Ήταν ρήτορας και φιλόσοφος περίπου την εποχή του Ιησού Χριστού και συγκρίθηκε με τον Ιησού από τους χριστιανούς τον 4ο αιώνα και από άλλους συγγραφείς στη σύγχρονη εποχή. Ότι πληροφορία έχουμε για τον Απολλώνιο προέρχεται από τον Φιλόστρατο. Τη φήμη του οφείλει κυρίως ο Φιλόστρατος στα οκτώ βιβλία που αποτελούσαν: Τα εις τον Τυανέα Απολλώνιον. Κατά το ταξίδι του Τυανέα στην Ινδία συνάντησε του ξακουστούς Βραχμάνους όπου και άντλησε πολλές πληροφορίες σχετικά με το απώτατο παρελθον.
Μέσα από τον Φιλόστρατο, ''ΤΑ ΕΣ ΤΟΝ ΤΥΑΝΕΑ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ Β' ΚΕΦΑΛΑΙΟ'' διαβάζουμε:
Σχετικά με τον Διόνυσο οι απόψεις Ινδών και Ελλήνων διαφέρουν, αλλά και των Ινδών μεταξύ τους. Εμείς λέμε ότι ο Θηβαίος Διόνυσος εκστράτευσε κατά των Ινδών μαζί με τον βακχικό θίασο του και χρησιμοποιούμε ως απόδειξη ανάμεσα στα άλλα και ένα αφιέρωμα στους Δελφούς, που φυλάσσεται ασφαλές στους εκεί θησαυρούς
Οι αληθινοί σοφοί κατοικούν μεταξύ του 'Τφασι και του Γάγγη. Στην περιοχή αυτή ποτέ δεν πάτησε ο Αλέξανδρος, όχι επειδή κάτι φοβόταν, αλλά νομίζω, οι οιωνοί τον απέτρεψαν. Ακόμη κι αν περνούσε τον Τφάση και μπορούσε να κυριεύσει την περιοχή γύρω απ' αυτούς, όμως την οχυρωμένη περιοχή που κατοικούσαν εκείνοι δεν θα μπορούσε ποτέ να την κατακτήσει ακόμα κι αν είχε μαζί του μύριους σαν τον Αχιλλέα και τρισμύριους σαν τον Αίαντα. Γιατί δεν συνάπτουν μάχη με τους επιτιθέμενους, αλλά ρίχνουν κακούς οιωνούς και κεραυνούς και τους αποκρούουν, γιατί είναι άνθρωποι ιεροί και αγαπητοί στους θεούς. Λένε πως, όταν ο Ηρακλής ο Αιγύπτιος και ο Διόνυσος τους επιτέθηκαν με όπλα και επινόησαν πανούργα τεχνάσματα, προσπαθώντας να κυριεύσουν την περιοχή, αυτοί δεν έκαναν κάτι ανάλογο, αλλά ήταν ατάραχοι —έτσι τουλάχιστον φαίνονταν σε κείνους— κι όταν τους πλησίασαν, τους απώθησαν καταιγίδες και βροντές που στρέφονταν προς τα κάτω και έπεφταν στα όπλα. Υπάρχει η φήμη ότι ο Ηρακλής παράτησε εκεί την ασπίδα του, που ήταν χρυσή.
Οι σοφοί την έκαναν αφιέρωμα εξαιτίας της δόξας του Ηρακλή αλλά και για το ανάγλυφο σχέδιο της. Απεικονίζεται ο ίδιος ο Ηρακλής να σημειώνει τα όρια του κόσμου στα Γάδειρα και να χρησιμοποιεί τα όρη για στήλες και να έλκει τον Ωκεανό προς τα μέσα. Απ' αυτό γίνεται φανερό ότι στα Γάδειρα ήρθε όχι ο Θηβαίος Ηρακλής αλλά ο Αιγύπτιος και αυτός όρισε τα σύνορα της γης. Το ύψωμα πάνω στο οποίο κατοικούσαν οι σοφοί λένε ότι είχε περίπου το ύψος της ακρόπολης των Αθηνών και ήταν φυσικά οχυρωμένο από πέτρες που βρίσκονταν γύρω. Πάνω στις πέτρες λένε ότι διακρίνονται αχνάρια ποδιών με δύο οπλές και αποτυπώματα γενειάδων και προσώπων. Επίσης μπορεί να δει κανείς κάπου κάπου και νώτα όμοια με κάποιων που κατρακυλούν, γιατί, όταν ο Διόνυσος με τη βοήθεια του Ηρακλή επιχείρησε να κυριεύσει την περιοχή, λένε ότι διέταξε τους Πάνες να τον βοηθήσουν επειδή ήταν ικανοί να προκαλούν σεισμό. Όμως χτυπήθηκαν με κεραυνό από τους σοφούς και έπεσαν ένας εδώ κι άλλος εκεί και αποτυπώθηκαν πάνω στις πέτρες τα σημάδια της αποτυχίας . Γύρω από το ύψωμα λένε ότι μπορεί να δει κανείς νεφέλη και εκεί ζουν οι Ινδοί φανεροί ή αφανείς ή ό,τι θέλουν. Δεν είναι γνωστό αν υπάρχουν και άλλε ς πύλες στο ύψωμα, γιατί τα σύννεφα, που μονίμως το περιβάλλουν, δεν επιτρέπουν να βλέπουν ούτε αυτοί που είναι έξω ούτε αυτοί που βρίσκονται μέσα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:
Οι παράξενες περιγραφές του Απολλώνιου Τυανέα στην Ινδική τον 1ο αι μ.Χ
πηγές:
https://el.m.wikipedia.org/wiki/Απολλώνιος_ο_Τυανέας
Φιλόστρατος, Άπαντα, εκδ. Κάκτος
omadaorfeas
Let's block ads! (Why?)
πηγη
periergaa