2020-05-07 17:22:02
O λόφος της Ακρόπολης, το απόλυτο σύμβολο της Ελλάδας αλλά και της Δημοκρατίας, που ξεχωρίζει στο κέντρο του αττικού λεκανοπεδίου, αναμένεται να αναδειχθεί σε όλες του τις
πτυχές και να φωτιστεί για να συνεχίσει να δίνει κουράγιο στους κατοίκους του, αφού η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μερίμνησε ώστε να μη σταματήσουν οι εργασίες και ο Ιερός Βράχος να μπορεί να παραδοθεί στο κοινό στην ώρα του λειτουργικός και ανανεωμένος.
Δεν ονομάστηκε τυχαία Ακρόπολη, δηλαδή ο λόφος που δέσποζε στην άκρη της πόλης στο ψηλότερο σημείο, απ’ όπου οι πολίτες μπορούσαν να αντικρίζουν τη στεριά και τη θάλασσα και να επικοινωνούν με τους θεούς. Τότε, στην αρχαιότητα, την ώρα που μαινόταν ο Πελοποννησιακός Πόλεμος οι κάτοικοι έφτιαχναν τον Εκατόμπεδο, πρόδρομο του σημερινού Παρθενώνα.
Ακολούθησαν διάφορες επιδρομές -των Περσών και άλλων βαρβάρων-, χτίστηκαν και γκρεμίστηκαν τείχη, έως ότου φτάσαμε στον επιβλητικό αιώνα του Περικλή και στα μεγαλοπρεπή έργα που επέβαλε εκείνος με σκοπό την ανάταση του αθηναϊκού ηθικού και την καθιέρωση της ιωνικής και δωρικής αισθητικής σε όλο τον τότε κόσμο.
Αυτός ο βραχώδης λόφος που στέκεται στο κέντρο του αττικού λεκανοπεδίου -και ξεχωρίζει- αναμένεται να αναδειχθεί σε όλες του τις πτυχές και να φωτιστεί, για να συνεχίσει να δίνει κουράγιο στους κατοίκους του.
Γνωρίζοντας τη σπουδαιότητά του, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μερίμνησε ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες και να μπορεί ξανά ο αρχαιολογικός χώρος να παραδοθεί στο κοινό στην ώρα του.
Απόδειξη ότι έσπευσε εν μέσω πανδημίας η ίδια στον Ιερό Βράχο για να διαπιστώσει ότι προχωρούν οι αναγκαίες εργασίες αντιστήριξης, καθώς και ότι λαμβάνονται όλες οι απαραίτητες μέριμνες. Σημαντικό νέο είναι ότι αναμένεται σύντομα να πραγματοποιηθεί η απαραίτητη ανασκαφή στη βάση του τείχους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαμόρφωση του χώρου για την εγκατάσταση του μηχανισμού του ανελκυστήρα.
Αρκεί να θυμίσουμε τον θόρυβο που είχε ξεσηκωθεί με τα προβλήματα που είχαν προκύψει στη λειτουργία του, με αποτέλεσμα να αποκλείεται η πρόσβαση στον χώρο ανθρώπων που το είχαν ανάγκη όπως τα ΑμεΑ.
Φωτίζεται ο Βράχος
Λαμβάνοντας επομένως υπόψη τις πολλαπλές δυσκολίες που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου -εκτός από αυτή του ανελκυστήρα-, ρωτάμε την υπουργό πώς θα μπορέσουν πραγματικά να ξεπεραστούν προβλήματα που σοβούν εδώ και χρόνια - γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι δεν είχε υπάρξει προηγουμένως ποτέ καταγραφή των καλωδιώσεων και των δεκάδων ηλεκτρικών πινάκων!
«Τα έργα αναβάθμισης στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η εικόνα που εκπέμπει η Ακρόπολη προσλαμβάνεται διεθνώς ως εικόνα της χώρας. Γι’ αυτό και συνεχίσαμε τις εργασίες μέσα στο εξαιρετικά δύσκολο διάστημα της πανδημίας», δηλώνει κατηγορηματικά η Λίνα Μενδώνη απαντώντας σχετικά στο «ΘΕΜΑ».
«Να σημειώσω ότι στο μεγαλύτερο μέρος των εργασιών βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγράμματος παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που σημειώθηκαν τόσο εξαιτίας των μέτρων προστασίας των εργαζομένων, αλλά κυρίως επειδή ήταν αδύνατον να γίνουν συγκεκριμένες προμήθειες υλικών», προσθέτει χαρακτηριστικά.
«Υπήρχαν όντως χρόνια προβλήματα στην Ακρόπολη, με περισσότερο επιτακτικό αυτό του αναβατορίου για τα ΑμεΑ, ιδιαίτερα το 2018 και το 2019. Το παράδειγμα των καλωδίων που αναφέρετε είναι χαρακτηριστικό.
Υπάρχουν εκατοντάδες μέτρα καλώδια και πάνω από 170 ηλεκτρολογικοί πίνακες χωρίς κανείς να ξέρει αν και ποια είναι λειτουργικά. Αυτή τη στιγμή είναι δρομολογημένα όλα τα επιμέρους έργα, ενώ αυτές τις ημέρες ξεκίνησε και η αποξήλωση της βάσης του γερανού από τον Παρθενώνα. Μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ολοκληρωθεί ο νέος ανελκυστήρας πλαγιάς για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες, όπως και οι διαδρομές ΑμεΑ επί του Βράχου.
Μέσα στον Ιούλιο θα έχει ολοκληρωθεί το έργο εκσυγχρονισμού του φωτισμού με ουσιαστικές παρεμβάσεις όπου υπήρχαν τεχνικές και αισθητικές ατέλειες. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει συνολικά τα μνημεία της Ακρόπολης, συμπεριλαμβάνοντας τη Στοά του Ευμένους, το Ασκληπιείο, το Διονυσιακό Θέατρο, το μνημείο Θρασύλλου και τα μνημεία της Νότιας Κλιτύος, ενώ ειδικά για το Ηρώδειο, λόγω των ειδικών χρήσεών του, θα υπάρξει ξεχωριστή μελέτη.
Οφείλω να επισημάνω ότι χωρίς την ευγενή χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση θα ήμασταν ακόμη στην εκπόνηση των μελετών. Γι’ αυτό και ευχαριστώ ιδιαίτερα τον πρόεδρο του Δ.Σ. Αντώνη Παπαδημητρίου για την άμεση ανταπόκρισή του», καταλήγει η κυρία Μενδώνη αναφερόμενη στην πολύτιμη συνεισφορά του Ιδρύματος Ωνάση.
Η μελέτη εφαρμογής αναβάθμισης του φωτισμού, η οποία έχει εγκριθεί ομόφωνα από το ΚΑΣ, υλοποιείται με τη χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση. Προτού χαραχθεί η νέα μελέτη είχαν διαπιστωθεί μεγάλες αλλοιώσεις στον φωτισμό, ο οποίος δεν αναδείκνυε αλλά υπονόμευε την εικόνα των μνημείων στον Ιερό Βράχο - και όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο φωτισμός για την ανάδειξη κάθε αρχαιολογικού χώρου, πόσο μάλλον μνημείων τέτοιας παγκόσμιας σπουδαιότητας.
Η εικόνα της Ακρόπολης δεν ήταν η πρέπουσα για πολλούς λόγους, καθώς, μεταξύ άλλων, υπήρχαν αλλοιώσεις στα φωτιστικά σώματα, δυσκολίες στη συντήρηση λόγω του κόστους, καθώς και μετακίνηση προβολέων. Ο Ναός της Νίκης δεν φωτιζόταν σχεδόν καθόλου αφού βρισκόταν για καιρό σε φάση αναστήλωσης, ενώ φαινόταν να μη λειτουργούν επίσης καθόλου οι προβολείς από τη μεριά του Διονυσιακού Θεάτρου και περιμετρικά του Βράχου.
Αποτέλεσμα ήταν κάποιοι από τους προβολείς να έχουν αντικατασταθεί αυθαίρετα, χωρίς σχέδιο, και άλλοι να έχουν καταστραφεί εντελώς είτε από εξωγενείς παράγοντες, όπως κεραυνούς κ.λπ., είτε γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι λαμπτήρες για την αντικατάστασή τους. Γι’ αυτό, λοιπόν, εκπονήθηκε νέα μελέτη που αναμένεται όχι μόνο να λύσει τα προϋπάρχοντα προβλήματα, αλλά και να αναδείξει όλη την ομορφιά του Ιερού Βράχου και των πολύτιμων μνημείων του.
Λόγω όμως του μεγάλου κόστους της μελέτης αλλά και της συνολικής ανάδειξης του φωτισμού, τη χρηματοδότηση ανέλαβε το Ιδρυμα Ωνάση, το οποίο επωμίστηκε και τα έξοδα του νέου αναβατορίου.
Οπως δηλώνει χαρακτηριστικά στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου σχολιάζοντας τη σχετική απόφαση του ιδρύματος: «Το έργο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του φωτισμού του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης και η προσθήκη νέου σύγχρονου αναβατορίου συνεχίζονται απρόσκοπτα παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, τηρώντας όλους τους απαραίτητους κανόνες ασφαλείας, ως απόδειξη σεβασμού προς το παρελθόν και μια φωτεινή εγγύηση για το μέλλον μας.
Με την πεποίθηση ότι η βελτίωση των υποδομών στην Ακρόπολη, το μνημείο- συνώνυμο της δημοκρατίας, αποτελεί ένα μήνυμα προσβασιμότητας προς την κοινωνία και μια απόδειξη δημοκρατικοποίησης του πολιτισμού. Θέλουμε να έρθουν πιο κοντά στο μνημείο οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, γιατί έτσι φτάνει πιο κοντά μας η σημασία του πολιτιστικού θησαυρού. Αναδεικνύουμε την καρδιά της αστικής γεωγραφίας, που αναπόφευκτα είναι και συναισθηματική. Δίνουμε ένα φωτεινό σημείο στους πολίτες όλου του κόσμου για να κοιτάξουν ξανά ψηλά».
Χωρίς σκαλωσιές!
Από τα πλέον χαρμόσυνα νέα, πέραν του φωτισμού, είναι ότι μεγάλο μέρος των αντιαισθητικών σκαλωσιών αναμένεται να φύγει, εφόσον κριθεί ότι αυτές δεν είναι απαραίτητες, από τη δυτική πλευρά του Παρθενώνα. Οπως μαθαίνουμε, η κυρία Μενδώνη ζήτησε την επιτάχυνση των εργασιών ώστε αυτές να έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό μέχρι την ημερομηνία επαναλειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου.
Παράλληλα, η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης εξετάζει ποιες από τις σκαλωσιές του μνημείου δεν είναι πλέον απαραίτητες και μπορούν να αποξηλωθούν, ενώ ετοιμάζει τις προδιαγραφές για την αντικατάσταση των υπολοίπων, με ελαφρύτερη κατασκευή, ώστε να βελτιωθεί αισθητά η εικόνα του μνημείου.
Αυτό θα γίνει αμέσως εμφανές και, σε συνδυασμό με τον φωτισμό, θα αναδείξει μοναδικά τον Παρθενώνα, όπως δεν τον έχουμε δει χρόνια τώρα. Τέλος, όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της επαναλειτουργίας του Παλαιού Μουσείου της Ακρόπολης με νέες χρήσεις, για το οποίο έχει γίνει τόσος λόγος, έχει ήδη δρομολογηθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την οικοδομική αποκατάσταση του κτιρίου, το οποίο έχει υποστεί φθορές με την πάροδο του χρόνου.
Γνωρίζοντας πολύ καλά τη συμβολική σημασία του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, η κυρία Μενδώνη έχει επίγνωση ότι «η εικόνα της Ακρόπολης είναι η εικόνα της χώρας διεθνώς», μας δηλώνει η ίδια χαρακτηριστικά επιβεβαιώνοντας τη συγκεκριμένη διαπίστωση.
«Η Ακρόπολη είναι το σύμβολο του δυτικού πολιτισμού πέρα από μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ο τρόπος που το αντιμετωπίζουμε δείχνει πώς αντιλαμβανόμαστε γενικότερα την έννοια του πολιτισμού. Η Ακρόπολη όμως διαθέτει και μοναδική αναπτυξιακή δύναμη για τη χώρα μας, αφού άνθρωποι από κάθε μεριά του πλανήτη ζουν με το όνειρο να επισκεφθούν τον Παρθενώνα. Η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη για τον τουρισμό, όμως ο αποτελεσματικός χειρισμός της υγειονομικής κρίσης από την ελληνική κυβέρνηση μετέφερε παντού το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που, εκτός από αξιοθέατα, παρέχει ασφάλεια στους επισκέπτες της.
Και σε αυτό οφείλουμε να επενδύσουμε. Πρέπει, λοιπόν, να είμαστε έτοιμοι παρέχοντας υπηρεσίες που θα ικανοποιούν τους επισκέπτες, αλλά και θα τους κάνουν να αισθάνονται ασφαλείς. Ολοι οι χώροι θα εφοδιαστούν με πρωτόκολλο ασφαλούς χρήσης. Προφανώς, και η Ακρόπολη και οι πέριξ αυτής χώροι. Η σχολαστική τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την επαναλειτουργία των χώρων, για την προστασία των επισκεπτών και των εργαζομένων», καταλήγει η υπουργός.
anatakti
πτυχές και να φωτιστεί για να συνεχίσει να δίνει κουράγιο στους κατοίκους του, αφού η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μερίμνησε ώστε να μη σταματήσουν οι εργασίες και ο Ιερός Βράχος να μπορεί να παραδοθεί στο κοινό στην ώρα του λειτουργικός και ανανεωμένος.
Δεν ονομάστηκε τυχαία Ακρόπολη, δηλαδή ο λόφος που δέσποζε στην άκρη της πόλης στο ψηλότερο σημείο, απ’ όπου οι πολίτες μπορούσαν να αντικρίζουν τη στεριά και τη θάλασσα και να επικοινωνούν με τους θεούς. Τότε, στην αρχαιότητα, την ώρα που μαινόταν ο Πελοποννησιακός Πόλεμος οι κάτοικοι έφτιαχναν τον Εκατόμπεδο, πρόδρομο του σημερινού Παρθενώνα.
Ακολούθησαν διάφορες επιδρομές -των Περσών και άλλων βαρβάρων-, χτίστηκαν και γκρεμίστηκαν τείχη, έως ότου φτάσαμε στον επιβλητικό αιώνα του Περικλή και στα μεγαλοπρεπή έργα που επέβαλε εκείνος με σκοπό την ανάταση του αθηναϊκού ηθικού και την καθιέρωση της ιωνικής και δωρικής αισθητικής σε όλο τον τότε κόσμο.
Αυτός ο βραχώδης λόφος που στέκεται στο κέντρο του αττικού λεκανοπεδίου -και ξεχωρίζει- αναμένεται να αναδειχθεί σε όλες του τις πτυχές και να φωτιστεί, για να συνεχίσει να δίνει κουράγιο στους κατοίκους του.
Γνωρίζοντας τη σπουδαιότητά του, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μερίμνησε ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες και να μπορεί ξανά ο αρχαιολογικός χώρος να παραδοθεί στο κοινό στην ώρα του.
Απόδειξη ότι έσπευσε εν μέσω πανδημίας η ίδια στον Ιερό Βράχο για να διαπιστώσει ότι προχωρούν οι αναγκαίες εργασίες αντιστήριξης, καθώς και ότι λαμβάνονται όλες οι απαραίτητες μέριμνες. Σημαντικό νέο είναι ότι αναμένεται σύντομα να πραγματοποιηθεί η απαραίτητη ανασκαφή στη βάση του τείχους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαμόρφωση του χώρου για την εγκατάσταση του μηχανισμού του ανελκυστήρα.
Αρκεί να θυμίσουμε τον θόρυβο που είχε ξεσηκωθεί με τα προβλήματα που είχαν προκύψει στη λειτουργία του, με αποτέλεσμα να αποκλείεται η πρόσβαση στον χώρο ανθρώπων που το είχαν ανάγκη όπως τα ΑμεΑ.
Φωτίζεται ο Βράχος
Λαμβάνοντας επομένως υπόψη τις πολλαπλές δυσκολίες που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου -εκτός από αυτή του ανελκυστήρα-, ρωτάμε την υπουργό πώς θα μπορέσουν πραγματικά να ξεπεραστούν προβλήματα που σοβούν εδώ και χρόνια - γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι δεν είχε υπάρξει προηγουμένως ποτέ καταγραφή των καλωδιώσεων και των δεκάδων ηλεκτρικών πινάκων!
«Τα έργα αναβάθμισης στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η εικόνα που εκπέμπει η Ακρόπολη προσλαμβάνεται διεθνώς ως εικόνα της χώρας. Γι’ αυτό και συνεχίσαμε τις εργασίες μέσα στο εξαιρετικά δύσκολο διάστημα της πανδημίας», δηλώνει κατηγορηματικά η Λίνα Μενδώνη απαντώντας σχετικά στο «ΘΕΜΑ».
«Να σημειώσω ότι στο μεγαλύτερο μέρος των εργασιών βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγράμματος παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που σημειώθηκαν τόσο εξαιτίας των μέτρων προστασίας των εργαζομένων, αλλά κυρίως επειδή ήταν αδύνατον να γίνουν συγκεκριμένες προμήθειες υλικών», προσθέτει χαρακτηριστικά.
«Υπήρχαν όντως χρόνια προβλήματα στην Ακρόπολη, με περισσότερο επιτακτικό αυτό του αναβατορίου για τα ΑμεΑ, ιδιαίτερα το 2018 και το 2019. Το παράδειγμα των καλωδίων που αναφέρετε είναι χαρακτηριστικό.
Υπάρχουν εκατοντάδες μέτρα καλώδια και πάνω από 170 ηλεκτρολογικοί πίνακες χωρίς κανείς να ξέρει αν και ποια είναι λειτουργικά. Αυτή τη στιγμή είναι δρομολογημένα όλα τα επιμέρους έργα, ενώ αυτές τις ημέρες ξεκίνησε και η αποξήλωση της βάσης του γερανού από τον Παρθενώνα. Μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ολοκληρωθεί ο νέος ανελκυστήρας πλαγιάς για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες, όπως και οι διαδρομές ΑμεΑ επί του Βράχου.
Μέσα στον Ιούλιο θα έχει ολοκληρωθεί το έργο εκσυγχρονισμού του φωτισμού με ουσιαστικές παρεμβάσεις όπου υπήρχαν τεχνικές και αισθητικές ατέλειες. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει συνολικά τα μνημεία της Ακρόπολης, συμπεριλαμβάνοντας τη Στοά του Ευμένους, το Ασκληπιείο, το Διονυσιακό Θέατρο, το μνημείο Θρασύλλου και τα μνημεία της Νότιας Κλιτύος, ενώ ειδικά για το Ηρώδειο, λόγω των ειδικών χρήσεών του, θα υπάρξει ξεχωριστή μελέτη.
Οφείλω να επισημάνω ότι χωρίς την ευγενή χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση θα ήμασταν ακόμη στην εκπόνηση των μελετών. Γι’ αυτό και ευχαριστώ ιδιαίτερα τον πρόεδρο του Δ.Σ. Αντώνη Παπαδημητρίου για την άμεση ανταπόκρισή του», καταλήγει η κυρία Μενδώνη αναφερόμενη στην πολύτιμη συνεισφορά του Ιδρύματος Ωνάση.
Η μελέτη εφαρμογής αναβάθμισης του φωτισμού, η οποία έχει εγκριθεί ομόφωνα από το ΚΑΣ, υλοποιείται με τη χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση. Προτού χαραχθεί η νέα μελέτη είχαν διαπιστωθεί μεγάλες αλλοιώσεις στον φωτισμό, ο οποίος δεν αναδείκνυε αλλά υπονόμευε την εικόνα των μνημείων στον Ιερό Βράχο - και όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο φωτισμός για την ανάδειξη κάθε αρχαιολογικού χώρου, πόσο μάλλον μνημείων τέτοιας παγκόσμιας σπουδαιότητας.
Η εικόνα της Ακρόπολης δεν ήταν η πρέπουσα για πολλούς λόγους, καθώς, μεταξύ άλλων, υπήρχαν αλλοιώσεις στα φωτιστικά σώματα, δυσκολίες στη συντήρηση λόγω του κόστους, καθώς και μετακίνηση προβολέων. Ο Ναός της Νίκης δεν φωτιζόταν σχεδόν καθόλου αφού βρισκόταν για καιρό σε φάση αναστήλωσης, ενώ φαινόταν να μη λειτουργούν επίσης καθόλου οι προβολείς από τη μεριά του Διονυσιακού Θεάτρου και περιμετρικά του Βράχου.
Αποτέλεσμα ήταν κάποιοι από τους προβολείς να έχουν αντικατασταθεί αυθαίρετα, χωρίς σχέδιο, και άλλοι να έχουν καταστραφεί εντελώς είτε από εξωγενείς παράγοντες, όπως κεραυνούς κ.λπ., είτε γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι λαμπτήρες για την αντικατάστασή τους. Γι’ αυτό, λοιπόν, εκπονήθηκε νέα μελέτη που αναμένεται όχι μόνο να λύσει τα προϋπάρχοντα προβλήματα, αλλά και να αναδείξει όλη την ομορφιά του Ιερού Βράχου και των πολύτιμων μνημείων του.
Λόγω όμως του μεγάλου κόστους της μελέτης αλλά και της συνολικής ανάδειξης του φωτισμού, τη χρηματοδότηση ανέλαβε το Ιδρυμα Ωνάση, το οποίο επωμίστηκε και τα έξοδα του νέου αναβατορίου.
Οπως δηλώνει χαρακτηριστικά στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου σχολιάζοντας τη σχετική απόφαση του ιδρύματος: «Το έργο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του φωτισμού του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης και η προσθήκη νέου σύγχρονου αναβατορίου συνεχίζονται απρόσκοπτα παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, τηρώντας όλους τους απαραίτητους κανόνες ασφαλείας, ως απόδειξη σεβασμού προς το παρελθόν και μια φωτεινή εγγύηση για το μέλλον μας.
Με την πεποίθηση ότι η βελτίωση των υποδομών στην Ακρόπολη, το μνημείο- συνώνυμο της δημοκρατίας, αποτελεί ένα μήνυμα προσβασιμότητας προς την κοινωνία και μια απόδειξη δημοκρατικοποίησης του πολιτισμού. Θέλουμε να έρθουν πιο κοντά στο μνημείο οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, γιατί έτσι φτάνει πιο κοντά μας η σημασία του πολιτιστικού θησαυρού. Αναδεικνύουμε την καρδιά της αστικής γεωγραφίας, που αναπόφευκτα είναι και συναισθηματική. Δίνουμε ένα φωτεινό σημείο στους πολίτες όλου του κόσμου για να κοιτάξουν ξανά ψηλά».
Χωρίς σκαλωσιές!
Από τα πλέον χαρμόσυνα νέα, πέραν του φωτισμού, είναι ότι μεγάλο μέρος των αντιαισθητικών σκαλωσιών αναμένεται να φύγει, εφόσον κριθεί ότι αυτές δεν είναι απαραίτητες, από τη δυτική πλευρά του Παρθενώνα. Οπως μαθαίνουμε, η κυρία Μενδώνη ζήτησε την επιτάχυνση των εργασιών ώστε αυτές να έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό μέχρι την ημερομηνία επαναλειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου.
Παράλληλα, η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης εξετάζει ποιες από τις σκαλωσιές του μνημείου δεν είναι πλέον απαραίτητες και μπορούν να αποξηλωθούν, ενώ ετοιμάζει τις προδιαγραφές για την αντικατάσταση των υπολοίπων, με ελαφρύτερη κατασκευή, ώστε να βελτιωθεί αισθητά η εικόνα του μνημείου.
Αυτό θα γίνει αμέσως εμφανές και, σε συνδυασμό με τον φωτισμό, θα αναδείξει μοναδικά τον Παρθενώνα, όπως δεν τον έχουμε δει χρόνια τώρα. Τέλος, όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της επαναλειτουργίας του Παλαιού Μουσείου της Ακρόπολης με νέες χρήσεις, για το οποίο έχει γίνει τόσος λόγος, έχει ήδη δρομολογηθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την οικοδομική αποκατάσταση του κτιρίου, το οποίο έχει υποστεί φθορές με την πάροδο του χρόνου.
Γνωρίζοντας πολύ καλά τη συμβολική σημασία του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, η κυρία Μενδώνη έχει επίγνωση ότι «η εικόνα της Ακρόπολης είναι η εικόνα της χώρας διεθνώς», μας δηλώνει η ίδια χαρακτηριστικά επιβεβαιώνοντας τη συγκεκριμένη διαπίστωση.
«Η Ακρόπολη είναι το σύμβολο του δυτικού πολιτισμού πέρα από μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ο τρόπος που το αντιμετωπίζουμε δείχνει πώς αντιλαμβανόμαστε γενικότερα την έννοια του πολιτισμού. Η Ακρόπολη όμως διαθέτει και μοναδική αναπτυξιακή δύναμη για τη χώρα μας, αφού άνθρωποι από κάθε μεριά του πλανήτη ζουν με το όνειρο να επισκεφθούν τον Παρθενώνα. Η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη για τον τουρισμό, όμως ο αποτελεσματικός χειρισμός της υγειονομικής κρίσης από την ελληνική κυβέρνηση μετέφερε παντού το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που, εκτός από αξιοθέατα, παρέχει ασφάλεια στους επισκέπτες της.
Και σε αυτό οφείλουμε να επενδύσουμε. Πρέπει, λοιπόν, να είμαστε έτοιμοι παρέχοντας υπηρεσίες που θα ικανοποιούν τους επισκέπτες, αλλά και θα τους κάνουν να αισθάνονται ασφαλείς. Ολοι οι χώροι θα εφοδιαστούν με πρωτόκολλο ασφαλούς χρήσης. Προφανώς, και η Ακρόπολη και οι πέριξ αυτής χώροι. Η σχολαστική τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την επαναλειτουργία των χώρων, για την προστασία των επισκεπτών και των εργαζομένων», καταλήγει η υπουργός.
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Κρέμα Anglaise: Βάση για παγωτό
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ