2020-11-24 22:15:45
Στην εκπομπή «Επικαιρότητα στην Πεμπτουσία» στο ραδιόφωνο της Πεμπτουσίας με την Μαρία Γιαχνάκη βρέθηκε καλεσμένος ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος, καθηγητής δογματικής και φιλοσοφίας στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και σχολίασε την επικαιρότητα με την μοναδική του οπτική μιλώντας για την πανδημία του κορωνοϊού, τη Θεία Ευχαριστία που χλευάζεται από διάφορους και την αιώνια προοπτική του θανάτου ενώ έστειλε το μήνυμα «να καταφύγουμε στην αγάπη του Θεού» αφού όπως τόνισε: «Στον Θεό δεν υπάρχει τραγωδία».
Ο π. Νικόλαος μίλησε για το στοχασμό του θανάτου τονίζοντας ότι η ζωή δεν σταματάει με τον θάνατο. «Ο άνθρωπος δeν έχει φτιαχτεί να πεθαίνει, είναι εχθρός ο θάνατος για τον άνθρωπο. Ο θάνατος καταλύει την ανθρώπινη σύσταση, ο άνθρωπος δεν είναι μόνο σώμα είναι και ψυχή είναι η σχέση σώματος και ψυχής» ανέφερε και συνέχισε: «Είμαστε φτιαγμένοι από τη ζωή και για τη ζωή».
«Ο Χριστιανισμός χωρίς την Ανάσταση είναι ανύπαρκτος» τόνισε ο π. Λουδοβίκος ενώ ανέλυσε διεξοδικά το θέμα και εντόπισε το μεγάλο πρόβλημα του ανθρώπου στον ναρκισσισμό αφού όπως σημείωσε «Δεν μπορούμε να δούμε την αντίπερα όχθη. Συνήθως δεν μπορούμε να δούμε ούτε τον άλλον άνθρωπο πόσο μάλλον τον Θεό». «Ίσως η πανδημία μας εξωθήσει να γίνουμε περισσότερο σοφοί».
Στη συνέχεια ανέφερε «Το θέμα είναι τι περιουσία θα έχει κανείς απέναντι στο θάνατο. αν θα την πάρει ο θάνατος την περιουσία ή αν θα είναι μια περιουσία αιώνια».
Έπειτα μίλησε για την Θεία Ευχαριστία με αφορμή τη συζήτηση που υπάρχει λόγω της πανδημίας και τον χλευασμό που έχει δεχτεί αναλύοντας δογματικά το θέμα και σχολιάζοντας μεταξύ άλλων: «Στη Θεία Ευχαριστία μιλάμε για μεταβολή σε Σώμα και Αίμα και όχι μετουσίωση αφού δεν είναι μαγική πράξη. Μεταβάλλεται ο τρόπος της υπάρξεως, όπως το Σώμα του Χριστού μεταβάλλει τον τρόπο της υπάρξεως της ανθρώπινης φύσης». Ο π. Λουδοβίκος ανέπτυξε δογματικά το θέμα και εξήγησε την Θεία Ευχαριστία με βάση τους Κανόνες της 4ης Οικουμενικής Συνόδου. «Τα δώρα μεταβάλλονται, και φτάνουν πέρα από τα όρια της φύσεως. Λέει η Εκκλησία ότι η Θεία Ευχαριστία δεν μεταδίδει ιούς αφού είναι θεοποιημένα και σωστά λέει και αυτή είναι και η εμπειρία μας από την Ιεροσύνη» κατέληξε.
Ακόμα ανέφερε ότι όσοι χλευάζουν την Θεία Κοινωνία έχουν πολλά χρόνια να κοινωνήσουν ενώ δεν έχει καμία ανάγκη η Εκκλησία να προσεγγίσει αυτούς τους ανθρώπους ενώ μίλησε από την προσωπική εμπειρία σημειώνοντας ότι και εκείνος κάποτε ήταν εκτός Εκκλησίας και μπορεί να καταλάβει γιατί τη χλευάζουν λόγω άγνοιας και την τραγική δυσκολία του ανθρώπου να επικοινωνήσει με το έξω του.
«Θέλουμε να ζήσουμε. Είναι σωστό αυτό, είναι ορμή θεού όμως πρέπει να θέλουμε να ζούμε παντού, στην αιωνιότητα χωρίς αρχή και τέλος» σημείωσε ο π. Νικόλαος.
«Θα ήθελα σε έναν πολιτισμό ο οποίος μοιάζει να μην έχε μέλλον να το διορθώναμε. θα ήθελα να υπάρχει μια μεγαλύτερη δυνατότητα στην Εκκλησία να πει αυτά τα πράγματα. Είναι ένας πολιτισμός ο οποίος νομίζει πως δεν χρειάζεται έναν μεγάλο πνευματικό χώρο που κρύβεται στην Εκκλησία».
Στη συνέχεια ανέφερε την σκηνή με τον ερημίτη και τον ακροβάτη από το «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» του Νίτσε διερωτώμενος αν η επιβίωση είναι αυτοσκοπός ή αφιέρωση στα Μέγιστα; «Είναι σημαντικό να μην το ξεχνάει η κοινωνία όταν θέλει να διαφέρει η ζωή από τον θάνατο» είπε επί του θέματος της επιβίωσης ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος.
«Η πανδημία προκαλεί κατάθλιψη. Αυτό το πράγμα δείχνει ακόμα μια ένδεια γιατί όταν κάποιος έχει πάψει να αγαπάει χάνει πολύ εύκολα το νόημα. Αν είχε μάθει να αγαπάει δεν υπάρχει κλείσιμο για τον άνθρωπο. Χρειάζεται πνευματική καθοδήγηση και πνευματική ευθύνη ο ένας για τον άλλον» κατέληξε ο π. Νικόλαος ενώ έστειλε το μήνυμα για την πανδημία στους ακροατές του ραδιοφώνου λέγοντας: «Να καταφύγουμε στην Αγάπη του Θεού. Στον Θεό δεν υπάρχει τραγωδία, υπάρχει λογικότητα και θρίαμβος της Αγάπης του Θεού».
Πηγή: orthodoxianewsagency
paraklisi
Ο π. Νικόλαος μίλησε για το στοχασμό του θανάτου τονίζοντας ότι η ζωή δεν σταματάει με τον θάνατο. «Ο άνθρωπος δeν έχει φτιαχτεί να πεθαίνει, είναι εχθρός ο θάνατος για τον άνθρωπο. Ο θάνατος καταλύει την ανθρώπινη σύσταση, ο άνθρωπος δεν είναι μόνο σώμα είναι και ψυχή είναι η σχέση σώματος και ψυχής» ανέφερε και συνέχισε: «Είμαστε φτιαγμένοι από τη ζωή και για τη ζωή».
«Ο Χριστιανισμός χωρίς την Ανάσταση είναι ανύπαρκτος» τόνισε ο π. Λουδοβίκος ενώ ανέλυσε διεξοδικά το θέμα και εντόπισε το μεγάλο πρόβλημα του ανθρώπου στον ναρκισσισμό αφού όπως σημείωσε «Δεν μπορούμε να δούμε την αντίπερα όχθη. Συνήθως δεν μπορούμε να δούμε ούτε τον άλλον άνθρωπο πόσο μάλλον τον Θεό». «Ίσως η πανδημία μας εξωθήσει να γίνουμε περισσότερο σοφοί».
Στη συνέχεια ανέφερε «Το θέμα είναι τι περιουσία θα έχει κανείς απέναντι στο θάνατο. αν θα την πάρει ο θάνατος την περιουσία ή αν θα είναι μια περιουσία αιώνια».
Έπειτα μίλησε για την Θεία Ευχαριστία με αφορμή τη συζήτηση που υπάρχει λόγω της πανδημίας και τον χλευασμό που έχει δεχτεί αναλύοντας δογματικά το θέμα και σχολιάζοντας μεταξύ άλλων: «Στη Θεία Ευχαριστία μιλάμε για μεταβολή σε Σώμα και Αίμα και όχι μετουσίωση αφού δεν είναι μαγική πράξη. Μεταβάλλεται ο τρόπος της υπάρξεως, όπως το Σώμα του Χριστού μεταβάλλει τον τρόπο της υπάρξεως της ανθρώπινης φύσης». Ο π. Λουδοβίκος ανέπτυξε δογματικά το θέμα και εξήγησε την Θεία Ευχαριστία με βάση τους Κανόνες της 4ης Οικουμενικής Συνόδου. «Τα δώρα μεταβάλλονται, και φτάνουν πέρα από τα όρια της φύσεως. Λέει η Εκκλησία ότι η Θεία Ευχαριστία δεν μεταδίδει ιούς αφού είναι θεοποιημένα και σωστά λέει και αυτή είναι και η εμπειρία μας από την Ιεροσύνη» κατέληξε.
Ακόμα ανέφερε ότι όσοι χλευάζουν την Θεία Κοινωνία έχουν πολλά χρόνια να κοινωνήσουν ενώ δεν έχει καμία ανάγκη η Εκκλησία να προσεγγίσει αυτούς τους ανθρώπους ενώ μίλησε από την προσωπική εμπειρία σημειώνοντας ότι και εκείνος κάποτε ήταν εκτός Εκκλησίας και μπορεί να καταλάβει γιατί τη χλευάζουν λόγω άγνοιας και την τραγική δυσκολία του ανθρώπου να επικοινωνήσει με το έξω του.
«Θέλουμε να ζήσουμε. Είναι σωστό αυτό, είναι ορμή θεού όμως πρέπει να θέλουμε να ζούμε παντού, στην αιωνιότητα χωρίς αρχή και τέλος» σημείωσε ο π. Νικόλαος.
«Θα ήθελα σε έναν πολιτισμό ο οποίος μοιάζει να μην έχε μέλλον να το διορθώναμε. θα ήθελα να υπάρχει μια μεγαλύτερη δυνατότητα στην Εκκλησία να πει αυτά τα πράγματα. Είναι ένας πολιτισμός ο οποίος νομίζει πως δεν χρειάζεται έναν μεγάλο πνευματικό χώρο που κρύβεται στην Εκκλησία».
Στη συνέχεια ανέφερε την σκηνή με τον ερημίτη και τον ακροβάτη από το «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» του Νίτσε διερωτώμενος αν η επιβίωση είναι αυτοσκοπός ή αφιέρωση στα Μέγιστα; «Είναι σημαντικό να μην το ξεχνάει η κοινωνία όταν θέλει να διαφέρει η ζωή από τον θάνατο» είπε επί του θέματος της επιβίωσης ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος.
«Η πανδημία προκαλεί κατάθλιψη. Αυτό το πράγμα δείχνει ακόμα μια ένδεια γιατί όταν κάποιος έχει πάψει να αγαπάει χάνει πολύ εύκολα το νόημα. Αν είχε μάθει να αγαπάει δεν υπάρχει κλείσιμο για τον άνθρωπο. Χρειάζεται πνευματική καθοδήγηση και πνευματική ευθύνη ο ένας για τον άλλον» κατέληξε ο π. Νικόλαος ενώ έστειλε το μήνυμα για την πανδημία στους ακροατές του ραδιοφώνου λέγοντας: «Να καταφύγουμε στην Αγάπη του Θεού. Στον Θεό δεν υπάρχει τραγωδία, υπάρχει λογικότητα και θρίαμβος της Αγάπης του Θεού».
Πηγή: orthodoxianewsagency
paraklisi
VIDEO
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ