2019-11-17 21:52:36
Λατρεύτηκε. Λοιδορήθηκε. Εγκαταλείφθηκε. Η δούκισσα του Αργκάιλ υπήρξε γυναίκα που προηγήθηκε της εποχής της. Μπροστά της οι πασιονάριες του κινήματος #metoο μοιάζουν φασαριόζες παρθένες. Τη δεκαετία του ’60 ήξερε να τολμά να είναι ο εαυτός της, να προστατεύει και, πάνω απ’ όλα, να υπομένει
Η όπερα «Powder her Face» του Τόμας Αντες, που παρουσιάστηκε πρόσφατα σε πανελλήνια πρώτη από την Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη, έχει λιμπρέτο που βασίζεται στην πολυτάραχη ζωή της δούκισσας Μάργκαρετ Κάμπελ του Αργκάιλ: γνωστή και ως «βρώμικη δούκισσα» εξαιτίας του πολύκροτου και άγριου διαζυγίου της που έφερε στο φως τη σκανδαλώδη για την εποχή ερωτική της ζωή κατά τη διάρκεια του γάμου της με τον 11ο δούκα του Αργκάιλ.
Και μπορεί η όπερα να έχει ενθουσιάσει τους κριτικούς από το 1995, οπότε πρωτοπαρουσιάστηκε, ή να σόκαρε κάποιους συντηρητικούς κύκλους, καθώς σε αυτήν περιλαμβάνεται και η πλέον άσεμνη άρια, η «blowjob aria», ωστόσο καμία από τις αντιδράσεις δεν συγκρίνεται με όσα έζησε η πραγματική δούκισσα, που ήταν και η πρώτη γαλαζοαίματη η οποία λοιδορήθηκε δημοσίως από τα βρετανικά ταμπλόιντ τη δεκαετία του ’60.
Η δούκισσα με το αγαπημένο της μαργαριταρένιο κολιέ και το σκυλάκι της σε ένα από τα επίσημα πορτρέτα της Η σοπράνο Τζαστίν Βιάνι κατά τη διάρκεια φωτογράφισης για την όπερα που ανέβηκε στην εναλλακτική σκηνή της Λυρικής
Το 1963 η βρετανική κοινή γνώμη παρακολουθεί με αδημονία σε καθημερινή βάση όλες τις βρώμικες λεπτομέρειες του πλέον σκανδαλώδους διαζυγίου της εποχής. Ο Ιαν Ντάγκλας Κάμπελ, δούκας του Αργκάιλ, ζητά διαζύγιο από τη σύζυγό του Μάργκαρετ καθώς, όπως ισχυρίζεται, κατά τη διάρκεια του δεκαετούς γάμου τους τον απάτησε με 88 διαφορετικούς εραστές, επιχειρηματίες, μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, γαλαζοαίματους αλλά και σταρ όπως ο Μπομπ Χόουπ και ο Μορίς Σεβαλιέ.
Για να αποδείξει τους ισχυρισμούς του, ο δούκας προσκόμισε πολλά στοιχεία που ανακάλυψε, καθώς είχε βγάλει αντικλείδι από την πολυτελή γκαρσονιέρα της συζύγου του στο Μέιφερ. Ενόσω αυτή απουσίαζε βρήκε το ημερολόγιό της στο οποίο κατέγραφε τις συναντήσεις με τους εραστές της, ενώ μέσα του υπήρχαν και δεκατρείς polaroids με τη δούκισσα και τους παρτενέρ της, των οποίων τα πρόσωπα δεν φαίνονταν. Ανάμεσά τους και μια φωτογραφία στην οποία η ολόγυμνη δούκισσα φορούσε μόνο το αγαπημένο της κολιέ από τρεις σειρές μαργαριτάρια και έκανε στοματικό σεξ σε έναν άνδρα. Πολλοί είπαν ότι ο άνδρας αυτός ήταν ο διάσημος ηθοποιός Ντάγκλας Φέρμπανκς, άλλοι ότι ήταν ο γαμπρός του Γουίνστον Τσόρτσιλ, Ντάνκαν Σάντις. Η δούκισσα, παρά την ταπείνωση, κράτησε το στόμα της κλειστό και δεν αποκάλυψε το όνομά του ποτέ, ενώ ο δούκας αναγκάστηκε να ξεγυμνωθεί προκειμένου να αποδείξει ότι δεν ήταν αυτός ο άνδρας της φωτογραφίας. Στη συνέχεια υπήρξε και η μαρτυρία του Μάικλ Θόρντον, ο οποίος κατέθεσε ότι όταν ήταν 17 ετών, το 1958, βρέθηκε στο κτήμα του Αργκάιλ και η Μάργκαρετ του πρόσφερε ένα ποτό και ένα μπάνιο. Καθώς λοιπόν αυτός πλενόταν στην μπανιέρα, η δούκισσα μπήκε κι αυτή μέσα γυμνή.
Με τον Ιαν Ντάγκλας Κάμπελ την ημέρα του γάμου τους στις 23 Μαρτίου 1951, στο Λονδίνο Με τον πρώτο της σύζυγο Τσαρλς Σουίνι και την κόρη τους Φράνσις-Ελεν τον Ιούλιο του 1937
Μετά από τρία χρόνια διαμάχης, η απόφαση εκδόθηκε τον Μάιο του 1963, με τον δικαστή να παρακάμπτει τον παράνομο τρόπο με τον οποίο είχαν περιέλθει στην κατοχή του δούκα τα όποια στοιχεία και στην αγόρευσή του να στρέφεται εναντίον της Μάργκαρετ: «Υπάρχουν αρκετές αποδείξεις που λένε ότι έως το 1960 ήταν μια εντελώς ασύδοτη γυναίκα, της οποίας η σεξουαλική όρεξη μπορούσε να ικανοποιηθεί με αρκετούς και όχι από έναν άνδρα. Είχε πάψει να είναι ικανοποιημένη με τις συνηθισμένες σχέσεις και είχε αρχίσει να επιδίδεται σε αηδιαστικές σεξουαλικές δραστηριότητες. Η στάση της απέναντι στον γάμο ήταν αυτό που οι σύγχρονοι θα αποκαλούσαν “προχωρημένη”, αλλά που σε απλή γλώσσα ήταν απολύτως ανήθικη».
Τα βρετανικά ΜΜΕ τότε άρχισαν να την αποκαλούν «βρώμικη δούκισσα». Η ανδροκρατούμενη κοινωνία την καταδίκασε τελεσίδικα. Θεωρήθηκε μια ψυχικά άρρωστη πόρνη και σύντομα παραμερίστηκε από τη βρετανική υψηλή κοινωνία, με τα οικονομικά της να παίρνουν τον κατήφορο. Τι κι αν η ίδια μίλησε για τον πότη σύζυγό της που αδιαφορούσε για την ίδια και έκανε τη ζωή της δύσκολη, τι κι αν ανέφερε ότι αυτός είχε σχέσεις με τη θετή της μητέρα και ότι με δικά της χρήματα, γύρω στις 100.000 λίρες, ανακαινίστηκε το κάστρο της οικογένειάς του στο οποίο διέμεναν και από το οποίο την εκδίωξε, ενώ από το 1954 ουσιαστικά δεν ζούσαν μαζί. Τι κι αν αποκαλύφθηκε ότι στους δύο πρώτους γάμους του, ο δούκας έγδυσε οικονομικά τις συζύγους του. Το διαζύγιο βγήκε υπέρ του και αμέσως μετά την έκδοσή του παντρεύτηκε για τέταρτη φορά, κάτι που δεν ξανάκανε η Μάργκαρετ.
Η δούκισσα (δεξιά) με τη μικρή Φράνσις-Ελεν, γυναίκα πια, και τον Βρετανό σχεδιαστή μόδας Νόρμαν Χάρτνελ Εθελόντρια στον Αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό τον Απρίλιο του 1944
Ποια όμως ήταν η γυναίκα που γεννήθηκε το 1912 -μοναχοπαίδι Σκωτσέζου δισεκατομμυριούχου- και μεγάλωσε μέχρι τα 14 της στη Νέα Υόρκη; Η βιογράφος της Λίντσεϊ Σπενς κάνει λόγο για «ένα κορίτσι με απόντα πατέρα και ζηλιάρα μητέρα, η οποία φρόντιζε να υπογραμμίζει κάθε αδυναμία της μικρής Μάργκαρετ», της οποίας η ομορφιά είχε αρχίσει να γίνεται ξακουστή, με πολλούς πρίγκιπες και εκατομμυριούχους να θέλουν να την κατακτήσουν. Η συναισθηματικά κακοποιητική μητέρα της την είχε οδηγήσει στον ψυχίατρο σε μικρή ηλικία κι αυτός είχε διαγνώσει ότι η Μάργκαρετ πάσχει από έλλειψη χιούμορ συστήνοντάς της να βλέπει ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν. Το παιδί αρχίζει να τραυλίζει και η μητέρα της θυμωμένη της λέει ότι δεν πρόκειται να κάνει τίποτα στη ζωή της. Στα 15 της μένει έγκυος από τον ηθοποιό Ντέιβιντ Νίβεν. Ο πατέρας της την αναγκάζει να τερματίσει την εγκυμοσύνη κάτω από άκρα μυστικότητα στο Λονδίνο. Η ίδια δεν κατηγόρησε ποτέ τον Νίβεν, ενώ μέχρι το τέλος της ζωής της τον λάτρευε και είχαν επικοινωνία. Εκτοτε από τη ζωή της πέρασαν εραστές όπως ο θεατρικός συγγραφέας Νόελ Κάουαρντ, ο ηθοποιός Κάρι Γκραντ, ο μεγιστάνας Ζαν-Πολ Γκετί και ο πρίγκιπας Αλί Χαν. Οι άνδρες την περιέγραφαν ως «πνευματώδη, πολύ έξυπνη και με αυτοπεποίθηση που άγγιζε τα σύνορα της αλαζονείας». Ο πρώτος της γάμος ήταν με τον Αμερικανό παίκτη του γκολφ Τσαρλς Σουίνι το 1933, με τον οποίο απέκτησαν τρία παιδιά και χώρισαν το 1947. Το 1951 παντρεύτηκε τον Ιαν Ντάγκλας Κάμπελ, 11ο δούκα του Αργκάιλ. Οπως ανέφερε στα απομνημονεύματά της με τίτλο «Forget Not» το 1975: «Είχα πλούτο, είχα ό,τι ήθελα. Ως νεαρή γυναίκα με φωτογράφιζαν συνεχώς, μου έγραφαν γράμματα, με φλέρταραν, με θαύμαζαν και με συμπεριέλαβαν στη λίστα με τις δέκα πιο καλοντυμένες γυναίκες στον κόσμο. Η ζωή ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα».
Με τη διάσημη Βρετανίδα συγγραφέα ροζ λογοτεχνίας, λαίδη Μπάρμπαρα Κάρτλαντ Η όπερα «Powder her Face» αφηγείται την πολυτάραχη ζωή της Μάργκαρετ Κάµπελ
Μετά το διαζύγιό της, όμως, τα οικονομικά της άρχισαν να καταρρέουν. Το 1978 τα χρέη της είχαν ξεπεράσει κάθε ανεκτό όριο κι έτσι πήγε να ζήσει σε μια σουίτα στο «Grosvenor House Hotel» μαζί με την υπηρέτριά της. Βοήθησε δύο φτωχά αγόρια να σπουδάσουν σε ιδιωτικά σχολεία και το 1990 εκδιώχθηκε από το ξενοδοχείο λόγω απλήρωτων λογαριασμών. Οσο κι αν την ενίσχυσε οικονομικά ο πρώτος της σύζυγος, κατέληξε πάμφτωχη σε γηροκομείο όπου απεβίωσε το 1993.
Η βιογράφος της αναφέρει: «Ο άνδρας της καπηλεύτηκε την περιουσία της και τη ρεζίλεψε. Οι περισσότεροι άνδρες που ήταν καταγεγραμμένοι στο ημερολόγιο της ήταν ομοφυλόφιλοι, κάτι που τότε ήταν παράνομο. Η Μάργκαρετ τους προστάτεψε και δεν μίλησε ποτέ για κανέναν τους. Ανατρέχοντας στη ζωή της μπορεί κάποιος να πει ότι η δούκισσα υπέφερε από μετατραυματικό σοκ ύστερα από επτά αποβολές και τη γέννηση ενός παιδιού που πέθανε λίγες ώρες μετά. Κάποιοι λένε ότι ένας τραυματισμός στο κεφάλι, όταν έπεσε στο κενό ενός ασανσέρ, το 1943, της στέρησε μέρος της γεύσης και της όσφρησης και την έκανε υπερσεξουαλική. Μπορεί να πέθανε πάμφτωχη, ωστόσο η εμφάνισή της μέχρι τέλους απέπνεε αριστοκρατικό αέρα. Ηταν μία από τις πρώτες υποθέσεις υποκλοπής προσωπικών δεδομένων, πολύ πριν την εποχή του Διαδικτύου. Υπήρξε μια γυναίκα απίστευτη, που λοιδορήθηκε γιατί έζησε όπως ήθελε, αγωνίστηκε γι’ αυτό και έχασε».
anatakti
Η όπερα «Powder her Face» του Τόμας Αντες, που παρουσιάστηκε πρόσφατα σε πανελλήνια πρώτη από την Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη, έχει λιμπρέτο που βασίζεται στην πολυτάραχη ζωή της δούκισσας Μάργκαρετ Κάμπελ του Αργκάιλ: γνωστή και ως «βρώμικη δούκισσα» εξαιτίας του πολύκροτου και άγριου διαζυγίου της που έφερε στο φως τη σκανδαλώδη για την εποχή ερωτική της ζωή κατά τη διάρκεια του γάμου της με τον 11ο δούκα του Αργκάιλ.
Και μπορεί η όπερα να έχει ενθουσιάσει τους κριτικούς από το 1995, οπότε πρωτοπαρουσιάστηκε, ή να σόκαρε κάποιους συντηρητικούς κύκλους, καθώς σε αυτήν περιλαμβάνεται και η πλέον άσεμνη άρια, η «blowjob aria», ωστόσο καμία από τις αντιδράσεις δεν συγκρίνεται με όσα έζησε η πραγματική δούκισσα, που ήταν και η πρώτη γαλαζοαίματη η οποία λοιδορήθηκε δημοσίως από τα βρετανικά ταμπλόιντ τη δεκαετία του ’60.
Η δούκισσα με το αγαπημένο της μαργαριταρένιο κολιέ και το σκυλάκι της σε ένα από τα επίσημα πορτρέτα της Η σοπράνο Τζαστίν Βιάνι κατά τη διάρκεια φωτογράφισης για την όπερα που ανέβηκε στην εναλλακτική σκηνή της Λυρικής
Το 1963 η βρετανική κοινή γνώμη παρακολουθεί με αδημονία σε καθημερινή βάση όλες τις βρώμικες λεπτομέρειες του πλέον σκανδαλώδους διαζυγίου της εποχής. Ο Ιαν Ντάγκλας Κάμπελ, δούκας του Αργκάιλ, ζητά διαζύγιο από τη σύζυγό του Μάργκαρετ καθώς, όπως ισχυρίζεται, κατά τη διάρκεια του δεκαετούς γάμου τους τον απάτησε με 88 διαφορετικούς εραστές, επιχειρηματίες, μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, γαλαζοαίματους αλλά και σταρ όπως ο Μπομπ Χόουπ και ο Μορίς Σεβαλιέ.
Για να αποδείξει τους ισχυρισμούς του, ο δούκας προσκόμισε πολλά στοιχεία που ανακάλυψε, καθώς είχε βγάλει αντικλείδι από την πολυτελή γκαρσονιέρα της συζύγου του στο Μέιφερ. Ενόσω αυτή απουσίαζε βρήκε το ημερολόγιό της στο οποίο κατέγραφε τις συναντήσεις με τους εραστές της, ενώ μέσα του υπήρχαν και δεκατρείς polaroids με τη δούκισσα και τους παρτενέρ της, των οποίων τα πρόσωπα δεν φαίνονταν. Ανάμεσά τους και μια φωτογραφία στην οποία η ολόγυμνη δούκισσα φορούσε μόνο το αγαπημένο της κολιέ από τρεις σειρές μαργαριτάρια και έκανε στοματικό σεξ σε έναν άνδρα. Πολλοί είπαν ότι ο άνδρας αυτός ήταν ο διάσημος ηθοποιός Ντάγκλας Φέρμπανκς, άλλοι ότι ήταν ο γαμπρός του Γουίνστον Τσόρτσιλ, Ντάνκαν Σάντις. Η δούκισσα, παρά την ταπείνωση, κράτησε το στόμα της κλειστό και δεν αποκάλυψε το όνομά του ποτέ, ενώ ο δούκας αναγκάστηκε να ξεγυμνωθεί προκειμένου να αποδείξει ότι δεν ήταν αυτός ο άνδρας της φωτογραφίας. Στη συνέχεια υπήρξε και η μαρτυρία του Μάικλ Θόρντον, ο οποίος κατέθεσε ότι όταν ήταν 17 ετών, το 1958, βρέθηκε στο κτήμα του Αργκάιλ και η Μάργκαρετ του πρόσφερε ένα ποτό και ένα μπάνιο. Καθώς λοιπόν αυτός πλενόταν στην μπανιέρα, η δούκισσα μπήκε κι αυτή μέσα γυμνή.
Με τον Ιαν Ντάγκλας Κάμπελ την ημέρα του γάμου τους στις 23 Μαρτίου 1951, στο Λονδίνο Με τον πρώτο της σύζυγο Τσαρλς Σουίνι και την κόρη τους Φράνσις-Ελεν τον Ιούλιο του 1937
Μετά από τρία χρόνια διαμάχης, η απόφαση εκδόθηκε τον Μάιο του 1963, με τον δικαστή να παρακάμπτει τον παράνομο τρόπο με τον οποίο είχαν περιέλθει στην κατοχή του δούκα τα όποια στοιχεία και στην αγόρευσή του να στρέφεται εναντίον της Μάργκαρετ: «Υπάρχουν αρκετές αποδείξεις που λένε ότι έως το 1960 ήταν μια εντελώς ασύδοτη γυναίκα, της οποίας η σεξουαλική όρεξη μπορούσε να ικανοποιηθεί με αρκετούς και όχι από έναν άνδρα. Είχε πάψει να είναι ικανοποιημένη με τις συνηθισμένες σχέσεις και είχε αρχίσει να επιδίδεται σε αηδιαστικές σεξουαλικές δραστηριότητες. Η στάση της απέναντι στον γάμο ήταν αυτό που οι σύγχρονοι θα αποκαλούσαν “προχωρημένη”, αλλά που σε απλή γλώσσα ήταν απολύτως ανήθικη».
Τα βρετανικά ΜΜΕ τότε άρχισαν να την αποκαλούν «βρώμικη δούκισσα». Η ανδροκρατούμενη κοινωνία την καταδίκασε τελεσίδικα. Θεωρήθηκε μια ψυχικά άρρωστη πόρνη και σύντομα παραμερίστηκε από τη βρετανική υψηλή κοινωνία, με τα οικονομικά της να παίρνουν τον κατήφορο. Τι κι αν η ίδια μίλησε για τον πότη σύζυγό της που αδιαφορούσε για την ίδια και έκανε τη ζωή της δύσκολη, τι κι αν ανέφερε ότι αυτός είχε σχέσεις με τη θετή της μητέρα και ότι με δικά της χρήματα, γύρω στις 100.000 λίρες, ανακαινίστηκε το κάστρο της οικογένειάς του στο οποίο διέμεναν και από το οποίο την εκδίωξε, ενώ από το 1954 ουσιαστικά δεν ζούσαν μαζί. Τι κι αν αποκαλύφθηκε ότι στους δύο πρώτους γάμους του, ο δούκας έγδυσε οικονομικά τις συζύγους του. Το διαζύγιο βγήκε υπέρ του και αμέσως μετά την έκδοσή του παντρεύτηκε για τέταρτη φορά, κάτι που δεν ξανάκανε η Μάργκαρετ.
Η δούκισσα (δεξιά) με τη μικρή Φράνσις-Ελεν, γυναίκα πια, και τον Βρετανό σχεδιαστή μόδας Νόρμαν Χάρτνελ Εθελόντρια στον Αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό τον Απρίλιο του 1944
Ποια όμως ήταν η γυναίκα που γεννήθηκε το 1912 -μοναχοπαίδι Σκωτσέζου δισεκατομμυριούχου- και μεγάλωσε μέχρι τα 14 της στη Νέα Υόρκη; Η βιογράφος της Λίντσεϊ Σπενς κάνει λόγο για «ένα κορίτσι με απόντα πατέρα και ζηλιάρα μητέρα, η οποία φρόντιζε να υπογραμμίζει κάθε αδυναμία της μικρής Μάργκαρετ», της οποίας η ομορφιά είχε αρχίσει να γίνεται ξακουστή, με πολλούς πρίγκιπες και εκατομμυριούχους να θέλουν να την κατακτήσουν. Η συναισθηματικά κακοποιητική μητέρα της την είχε οδηγήσει στον ψυχίατρο σε μικρή ηλικία κι αυτός είχε διαγνώσει ότι η Μάργκαρετ πάσχει από έλλειψη χιούμορ συστήνοντάς της να βλέπει ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν. Το παιδί αρχίζει να τραυλίζει και η μητέρα της θυμωμένη της λέει ότι δεν πρόκειται να κάνει τίποτα στη ζωή της. Στα 15 της μένει έγκυος από τον ηθοποιό Ντέιβιντ Νίβεν. Ο πατέρας της την αναγκάζει να τερματίσει την εγκυμοσύνη κάτω από άκρα μυστικότητα στο Λονδίνο. Η ίδια δεν κατηγόρησε ποτέ τον Νίβεν, ενώ μέχρι το τέλος της ζωής της τον λάτρευε και είχαν επικοινωνία. Εκτοτε από τη ζωή της πέρασαν εραστές όπως ο θεατρικός συγγραφέας Νόελ Κάουαρντ, ο ηθοποιός Κάρι Γκραντ, ο μεγιστάνας Ζαν-Πολ Γκετί και ο πρίγκιπας Αλί Χαν. Οι άνδρες την περιέγραφαν ως «πνευματώδη, πολύ έξυπνη και με αυτοπεποίθηση που άγγιζε τα σύνορα της αλαζονείας». Ο πρώτος της γάμος ήταν με τον Αμερικανό παίκτη του γκολφ Τσαρλς Σουίνι το 1933, με τον οποίο απέκτησαν τρία παιδιά και χώρισαν το 1947. Το 1951 παντρεύτηκε τον Ιαν Ντάγκλας Κάμπελ, 11ο δούκα του Αργκάιλ. Οπως ανέφερε στα απομνημονεύματά της με τίτλο «Forget Not» το 1975: «Είχα πλούτο, είχα ό,τι ήθελα. Ως νεαρή γυναίκα με φωτογράφιζαν συνεχώς, μου έγραφαν γράμματα, με φλέρταραν, με θαύμαζαν και με συμπεριέλαβαν στη λίστα με τις δέκα πιο καλοντυμένες γυναίκες στον κόσμο. Η ζωή ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα».
Με τη διάσημη Βρετανίδα συγγραφέα ροζ λογοτεχνίας, λαίδη Μπάρμπαρα Κάρτλαντ Η όπερα «Powder her Face» αφηγείται την πολυτάραχη ζωή της Μάργκαρετ Κάµπελ
Μετά το διαζύγιό της, όμως, τα οικονομικά της άρχισαν να καταρρέουν. Το 1978 τα χρέη της είχαν ξεπεράσει κάθε ανεκτό όριο κι έτσι πήγε να ζήσει σε μια σουίτα στο «Grosvenor House Hotel» μαζί με την υπηρέτριά της. Βοήθησε δύο φτωχά αγόρια να σπουδάσουν σε ιδιωτικά σχολεία και το 1990 εκδιώχθηκε από το ξενοδοχείο λόγω απλήρωτων λογαριασμών. Οσο κι αν την ενίσχυσε οικονομικά ο πρώτος της σύζυγος, κατέληξε πάμφτωχη σε γηροκομείο όπου απεβίωσε το 1993.
Η βιογράφος της αναφέρει: «Ο άνδρας της καπηλεύτηκε την περιουσία της και τη ρεζίλεψε. Οι περισσότεροι άνδρες που ήταν καταγεγραμμένοι στο ημερολόγιο της ήταν ομοφυλόφιλοι, κάτι που τότε ήταν παράνομο. Η Μάργκαρετ τους προστάτεψε και δεν μίλησε ποτέ για κανέναν τους. Ανατρέχοντας στη ζωή της μπορεί κάποιος να πει ότι η δούκισσα υπέφερε από μετατραυματικό σοκ ύστερα από επτά αποβολές και τη γέννηση ενός παιδιού που πέθανε λίγες ώρες μετά. Κάποιοι λένε ότι ένας τραυματισμός στο κεφάλι, όταν έπεσε στο κενό ενός ασανσέρ, το 1943, της στέρησε μέρος της γεύσης και της όσφρησης και την έκανε υπερσεξουαλική. Μπορεί να πέθανε πάμφτωχη, ωστόσο η εμφάνισή της μέχρι τέλους απέπνεε αριστοκρατικό αέρα. Ηταν μία από τις πρώτες υποθέσεις υποκλοπής προσωπικών δεδομένων, πολύ πριν την εποχή του Διαδικτύου. Υπήρξε μια γυναίκα απίστευτη, που λοιδορήθηκε γιατί έζησε όπως ήθελε, αγωνίστηκε γι’ αυτό και έχασε».
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ