2012-06-23 18:39:50
Ο «Τιτανικός» βυθίστηκε μέσα σε 2 ώρες και 20 λεπτά μετά την πρόσκρουση σε παγόβουνο. Ο Νίκος Καλοτεράκης χρειάστηκε πέντε μήνες για καταφέρει το ίδιο... ναυάγιο.
Είναι ο Έλληνας από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας τον οποίο επέλεξε ο σκηνοθέτης του «Τιτανικού» Τζέιμς Κάμερον για να απεικονίσει καρέ-καρέ τη βύθιση του θρυλικού υπερωκεανίου σε τρισδιάστατη εικονογράφηση, η οποία δημοσιεύτηκε στο -αφιερωματικό- τεύχος Απριλίου του περιοδικού «National Geographic» με αφορμή τα 100 χρόνια από το ναυάγιο.
Το μεράκι και η τελειομανία του Νίκου Καλοτεράκη ήταν τα διαπιστευτήρια για τους υπεύθυνους του εγχειρήματος στο «NG» (και το ομώνυμο τηλεοπτικό δίκτυο). Ο κρητικής καταγωγής καλλιτέχνης και δύο συνεργάτες του εργάστηκαν επί 150 ημέρες, 7 ημέρες την εβδομάδα, πάνω από 15 ώρες ημερησίως γι' αυτό.
«Αρχικά κατάλαβα ότι ο Τζέιμς Κάμερον ήθελε να εικονογραφήσω το αφιέρωμα. Εξεπλάγην όταν συνειδητοποίησα ότι θα ήταν και εξώφυλλο, το οποίο ήθελαν να επιμεληθώ εικαστικά - συνήθως δημοσιεύουν φωτογραφία», τον ακούω να μου λέει από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής από το Σίδνεϊ, έχοντας επιστρέψει αργά το βράδυ στο σπίτι και αφού πρόλαβε να δει για λίγο - προτού κοιμηθούν - τα δύο παιδιά του, τον Πέτρο και την Ελένη.
Ποια ήταν η δυσκολία στην εικονική αναπαράσταση του «Τιτανικού»;
Πώς να φέρω στο φως κάτι που βυθίζεται στο σκοτάδι. Γιατί σε τέτοια βάθη επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι. Επομένως, στόχος μου ήταν να δείξω στο χαρτί σωστά τι κάνουν το φως και το νερό όταν μπαίνουν σε ένα πλοίο που κόβεται και βουλιάζει. Να τονίσω με τεχνική ακρίβεια πώς διαχωρίστηκε το πλοίο και να αναδείξω τους φυσικούς νόμους που επέδρασαν και παράλληλα να αποδώσω τις στιγμές των ανθρώπων που χάθηκαν, να αποδώσω αυτό το δράμα.
Χάρη και στην εντυπωσιακή ψηφιακή εικονογράφηση του Καλοτεράκη, το εγχείρημα Κάμερον πέρασε στο «National Geographic», το αφιέρωμα του οποίου έγινε ανάρπαστο παγκοσμίως. Ομως τα τρισδιάστατα σχέδιά του είναι και η βάση για ένα ντοκιμαντέρ 3D animation με νέα στοιχεία για το διασημότερο ναυάγιο.
Η επιλογή του Νίκου Καλοτεράκη, που ζει τα τελευταία 15 χρόνια οικογενειακώς στην Αυστραλία, δεν έγινε ξαφνικά. Οι άνθρωποι του Κάμερον και του «NG» είχαν από καιρό προσέξει τις τεχνικά άρτιες δουλειές του στο -επίσης επιστημονικό- περιοδικό «Popular Science» (μετρά 140 χρόνια ζωής), ο κεντρικός σχεδιασμός του οποίου ανατέθηκε στον έλληνα 3D εικονογράφο.
Ως φυσική συνέπεια ήρθε και η συνεργασία του ίδιου και του στούντιό του Kollected, με έδρα την αυστραλιανή μεγαλούπολη, με το «National Geographic» τα τελευταία δύο χρόνια.
ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ
Η Αυστραλία είναι χώρα της συγκυρίας για τον Νίκο Καλοτεράκη που γεννήθηκε το 1967 στο Γαλάτσι και μεγάλωσε στο Χαλάνδρι - ο δεύτερος από τους τρεις γιους του Πέτρου Καλοτεράκη (από την Επισκοπή Ρεθύμνου) και της Στέλλας (από τα Χανιά).
Στην Αθήνα πέρασε στη Σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων, αλλά τον τράβηξε η φωτογραφία. «Όταν είσαι νέος, σου αρέσουν όλα» λέει. Όπως και οι ταινίες με εφέ. Παράλληλα απασχολούνταν σε γραφείο γραφικών τεχνών φτιάχνοντας κάρτες και λογότυπα. «Τα καλοκαίρια εργαζόμουν ως μπάρμαν στα νησιά για να έχω χρήματα τον χειμώνα».
Στην Αυστραλία βρέθηκε την περίοδο που η τεχνική του 3D animation μόλις άρχιζε να ανθεί. Οπως και ο έρωτάς του με την (ελληνικής καταγωγής) Υβόν, τη μητέρα του παιδιών τους. Γνωρίστηκαν στην Αθήνα, έμειναν μαζί δύο χρόνια, αρραβωνιάστηκαν στο Σίδνεϊ, επέστρεψαν για λίγο και το 1997 εγκαταστάθηκαν μόνιμα εκεί. Ο ίδιος σπούδασε τρισδιάστατο σχέδιο και για οκτώ χρόνια ήταν υπεύθυνος σε στούντιο post production (τελικής επεξεργασίας) για εικονογραφήσεις εντύπων και διαφημιστικά βίντεο, τίζερ κ.λπ. Με τη δική του εταιρεία δημιουργίας 3D σχεδίου, ειδικών εφέ και υπηρεσιών τελικής επεξεργασίας εικόνας, την Kollected, ικανοποιεί και το πάθος του, «την εξερεύνηση της ψηφιακής τέχνης».
(του Χρήστου Ιερείδη - neoskosmos.com)
Είναι ο Έλληνας από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας τον οποίο επέλεξε ο σκηνοθέτης του «Τιτανικού» Τζέιμς Κάμερον για να απεικονίσει καρέ-καρέ τη βύθιση του θρυλικού υπερωκεανίου σε τρισδιάστατη εικονογράφηση, η οποία δημοσιεύτηκε στο -αφιερωματικό- τεύχος Απριλίου του περιοδικού «National Geographic» με αφορμή τα 100 χρόνια από το ναυάγιο.
Το μεράκι και η τελειομανία του Νίκου Καλοτεράκη ήταν τα διαπιστευτήρια για τους υπεύθυνους του εγχειρήματος στο «NG» (και το ομώνυμο τηλεοπτικό δίκτυο). Ο κρητικής καταγωγής καλλιτέχνης και δύο συνεργάτες του εργάστηκαν επί 150 ημέρες, 7 ημέρες την εβδομάδα, πάνω από 15 ώρες ημερησίως γι' αυτό.
«Αρχικά κατάλαβα ότι ο Τζέιμς Κάμερον ήθελε να εικονογραφήσω το αφιέρωμα. Εξεπλάγην όταν συνειδητοποίησα ότι θα ήταν και εξώφυλλο, το οποίο ήθελαν να επιμεληθώ εικαστικά - συνήθως δημοσιεύουν φωτογραφία», τον ακούω να μου λέει από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής από το Σίδνεϊ, έχοντας επιστρέψει αργά το βράδυ στο σπίτι και αφού πρόλαβε να δει για λίγο - προτού κοιμηθούν - τα δύο παιδιά του, τον Πέτρο και την Ελένη.
Ποια ήταν η δυσκολία στην εικονική αναπαράσταση του «Τιτανικού»;
Πώς να φέρω στο φως κάτι που βυθίζεται στο σκοτάδι. Γιατί σε τέτοια βάθη επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι. Επομένως, στόχος μου ήταν να δείξω στο χαρτί σωστά τι κάνουν το φως και το νερό όταν μπαίνουν σε ένα πλοίο που κόβεται και βουλιάζει. Να τονίσω με τεχνική ακρίβεια πώς διαχωρίστηκε το πλοίο και να αναδείξω τους φυσικούς νόμους που επέδρασαν και παράλληλα να αποδώσω τις στιγμές των ανθρώπων που χάθηκαν, να αποδώσω αυτό το δράμα.
Χάρη και στην εντυπωσιακή ψηφιακή εικονογράφηση του Καλοτεράκη, το εγχείρημα Κάμερον πέρασε στο «National Geographic», το αφιέρωμα του οποίου έγινε ανάρπαστο παγκοσμίως. Ομως τα τρισδιάστατα σχέδιά του είναι και η βάση για ένα ντοκιμαντέρ 3D animation με νέα στοιχεία για το διασημότερο ναυάγιο.
Η επιλογή του Νίκου Καλοτεράκη, που ζει τα τελευταία 15 χρόνια οικογενειακώς στην Αυστραλία, δεν έγινε ξαφνικά. Οι άνθρωποι του Κάμερον και του «NG» είχαν από καιρό προσέξει τις τεχνικά άρτιες δουλειές του στο -επίσης επιστημονικό- περιοδικό «Popular Science» (μετρά 140 χρόνια ζωής), ο κεντρικός σχεδιασμός του οποίου ανατέθηκε στον έλληνα 3D εικονογράφο.
Ως φυσική συνέπεια ήρθε και η συνεργασία του ίδιου και του στούντιό του Kollected, με έδρα την αυστραλιανή μεγαλούπολη, με το «National Geographic» τα τελευταία δύο χρόνια.
ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ
Η Αυστραλία είναι χώρα της συγκυρίας για τον Νίκο Καλοτεράκη που γεννήθηκε το 1967 στο Γαλάτσι και μεγάλωσε στο Χαλάνδρι - ο δεύτερος από τους τρεις γιους του Πέτρου Καλοτεράκη (από την Επισκοπή Ρεθύμνου) και της Στέλλας (από τα Χανιά).
Στην Αθήνα πέρασε στη Σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων, αλλά τον τράβηξε η φωτογραφία. «Όταν είσαι νέος, σου αρέσουν όλα» λέει. Όπως και οι ταινίες με εφέ. Παράλληλα απασχολούνταν σε γραφείο γραφικών τεχνών φτιάχνοντας κάρτες και λογότυπα. «Τα καλοκαίρια εργαζόμουν ως μπάρμαν στα νησιά για να έχω χρήματα τον χειμώνα».
Στην Αυστραλία βρέθηκε την περίοδο που η τεχνική του 3D animation μόλις άρχιζε να ανθεί. Οπως και ο έρωτάς του με την (ελληνικής καταγωγής) Υβόν, τη μητέρα του παιδιών τους. Γνωρίστηκαν στην Αθήνα, έμειναν μαζί δύο χρόνια, αρραβωνιάστηκαν στο Σίδνεϊ, επέστρεψαν για λίγο και το 1997 εγκαταστάθηκαν μόνιμα εκεί. Ο ίδιος σπούδασε τρισδιάστατο σχέδιο και για οκτώ χρόνια ήταν υπεύθυνος σε στούντιο post production (τελικής επεξεργασίας) για εικονογραφήσεις εντύπων και διαφημιστικά βίντεο, τίζερ κ.λπ. Με τη δική του εταιρεία δημιουργίας 3D σχεδίου, ειδικών εφέ και υπηρεσιών τελικής επεξεργασίας εικόνας, την Kollected, ικανοποιεί και το πάθος του, «την εξερεύνηση της ψηφιακής τέχνης».
(του Χρήστου Ιερείδη - neoskosmos.com)
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τσίπρας και Λεπέν: πολύς θόρυβος για το τίποτα
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Δάσκαλοι άφησαν μαθήτριες να καούν από τον ήλιο!
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ