2020-03-09 23:00:47
Πέθανε, σε ηλικία 90 ετών, ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Ο Εξορκιστής» Μαξ φον Σίντοφ.
O πληρέστερος άνδρας σκανδιναβός ερμηνευτής της ιστορίας, με καταγωγή από την Πρωσία, άφησε πίσω του μια τεράστια φιλμογραφία και μια σειρά διάσημων σκηνοθετών με τους οποίους συνεργάστηκε.
Με βασικότερη, τη 14χρονη συνεργασία του με τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε 12 ταινίες.
Από τον ιππότη της «Έβδομης Σφραγίδας», μέχρι το Game of Thrones, μεσολαβούν αναρίθμητες εμφανίσεις, στο θέατρο, την τηλεόραση και κυρίως τον κινηματογράφο, εμφανίσεις άλλοτε πρωταγωνιστικές και συχνότερα υποστηρικτικές. Ο φον Σίντοφ, βρέθηκε από τη Σουηδία του Μπέργκμαν ως το Χόλιγουντ (που τον έκανε και Ιησού στην «Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου» του Στίβενς), πήγε στην Γαλλία, την Ιταλία, την Αγγλία και όπου τον καλούσαν και δημιούργησε ρόλους σε ταινίες που εξαιτίας του έγιναν σημαντικότερες.
«Οι Μετανάστες» του Τροέλ, το «Night Visitor» του Μπένεντεκ, την ίδια χρονιά, ο «Εξορκιστής», οι «Τρεις Μέρες του Κόνδορα», το «Γράμμα από το Κρεμλίνο» του Χιούστον, η σπουδαία «Έρημος των Ταρτάρων» του Τζουρλίνι, η «Απόδραση των 11» του Χιούστον , ο «Φλας Γκόρντον», φωνητικά «Ποτέ μην Ξαναπείς Ποτέ», η «Χάνα και τις Αδελφές της» του Γούντι Άλεν Η πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα ήρθε με το «Πελέ, Ο Κατακτητής», η δεύτερη με το «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά» του Ντάλντρι 25 χρόνια αργότερα.
Ο Σίντοφ ποτέ δεν θεώρησε «τέχνη» την υποκριτική: «Είμαστε εργαλεία, εμείς οι ηθοποιοί
. Τέχνη είναι το θέατρο, τέχνη είναι ο κινηματογράφος. Ευθύνη μας είναι να είμαστε καλά εργαλεία. Γι' αυτό μικρός πήγαινα στο θέατρο όσο περισσότερο μπορούσα, και όταν δεν πήγαινα θέατρο, εργαζόμουν σε αυτό. Μια παιδική παράσταση το πρωί, μια δραματική το βράδυ. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να προπονηθείς», είχε πει σε συνέντευξή του στη Lifo.
Ο ίδιος είχε παραδεχτεί το σημαντικότατο ρόλο που έπαιξε ο Μπέργκμαν στην επαγγελματική του ζωή, όχι μόνο στον κινηματογράφο αλλά και στο θέατρο.
«Πήγαινες στο σινεμά ή στο θέατρο, άκουγες το γέλιο και έλεγες "α, είναι και ο Μπέργκμαν εδώ σήμερα!"», είχε πει σε παλιότερη συνέντευξή του. Ο Μπέργκμαν τον έκανε εξάλλου ν’ αλλάξει μια από τις βασικές αρχές στη ζωή του: Ο σκηνοθέτης πίστευε στη μετά θάνατο ζωή, ο ηθοποιός όχι. Ο πρώτος, λίγο πριν πεθάνει, είπε στον αγαπημένο του ηθοποιό ότι θα φροντίσει να του στείλει κάποιο «σημάδι» για να τον διαβεβαιώσει πως είχε δίκιο. «Ο Μπέργκμαν εκπλήρωσε την υπόσχεση του, αφού πέθανε. Είμαστε σε επικοινωνία, ναι, αλλά δεν θα ήθελα να πω πολλά», είχε πει αργότερα εκείνος.
Εάν συναντήθηκαν ξανά ή όχι, το ξέρουν μόνο οι ίδιοι.
parapona-rodou
O πληρέστερος άνδρας σκανδιναβός ερμηνευτής της ιστορίας, με καταγωγή από την Πρωσία, άφησε πίσω του μια τεράστια φιλμογραφία και μια σειρά διάσημων σκηνοθετών με τους οποίους συνεργάστηκε.
Με βασικότερη, τη 14χρονη συνεργασία του με τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε 12 ταινίες.
Από τον ιππότη της «Έβδομης Σφραγίδας», μέχρι το Game of Thrones, μεσολαβούν αναρίθμητες εμφανίσεις, στο θέατρο, την τηλεόραση και κυρίως τον κινηματογράφο, εμφανίσεις άλλοτε πρωταγωνιστικές και συχνότερα υποστηρικτικές. Ο φον Σίντοφ, βρέθηκε από τη Σουηδία του Μπέργκμαν ως το Χόλιγουντ (που τον έκανε και Ιησού στην «Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου» του Στίβενς), πήγε στην Γαλλία, την Ιταλία, την Αγγλία και όπου τον καλούσαν και δημιούργησε ρόλους σε ταινίες που εξαιτίας του έγιναν σημαντικότερες.
«Οι Μετανάστες» του Τροέλ, το «Night Visitor» του Μπένεντεκ, την ίδια χρονιά, ο «Εξορκιστής», οι «Τρεις Μέρες του Κόνδορα», το «Γράμμα από το Κρεμλίνο» του Χιούστον, η σπουδαία «Έρημος των Ταρτάρων» του Τζουρλίνι, η «Απόδραση των 11» του Χιούστον , ο «Φλας Γκόρντον», φωνητικά «Ποτέ μην Ξαναπείς Ποτέ», η «Χάνα και τις Αδελφές της» του Γούντι Άλεν Η πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα ήρθε με το «Πελέ, Ο Κατακτητής», η δεύτερη με το «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά» του Ντάλντρι 25 χρόνια αργότερα.
Ο Σίντοφ ποτέ δεν θεώρησε «τέχνη» την υποκριτική: «Είμαστε εργαλεία, εμείς οι ηθοποιοί
Ο ίδιος είχε παραδεχτεί το σημαντικότατο ρόλο που έπαιξε ο Μπέργκμαν στην επαγγελματική του ζωή, όχι μόνο στον κινηματογράφο αλλά και στο θέατρο.
«Πήγαινες στο σινεμά ή στο θέατρο, άκουγες το γέλιο και έλεγες "α, είναι και ο Μπέργκμαν εδώ σήμερα!"», είχε πει σε παλιότερη συνέντευξή του. Ο Μπέργκμαν τον έκανε εξάλλου ν’ αλλάξει μια από τις βασικές αρχές στη ζωή του: Ο σκηνοθέτης πίστευε στη μετά θάνατο ζωή, ο ηθοποιός όχι. Ο πρώτος, λίγο πριν πεθάνει, είπε στον αγαπημένο του ηθοποιό ότι θα φροντίσει να του στείλει κάποιο «σημάδι» για να τον διαβεβαιώσει πως είχε δίκιο. «Ο Μπέργκμαν εκπλήρωσε την υπόσχεση του, αφού πέθανε. Είμαστε σε επικοινωνία, ναι, αλλά δεν θα ήθελα να πω πολλά», είχε πει αργότερα εκείνος.
Εάν συναντήθηκαν ξανά ή όχι, το ξέρουν μόνο οι ίδιοι.
parapona-rodou
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τα επόμενα βήματα του Σωκράτη
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ