2020-06-28 03:44:14
Η σκληρόδετη έκδοση της αυτοβιογραφίας του Ελτον Τζον με τίτλο “Μe”(Εγώ) κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβρη αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες της
προσωπικής ζωής του Βρετανού ποπ σταρ, γεμάτης έρωτες, εξαρτήσεις, κραιπάλες και συναισθηματικές μεταπτώσεις που τον βύθιζαν στην κατάθλιψη. Μεταξύ των πιπεράτων αποκαλύψεων που μοιράστηκε με το κοινό ο Ελτον Τζον ήταν και εκείνες που αφορούσαν τον γάμο του με τη Γερμανίδα ηχολήπτρια Ρενάτε Μπλάουελ το 1984, στο Σίδνει.
Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η νύφη, όμορφη και απαστράπτουσα μέσα στο λευκό Lindka Cierach φόρεμά της συναγωνιζόταν σε λάμψη το περιδέραιο σε σχήμα καρδιάς με τα 63 διαμάντια που της είχε προσφέρει για γαμήλιο δώρο ο διάσημος γαμπρός. Της το είχε προσφέρει μόλις 4 μέρες πριν τη τελετή όταν της έκανε πρόταση γάμου, που όπως ο ίδιος περιγράφει στην αυτοβιογραφία του ήταν μια κίνηση τρέλας που τον οδήγησε η σκέψη “αν ο λόγος που πέρασε 14 χρόνια κάνοντας σεξ με άνδρες ήταν επειδή δεν είχε βρει ακόμα τη σωστή γυναίκα”.
Ο Ελτον θυμάται ότι ο πατέρας της νύφης ήταν ιδιαίτερα ευγνώμων όταν η έμαθε ότι η κόρη του θα παντρευόταν με τον γνωστό για την ομοφυλοφιλική του ταυτότητα ροκ σταρ και μάλιστα μέσα σε τέσσερις μέρες μετά την πρόταση γάμου. Εκείνη ήταν ερωτευμένη μαζί του αλλά εκείνος, όπως τώρα πιστεύει, ένιωθε σα να είναι -αλλά προφανώς δεν ήταν- ερωτευμένος μαζί της. Την ώρα μάλιστα της πρότασης, οι δυο τους ούτε καν φιλήθηκαν. Θυμάται επίσης ότι την ώρα που έφευγαν από την εκκλησία, κάποιος Αυστραλός από το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί φώναξε δυνατά “Μια χαρά τα κατάφερες παλιαδερφάρα!”. Το περιστατικό το διηγείται στο βιβλίο του ο Ελτον με διάθεση περισσότερο να προκαλέσει τα γέλια παρά τον οίκτο -αν και μόνο καλά λόγια έχει να πει για τη δύσμοιρη νύφη που τον αγάπησε άνευ όρων: «Ράγισα την καρδιά κάποιας που αγαπούσα και με αγαπούσε άδολα, κάποιας που δεν μπορώ να κατηγορήσω με κανένα τρόπο. Παρά τον πόνο, δεν υπήρξε καμία οξύτητα. Για χρόνια μετά, όποτε μου συνέβαινε κάτι, ο Τύπος θα κατέληγε στην πόρτα της, αναζητώντας τη για να βγάλει τα άπλυτά μου στη φόρα και εκείνη ποτέ, μα ποτέ δεν το έκανε. Τους έλεγε πάντα να την αφήσουν ήσυχη», περιγράφει. Πράγματι, ήταν τόσο αξιοπρεπής που η Ρενάτα έφυγε από το γάμο συναινώντας σε έναν ταπεινό συμβιβασμό, κάτι μεταξύ 5-10 εκατομμυρίων λιρών και από το διαζύγιό τους το 1988, μόλις μία φορά συναντήθηκε ξανά με τον σταρ: «Την είδα μια φορά αφότου χωρίσαμε. Όταν απέκτησα παιδιά, την κάλεσα στο Γουντσάιντ (σ.σ. το σπίτι του) γιατί ήθελα να τα γνωρίσει. Ήθελα να τη δω, ήθελα να είναι μέρος της ζωής μας και εμείς της δικής της, με κάποιο τρόπο. Όμως, δεν ήθελε, οπότε δεν την πίεσα. Πρέπει να σεβαστώ το πώς νιώθει» είχε πει ο ίδιος που στο μεταξύ είχε παντρευτεί με τον Ντέιβιντ Φέρνις με τον οποίο απέκτησαν δύο παιδιά.
Η τελευταία φορά που η Ρενάτε εμφανίστηκε στα βρετανικά μίντια ήταν πριν 20 χρόνια, όταν οι παπαράτσι την φωτογράφισαν να περπατάει στην περιοχή του Σάρει όπου βρισκόταν το σπίτι της το οποίο στη συνέχεια πούλησε αφού σύμφωνα με πληροφορίες ξαναπαντρεύτηκε και ζει μόνιμα στη Γερμανία. Η ξαφνική επαναφορά της στο προσκήνιο προκειμένου να κινήσει τις νομικές διαδικασίες εναντίον του πρώην συζύγου της με αφορμή την αυτοβιογραφία του έχει προκαλέσει πλήθος ερωτηματικών τόσο ως προς τον λόγο όσο και ως προς την χρονική στιγμή αφού έχουν ήδη περάσει 8 μήνες μετά την έκδοσή της.
Σύμφωνα πάντως με πηγή προσκείμενη στην Ρενάτε, τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του Ελτον Τζον σχετίζονται με την πρόθεση του ίδιου να κυκλοφορήσει την αυτοβιογραφία και σε χαρτόδετη, μετά την σκληρόδετη έκδοση, το φθινόπωρο ενώ πιστεύεται ότι μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε κάποιου είδους συμφωνία εχεμύθειας όταν διέλυσαν το γάμο τους που παραβιάστηκε από τον σταρ με την έκδοση του βιβλίο στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται λεπτομερώς στην σχέση τους.“Δεν είχε δει το βιβλίο πριν δημοσιευτεί. Οταν το έμαθε, είπε ‘Επιβεβαίωσε ότι δεν εμφανίζομαι πουθενά στο βιβλίο΄.
Δεν ήθελε να παρουσιάζεται σαν ηλίθια», αναφέρει ανώνυμο φιλικό της πρόσωπο στη Daily Mail. “Απ’όσο ξέρω, έστελνε προειδοποιήσεις σχετικά με το βιβλίο. Ισως αυτές να μην έφτασαν ποτέ στον ίδιο τον Ελτον. Οπως το βιβλίο βγήκε και η ίδια εμφανιζόταν σε αυτό. Οπότε να’μαστε τώρα”, λέει η ίδια πηγή που θεωρεί ότι η πλευρά του σταρ δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να έρθει σε δικαστική αντιπαράθεση μαζί της αφού θα μπορούσε να βγάλει στην φόρα ένα σωρό πιπεράτες αποκαλύψεις για όσα έζησε μαζί του τα χρόνια του γάμου τους. Ο δικηγόρος της Μπλάουελ επιβεβαίωσε τη νομική διαδικασία, ωστόσο αρνήθηκε να εξηγήσει το λόγο που η πρώην κα. Τζον κατέφυγε στη δικαιοσύνη. Στα δικαστικά έγγραφα ο Ελτον Τζον εμφανίζεται ως «εναγόμενος» ενώ οι συνήγοροι και των δύο πλευρών αρνήθηκαν να κάνουν σχόλια. Ο επίσημος λόγος για την αίτηση νομικών μέτρων παραμένει ασαφής – ωστόσο είναι γνωστό πως αντίστοιχες νομικές διαδικασίες συνήθως συνδέονται με ζητήματα ιδιωτικότητηας ή αποτροπή δημοσίευσης υλικού. Οπως κι αν είναι η 67χρονη Μπλάουελ έχει προσλάβει για την υπόθεση ένα μεγάλο δικηγορικό γραφείο με έδρα το Τελ Αβίβ που μέσω εκπροσώπου της εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί μία φιλική λύση για την διευθέτηση της διαφοράς τους, όπως φιλικές ήταν και οι σχέσεις των δύο πρώην συζύγων όλα αυτά τα χρόνια. Ο γάμος τους άλλωστε ανέκαθεν στηριζόταν στην απόλυτη ειλικρίνεια μεταξύ τους αφού όπως η ίδια είχε πει τότε σε έναν δημοσιογράφο “άκουγα ένα σωρό ιστορίες για τον Ελτον, ότι ήταν bisexual κτλ. Αλλά αυτό ουδέποτε με απασχολούσε”.
Φυσικά ο Ελτον Τζον, ήταν κάτι παραπάνω από bisexual. Ηταν ξεκάθαρα ομοφυλόφιλος και απελπιστικά εθισμένος στην κοκαϊνη ενώ όταν γνώρισε την Ρενάτε ήταν ήδη σε σχέση με τον Γκάρι, έναν γεροδεμένο ξανθό Αυστραλό τον οποίο έπαιρνε μαζί του στις περιοδείες του. Με την Ρενάτε πρωτοσυναντήθηκαν σε ένα στούντιο του Λονδίνου το 1982, όταν ηχογραφούσε το άλμπουμ του “Too low for zero”. Ηταν ήσυχη και μαζεμένη αλλά κάθε φορά που ο Ελτον έμπαινε στο στούντιο της έλεγε κάτι για να γελάσει και ξαφνικά άρχισε να γεννιέται μία σχέση οικειότητας μεταξύ τους. Οταν τελικά κυκλοφόρησε το άλμπουμ, υπήρχε η εξής αφιέρωση: “Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην Ρενάτε Μπλάουελ”. Λίγο αργότερα, την πήρε ξανά για να δουλέψει μαζί του στο επόμενο άλμπουμ το “Breaking Hearts” που ηχογραφήθηκε στο Μονσερά της Καραϊβικής. Την επόμενη χρονιά, ο Τζον πέταξε μέχρι το Σίδνει όπου ξεκίνησε η περιοδεία του σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία επιμένοντας να πάρει μαζί του η Ρενάτε. “Αρχισα να περνάω όλο και περισσότερο χρόνο με τη Ρενάτε. Ειλικρινά απολάμβανα την παρέα της. Ηταν έξυπνη, ευγενική και πολύ πολύ αστεία. Είχε αυτό το πολύ χαρακτηριστικό βρετανικό χιούμορ. Ηταν πολύ όμορφη αλλά δεν φαινόταν να το ξέρει. Εμοιαζε κάπως απομονωμένη και μόνη, μια γυναίκα σε έναν ανδρικό κόσμο. Ακριβώς όπως ένιωθα κι εγώ ο ίδιος”, περιγράφει στο βιβλίο του. “Αρχισα να ενδιαφέρομαι περισσότερο να μιλάω σε εκείνην παρά στον Γκάρι”, προσθέτει. Μετά το τέλος της ηχογράφησης στο Μονσερά, της ζήτησε να βγούνε για φαγητό απλά για να μιλήσουν μεταξύ τους. “Κι έτσι άρχισα στο χαλαρό να σκέφτομαι ότι θα ήταν η μόνη γυναίκα στον κόσμο που θα ήθελα αν ήμουν στρέιτ.
Προφανώς όλα στηρίζονταν σε ένα τεράστιο “ΑΝ”. Τόσο μεγάλο που προκάλεσε μια σειρά από μπερδεμένες, παράλογες σκέψεις που το έβλεπα κάθε άλλο παρά ανυπέρβλητο”. Και κάπως έτσι σχηματίστηκε η ιδέα να την παντρευτεί. “Μήπως τελικά δεν ήμουν εγώ το πρόβλημα στις σχέσεις μου; Μήπως έφταιγε το ότι οι σχέσεις μου ήταν γκέι; Μήπως η σχέση με μία γυναίκα θα με έκανε να νιώσω ευτυχισμένος αφού απέτυχα να νιώσω έτσι στις σχέσεις μου με τους άντρες;” Μια σειρά από βασανιστικά ερωτηματικά που κατέληξαν να γίνουν εμμονή και στη συνέχεια πρόταση γάμου σε εκείνο το πρώτο dinner όπου βρέθηκαν οι δυο τους. Η Ρενάτε στην αρχή γέλασε πιστεύοντας ότι είναι ένα ακόμα από τα αστεία που της έλεγε. “Μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν υπήρχε ούτε η παραμικρή υπόνοια φλερτ μεταξύ μας. Ούτε καν ένα φιλί. Αν είχα κάποια αίσθηση πραγματικότητας, θα είχα μείνει εκεί”. Προφανώς και τότε η σχέση του με την πραγματικότητα δεν ήταν στα φόρτε της. Του είχε καρφωθεί -σαν μία ακόμα παραίσθηση από τις πολλές που βίωνε στα διάφορα ταξίδια του με τις κόκες- η ιδέα να παντρευτεί. Ενιωθε κάτι σα να είναι ερωτευμένος ή μπέρδευε αυτό που ήθελε να νιώσει με αυτό που πραγματικά ένιωθε.
Της ξαναέκανε πρόταση γάμου σε ένα ινδικό εστιατόριο. Τέσσερις μέρες μετά παντρεύτηκαν. Μέχρι τότε, η ζωή της Ρενάτε ήταν μάλλον σκοτεινή. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μόναχο σε μία μεσοαστική οικογένεια- ο πατέρας της ήταν εκδότης- κι εκείνη αργότερα ζούσε στο Λονδίνο σε ένα μικρό φτηνό διαμέρισμα του Κίλμπορν. Η σχέση της με τον Ελτον, όπως γράφει ο βιογράγος του Φίλπ Νόρμαν έμοιαζε σαν εκείνη μεταξύ δύο παρθένων τινέιτζερ. “Μετά το γάμο τους στο Σίδνει, εξακολουθούσαν να κοιμούνται σε χωριστές κρεβατοκάμαρες. Εκείνος την φρόντιζε και της έκανε αστεία. Εκείνη χαμογελούσε. Ο Ελτον φαινόταν όσο ενθουσιώδης μπορεί κάποιος να είναι”.
Πάντως ο Ελτον Τζον στο βιβλίο του αφήνει να εννοηθεί ότι όντως υπήρξε μεταξύ τους κάποιο είδους συμφωνία να μην δημοσιοποιήσουν ποτέ ούτε ο ένας ούτε ο άλλος λεπτομέρειες της συζυγικής τους ζωής. Τότε βέβαια ο ίδιος έκανε κάποιες δηλώσεις στον Τύπο λέγοντας πόσο ευτυχισμένος ήταν ο γάμος τους. Οτι στη ζωή τους δεν υπήρχαν ούτε πάρτυ ούτε disco κι ότι απολάμβαναν να μένουν σπίτι ελπίζοντας σύντομα να κάνουν τη δική τους οικογένεια. Τον Απρίλη του 84 άφησε στο σπίτι του Γουντσάιντ τη Ρενάτα κι εκείνος έφυγε για περιοδεία στην Ευρώπη. Στη διάρκεια της απουσίας του, εκείνη ανακαίνισε την κουζίνα κι εκείνος της είπε να διακοσμήσει και να επιπλώσει μία πτέρυγα για τα δικά της δωμάτια. Οτι θα ήθελε να έχει παιδιά, ιδανικά δύο. Μόνο που οι σεξουαλικές προτιμήσεις του Ελτον Τζον είχαν άλλα πλάνα για τον “ιδιοκτήτη” τους.
Αντί για παιδιά, η ένωσή τους γέννησε δυστυχία. Ο Φίλιπ Νόρμαν θεωρεί ότι ο σερ Ελτον Τζον πίστευε ότι ο γάμος του με την Ρενάτε θα τον απάλασσε από τις ομοφυλοφιλικές του τάσεις. Μόνο που σύντομα συνειδητοποίηση ότι κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο. “Μου είπε ότι παντρεύτηκε για να ευχαριστήσει τη μητέρα του. Ενιωθε άβολα και ενοχικά όταν αποκαλύφθηκε η gay ταυτότητά του”, λέει ο βιογράφος του. Στο τεράστιο πάρτυ που έκανε με αφορμή τα 40ά του γενέθλια τον Μάρτη του 87, μεταξύ των 350 καλεσμένων του δεν υπήρχε η Ρενάτε. Οι φήμες ότι ο γάμος τους όδευε προς το τέλος του αρχίζουν να επιβεβαιώνονται. Αν και ο ίδιος δικαιολογούσε την απουσία της λέγοντας στους καλεσμένους ότι η Ρενάτε είναι κρυωμένη, τελικά την επόμενη μέρα του πάρτυ, ο μάνατζέρ του Τζόν Ράιντ έβγαλε μία ανακοίνωση επιβεβαιώνοντας ότι οι δυο τους αποφάσισαν να μένουν χωριστά αν και δεν σκόπευαν να πάρουν διαζύγιο. Η Ρενάτε μετακόμισε σε ένα διαμέρισμα που της αγόρασε ο Ελτον που επέμενε να λέει ότι ίσως να συνεχίσουν να δουλεύουν μαζί. “Ο γάμος καθεαυτός δεν έχει τελειώσει. Χωρίσαμε για λίγο. Είμαστε γνωστοί άλλωστε ως “Ενα παράξενο ζευγάρι”. Εχουμε, όμως, πολύ καλές σχέσεις. Την αγαπάω ακόμα. Και με αγαπάει ακόμα”, έλεγε ο ίδιος τότε.
Αυτά που έλεγε, έρχονταν όμως σε πλήρη αντίθεση με αυτά που έκανε. Σύντομα όλα τα έπιπλα και οι αντίκες που είχαν αγοράσει μαζί με τη Ρενάτε βγήκαν προς πώληση. “Αυτό που εκποιούσε ήταν η Ρενάτε κι όχι τα έπιπλα”, έλεγε τότε η φίλη του Νίνα Μισκόφ. Στις 18 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε το διαζύγιό τους. Ηταν συναινετικό. Επίσημος λόγος της διάλυσης του γάμου τους ήταν ο “φόρτος εργασίας” και των δύο πλευρών. Ο σερ Ελτον Τζον δεν άντεχε άλλο να ζει βυθισμένος στις ενοχές γι αυτό που ήταν ή μάλλον γι ατό που δεν ήταν. Τέσσερα χρόνια γάμου ήταν αρκετά για να αποτινάξει το βάρος των συντηρητικών απόψεων της δεκαετίας του 50 με τις οποίες μεγάλωσε. Σήμερα, 72 χρονών, είναι επιτέλους αποτοξινωμένος και ευτυχισμένος σύντροφος και πατέρας 2 αγοριών -αν και όχι πια με τις ίδιες δυνάμεις για να καταφέρνει να βρίσκεται στη σκηνή για 2 και 3 ώρες . Εχει ζήσει μια ζωή γεμάτη δόξα αλλά και προσωπικές περιπέτειες που τον έφεραν ξυστά από το θάνατο. Το σίγουρο είναι ότι η δικαστική του περιπέτεια με την πρώην σύζυγό του είναι το τελευταίο που θα τον φοβήσει.
anatakti
προσωπικής ζωής του Βρετανού ποπ σταρ, γεμάτης έρωτες, εξαρτήσεις, κραιπάλες και συναισθηματικές μεταπτώσεις που τον βύθιζαν στην κατάθλιψη. Μεταξύ των πιπεράτων αποκαλύψεων που μοιράστηκε με το κοινό ο Ελτον Τζον ήταν και εκείνες που αφορούσαν τον γάμο του με τη Γερμανίδα ηχολήπτρια Ρενάτε Μπλάουελ το 1984, στο Σίδνει.
Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η νύφη, όμορφη και απαστράπτουσα μέσα στο λευκό Lindka Cierach φόρεμά της συναγωνιζόταν σε λάμψη το περιδέραιο σε σχήμα καρδιάς με τα 63 διαμάντια που της είχε προσφέρει για γαμήλιο δώρο ο διάσημος γαμπρός. Της το είχε προσφέρει μόλις 4 μέρες πριν τη τελετή όταν της έκανε πρόταση γάμου, που όπως ο ίδιος περιγράφει στην αυτοβιογραφία του ήταν μια κίνηση τρέλας που τον οδήγησε η σκέψη “αν ο λόγος που πέρασε 14 χρόνια κάνοντας σεξ με άνδρες ήταν επειδή δεν είχε βρει ακόμα τη σωστή γυναίκα”.
Ο Ελτον θυμάται ότι ο πατέρας της νύφης ήταν ιδιαίτερα ευγνώμων όταν η έμαθε ότι η κόρη του θα παντρευόταν με τον γνωστό για την ομοφυλοφιλική του ταυτότητα ροκ σταρ και μάλιστα μέσα σε τέσσερις μέρες μετά την πρόταση γάμου. Εκείνη ήταν ερωτευμένη μαζί του αλλά εκείνος, όπως τώρα πιστεύει, ένιωθε σα να είναι -αλλά προφανώς δεν ήταν- ερωτευμένος μαζί της. Την ώρα μάλιστα της πρότασης, οι δυο τους ούτε καν φιλήθηκαν. Θυμάται επίσης ότι την ώρα που έφευγαν από την εκκλησία, κάποιος Αυστραλός από το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί φώναξε δυνατά “Μια χαρά τα κατάφερες παλιαδερφάρα!”. Το περιστατικό το διηγείται στο βιβλίο του ο Ελτον με διάθεση περισσότερο να προκαλέσει τα γέλια παρά τον οίκτο -αν και μόνο καλά λόγια έχει να πει για τη δύσμοιρη νύφη που τον αγάπησε άνευ όρων: «Ράγισα την καρδιά κάποιας που αγαπούσα και με αγαπούσε άδολα, κάποιας που δεν μπορώ να κατηγορήσω με κανένα τρόπο. Παρά τον πόνο, δεν υπήρξε καμία οξύτητα. Για χρόνια μετά, όποτε μου συνέβαινε κάτι, ο Τύπος θα κατέληγε στην πόρτα της, αναζητώντας τη για να βγάλει τα άπλυτά μου στη φόρα και εκείνη ποτέ, μα ποτέ δεν το έκανε. Τους έλεγε πάντα να την αφήσουν ήσυχη», περιγράφει. Πράγματι, ήταν τόσο αξιοπρεπής που η Ρενάτα έφυγε από το γάμο συναινώντας σε έναν ταπεινό συμβιβασμό, κάτι μεταξύ 5-10 εκατομμυρίων λιρών και από το διαζύγιό τους το 1988, μόλις μία φορά συναντήθηκε ξανά με τον σταρ: «Την είδα μια φορά αφότου χωρίσαμε. Όταν απέκτησα παιδιά, την κάλεσα στο Γουντσάιντ (σ.σ. το σπίτι του) γιατί ήθελα να τα γνωρίσει. Ήθελα να τη δω, ήθελα να είναι μέρος της ζωής μας και εμείς της δικής της, με κάποιο τρόπο. Όμως, δεν ήθελε, οπότε δεν την πίεσα. Πρέπει να σεβαστώ το πώς νιώθει» είχε πει ο ίδιος που στο μεταξύ είχε παντρευτεί με τον Ντέιβιντ Φέρνις με τον οποίο απέκτησαν δύο παιδιά.
Η τελευταία φορά που η Ρενάτε εμφανίστηκε στα βρετανικά μίντια ήταν πριν 20 χρόνια, όταν οι παπαράτσι την φωτογράφισαν να περπατάει στην περιοχή του Σάρει όπου βρισκόταν το σπίτι της το οποίο στη συνέχεια πούλησε αφού σύμφωνα με πληροφορίες ξαναπαντρεύτηκε και ζει μόνιμα στη Γερμανία. Η ξαφνική επαναφορά της στο προσκήνιο προκειμένου να κινήσει τις νομικές διαδικασίες εναντίον του πρώην συζύγου της με αφορμή την αυτοβιογραφία του έχει προκαλέσει πλήθος ερωτηματικών τόσο ως προς τον λόγο όσο και ως προς την χρονική στιγμή αφού έχουν ήδη περάσει 8 μήνες μετά την έκδοσή της.
Σύμφωνα πάντως με πηγή προσκείμενη στην Ρενάτε, τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του Ελτον Τζον σχετίζονται με την πρόθεση του ίδιου να κυκλοφορήσει την αυτοβιογραφία και σε χαρτόδετη, μετά την σκληρόδετη έκδοση, το φθινόπωρο ενώ πιστεύεται ότι μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε κάποιου είδους συμφωνία εχεμύθειας όταν διέλυσαν το γάμο τους που παραβιάστηκε από τον σταρ με την έκδοση του βιβλίο στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται λεπτομερώς στην σχέση τους.“Δεν είχε δει το βιβλίο πριν δημοσιευτεί. Οταν το έμαθε, είπε ‘Επιβεβαίωσε ότι δεν εμφανίζομαι πουθενά στο βιβλίο΄.
Δεν ήθελε να παρουσιάζεται σαν ηλίθια», αναφέρει ανώνυμο φιλικό της πρόσωπο στη Daily Mail. “Απ’όσο ξέρω, έστελνε προειδοποιήσεις σχετικά με το βιβλίο. Ισως αυτές να μην έφτασαν ποτέ στον ίδιο τον Ελτον. Οπως το βιβλίο βγήκε και η ίδια εμφανιζόταν σε αυτό. Οπότε να’μαστε τώρα”, λέει η ίδια πηγή που θεωρεί ότι η πλευρά του σταρ δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να έρθει σε δικαστική αντιπαράθεση μαζί της αφού θα μπορούσε να βγάλει στην φόρα ένα σωρό πιπεράτες αποκαλύψεις για όσα έζησε μαζί του τα χρόνια του γάμου τους. Ο δικηγόρος της Μπλάουελ επιβεβαίωσε τη νομική διαδικασία, ωστόσο αρνήθηκε να εξηγήσει το λόγο που η πρώην κα. Τζον κατέφυγε στη δικαιοσύνη. Στα δικαστικά έγγραφα ο Ελτον Τζον εμφανίζεται ως «εναγόμενος» ενώ οι συνήγοροι και των δύο πλευρών αρνήθηκαν να κάνουν σχόλια. Ο επίσημος λόγος για την αίτηση νομικών μέτρων παραμένει ασαφής – ωστόσο είναι γνωστό πως αντίστοιχες νομικές διαδικασίες συνήθως συνδέονται με ζητήματα ιδιωτικότητηας ή αποτροπή δημοσίευσης υλικού. Οπως κι αν είναι η 67χρονη Μπλάουελ έχει προσλάβει για την υπόθεση ένα μεγάλο δικηγορικό γραφείο με έδρα το Τελ Αβίβ που μέσω εκπροσώπου της εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί μία φιλική λύση για την διευθέτηση της διαφοράς τους, όπως φιλικές ήταν και οι σχέσεις των δύο πρώην συζύγων όλα αυτά τα χρόνια. Ο γάμος τους άλλωστε ανέκαθεν στηριζόταν στην απόλυτη ειλικρίνεια μεταξύ τους αφού όπως η ίδια είχε πει τότε σε έναν δημοσιογράφο “άκουγα ένα σωρό ιστορίες για τον Ελτον, ότι ήταν bisexual κτλ. Αλλά αυτό ουδέποτε με απασχολούσε”.
Φυσικά ο Ελτον Τζον, ήταν κάτι παραπάνω από bisexual. Ηταν ξεκάθαρα ομοφυλόφιλος και απελπιστικά εθισμένος στην κοκαϊνη ενώ όταν γνώρισε την Ρενάτε ήταν ήδη σε σχέση με τον Γκάρι, έναν γεροδεμένο ξανθό Αυστραλό τον οποίο έπαιρνε μαζί του στις περιοδείες του. Με την Ρενάτε πρωτοσυναντήθηκαν σε ένα στούντιο του Λονδίνου το 1982, όταν ηχογραφούσε το άλμπουμ του “Too low for zero”. Ηταν ήσυχη και μαζεμένη αλλά κάθε φορά που ο Ελτον έμπαινε στο στούντιο της έλεγε κάτι για να γελάσει και ξαφνικά άρχισε να γεννιέται μία σχέση οικειότητας μεταξύ τους. Οταν τελικά κυκλοφόρησε το άλμπουμ, υπήρχε η εξής αφιέρωση: “Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην Ρενάτε Μπλάουελ”. Λίγο αργότερα, την πήρε ξανά για να δουλέψει μαζί του στο επόμενο άλμπουμ το “Breaking Hearts” που ηχογραφήθηκε στο Μονσερά της Καραϊβικής. Την επόμενη χρονιά, ο Τζον πέταξε μέχρι το Σίδνει όπου ξεκίνησε η περιοδεία του σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία επιμένοντας να πάρει μαζί του η Ρενάτε. “Αρχισα να περνάω όλο και περισσότερο χρόνο με τη Ρενάτε. Ειλικρινά απολάμβανα την παρέα της. Ηταν έξυπνη, ευγενική και πολύ πολύ αστεία. Είχε αυτό το πολύ χαρακτηριστικό βρετανικό χιούμορ. Ηταν πολύ όμορφη αλλά δεν φαινόταν να το ξέρει. Εμοιαζε κάπως απομονωμένη και μόνη, μια γυναίκα σε έναν ανδρικό κόσμο. Ακριβώς όπως ένιωθα κι εγώ ο ίδιος”, περιγράφει στο βιβλίο του. “Αρχισα να ενδιαφέρομαι περισσότερο να μιλάω σε εκείνην παρά στον Γκάρι”, προσθέτει. Μετά το τέλος της ηχογράφησης στο Μονσερά, της ζήτησε να βγούνε για φαγητό απλά για να μιλήσουν μεταξύ τους. “Κι έτσι άρχισα στο χαλαρό να σκέφτομαι ότι θα ήταν η μόνη γυναίκα στον κόσμο που θα ήθελα αν ήμουν στρέιτ.
Προφανώς όλα στηρίζονταν σε ένα τεράστιο “ΑΝ”. Τόσο μεγάλο που προκάλεσε μια σειρά από μπερδεμένες, παράλογες σκέψεις που το έβλεπα κάθε άλλο παρά ανυπέρβλητο”. Και κάπως έτσι σχηματίστηκε η ιδέα να την παντρευτεί. “Μήπως τελικά δεν ήμουν εγώ το πρόβλημα στις σχέσεις μου; Μήπως έφταιγε το ότι οι σχέσεις μου ήταν γκέι; Μήπως η σχέση με μία γυναίκα θα με έκανε να νιώσω ευτυχισμένος αφού απέτυχα να νιώσω έτσι στις σχέσεις μου με τους άντρες;” Μια σειρά από βασανιστικά ερωτηματικά που κατέληξαν να γίνουν εμμονή και στη συνέχεια πρόταση γάμου σε εκείνο το πρώτο dinner όπου βρέθηκαν οι δυο τους. Η Ρενάτε στην αρχή γέλασε πιστεύοντας ότι είναι ένα ακόμα από τα αστεία που της έλεγε. “Μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν υπήρχε ούτε η παραμικρή υπόνοια φλερτ μεταξύ μας. Ούτε καν ένα φιλί. Αν είχα κάποια αίσθηση πραγματικότητας, θα είχα μείνει εκεί”. Προφανώς και τότε η σχέση του με την πραγματικότητα δεν ήταν στα φόρτε της. Του είχε καρφωθεί -σαν μία ακόμα παραίσθηση από τις πολλές που βίωνε στα διάφορα ταξίδια του με τις κόκες- η ιδέα να παντρευτεί. Ενιωθε κάτι σα να είναι ερωτευμένος ή μπέρδευε αυτό που ήθελε να νιώσει με αυτό που πραγματικά ένιωθε.
Της ξαναέκανε πρόταση γάμου σε ένα ινδικό εστιατόριο. Τέσσερις μέρες μετά παντρεύτηκαν. Μέχρι τότε, η ζωή της Ρενάτε ήταν μάλλον σκοτεινή. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μόναχο σε μία μεσοαστική οικογένεια- ο πατέρας της ήταν εκδότης- κι εκείνη αργότερα ζούσε στο Λονδίνο σε ένα μικρό φτηνό διαμέρισμα του Κίλμπορν. Η σχέση της με τον Ελτον, όπως γράφει ο βιογράγος του Φίλπ Νόρμαν έμοιαζε σαν εκείνη μεταξύ δύο παρθένων τινέιτζερ. “Μετά το γάμο τους στο Σίδνει, εξακολουθούσαν να κοιμούνται σε χωριστές κρεβατοκάμαρες. Εκείνος την φρόντιζε και της έκανε αστεία. Εκείνη χαμογελούσε. Ο Ελτον φαινόταν όσο ενθουσιώδης μπορεί κάποιος να είναι”.
Πάντως ο Ελτον Τζον στο βιβλίο του αφήνει να εννοηθεί ότι όντως υπήρξε μεταξύ τους κάποιο είδους συμφωνία να μην δημοσιοποιήσουν ποτέ ούτε ο ένας ούτε ο άλλος λεπτομέρειες της συζυγικής τους ζωής. Τότε βέβαια ο ίδιος έκανε κάποιες δηλώσεις στον Τύπο λέγοντας πόσο ευτυχισμένος ήταν ο γάμος τους. Οτι στη ζωή τους δεν υπήρχαν ούτε πάρτυ ούτε disco κι ότι απολάμβαναν να μένουν σπίτι ελπίζοντας σύντομα να κάνουν τη δική τους οικογένεια. Τον Απρίλη του 84 άφησε στο σπίτι του Γουντσάιντ τη Ρενάτα κι εκείνος έφυγε για περιοδεία στην Ευρώπη. Στη διάρκεια της απουσίας του, εκείνη ανακαίνισε την κουζίνα κι εκείνος της είπε να διακοσμήσει και να επιπλώσει μία πτέρυγα για τα δικά της δωμάτια. Οτι θα ήθελε να έχει παιδιά, ιδανικά δύο. Μόνο που οι σεξουαλικές προτιμήσεις του Ελτον Τζον είχαν άλλα πλάνα για τον “ιδιοκτήτη” τους.
Αντί για παιδιά, η ένωσή τους γέννησε δυστυχία. Ο Φίλιπ Νόρμαν θεωρεί ότι ο σερ Ελτον Τζον πίστευε ότι ο γάμος του με την Ρενάτε θα τον απάλασσε από τις ομοφυλοφιλικές του τάσεις. Μόνο που σύντομα συνειδητοποίηση ότι κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο. “Μου είπε ότι παντρεύτηκε για να ευχαριστήσει τη μητέρα του. Ενιωθε άβολα και ενοχικά όταν αποκαλύφθηκε η gay ταυτότητά του”, λέει ο βιογράφος του. Στο τεράστιο πάρτυ που έκανε με αφορμή τα 40ά του γενέθλια τον Μάρτη του 87, μεταξύ των 350 καλεσμένων του δεν υπήρχε η Ρενάτε. Οι φήμες ότι ο γάμος τους όδευε προς το τέλος του αρχίζουν να επιβεβαιώνονται. Αν και ο ίδιος δικαιολογούσε την απουσία της λέγοντας στους καλεσμένους ότι η Ρενάτε είναι κρυωμένη, τελικά την επόμενη μέρα του πάρτυ, ο μάνατζέρ του Τζόν Ράιντ έβγαλε μία ανακοίνωση επιβεβαιώνοντας ότι οι δυο τους αποφάσισαν να μένουν χωριστά αν και δεν σκόπευαν να πάρουν διαζύγιο. Η Ρενάτε μετακόμισε σε ένα διαμέρισμα που της αγόρασε ο Ελτον που επέμενε να λέει ότι ίσως να συνεχίσουν να δουλεύουν μαζί. “Ο γάμος καθεαυτός δεν έχει τελειώσει. Χωρίσαμε για λίγο. Είμαστε γνωστοί άλλωστε ως “Ενα παράξενο ζευγάρι”. Εχουμε, όμως, πολύ καλές σχέσεις. Την αγαπάω ακόμα. Και με αγαπάει ακόμα”, έλεγε ο ίδιος τότε.
Αυτά που έλεγε, έρχονταν όμως σε πλήρη αντίθεση με αυτά που έκανε. Σύντομα όλα τα έπιπλα και οι αντίκες που είχαν αγοράσει μαζί με τη Ρενάτε βγήκαν προς πώληση. “Αυτό που εκποιούσε ήταν η Ρενάτε κι όχι τα έπιπλα”, έλεγε τότε η φίλη του Νίνα Μισκόφ. Στις 18 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε το διαζύγιό τους. Ηταν συναινετικό. Επίσημος λόγος της διάλυσης του γάμου τους ήταν ο “φόρτος εργασίας” και των δύο πλευρών. Ο σερ Ελτον Τζον δεν άντεχε άλλο να ζει βυθισμένος στις ενοχές γι αυτό που ήταν ή μάλλον γι ατό που δεν ήταν. Τέσσερα χρόνια γάμου ήταν αρκετά για να αποτινάξει το βάρος των συντηρητικών απόψεων της δεκαετίας του 50 με τις οποίες μεγάλωσε. Σήμερα, 72 χρονών, είναι επιτέλους αποτοξινωμένος και ευτυχισμένος σύντροφος και πατέρας 2 αγοριών -αν και όχι πια με τις ίδιες δυνάμεις για να καταφέρνει να βρίσκεται στη σκηνή για 2 και 3 ώρες . Εχει ζήσει μια ζωή γεμάτη δόξα αλλά και προσωπικές περιπέτειες που τον έφεραν ξυστά από το θάνατο. Το σίγουρο είναι ότι η δικαστική του περιπέτεια με την πρώην σύζυγό του είναι το τελευταίο που θα τον φοβήσει.
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ