2020-10-03 13:22:04
Φωτογραφία για ΚΥΡΙΑΚΗ Β'ΛΟΥΚΑ(Αποστολικό ανάγνωσμα)-«Ὑμεῖς ἐστε ναός Θε­οῦ ζῶντος»
«Ὑμεῖς ἐστε ναός Θε­οῦ ζῶντος» (2 Κορ. 6.16).

 Μέ αὐτά τά λόγια ἀπευθύνεται πρός τούς χρι­στια­νούς τῆς Κορίνθου ὁ ἀπόστολος Παῦλος, θέ­λο­ντας ὄχι μόνο νά κα­τα­δείξει τή διαφορά πού ὑπάρχει μεταξύ τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ καί τῶν εἰδώλων, ἀλλά καί νά τούς διδάξει τήν πραγ­μα­τική σημασία καί τόν ἀληθινό ρόλο τοῦ ἀν­θρω­πίνου σώματος.

 Ναό τοῦ Θεοῦ ὀνο­μά­ζει ὁ ἀπόστολος τό ἀν­θρώπινο σῶμα, δημι­ούρ­γημα, δηλαδή, πού εἶναι ἀφιερωμένο στόν Θεό. Καί τό δη­μι­ούργημα αὐ­τό δέν εἶναι ἀπο­κλει­στι­κά ἔρ­γο ἀν­θρώ­πων, ὅπως εἶναι οἱ χειρο­ποί­η­­­τοι ναοί πού οἰκο­δο­μοῦμε καί ἀφι­ε­ρώ­νουμε στή λατρεία τοῦ Θεοῦ, ἀλλά εἶναι δημι­ούρ­γημα τοῦ ἴδιου τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος ἔπλα­σε τόν ἄνθρωπο κατ᾽ εἰκό­να καί καθ᾽ ὁμοί­ωσίν του, καί στή συνέχεια προσέ­λα­βε τόν ἄνθρω­πο ὡς συνδημιουρ­γό του γιά τή συνέχιση αὐ­τοῦ τοῦ ἔργου τῆς δη­μι­ουργίας.

Νά, λοιπόν, τό πρῶτο στοιχεῖο πού χαρακτη­ρί­ζει τόν ναό τοῦ σώ­μα­τός μας καί τόν κάνει νά διαφέρει ἀπό τούς κτιστούς καί χειροποίη­τους ναούς πού ἀνε­γεί­ρουμε ἐμεῖς οἱ ἄνθρω­ποι.


 Δεύτερο χαρακτη­ρι­στι­­­­­­­κό στοιχεῖο εἶναι ἡ ἔμ­­­ψυχη φύση του. Ὁ ναός τοῦ σώματός μας δέν ἀποτελεῖται μόνο ἀπό ὕλη, ἀποτελεῖται καί ἀπό πνεῦμα, ἀπο­τε­λεῖται καί ἀπό ψυχή. Ὁ ἴδιος ὁ Θεός ἐνε­φύ­σησε πνοή ζωῆς κατά τή δη­μ­ι­ουργία τοῦ ἀν­θρω­πί­νου σώματος, καί αὐ­τή μετέτρεψε τόν χοῦν τῆς γῆς σέ ναό τοῦ Θεοῦ. Ἔτσι ὁ ζῶν Θεός ἔχει ζῶντα ναό, μέσα στόν ὁποῖο, ὅπως λέγει ὁ πρωτοκορυφαῖος ἀπό­­στολος, ἐνοικεῖ καί ἐμ­πε­ριπατεῖ ὁ ἴδιος. Καί ὁ ζῶν ναός εἶναι ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος, εἶναι τό ἀν­θρώπινο σῶμα.

 Τρίτο χαρακτηριστικό τοῦ ναοῦ τοῦ ζῶντος Θεοῦ ἀποτελεῖ ἡ ἀπο­κλει­στι­κότητα τῆς χρή­σεώς του. Ὁ ναός τοῦ ζῶντος Θε­οῦ εἶναι καί ὀφείλει νά εἶναι ἀποκλειστικά ἀφιερωμένος στόν Θεό. Ἐκεῖ πού κατοικεῖ ὁ Θε­ός δέν εἶναι δυνατόν νά λατρεύονται τά εἴ­δωλα, δέν εἶναι δυ­να­τόν νά συνυπάρχουν οἱ θεοί τους. Δέν εἶναι δυ­νατόν νά συνυπάρχει ὁ ζῶν Θεός μέ νεκρά μέ­λη, νε­κρωμένα ἀπό τήν ἁμαρ­τία. Δέν εἶναι δυ­να­τόν νά συνυπάρχει ὁ ζῶν Θεός, πού εἶναι φῶς, μέ τό σκότος τῆς ἀμ­φιβο­λίας, τῆς ἀπιστίας καί τῶν πονηρῶν ἔργων.

 Ναός, λοιπόν, τοῦ ζῶ­ντος Θεοῦ τό σῶμα μας, ἀδελφοί μου. 

Ναός τοῦ Θεοῦ, διό­τι τό σῶμα μας βα­πτί­σθηκε, ἐγκαι­νιά­­σθη­κε δη­λαδή, στό ὄνομα τοῦ τρια­δικοῦ Θε­­οῦ. Ναός τοῦ Θεοῦ, διότι τό σῶμα μας κοινωνεῖ διά τοῦ μυ­στηρίου τῆς θείας μεταλήψεως τοῦ σώμα­τος καί τοῦ αἵμα­τος τοῦ Χριστοῦ.  Ναός τοῦ Θε­οῦ, διότι διά τῶν μυ­στη­ρίων καί ἁγιαστι­κῶν πράξεων τῆς Ἐκ­κλησίας μας λαμ­­βάνει τήν χάρη τοῦ παναγίου Πνεύματος. Να­ός τοῦ Θεοῦ, διότι ἀποτελεῖ τό­πο συνα­ν­τή­­σεως τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό, ἐφόσον δέν προσεύ­χε­ται μόνο ἡ ψυ­­χή, ἀλλά καί τό σῶ­μα· δέν γίνε­ται ἀπο­δέ­κτης τῆς χά­ρι­τος τοῦ Θεοῦ καί τῆς σφραγίδος τῆς δωρεᾶς μό­νο ἡ ψυ­χή ἀλλά καί τό σῶμα. Ναός τοῦ Θε­οῦ, ἐφό­σον δέν καθαί­ρεται καί δέν ἁγιάζεται καί δέν θε­οῦται μόνο ἡ ψυχή ἀλλά καί τό σῶ­μα.Ναός τοῦ Θεοῦ τό ἀν­θρώπινο σῶμα. Γι᾽ αὐ­τό, ἄν καί ὑπόκειται στό νόμο τῆς φθορᾶς καί τοῦ θανάτου, θά ἀνα­στηθεῖ κατά τήν ἡμέ­ρα τῆς κρίσεως, γιά νά ἀπολαύσει μαζί μέ τήν ψυχή, ἀφθαρτο­ποι­η­μ­ένο πλέον, ὅπως τό σῶμα τοῦ ἀναστάντος Κυρίου, τά ἀγαθά τῆς βα­σιλείας τῶν οὐρα­νῶν.

«Ὑμεῖς ἐστε ναός Θε­οῦ ζῶντος καθώς εἶ­πεν ὁ Θεός ὅτι ἐνοι­κή­σω ἐν αὐ­τοῖς καί ἐμ­πε­ριπα­τή­σω καί ἔσομαι αὐτῶν Θε­ός καί αὐτοί ἔσονταί μοι λαός».

 Αὐτή τήν ἀδιάψευστη ἀλήθεια, τή μοναδικῆς σημασίας ἀλήθεια γιά τό σῶμα ὑπενθυμίζει καί σέ ἐ­μᾶς ἡ Ἐκ­κλησία μας σήμερα μέ τό ἀποστολικό ἀνά­γνωσμα, ὑπενθυμί­ζο­ν­τάς μας παράλληλα καί τήν εὐθύνη πού ἔχουμε γι᾽ αὐτό τό σῶ­μα, τό ὁποῖο μᾶς χάρισε ὁ Θεός ὄχι γιά νά τό χρη­σιμοποιοῦμε μέ τρόπο πού νά τό ἐκ­τρέπει ἀπό τόν προο­ρισμό του· ὄχι γιά νά τό ἐκμεταλλευό­μαστε γιά ἐφήμερες καί ἐγκόσμιες ἀπολαύσεις καί ἡδονές, στερῶντας του τή δυ­να­τότητα νά ἀπολαύσει καί νά εὐ­φρανθεῖ ἀπό τήν ἐνοί­κηση τοῦ Θεοῦ μέσα του, ἀλλά γιά νά τό φροντίζουμε καί νά τό συντηροῦμε ὡς ναό τοῦ ζῶντος Θεοῦ, νά φροντίζουμε νά τό κα­θαίρουμε καί νά τό ἁγι­ά­­ζουμε μέ τήν ἄσκη­ση, μέ τή νηστεία καί μέ τήν κοινωνία τῶν μυ­στηρίων τοῦ Θε­οῦ.

 Ἄς ἀκολουθήσουμε, λοιπόν, τήν προτροπή τοῦ ἀποστόλου Παύλου καί ἄς φροντίζουμε νά δια­τηροῦμε τό σῶμα μας ἐλεύ­θερο τά πάθη καί τήν ἁμαρτία, γιά νά εἶναι πάντοτε καί ἀπο­κλει­στι­κά διαθέσιμο μόνο γιά τόν Θεό, στόν ὁποῖο ἀνήκει, καί ὁ ὁποῖος ὑπόσχεται ὅτι θά τό ἀναστήσει γιά νά ζήσει αἰώνια μαζί μέ τήν ψυχή μας στή βασιλεία του.

Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων
πηγή
proskynitis
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Το ταμείο στο Prime time... (2/10/2020)
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Το ταμείο στο Prime time... (2/10/2020)
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ