2020-03-07 19:00:31
Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν πολύ δύσκολη για τις περισσότερες σειρές μυθοπλασίας. Το «Master chef» αποκτά όλο και περισσότερο φανατικό κοινό και δεν αφήνει περιθώρια στον ανταγωνισμό να «αναπνεύσει».
Ακόμα και η σειρά «Πέτα τη Φριτέζα» που άντεχε μέχρι πρότινος με ένα 15%, την Τρίτη είδαμε να περιορίζεται στο 11,3%. Αλλά και η «Μουρμούρα» έχει αποχαιρετήσει οριστικά πλέον τα 20αρια που σημείωνε στο πρώτο μισό της σεζόν. Την Τετάρτη σημείωσε 10,4% και την Πέμπτη 10,5%.
Ακόμα πιο δύσκολα είναι τα πράγματα για τα σήριαλ «Σπίτι είναι» (5,7%), «Άν ήμουν πλούσιος» (8,5%, 6,7%, 9%), «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» (10,4%, «Μην ψαρώνεις» (8,8%, 8,4%) και «Έρωτας Μετά» (6,7%, 9,7%, 9,4%).
Οι «8 λέξεις» μέχρι στιγμής έχουν αποφύγει τα μονοψήφια, ωστόσο δεν ξεπερνούν το 12%.
Πέρα από τις «Άγριες Μέλισσες», βλέπουμε πως όλες οι σειρές έχουν υποστεί καθίζηση. Ο μεγαλύτερος μύθος είναι πως η φετινή χρονιά ανήκει στην ελληνική μυθοπλασία. Προσωπικά, δεν θυμάμαι άλλη σεζον έχει τέτοιους μέσους όρους στο 90% των σειρών στα κανάλια. Ακόμα και τις εποχές του «Survivor 1» με το 70% τηλεθέασης, το «Μπρούσκο», οι «Συμμαθητές», το «Σόι σου», η «Μουρμούρα», ο «Αστέρας Ραχούλας», το «Daddy Cool» και το «Ταμάμ» είχαν καλύτερες επιδόσεις.
Τι φταίει;
Η ποιότητα των περισσοτέρων σειρών δεν είναι ικανοποιητική. Ειδικά, το «Άν ήμουν πλούσιος», το «Σπίτι είναι» και οι «8 λέξεις» βγάζουν κάτι πολύ παλιακό. Απο την άλλη, το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» έχει ένα πολύ κουρασμένο κείμενο, παρά τις εξαιρετικές ερμηνείες. Οι σειρές «Φριτέζα» και «Μην ψαρώνεις» δεν είναι κακές, αλλά προφανώς δεν βρίσκουν περιθώριο να αναπνεύσουν σε αυτές τις συνθήκες του ανταγωνισμού.
Σαφέστατα, τόσο οι «Άγριες Μέλισσες», όσο και το «Κόκκινο Ποτάμι» έχουν ανεβάσει πολύ τον πήχη, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα προγράμματα να φαίνονται πολύ αδιάφορα χωρίς να έχουν να προσφέρουν κάτι.
Τα δεδομένα στη μυθοπλασία έχουν αλλάξει. Για να μπορέσει μία σειρά να «χτυπήσει» καλά ποσοστά, θα πρέπει να προσφέρει το κάτι το διαφορετικό. Όχι απαραίτητα να είναι σήριαλ εποχής, αλλά να να μην είναι μία κακή επανάληψη του παρελθόντος.
Γιατί κακά τα ψέμματα, όσο καλά χαρακτηριστικά και να έχει το «Πέτα τη Φριτέζα», δεν διαφέρει και πολύ από δεκάδες κωμωδίες που έχουμε δει τα τελευταία 15 χρόνια.
Ακόμη, μη ξεχνάμε πως το 70% των ηλικιών 18-30 βλέπουν καθημερινά Netflix και το 35% του συνολικού πληθυσμού. Η σύγκριση με τα δικά μας προιόντα είναι προφανές ότι γίνεται. Τα στελέχη στους τομείς της μυθοπλασίας οφείλουν να ανασυνταχτούν και να μας προτείνουν εναλλακτικές επιλογές Τέλος, μπορεί να γίνεται σήμερα λόγος για τη μεγάλη πτώση του «Καφέ της Χαράς», αλλά σε ένα τέτοιο καθεστώς το 16% μόνο ικανοποιητικό μπορεί να θεωρηθεί. Η επιστροφή της Ρένιας Λουιζίδου ενδεχομένως να ανεβάσει τα νούμερα, αν και το βασικό πρόβλημα είναι ότι λείπει από τη σειρά εκείνη η ευαισθησία που τη χαρακτήριζε στην πρώτη της εκδοχή. Δεν είναι μόνο οι ατάκες που την άφησαν στην τηλεοπτική ιστορία.
http://www.tvnea.com
Ακόμα και η σειρά «Πέτα τη Φριτέζα» που άντεχε μέχρι πρότινος με ένα 15%, την Τρίτη είδαμε να περιορίζεται στο 11,3%. Αλλά και η «Μουρμούρα» έχει αποχαιρετήσει οριστικά πλέον τα 20αρια που σημείωνε στο πρώτο μισό της σεζόν. Την Τετάρτη σημείωσε 10,4% και την Πέμπτη 10,5%.
Ακόμα πιο δύσκολα είναι τα πράγματα για τα σήριαλ «Σπίτι είναι» (5,7%), «Άν ήμουν πλούσιος» (8,5%, 6,7%, 9%), «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» (10,4%, «Μην ψαρώνεις» (8,8%, 8,4%) και «Έρωτας Μετά» (6,7%, 9,7%, 9,4%).
Οι «8 λέξεις» μέχρι στιγμής έχουν αποφύγει τα μονοψήφια, ωστόσο δεν ξεπερνούν το 12%.
Πέρα από τις «Άγριες Μέλισσες», βλέπουμε πως όλες οι σειρές έχουν υποστεί καθίζηση. Ο μεγαλύτερος μύθος είναι πως η φετινή χρονιά ανήκει στην ελληνική μυθοπλασία. Προσωπικά, δεν θυμάμαι άλλη σεζον έχει τέτοιους μέσους όρους στο 90% των σειρών στα κανάλια. Ακόμα και τις εποχές του «Survivor 1» με το 70% τηλεθέασης, το «Μπρούσκο», οι «Συμμαθητές», το «Σόι σου», η «Μουρμούρα», ο «Αστέρας Ραχούλας», το «Daddy Cool» και το «Ταμάμ» είχαν καλύτερες επιδόσεις.
Τι φταίει;
Η ποιότητα των περισσοτέρων σειρών δεν είναι ικανοποιητική. Ειδικά, το «Άν ήμουν πλούσιος», το «Σπίτι είναι» και οι «8 λέξεις» βγάζουν κάτι πολύ παλιακό. Απο την άλλη, το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» έχει ένα πολύ κουρασμένο κείμενο, παρά τις εξαιρετικές ερμηνείες. Οι σειρές «Φριτέζα» και «Μην ψαρώνεις» δεν είναι κακές, αλλά προφανώς δεν βρίσκουν περιθώριο να αναπνεύσουν σε αυτές τις συνθήκες του ανταγωνισμού.
Σαφέστατα, τόσο οι «Άγριες Μέλισσες», όσο και το «Κόκκινο Ποτάμι» έχουν ανεβάσει πολύ τον πήχη, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα προγράμματα να φαίνονται πολύ αδιάφορα χωρίς να έχουν να προσφέρουν κάτι.
Τα δεδομένα στη μυθοπλασία έχουν αλλάξει. Για να μπορέσει μία σειρά να «χτυπήσει» καλά ποσοστά, θα πρέπει να προσφέρει το κάτι το διαφορετικό. Όχι απαραίτητα να είναι σήριαλ εποχής, αλλά να να μην είναι μία κακή επανάληψη του παρελθόντος.
Γιατί κακά τα ψέμματα, όσο καλά χαρακτηριστικά και να έχει το «Πέτα τη Φριτέζα», δεν διαφέρει και πολύ από δεκάδες κωμωδίες που έχουμε δει τα τελευταία 15 χρόνια.
Ακόμη, μη ξεχνάμε πως το 70% των ηλικιών 18-30 βλέπουν καθημερινά Netflix και το 35% του συνολικού πληθυσμού. Η σύγκριση με τα δικά μας προιόντα είναι προφανές ότι γίνεται. Τα στελέχη στους τομείς της μυθοπλασίας οφείλουν να ανασυνταχτούν και να μας προτείνουν εναλλακτικές επιλογές Τέλος, μπορεί να γίνεται σήμερα λόγος για τη μεγάλη πτώση του «Καφέ της Χαράς», αλλά σε ένα τέτοιο καθεστώς το 16% μόνο ικανοποιητικό μπορεί να θεωρηθεί. Η επιστροφή της Ρένιας Λουιζίδου ενδεχομένως να ανεβάσει τα νούμερα, αν και το βασικό πρόβλημα είναι ότι λείπει από τη σειρά εκείνη η ευαισθησία που τη χαρακτήριζε στην πρώτη της εκδοχή. Δεν είναι μόνο οι ατάκες που την άφησαν στην τηλεοπτική ιστορία.
http://www.tvnea.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τελειώνει το "οξυγόνο" για τον Φερέιρα στον ΠΑΟΚ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ