2020-04-26 09:48:29
Η «βασίλισσα του burlesque» και του glamorous striptease μένει και αυτή σπίτι της, καθώς η ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού την ανάγκασε να ακυρώσει την προγραμματισμένη τουρνέ της. Στον νου της οι ιστορικές εμφανίσεις της παίζουν ξανά και ξανά όχι από κάποια
ασυγκράτητη νοσταλγία για το παρελθόν, αλλά γιατί από εκεί αντλεί έμπνευση για το μέλλον. Ανάμεσά τους, η performance της το 2005 στη δημοπρασία «Take Home a Nude» της New York Academy of Art φορώντας αποκλειστικά και μόνο διαμάντια αξίας 5 εκατ. δολαρίων. Αλλά και η συμμετοχή της στη Eurovision τo 2009, όταν εμφανίστηκε στη σκηνή μαζί με το ντουέτο που εκπροσωπούσε τη Γερμανία.
Την επόμενη χρονιά η Ντίτα πήρε το χρίσμα και του designer, αφού σχεδίασε σειρά εσωρούχων για τη γνωστή εταιρεία Wonderbra. Ειρωνεία της τύχης αν σκεφτεί κανείς ότι όταν ήταν έφηβη ο πατέρας της την έδιωξε από το σπίτι μετά από καβγά επειδή ανακάλυψε τα -μάλλον- προκλητικά εσώρουχά της
. Πλέον η αγάπη της για τον γυναικείο «εσωτερικό κόσμο» και οτιδήποτε τον «αγκαλιάζει» έχει όχι μόνο το δικό της design, αλλά και τη δική της υπογραφή. Ναι, η Ντίτα φον Τιζ είναι ένα ζωντανό brandname που αναβιώνει με τον πλέον φρέσκο και μοντέρνο τρόπο τα χρόνια του Μεσοπολέμου, μια εποχή που διαπνέει και την καθημερινότητά της: στη διακόσμηση του σπιτιού της, στις συλλογές σερβίτσιων για τσάι από κινέζικη πορσελάνη, στα vintage αυτοκίνητά της, στα ρούχα της, στο μακιγιάζ της. Μόνη παραφωνία, ο σύντομος γάμος της με τον Μέριλιν Μάνσον το 2005 μετά από μακροχρόνια σχέση. Η συνέντευξή της στο «Gala» αποτελεί την απόδειξη ότι πολλές φορές η εμφάνιση ξεγελά. Αλλωστε, ό,τι λάμπει δεν είναι πάντα χρυσός. Μπορεί να είναι και διαμάντι.
Ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ ευχαριστεί την Ντίτα φον Τιζ για το σόου της στην επίδειξή του το 2014 στο Παρίσι Το σόου «Glamonatrix» περιλαμβάνει δίωρες βραδιές burlesque και κωµωδίας σε µορφή βαριετέ µε τη συµµετοχή performers απ’ όλο τον κόσµο. Η υπερδραστήρια Ντίτα ανυπομονεί για την επιστροφή της στη σκηνή όταν η κανονικότητα επανέλθει
G: Πώς διαχειρίζεσαι τα καινούρια δεδομένα στην καθημερινότητα που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού, με αποτέλεσμα και την αναβολή της περιοδείας σου;
Ντίτα Φον Τιζ: Περνάω τις ημέρες μου μαγειρεύοντας, οργανώνοντας την προσωπική μου ζωή και συγκεντρώνοντας υλικό για την επίσημη εφαρμογή μου, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν πληκτρολογώντας απλώς το όνομά μου στο App Store. Δείχνω στους συνδρομητές τα συλλεκτικά μου αντικείμενα, πολλά από τα οποία είναι και έργα τέχνης, όπως τα ψηλοτάκουνα της Μπέτι Πέιτζ, καθώς και τη συλλογή αναμνηστικών από το Χόλιγουντ, όπως το φόρεμα της Τζίπσι Ρόουζ Λι, τον κορσέ της Μπέτι Γκρέιμπλ, τα παπούτσια της Μέι Γουέστ και τα μαύρα παπούτσια μπαλέτου της Σιντ Κάρις. Δείχνω επίσης κομμάτια από τη συλλογή έργων τέχνης που έχω και συμπεριλαμβάνει μερικούς διάσημους πίνακες pin-up girls της περιόδου ’30-’50. Προσπαθώ να κοιτάξω τη φωτεινή πλευρά της αναβολής της περιοδείας μου, όπως ότι έχω την ευκαιρία να ζήσω την άνοιξη στο σπίτι, αφού τώρα τα λουλούδια και τα δέντρα που έχω βρίσκονται σε πλήρη άνθιση, κάτι που συμβαίνει μόνο μία φορά τον χρόνο. Ετσι, αφιερώνω χρόνο στην κηπουρική και γενικότερα σε ασχολίες του σπιτιού. Ολες αυτές τις μικρές υποχρεώσεις που ανέβαλλα τις κάνω τώρα. Διαβάζω περισσότερα βιβλία και ξαναβλέπω αγαπημένες ταινίες της δεκαετίας του 1940. Επίσης, έχω τον χρόνο να κάνω σχέδια για μελλοντικά σόου, ενώ βρίσκω τρόπους με τους οποίους μπορώ να εμπλουτίσω υπάρχοντα νούμερα, όπως να προσθέσω καινούρια χορογραφία ή να κάνω πιο εντυπωσιακά τα κοστούμια. Σκέφτομαι όλες τις λεπτομέρειες... Φυσικά, ονειρεύομαι πόσο ωραία θα είναι όταν επιστρέψει το σόου μου και το γιορτάσουμε όλοι μαζί.
G.: Ποια είναι τα συστατικά ενός τυπικού σόου «Glamonatrix»;
N.Φ.Τ.: Το σόου είναι μια δίωρη βραδιά burlesque και κωμωδίας σε μορφή βαριετέ με τη συμμετοχή performers απ’ όλο τον κόσμο και με ίσο αριθμό γυναικών και ανδρών στο cast. Το θέμα του σόου είναι η χρήση της ερωτικής εξουσίας -σε επίπεδο διαταγής- με έναν εξαιρετικά λαμπερό τρόπο και ένα γερό «ράπισμα» χιούμορ. Εξ ου και το όνομα «Glamonatrix» (σ.σ.: ένα παιχνίδι λέξεων ανάμεσα στο «dominatrix» και το «glamour»).
G.: Τι διαφοροποιεί το συγκεκριμένο από τα προηγούμενα σόου;
N.Φ.Τ.: Είναι μακράν το πιο πλούσιο απ’ όλα τα προηγούμενα. Με κάθε καινούριο σόου σκέφτομαι τρόπους δημιουργίας σκηνών που δεν έχουν ξαναγίνει στο burlesque. Το συγκεκριμένο είναι μοναδικό, είναι το μόνο που συγκεντρώνει τόσους top performers του burlesque από ολόκληρο τον κόσμο.
G.: Εκτός από τον Ζαν-Πολ Γκοτιέ, ποιος designer σε έχει επηρεάσει στυλιστικά περισσότερο;
N.Φ.Τ.: Πάντα με ενέπνεε ο Τζον Γκαλιάνο και τα πολυτελή πράγματα που δημιουργούσε στον Dior. Το extreme glamour που υπήρχε στα ντεφιλέ του υποχώρησε όταν αποχώρησε ο ίδιος από το brand. Σίγουρα γίνονται ακόμα πανέμορφα ρούχα. Παρ’ όλα αυτά, η παραγωγή τέτοιων σόου υψηλής ραπτικής ήταν συναρπαστική. Η λύση του συμβολαίου του με τον παρισινό οίκο σήμανε το τέλος της εποχής του θεάματος, αλλά και της μεγάλης ομορφιάς στην παρουσίαση της μόδας.
G.: Ποια είναι η πηγή έμπνευσης πίσω από τα σόου σου;
N.Φ.Τ.: Δουλεύω πολύ με τη φίλη και στενή μου συνεργάτιδα Catherine D’Lish για τη δημιουργία ιδεών, κουστουμιών, ακόμα και των απαραίτητων αξεσουάρ για lap dance. Μερικές φορές η σπίθα της έμπνευσης για ένα σόου ξεκινάει από μια παλιά φωτογραφία, μια εικονογράφηση, μια παλιά ταινία... Εμείς γνωρίζουμε τον τρόπο να μετατρέψουμε την όποια αρχική ιδέα σε υψηλού επιπέδου striptease.
G.: Μια δική σου σειρά εσωρούχων ήταν μονόδρομος, αν λάβουμε υπόψη μας την αγάπη σου γι’ αυτά.
N.Φ.Τ.: Η πρώτη μου δουλειά στην εφηβεία ήταν σε κατάστημα εσωρούχων. Το ωραίο εσώρουχο είναι κάτι που αγαπούσα από τότε και εξακολουθώ να αγαπώ. Είναι αυτό που εκτίναξε ολόκληρη την pin-up και burlesque καριέρα μου και στο οποίο στηρίζεται η κουλτούρα τους. Είμαι πολύ περήφανη που εδώ και δέκα χρόνια το brand εσωρούχων μου σημειώνει επιτυχία σε πολλούς διαφορετικούς τύπους γυναικών.
Ο σύντομος γάμος της με τον ιδιόρρυθμο καλλιτέχνη Μέριλιν Μάνσον έληξε το 2007
G.: Ισχύει η φήμη ότι σκοπεύεις να εγκαταλείψεις το striptease μετά τα 50;
N.Φ.Τ.: Δεν έχω κάνει κάποια δήλωση ότι θα τα παρατήσω. Αν και όταν είχα ξεκινήσει -στα 20 μου- θεωρούσα ότι θα είχα τελειώσει μέχρι τα 30. Δεν νομίζω όμως ότι πρέπει να θέτουμε παραμέτρους για το πότε υποχωρεί ο αισθησιασμός μας, ανεξάρτητα από το επάγγελμα με το οποίο ασχολούμαστε.
G.: Στον χώρο στον οποίο κινείσαι γνωρίζεις πολλές διασημότητες από το διεθνές μουσικό στερέωμα. Ανάμεσα και οι Τζορτζ Μάικλ, Εϊμι Γουάινχαουζ και Prince. Ποια ήταν η ανάμνηση που ήρθε στο μυαλό σου όταν πληροφορήθηκες τον θάνατό τους;
N.Φ.Τ.: Είναι όλες ξεχωριστές περιπτώσεις και το γεγονός ότι τους ήξερα προσωπικά με έκανε να σοκαριστώ ακόμα περισσότερο για τον θάνατό τους. Με την Εϊμι θυμάμαι μια μέρα που ήμουν στο σπίτι της, στο σαλόνι της, μαζί με τη μητέρα μου, την αδελφή μου και τη φίλη μου Κάθριν. Εκείνη καθόταν στο πάτωμα παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας για μας. Με τον Τζορτζ Μάικλ έχω πολλές υπέροχες αναμνήσεις, αλλά αυτή που ξεχωρίζω ήταν όταν χρησιμοποίησε το νούμερό μου «Bird of Paradise» ως σκηνικό για το τραγούδι «Feeling Good», το οποίο θα είχε ως βίντεο για τις περιοδείες του. Κάτι ακόμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι η βραδιά που γιορτάσαμε τα γενέθλιά του στο σπίτι της Σάρον Στόουν. Με τον Prince θυμάμαι χαρακτηριστικά τις φορές που μαζί με τη φίλη μου Φατίμα Ρόμπινσον ήμασταν καλεσμένες στο σπίτι του για ιδιωτικές συναυλίες των δέκα ή δώδεκα ατόμων. Οσες φορές του ζητούσα κάποιο τραγούδι με «πονηρούς» στίχους μου έριχνε ένα τσαχπίνικο βλέμμα και έπαιζε το κομμάτι με την κιθάρα αντί να το τραγουδάει. Δεν υπήρχαν αθυροστομίες ή dirty talking με τον Prince.
G.: Ποιος ήταν ο αντίκτυπος της εμφάνισής σου το 2006 στο παρισινό cabaret club «Crazy Horse»;
N.Φ.Τ.: Ηταν μια πολύ επιδραστική στιγμή. Ημουν η πρώτη guest στην ιστορία του κλαμπ. Οχι μόνο έλαμψα στο προσκήνιο ως σταρ του burlesque, αλλά άλλαξε και ο τρόπος που γίνονταν τα σόου στο «Crazy Horse». Η νύχτα της πρώτης μου εμφάνισης εγκαινίασε μια νέα εποχή για το συγκεκριμένο καμπαρέ, που από τότε έγινε ένα μοδάτο μέρος. Εφερα νέο κοινό, σκηνοθέτες και συνεργάτες, όπως ο Αλί Μαχντάβι και ο Κριστιάν Λουμπουτέν, ενώ τα νέα νούμερα που δημιουργήσαμε παρουσιάζονται ακόμα σε εναλλαγή εκεί. Μέχρι τότε -παρά τη μακρά ιστορία του- η επίδειξή του ήταν πολύ τουριστική, λίγο «απαρχαιωμένη» και χωρίς πολλή δημοσιότητα. Η νέα ιδιοκτησία τόλμησε να «παραβεί» τους κανόνες που ίσχυαν από τη δεκαετία του 1950.
G.: Εχεις δηλώσει: «Αναγνωρίζω ότι η ενδυνάμωση για ένα άτομο μπορεί να είναι υποβάθμιση για ένα άλλο». Το έχεις διαπιστώσει στη ζωή σου;
N.Φ.Τ.: Νομίζω ότι ιδανικό παράδειγμα είναι το στριπτίζ, κάτι που έχει θεωρηθεί υποβάθμιση της γυναίκας κατά το παρελθόν, αλλά τώρα γίνεται τρόπος ενδυνάμωσης. Ξέρω ότι είναι δύσκολο για κάποιους να το δουν έτσι και να το καταλάβουν. Βλέπω τον κόσμο με αυτό τον τρόπο και δεν είναι η δουλειά μου να εξηγήσω σε κανέναν τι είναι το burlesque -ή οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης-, ούτε και να επιβάλω το πώς οφείλουν να το βλέπουν οι υπόλοιποι. Πρέπει να αρχίσουμε να σεβόμαστε τις αξίες του φεμινισμού και να αφήσουμε χώρο σε ό,τι δίνει ελπίδα, εμπνέει εμπιστοσύνη και θεωρούμε όλοι μας καθολικά όμορφο.
G.: Τι συμβουλή θα έδινες στις αναγνώστριες για ποιοτικότερες προσωπικές στιγμές με τον σύντροφό τους;
N.Φ.Τ.: Συνδεθείτε, επικοινωνήστε, αφήστε το τηλέφωνο κάτω και προσπαθήστε να δημιουργήσετε χρόνο με τον σύντροφό σας, αν έχετε. Εάν δεν έχετε, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να έρθετε σε επαφή με τον εαυτό σας. Πάντα λέω ότι η αποπλάνηση ξεκινά από τον εαυτό μας.
G.: Πώς διαχειρίζεσαι το γεγονός ότι μεγαλώνεις;
N.Φ.Τ.: Είναι καλύτερα απ’ το να πεθαίνεις νέος.
G.: Εχεις σκεφτεί ποτέ πώς θα ήθελες να σε θυμούνται οι μελλοντικές γενιές;
N.Φ.Τ.: Θα ήθελα να με θυμούνται για τα burlesque σόου. Οχι μόνο γι’ αυτό που κάνω στη σκηνή, αλλά και για την παραγωγή της μεγαλύτερης burlesque περιοδείας στην Ιστορία, όπως επίσης και για το γεγονός ότι έστρεψα τους προβολείς και σε άλλους καλλιτέχνες.
G.: Θα μπορούσες να μας περιγράψεις μια τυπική σου μέρα;
N.Φ.Τ.: Σε αυτούς τους τρελούς καιρούς οι μέρες έχουν πάψει να είναι τυπικές, έτσι δεν είναι; Το πρόγραμμά μου αλλάζει σημαντικά, ανάλογα με το αν βρίσκομαι σε περιοδεία ή σε προετοιμασία μιας τουρνέ. Αυτή την εποχή περνάω πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι και ασχολούμαι με σχέδια που δεν έχουν να κάνουν με σόου, όπως το επόμενο βιβλίο μου «Fashioning the Femme Totale» και ο σχεδιασμός της σειράς εσωρούχων μου για την επόμενη σεζόν.
G.: Δεδομένου ότι διατηρείς ως κόρη οφθαλμού την πάλλευκη επιδερμίδα σου, που αποτελεί και το σήμα κατατεθέν σου, πώς θα προστατευτείς από τον ήλιο αν επισκεφθείς τη σχεδόν πάντα ηλιόλουστη Αθήνα;
N.Φ.Τ.: Με μια ομπρέλα και αντηλιακό, φυσικά. Εχω έρθει στην Αθήνα δύο φορές στο παρελθόν... Μου άρεσε πολύ ◆
anatakti
ασυγκράτητη νοσταλγία για το παρελθόν, αλλά γιατί από εκεί αντλεί έμπνευση για το μέλλον. Ανάμεσά τους, η performance της το 2005 στη δημοπρασία «Take Home a Nude» της New York Academy of Art φορώντας αποκλειστικά και μόνο διαμάντια αξίας 5 εκατ. δολαρίων. Αλλά και η συμμετοχή της στη Eurovision τo 2009, όταν εμφανίστηκε στη σκηνή μαζί με το ντουέτο που εκπροσωπούσε τη Γερμανία.
Την επόμενη χρονιά η Ντίτα πήρε το χρίσμα και του designer, αφού σχεδίασε σειρά εσωρούχων για τη γνωστή εταιρεία Wonderbra. Ειρωνεία της τύχης αν σκεφτεί κανείς ότι όταν ήταν έφηβη ο πατέρας της την έδιωξε από το σπίτι μετά από καβγά επειδή ανακάλυψε τα -μάλλον- προκλητικά εσώρουχά της
Ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ ευχαριστεί την Ντίτα φον Τιζ για το σόου της στην επίδειξή του το 2014 στο Παρίσι Το σόου «Glamonatrix» περιλαμβάνει δίωρες βραδιές burlesque και κωµωδίας σε µορφή βαριετέ µε τη συµµετοχή performers απ’ όλο τον κόσµο. Η υπερδραστήρια Ντίτα ανυπομονεί για την επιστροφή της στη σκηνή όταν η κανονικότητα επανέλθει
G: Πώς διαχειρίζεσαι τα καινούρια δεδομένα στην καθημερινότητα που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού, με αποτέλεσμα και την αναβολή της περιοδείας σου;
Ντίτα Φον Τιζ: Περνάω τις ημέρες μου μαγειρεύοντας, οργανώνοντας την προσωπική μου ζωή και συγκεντρώνοντας υλικό για την επίσημη εφαρμογή μου, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν πληκτρολογώντας απλώς το όνομά μου στο App Store. Δείχνω στους συνδρομητές τα συλλεκτικά μου αντικείμενα, πολλά από τα οποία είναι και έργα τέχνης, όπως τα ψηλοτάκουνα της Μπέτι Πέιτζ, καθώς και τη συλλογή αναμνηστικών από το Χόλιγουντ, όπως το φόρεμα της Τζίπσι Ρόουζ Λι, τον κορσέ της Μπέτι Γκρέιμπλ, τα παπούτσια της Μέι Γουέστ και τα μαύρα παπούτσια μπαλέτου της Σιντ Κάρις. Δείχνω επίσης κομμάτια από τη συλλογή έργων τέχνης που έχω και συμπεριλαμβάνει μερικούς διάσημους πίνακες pin-up girls της περιόδου ’30-’50. Προσπαθώ να κοιτάξω τη φωτεινή πλευρά της αναβολής της περιοδείας μου, όπως ότι έχω την ευκαιρία να ζήσω την άνοιξη στο σπίτι, αφού τώρα τα λουλούδια και τα δέντρα που έχω βρίσκονται σε πλήρη άνθιση, κάτι που συμβαίνει μόνο μία φορά τον χρόνο. Ετσι, αφιερώνω χρόνο στην κηπουρική και γενικότερα σε ασχολίες του σπιτιού. Ολες αυτές τις μικρές υποχρεώσεις που ανέβαλλα τις κάνω τώρα. Διαβάζω περισσότερα βιβλία και ξαναβλέπω αγαπημένες ταινίες της δεκαετίας του 1940. Επίσης, έχω τον χρόνο να κάνω σχέδια για μελλοντικά σόου, ενώ βρίσκω τρόπους με τους οποίους μπορώ να εμπλουτίσω υπάρχοντα νούμερα, όπως να προσθέσω καινούρια χορογραφία ή να κάνω πιο εντυπωσιακά τα κοστούμια. Σκέφτομαι όλες τις λεπτομέρειες... Φυσικά, ονειρεύομαι πόσο ωραία θα είναι όταν επιστρέψει το σόου μου και το γιορτάσουμε όλοι μαζί.
G.: Ποια είναι τα συστατικά ενός τυπικού σόου «Glamonatrix»;
N.Φ.Τ.: Το σόου είναι μια δίωρη βραδιά burlesque και κωμωδίας σε μορφή βαριετέ με τη συμμετοχή performers απ’ όλο τον κόσμο και με ίσο αριθμό γυναικών και ανδρών στο cast. Το θέμα του σόου είναι η χρήση της ερωτικής εξουσίας -σε επίπεδο διαταγής- με έναν εξαιρετικά λαμπερό τρόπο και ένα γερό «ράπισμα» χιούμορ. Εξ ου και το όνομα «Glamonatrix» (σ.σ.: ένα παιχνίδι λέξεων ανάμεσα στο «dominatrix» και το «glamour»).
G.: Τι διαφοροποιεί το συγκεκριμένο από τα προηγούμενα σόου;
N.Φ.Τ.: Είναι μακράν το πιο πλούσιο απ’ όλα τα προηγούμενα. Με κάθε καινούριο σόου σκέφτομαι τρόπους δημιουργίας σκηνών που δεν έχουν ξαναγίνει στο burlesque. Το συγκεκριμένο είναι μοναδικό, είναι το μόνο που συγκεντρώνει τόσους top performers του burlesque από ολόκληρο τον κόσμο.
G.: Εκτός από τον Ζαν-Πολ Γκοτιέ, ποιος designer σε έχει επηρεάσει στυλιστικά περισσότερο;
N.Φ.Τ.: Πάντα με ενέπνεε ο Τζον Γκαλιάνο και τα πολυτελή πράγματα που δημιουργούσε στον Dior. Το extreme glamour που υπήρχε στα ντεφιλέ του υποχώρησε όταν αποχώρησε ο ίδιος από το brand. Σίγουρα γίνονται ακόμα πανέμορφα ρούχα. Παρ’ όλα αυτά, η παραγωγή τέτοιων σόου υψηλής ραπτικής ήταν συναρπαστική. Η λύση του συμβολαίου του με τον παρισινό οίκο σήμανε το τέλος της εποχής του θεάματος, αλλά και της μεγάλης ομορφιάς στην παρουσίαση της μόδας.
G.: Ποια είναι η πηγή έμπνευσης πίσω από τα σόου σου;
N.Φ.Τ.: Δουλεύω πολύ με τη φίλη και στενή μου συνεργάτιδα Catherine D’Lish για τη δημιουργία ιδεών, κουστουμιών, ακόμα και των απαραίτητων αξεσουάρ για lap dance. Μερικές φορές η σπίθα της έμπνευσης για ένα σόου ξεκινάει από μια παλιά φωτογραφία, μια εικονογράφηση, μια παλιά ταινία... Εμείς γνωρίζουμε τον τρόπο να μετατρέψουμε την όποια αρχική ιδέα σε υψηλού επιπέδου striptease.
G.: Μια δική σου σειρά εσωρούχων ήταν μονόδρομος, αν λάβουμε υπόψη μας την αγάπη σου γι’ αυτά.
N.Φ.Τ.: Η πρώτη μου δουλειά στην εφηβεία ήταν σε κατάστημα εσωρούχων. Το ωραίο εσώρουχο είναι κάτι που αγαπούσα από τότε και εξακολουθώ να αγαπώ. Είναι αυτό που εκτίναξε ολόκληρη την pin-up και burlesque καριέρα μου και στο οποίο στηρίζεται η κουλτούρα τους. Είμαι πολύ περήφανη που εδώ και δέκα χρόνια το brand εσωρούχων μου σημειώνει επιτυχία σε πολλούς διαφορετικούς τύπους γυναικών.
Ο σύντομος γάμος της με τον ιδιόρρυθμο καλλιτέχνη Μέριλιν Μάνσον έληξε το 2007
G.: Ισχύει η φήμη ότι σκοπεύεις να εγκαταλείψεις το striptease μετά τα 50;
N.Φ.Τ.: Δεν έχω κάνει κάποια δήλωση ότι θα τα παρατήσω. Αν και όταν είχα ξεκινήσει -στα 20 μου- θεωρούσα ότι θα είχα τελειώσει μέχρι τα 30. Δεν νομίζω όμως ότι πρέπει να θέτουμε παραμέτρους για το πότε υποχωρεί ο αισθησιασμός μας, ανεξάρτητα από το επάγγελμα με το οποίο ασχολούμαστε.
G.: Στον χώρο στον οποίο κινείσαι γνωρίζεις πολλές διασημότητες από το διεθνές μουσικό στερέωμα. Ανάμεσα και οι Τζορτζ Μάικλ, Εϊμι Γουάινχαουζ και Prince. Ποια ήταν η ανάμνηση που ήρθε στο μυαλό σου όταν πληροφορήθηκες τον θάνατό τους;
N.Φ.Τ.: Είναι όλες ξεχωριστές περιπτώσεις και το γεγονός ότι τους ήξερα προσωπικά με έκανε να σοκαριστώ ακόμα περισσότερο για τον θάνατό τους. Με την Εϊμι θυμάμαι μια μέρα που ήμουν στο σπίτι της, στο σαλόνι της, μαζί με τη μητέρα μου, την αδελφή μου και τη φίλη μου Κάθριν. Εκείνη καθόταν στο πάτωμα παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας για μας. Με τον Τζορτζ Μάικλ έχω πολλές υπέροχες αναμνήσεις, αλλά αυτή που ξεχωρίζω ήταν όταν χρησιμοποίησε το νούμερό μου «Bird of Paradise» ως σκηνικό για το τραγούδι «Feeling Good», το οποίο θα είχε ως βίντεο για τις περιοδείες του. Κάτι ακόμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι η βραδιά που γιορτάσαμε τα γενέθλιά του στο σπίτι της Σάρον Στόουν. Με τον Prince θυμάμαι χαρακτηριστικά τις φορές που μαζί με τη φίλη μου Φατίμα Ρόμπινσον ήμασταν καλεσμένες στο σπίτι του για ιδιωτικές συναυλίες των δέκα ή δώδεκα ατόμων. Οσες φορές του ζητούσα κάποιο τραγούδι με «πονηρούς» στίχους μου έριχνε ένα τσαχπίνικο βλέμμα και έπαιζε το κομμάτι με την κιθάρα αντί να το τραγουδάει. Δεν υπήρχαν αθυροστομίες ή dirty talking με τον Prince.
G.: Ποιος ήταν ο αντίκτυπος της εμφάνισής σου το 2006 στο παρισινό cabaret club «Crazy Horse»;
N.Φ.Τ.: Ηταν μια πολύ επιδραστική στιγμή. Ημουν η πρώτη guest στην ιστορία του κλαμπ. Οχι μόνο έλαμψα στο προσκήνιο ως σταρ του burlesque, αλλά άλλαξε και ο τρόπος που γίνονταν τα σόου στο «Crazy Horse». Η νύχτα της πρώτης μου εμφάνισης εγκαινίασε μια νέα εποχή για το συγκεκριμένο καμπαρέ, που από τότε έγινε ένα μοδάτο μέρος. Εφερα νέο κοινό, σκηνοθέτες και συνεργάτες, όπως ο Αλί Μαχντάβι και ο Κριστιάν Λουμπουτέν, ενώ τα νέα νούμερα που δημιουργήσαμε παρουσιάζονται ακόμα σε εναλλαγή εκεί. Μέχρι τότε -παρά τη μακρά ιστορία του- η επίδειξή του ήταν πολύ τουριστική, λίγο «απαρχαιωμένη» και χωρίς πολλή δημοσιότητα. Η νέα ιδιοκτησία τόλμησε να «παραβεί» τους κανόνες που ίσχυαν από τη δεκαετία του 1950.
G.: Εχεις δηλώσει: «Αναγνωρίζω ότι η ενδυνάμωση για ένα άτομο μπορεί να είναι υποβάθμιση για ένα άλλο». Το έχεις διαπιστώσει στη ζωή σου;
N.Φ.Τ.: Νομίζω ότι ιδανικό παράδειγμα είναι το στριπτίζ, κάτι που έχει θεωρηθεί υποβάθμιση της γυναίκας κατά το παρελθόν, αλλά τώρα γίνεται τρόπος ενδυνάμωσης. Ξέρω ότι είναι δύσκολο για κάποιους να το δουν έτσι και να το καταλάβουν. Βλέπω τον κόσμο με αυτό τον τρόπο και δεν είναι η δουλειά μου να εξηγήσω σε κανέναν τι είναι το burlesque -ή οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης-, ούτε και να επιβάλω το πώς οφείλουν να το βλέπουν οι υπόλοιποι. Πρέπει να αρχίσουμε να σεβόμαστε τις αξίες του φεμινισμού και να αφήσουμε χώρο σε ό,τι δίνει ελπίδα, εμπνέει εμπιστοσύνη και θεωρούμε όλοι μας καθολικά όμορφο.
G.: Τι συμβουλή θα έδινες στις αναγνώστριες για ποιοτικότερες προσωπικές στιγμές με τον σύντροφό τους;
N.Φ.Τ.: Συνδεθείτε, επικοινωνήστε, αφήστε το τηλέφωνο κάτω και προσπαθήστε να δημιουργήσετε χρόνο με τον σύντροφό σας, αν έχετε. Εάν δεν έχετε, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να έρθετε σε επαφή με τον εαυτό σας. Πάντα λέω ότι η αποπλάνηση ξεκινά από τον εαυτό μας.
G.: Πώς διαχειρίζεσαι το γεγονός ότι μεγαλώνεις;
N.Φ.Τ.: Είναι καλύτερα απ’ το να πεθαίνεις νέος.
G.: Εχεις σκεφτεί ποτέ πώς θα ήθελες να σε θυμούνται οι μελλοντικές γενιές;
N.Φ.Τ.: Θα ήθελα να με θυμούνται για τα burlesque σόου. Οχι μόνο γι’ αυτό που κάνω στη σκηνή, αλλά και για την παραγωγή της μεγαλύτερης burlesque περιοδείας στην Ιστορία, όπως επίσης και για το γεγονός ότι έστρεψα τους προβολείς και σε άλλους καλλιτέχνες.
G.: Θα μπορούσες να μας περιγράψεις μια τυπική σου μέρα;
N.Φ.Τ.: Σε αυτούς τους τρελούς καιρούς οι μέρες έχουν πάψει να είναι τυπικές, έτσι δεν είναι; Το πρόγραμμά μου αλλάζει σημαντικά, ανάλογα με το αν βρίσκομαι σε περιοδεία ή σε προετοιμασία μιας τουρνέ. Αυτή την εποχή περνάω πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι και ασχολούμαι με σχέδια που δεν έχουν να κάνουν με σόου, όπως το επόμενο βιβλίο μου «Fashioning the Femme Totale» και ο σχεδιασμός της σειράς εσωρούχων μου για την επόμενη σεζόν.
G.: Δεδομένου ότι διατηρείς ως κόρη οφθαλμού την πάλλευκη επιδερμίδα σου, που αποτελεί και το σήμα κατατεθέν σου, πώς θα προστατευτείς από τον ήλιο αν επισκεφθείς τη σχεδόν πάντα ηλιόλουστη Αθήνα;
N.Φ.Τ.: Με μια ομπρέλα και αντηλιακό, φυσικά. Εχω έρθει στην Αθήνα δύο φορές στο παρελθόν... Μου άρεσε πολύ ◆
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Hongqi H9
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ