νά προσλάβουν τήν ἀλήθεια τῆς Ἀναστάσεώς του, σέ σχέση μέ τίς μυροφόρες, γι᾽αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο ἔκανε τίς γυναῖκες πρῶτες μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεώς του.
Οἱ ἀπόστολοι», συνεχίζει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ἐνίοτε δέν καταλάβαιναν τόν διδάσκαλό τους, ὅταν αὐτός τούς ἔλεγε ὅτι θά παραδοθεῖ στά χέρια τῶν ἁμαρτωλῶν, ὅτι θά τόν χτυπήσουν, θά τόν ραπίσουν καί θά τόν σταυρώσουν. Ἀλλά αὐτό εἰσχωροῦσε στήν ἀπέραντα βαθειά καρδιά τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Περίμενε αὐτή τή φοβερή ὥρα, ὅταν θά ἔβλεπε τόν Υἱό της νά τυραννιέται μέ ὑπέρμετρα βάσανα ἐπάνω στόν Σταυρό. Ὅμως μπροστά στό πνευματικό της βλέμμα στεκόταν πάντοτε ἀπαστράπτουσα μέ οὐράνιο φῶς ἡ εἰκόνα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.
Ἤξερε ὅτι θά γίνει ὅπως εἶπε ὁ Χριστός, ὅτι ὄχι μόνο θά σταυρωθεῖ, ἀλλά καί θά ἀναστηθεῖ τήν τρίτη ἡμέρα.
Γι᾽ αὐτό καί πιστεύουμε ὅτι ὁ Κύριος πρίν ἀπό ὅλους θά ἐμφανίσθηκε στήν Παναγία Μητέρα του, καί ὑπάρχουν καί κάποιοι ἑρμηνευτές οἱ ὁποῖοι θεωροῦν ὅτι «ἡ ἄλλη Μαρία», τήν ὁποία ἀναφέρει ὁ εὐαγγελιστής Ματθαῖος, εἶναι ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος.
Στό πρόσωπο, λοιπόν, τῶν ἁγίων μυροφόρων τιμᾶται καί ἐξυψώνεται ἡ γυναικεία καρδιά. Τιμᾶται τό ἅγιο δικαίωμα ὅλων τῶν γυναικῶν, στήν ἐπίτευξη τῆς πιό ὑψηλῆς ἀνθρώπινης ἀξίας, ἀπείρως ὑψηλότερης σέ σχέση μέ ὁποιαδήποτε πολιτική ἤ ἀστική ἀξία, τό δικαίωμα στήν ἁγιότητα, στή στενότατη φιλία μέ τόν Κύριο Ἰησοῦ.
Ὁ Κύριος τίς ἔθεσε ὡς παράδειγμα γιά ὅλους μας», ὡς παράδειγμα ἀγάπης καί φροντίδας γιά τόν Χριστό. «Καί ἐπειδή ἐμεῖς δέν μποροῦμε νά προσφέρουμε ἄμεσα στόν Κύριο τίς φροντίδες καί τούς κόπους μας, ὅπως τούς προσέφεραν οἱ ἁγίες μυροφόρες», καταλήγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, μποροῦμε νά τούς προσφέρουμε σέ ὅλους ἐκείνους, «τούς φτωχούς καί τούς πάσχοντες, τούς ὁποίους ὁ Χριστός ὀνομάζει ἐλαχίστους ἀδελφούς του, καί θεωρεῖ τίς φροντίδες πρός αὐτούς ὡς φροντίδες πρός τόν ἑαυτό του.
Ὅ,τι, λοιπόν, κάνουμε καί προσφέρουμε πρός τούς φτωχούς καί δυστυχεῖς ἀδελφούς μας ἀποτελεῖ διακονία πρός τόν ἴδιο τόν Χριστό, ἀπολύτως ἴδια μέ ἐκείνη πού τοῦ προσέφεραν οἱ μυροφόρες».
Ἔτσι ἔχουμε καί ἐμεῖς, ἀδελφοί μου, τή δυνατότητα νά ἀποκτήσουμε τό δικαίωμα τῆς στενῆς φιλίας μέ τόν Κύριο, πού ἀπέκτησαν οἱ μυροφόρες, πού ἀπέκτησε ἡ ἁγία Μαρία ἡ Μαγδαληνή, μέ τή διακονία τους, ὥστε νά ἀξιωθοῦμε καί ἐμεῖς νά συναντήσουμε τόν Ἀναστάντα Κύριο κατά τήν ἡμέρα τῆς Δευτέρας καί ἐνδόξου παρουσίας του» διά πρεσβειῶν τῆς ἁγίας ἰσαποστόλου Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, τῆς μυροφόρου καί τοῦ ἁγίου Λουκᾶ, τοῦ ἰατροῦ καί θαυματουργοῦ.
Για περισσότερς φωτογραφίες κάντε κλικ εδώ.
Πηγή
paraklisi
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε και κήρυξε τον θείο λόγο στο Μέγα Απόδειπνο. Για ακόμη μια φορά ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Αρχιμ. Ελισσαίο και την συνοδεία του για την μεγάλη ευλογία που μετέφεραν στην Ημαθία στην περίοδο της Αγία και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Νωρίτερα η αδελφότητα υποδέχθηκε το Ιερό Λείψανο στο καθολικό της Μονής.
Η ομιλία του Σεβασμιωτάτου:
Πλησιάζουμε ἤδη μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ πρός τή Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τήν ἑορτή τῆς λαμπροφόρου Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας, ἀλλά ἡ τοπική μας Ἐκκλησία προγεύεται ἀπό τώρα τή χαρά τοῦ ἀναστασίμου μηνύματος, καθώς εἶχε τήν εὐλογία τό περασμένο Σάββατο νά ὑποδεχθεῖ στόν ναό τῆς Παναγίας στή Νάουσα τό ἱερό λείψανο τῆς χειρός τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, τῆς μυροφόρου καί ἰσαποστόλου, τό ὁποῖο μετέφερε στήν Ἱερά Μητρόπολή μας ὁ πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σίμωνος Πέτρας, π
Γιά τή μεγάλη αὐτή εὐλογία θά ἤθελα νά εὐχαριστήσω τόν Ἅγιο Καθηγούμενο, ἄλλη μία φορά καί συγχρόνως νά τόν εὐχαριστήσω γιά τήν ἀγάπη μέ τήν ὁποία ἀνταποκρίθηκε στήν παράκλησή σας καί μετέφερε αὐτόν τόν πολύτιμο θησαυρό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σίμωνος Πέτρας, τό ἱερό λείψανο τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, στήν Ἱερά Μητρόπολή μας, καί μάλιστα κατά τήν περίοδο τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, καί ἐπιπλέον συγκατένευσε καί στό αἴτημά μας, πρίν ἀπό τήν ἐπιστροφή τοῦ ἱεροῦ λειψάνου στό Ἅγιο Ὄρος νά τό ἔχουμε καί ἐδῶ, στή Ἱερά Μονή τῆς Παναγίας Δοβρᾶ καί στόν ναό τοῦ ἁγίου Λουκᾶ καί νά ψάλλουμε ἀπόψε τό Ἀπόδειπνο καί τόν κανόνα τοῦ ἁγίου μας ἐνώπιον του.
Καί καθώς ἔχουμε τή μεγάλη αὐτή εὐλογία τῆς παρουσίας δύο ἁγίων ἀπόψε, διά τῶν ἱερῶν τους λειψάνων, ἀνάμεσά μας, τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαηληνῆς, τῆς μυροφόρου, καί τοῦ ἁγίου Λουκᾶ, ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως, ἄς ἀκούσουμε τί λέγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς γιά τήν πιστή καί ἀφοσιωμένη μαθήτρια τοῦ Κυρίου μας, τήν ἁγία Μαρία τή Μαγδαληνή.
«Οἱ μυροφόρες», λέγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ἦταν οἱ πρῶτες μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, ἐπειδή ὁ Κύριος εὐδόκησε αὐτές πρῶτες νά δοῦν τήν Ἀνάστασή του ἀπό τούς νεκρούς».
Ἦταν «αὐτές» πού «μέ ὅλη τους τήν καρδιά ἀγάπησαν τόν Κύριο καί τόν ὑπηρετοῦσαν φροντίζοντας γιά ὅλες τίς ἀνθρώπινες ἀνάγκες του καί μαζί μέ τούς ἀποστόλους διδάσκονταν, ἀκούοντας τούς ἁγίους λόγους του». Γι᾽ αὐτό, συνεχίζει ὁ ἅγιος, καί «μποροῦμε νά τίς ὀνομάσουμε γυναῖκες-ἀποστόλους. Μία ἐξ αὐτῶν, ἡ πρώτη καί πιό φλογερή, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, ἔτσι ὀνομάζεται: ἰσαπόστολος.
Ὁ Κύριος ἤξερε ὅτι ἡ γυναικεία καρδιά εἶναι ἐξαιρετικά εὐαίσθητη καί γεμάτη ἀγάπη, ὅτι συλλαμβάνει ὅλα τά μεγάλα, τά μυστήρια καί ἅγια, πολύ πιό εὔκολα καί ἁπλά ἀπό ὅ,τι οἱ ἀντρικές, πιό σκληρές καρδιές. Γιατί εἶναι χαρακτηριστικό γνώρισμα τῶν ἀνδρῶν», λέγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ὅλα νά τά προσλαμβάνουν συλλογιστικά καί νά πιστεύουν πρῶτα ἀπό ὅλα σέ αὐτά γιά τά ὁποῖα τούς βεβαιώνει τό ἴδιο τους τό μυαλό. Οἱ γυναῖκες», ὅμως, «ἀγκαλιάζουν ὅλη τήν ἀλήθεια γρήγορα καί εὔκολα μέ τήν καρδιά τους. Διότι ὑπάρχουν δύο εἴδη γνώσεως: μέ τό μυαλό καί τήν καρδιά. Μέ τήν καρδιά προσεγγίζεται τό πιό σημαντικό, τό ὁποῖο δέν μπορεῖ νά κατανοήσει τό μυαλό. Ἡ καρδιά εἶναι τό ὄργανο τῆς ἀνωτάτης γνώσεώς μας, τῆς ἐπικοινωνίας μας μέ τόν Θεό, μέ ὅλο τόν ἐπέκεινα κόσμο. Καί ἡ γυναικεία καρδιά σέ πολύ μεγάλο βαθμό κατέχει αὐτή τήν ἱκανότητα», βεβαιώνει ὁ ἅγιος Λουκᾶς.
«Γι᾽ αὐτό κανείς νά μήν ταράζεται ἀπό τό γεγονός ὅτι ὁ Κύριος ἀρχικά ἐμφανίστηκε στήν ἁγία Μαρία τή Μαγδαληνή καί στίς λοιπές μυροφόρες καί μόνο μετά στούς ἁγίους Ἀποστόλους. Ἤξερε ὅτι οἱ ἀπόστολοι εἶχαν καρδιές ἀντρικές καί ὅτι γι᾽ αὐτούς ἦταν δυσκολότερο νά προσλάβουν τήν ἀλήθεια τῆς Ἀναστάσεώς του, σέ σχέση μέ τίς μυροφόρες, γι᾽αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο ἔκανε τίς γυναῖκες πρῶτες μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεώς του.
Οἱ ἀπόστολοι», συνεχίζει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ἐνίοτε δέν καταλάβαιναν τόν διδάσκαλό τους, ὅταν αὐτός τούς ἔλεγε ὅτι θά παραδοθεῖ στά χέρια τῶν ἁμαρτωλῶν, ὅτι θά τόν χτυπήσουν, θά τόν ραπίσουν καί θά τόν σταυρώσουν. Ἀλλά αὐτό εἰσχωροῦσε στήν ἀπέραντα βαθειά καρδιά τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Περίμενε αὐτή τή φοβερή ὥρα, ὅταν θά ἔβλεπε τόν Υἱό της νά τυραννιέται μέ ὑπέρμετρα βάσανα ἐπάνω στόν Σταυρό. Ὅμως μπροστά στό πνευματικό της βλέμμα στεκόταν πάντοτε ἀπαστράπτουσα μέ οὐράνιο φῶς ἡ εἰκόνα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.
Ἤξερε ὅτι θά γίνει ὅπως εἶπε ὁ Χριστός, ὅτι ὄχι μόνο θά σταυρωθεῖ, ἀλλά καί θά ἀναστηθεῖ τήν τρίτη ἡμέρα.
Γι᾽ αὐτό καί πιστεύουμε ὅτι ὁ Κύριος πρίν ἀπό ὅλους θά ἐμφανίσθηκε στήν Παναγία Μητέρα του, καί ὑπάρχουν καί κάποιοι ἑρμηνευτές οἱ ὁποῖοι θεωροῦν ὅτι «ἡ ἄλλη Μαρία», τήν ὁποία ἀναφέρει ὁ εὐαγγελιστής Ματθαῖος, εἶναι ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος.
Στό πρόσωπο, λοιπόν, τῶν ἁγίων μυροφόρων τιμᾶται καί ἐξυψώνεται ἡ γυναικεία καρδιά. Τιμᾶται τό ἅγιο δικαίωμα ὅλων τῶν γυναικῶν, στήν ἐπίτευξη τῆς πιό ὑψηλῆς ἀνθρώπινης ἀξίας, ἀπείρως ὑψηλότερης σέ σχέση μέ ὁποιαδήποτε πολιτική ἤ ἀστική ἀξία, τό δικαίωμα στήν ἁγιότητα, στή στενότατη φιλία μέ τόν Κύριο Ἰησοῦ.
Ὁ Κύριος τίς ἔθεσε ὡς παράδειγμα γιά ὅλους μας», ὡς παράδειγμα ἀγάπης καί φροντίδας γιά τόν Χριστό. «Καί ἐπειδή ἐμεῖς δέν μποροῦμε νά προσφέρουμε ἄμεσα στόν Κύριο τίς φροντίδες καί τούς κόπους μας, ὅπως τούς προσέφεραν οἱ ἁγίες μυροφόρες», καταλήγει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, μποροῦμε νά τούς προσφέρουμε σέ ὅλους ἐκείνους, «τούς φτωχούς καί τούς πάσχοντες, τούς ὁποίους ὁ Χριστός ὀνομάζει ἐλαχίστους ἀδελφούς του, καί θεωρεῖ τίς φροντίδες πρός αὐτούς ὡς φροντίδες πρός τόν ἑαυτό του.
Ὅ,τι, λοιπόν, κάνουμε καί προσφέρουμε πρός τούς φτωχούς καί δυστυχεῖς ἀδελφούς μας ἀποτελεῖ διακονία πρός τόν ἴδιο τόν Χριστό, ἀπολύτως ἴδια μέ ἐκείνη πού τοῦ προσέφεραν οἱ μυροφόρες».
Ἔτσι ἔχουμε καί ἐμεῖς, ἀδελφοί μου, τή δυνατότητα νά ἀποκτήσουμε τό δικαίωμα τῆς στενῆς φιλίας μέ τόν Κύριο, πού ἀπέκτησαν οἱ μυροφόρες, πού ἀπέκτησε ἡ ἁγία Μαρία ἡ Μαγδαληνή, μέ τή διακονία τους, ὥστε νά ἀξιωθοῦμε καί ἐμεῖς νά συναντήσουμε τόν Ἀναστάντα Κύριο κατά τήν ἡμέρα τῆς Δευτέρας καί ἐνδόξου παρουσίας του» διά πρεσβειῶν τῆς ἁγίας ἰσαποστόλου Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, τῆς μυροφόρου καί τοῦ ἁγίου Λουκᾶ, τοῦ ἰατροῦ καί θαυματουργοῦ.
Για περισσότερς φωτογραφίες κάντε κλικ εδώ.
Πηγή
paraklisi
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ένταση στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης με μέλη του ΠΑΜΕ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ