2012-06-16 03:30:06
Φωτογραφία για O Warren Spector κατά της βίας
«Το έχουμε παρακάνει» λέει ο δημιουργός του Deus Ex.

Σίγουρα η βία στα video games αποτελεί ένα,,, πολυσυζητημένο ζήτημα που έχει αποτελέσει στο παρελθόν θέμα πολύωρων αναλύσεων αλλά και έντονων αντιπαραθέσεων. Με την πάροδο των ετών έχουμε παρατηρήσει πως η βία έχει γίνει πλέον κατεστημένο στα περισσότερα games σε αντίθεση με εποχές που παιχνίδια όπως το Carmaggedon ξεσήκωναν θύελλα αντιδράσεων. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα πολλοί άνθρωποι που εκφράζουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το ζήτημα αυτό. Όταν ένας από αυτούς είναι ο Warren Spector, designer παιχνιδιών όπως τα System Shock, Deus Ex και Thief, δεν μπορούμε παρά να τον ακούσουμε με προσοχή.

Σύμφωνα με δηλώσεις του θρυλικού δημιουργού στο gamesindustry σχετικά με την φετινή E3: «Για μένα δύο πράγματα ξεχώρισαν φέτος. Το ένα είναι πως η υπερβολική βία πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να πάψει να μας αρέσει. Δεν συμφωνώ με την άποψη που θεωρεί πως η βία είναι μέσο εντυπωσιασμού, αλλά αντίθετα νομίζω πως μετατρέπουμε τη βία σε φετίχ και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις την συνδυάζουμε πλέον με μια «έφηβη» προσέγγιση της σεξουαλικότητας. Πιστεύω πως όλο αυτό είναι κακόγουστο και θα μας προκαλέσει εν τέλει προβλήματα».


Ο Spector εξηγεί πως η αυξανόμενη τάση των video games προς την βία ήταν ένας από τους λόγους που αποχώρησε από την Eidos το 2004, ενώ θεωρεί πως τα πράγματα τώρα είναι χειρότερα: «Το έχουμε παρακάνει. Το αίμα εκτοξεύεται σε αργή κίνηση, φονικοί assassins «παλουκώνουν» κορμιά, υπάρχουν μαχαίρια και δολοφονικά χτυπήματα στο λαιμό. Ξέρετε και το Deus Ex είχε βίαιες στιγμές, αλλά ήταν σχεδιασμένες –είτε το πέτυχαν είτε όχι- να σε κάνουν να νιώσεις άβολα, κάτι το οποίο δεν βλέπω να συμβαίνει πλέον».

Ο Spector συνεχίζει λέγοντας: «Πιστεύω πως απευθυνόμαστε σε «έφηβα» μυαλά που τα «βαπτίζουμε» ώριμα. Έφτασε η στιγμή να σταματήσει αυτό. Χαίρομαι που εργάζομαι για μια εταιρεία όπως η Disney, η οποία όχι μόνο δεν ενθαρρύνει την βία, αλλά μάλιστα την απαγορεύει, κάτι με το οποίο δεν έχω κανένα πρόβλημα».

Όσον αφορά την δεύτερη παρατήρηση του Warren Spector, έδειξε να ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο οι κονσόλες απομακρύνουν την προσοχή τους από τα games: «Όταν τα παιχνίδια είναι το λιγότερο ενδιαφέρον κομμάτι, τότε υπάρχει πρόβλημα. Από πότε η έκθεση για τα games αφορά την διασύνδεση με το Netflix; Το ειρωνικό είναι πως νιώθω ότι βρισκόμαστε κατά κάποιο περίεργο τρόπο σε μια “χρυσή” εποχή. Κανείς δεν γνωρίζει πιο θα είναι το μέλλον των games. Σε μια τέτοια εποχή μπορεί να εμφανιστεί ο Notch με το Minecraft, ο Chris Hecker μπορεί να δημιουργήσει επιτέλους το απίθανο SpyParty, ο Jon Blow να φτιάξει το Braid και εγώ να κάνω ένα πρωτοκλασάτο παιχνίδι με τον Mickey Mouse. Oλα είναι δυνατά».

Ο Warren Spector εργάζεται αυτή τη στιγμή πάνω στο Epic Mickey 2, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το Νοέμβριο και στις τρεις κονσόλες (PS3, Xbox 360 και Wii).
gameworld.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ