2019-10-10 16:40:38
Ένα μέρος των σειρών που μεταδίδονται στην τηλεόραση τη φετινή σεζόν αλλά και η πολιτική ταινία του Κώστα Γαβρά «Adults in a Room», που είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη, έχουν ως κοινό παρονομαστή την υποστήριξή τους από δημόσια κονδύλια. Ο «νόμος Κρέτσου» (4487/2017) επιτρέπει στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο να μιλήσουν ελληνικά και να προβληθούν σειρές, όπως οι «Άγριες Μέλισσες» στον ΑΝΤ1 ή η βρετανική σειρά «The Durrels», με επιδότηση ως και 35% των επιλέξιμων δαπανών του προϋπολογισμού τους.
Ο νόμος φάνηκε πως λειτουργεί στην πράξη από την ανταπόκριση των ίδιων των ιδιωτικών φορέων στο εργαλείο που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία είχαν από ουδέτερες ως και αρνητικές σχέσεις. Με τον μηχανισμό των επιλέξιμων δαπανών δεν καλύπτεται το σύνολο του προϋπολογισμού (π.χ. το κέρδος παραγωγού), αλλά τα απαραίτητα στοιχεία για την παραγωγή των σειρών και των ταινιών.
Η νέα κυβέρνηση δήλωσε πως θα συνεχίσει να εφαρμόζει τον νόμο που επιτρέπει στους συντελεστές της οπτικοακουστικής βιομηχανίας να γυρίσουν σειρές στην Ελλάδα και να έχουν εργασία οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι, οι ηθοποιοί κ.ά. Η ελληνική παραγωγή παίρνει βαθιές ανάσες, ενώ έπειτα από πολύ καιρό τα τουρκικά προγράμματα δεν συνιστούν το κύριο πρόγραμμα των ελληνικών καναλιών. Θυμίζουμε πως από την εποχή της ευημερίας αλλά και κατά τη διάρκεια των μνημονιακών χρόνων οι τουρκικές παραγωγές (σειρές, παιχνίδια) καταλάμβαναν μεγάλο τμήμα του προγράμματος των ελληνικών σταθμών.
Συνολικά 58 οπτικοακουστικές παραγωγές –30 εγχώριες και 28 διεθνείς– αξιοποίησαν το επενδυτικό κίνητρο cash rebate (επιστροφή μετρητών σε ποσοστό 35%) από τα μέσα Απριλίου του 2018, όταν το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας άρχισε να λαμβάνει τις σχετικές αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υποδοχής στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων. Τα χρήματα που έχουν επενδυθεί στην Ελλάδα από τις συγκεκριμένες παραγωγές (τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ και animation) έως τις 31 Αυγούστου 2019 είναι περίπου 56,4 εκατ. ευρώ και το ποσό της επιστροφής μέσω του cash rebate διαμορφώνεται στα 18,3 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ:typologies.gr
http://www.tvnea.com
Ο νόμος φάνηκε πως λειτουργεί στην πράξη από την ανταπόκριση των ίδιων των ιδιωτικών φορέων στο εργαλείο που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία είχαν από ουδέτερες ως και αρνητικές σχέσεις. Με τον μηχανισμό των επιλέξιμων δαπανών δεν καλύπτεται το σύνολο του προϋπολογισμού (π.χ. το κέρδος παραγωγού), αλλά τα απαραίτητα στοιχεία για την παραγωγή των σειρών και των ταινιών.
Η νέα κυβέρνηση δήλωσε πως θα συνεχίσει να εφαρμόζει τον νόμο που επιτρέπει στους συντελεστές της οπτικοακουστικής βιομηχανίας να γυρίσουν σειρές στην Ελλάδα και να έχουν εργασία οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι, οι ηθοποιοί κ.ά. Η ελληνική παραγωγή παίρνει βαθιές ανάσες, ενώ έπειτα από πολύ καιρό τα τουρκικά προγράμματα δεν συνιστούν το κύριο πρόγραμμα των ελληνικών καναλιών. Θυμίζουμε πως από την εποχή της ευημερίας αλλά και κατά τη διάρκεια των μνημονιακών χρόνων οι τουρκικές παραγωγές (σειρές, παιχνίδια) καταλάμβαναν μεγάλο τμήμα του προγράμματος των ελληνικών σταθμών.
Συνολικά 58 οπτικοακουστικές παραγωγές –30 εγχώριες και 28 διεθνείς– αξιοποίησαν το επενδυτικό κίνητρο cash rebate (επιστροφή μετρητών σε ποσοστό 35%) από τα μέσα Απριλίου του 2018, όταν το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας άρχισε να λαμβάνει τις σχετικές αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υποδοχής στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων. Τα χρήματα που έχουν επενδυθεί στην Ελλάδα από τις συγκεκριμένες παραγωγές (τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ και animation) έως τις 31 Αυγούστου 2019 είναι περίπου 56,4 εκατ. ευρώ και το ποσό της επιστροφής μέσω του cash rebate διαμορφώνεται στα 18,3 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ:typologies.gr
http://www.tvnea.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Σε ποια ηλικία «εγκαταλείπουν» οι Ευρωπαίοι το πατρικό τους;
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ