2021-01-06 14:33:57
Μια αρχαιολογική ανακάλυψη η οποία, εάν τελικά επιβεβαιωθεί, θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της παγκόσμιας ιστορίας αλλά και του χριστιανισμού είδε το φως της δημοσιότητας. Ομάδα ερευνητών ισχυρίζεται πως εντόπισε, σε ένα φρούριο στην Ιορδανία, την αυλή του ανακτόρου του βασιλιά Ηρώδη όπου ελήφθη η απόφαση να αποκεφαλιστεί ο Ιωάννης ο Βαπτιστής.
Οι παραπάνω ισχυρισμοί, οι οποίοι δημοσιεύονται σε μια νέα έκδοση ομάδας ερευτητών της περιοχής της Νεκράς Θάλασσας, αφορούν σε έναν έναν χώρο που η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως από το 1980 δεν είχε, ωστόσο, συνδεθεί μέχρι σήμερα με το παλάτι του Ηρώδη και τον θάνατο του προφήτη που είχε προαναγγείλει την έλευση του Ιησού Χριστού στη γη.
Ο αποκεφαλισμός του Ιωάννη του Βαπτιστή, που τοποθετείεται χρονικά μεταξύ 29 και 31 μ.Χ , έχει καταγραφεί ως γεγονός τόσο στις θρησκευτικές όσο και στις ιστορικές γραφές. Η γνωστότερη εκδοχή της είναι αυτή που παρουσιάζει η Βίβλος με τον πασίγνωστο σαγηνευτικό χορό της Σαλώμης, ανήμερα των γενεθλίων του Ηρώδη ο οποίος, έχοντας μαγευτεί από την απαράμιλλη χορευτική γοητεία της, δέχτηκε να τής δώσει αυτό που ζήτησε, δηλαδή το κεφάλι του προφήτη που βάπτιζε χριστιανούς τους ανθρώπους και κήρρυτε τον λόγο του Θεού.
Από την άλλη πλευρά ο Εβραίος λόγιος, ιστορικός και αγιολόγος Ιώσηπος Φλάβιος, ο οποίος κατέγραψε την ιστορία των Ιουδαίων στο βιβλίο του «Ιουδαϊκή Αρχαιολογία», απέδιδε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη, σε περιοχή που ταυτίζεται με αυτήν της ανακάλυψης, στο φόβο του Ηρώδη πως η ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή του στα πλήθη, πιθανότατα, να έβαζε σε κίνδυνο το θρόνο του.
Η ομάδα των ερευνητών επιμένει πως η κυκλική αυλή που βρίσκεται σε ένα σημείο στην άκρη του Κάστρου ταυτίζεται με την πίστα όπου η Σαλώμη χόρεψε τον θρυλικό Χορό των Εννέα Πέπλων χάρη στον οποίο κατάφερε να κάμψει τις αρχικές αναστολές του Ηρώδη πείθοντάς τον τελικά να αποκεφαλίσει των Ιωάννη τον Βαπτιστή. Οι ισχυρισμοί τους, ωστόσο, έχουν διχάσει την παγκόσμια αρχαιολογική και επιστημονική κοινότητα καθώς είναι πολλοί αυτοί που θεωρούν πως δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για μια τέτοια σύνδεση.
Στο βιβλίο πάντως, εκτός από τα κείμενα με τα στοιχεία της έρευνας και την αξιολόγησή τους, υπάρχουν και πολλές σημερινές φωτογραφίες της περιοχής οι οποίες παρατίθενται προς σύγκριση με μακέτες που αναπαριστούν την αυθεντική εικόνα του ανακτόρου του Ηρώδη σε μια προσπάθειες να υπογραμμιστούν οι ομοιότητές τους. anatakti
Οι παραπάνω ισχυρισμοί, οι οποίοι δημοσιεύονται σε μια νέα έκδοση ομάδας ερευτητών της περιοχής της Νεκράς Θάλασσας, αφορούν σε έναν έναν χώρο που η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως από το 1980 δεν είχε, ωστόσο, συνδεθεί μέχρι σήμερα με το παλάτι του Ηρώδη και τον θάνατο του προφήτη που είχε προαναγγείλει την έλευση του Ιησού Χριστού στη γη.
Ο αποκεφαλισμός του Ιωάννη του Βαπτιστή, που τοποθετείεται χρονικά μεταξύ 29 και 31 μ.Χ , έχει καταγραφεί ως γεγονός τόσο στις θρησκευτικές όσο και στις ιστορικές γραφές. Η γνωστότερη εκδοχή της είναι αυτή που παρουσιάζει η Βίβλος με τον πασίγνωστο σαγηνευτικό χορό της Σαλώμης, ανήμερα των γενεθλίων του Ηρώδη ο οποίος, έχοντας μαγευτεί από την απαράμιλλη χορευτική γοητεία της, δέχτηκε να τής δώσει αυτό που ζήτησε, δηλαδή το κεφάλι του προφήτη που βάπτιζε χριστιανούς τους ανθρώπους και κήρρυτε τον λόγο του Θεού.
Από την άλλη πλευρά ο Εβραίος λόγιος, ιστορικός και αγιολόγος Ιώσηπος Φλάβιος, ο οποίος κατέγραψε την ιστορία των Ιουδαίων στο βιβλίο του «Ιουδαϊκή Αρχαιολογία», απέδιδε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη, σε περιοχή που ταυτίζεται με αυτήν της ανακάλυψης, στο φόβο του Ηρώδη πως η ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή του στα πλήθη, πιθανότατα, να έβαζε σε κίνδυνο το θρόνο του.
Η ομάδα των ερευνητών επιμένει πως η κυκλική αυλή που βρίσκεται σε ένα σημείο στην άκρη του Κάστρου ταυτίζεται με την πίστα όπου η Σαλώμη χόρεψε τον θρυλικό Χορό των Εννέα Πέπλων χάρη στον οποίο κατάφερε να κάμψει τις αρχικές αναστολές του Ηρώδη πείθοντάς τον τελικά να αποκεφαλίσει των Ιωάννη τον Βαπτιστή. Οι ισχυρισμοί τους, ωστόσο, έχουν διχάσει την παγκόσμια αρχαιολογική και επιστημονική κοινότητα καθώς είναι πολλοί αυτοί που θεωρούν πως δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για μια τέτοια σύνδεση.
Στο βιβλίο πάντως, εκτός από τα κείμενα με τα στοιχεία της έρευνας και την αξιολόγησή τους, υπάρχουν και πολλές σημερινές φωτογραφίες της περιοχής οι οποίες παρατίθενται προς σύγκριση με μακέτες που αναπαριστούν την αυθεντική εικόνα του ανακτόρου του Ηρώδη σε μια προσπάθειες να υπογραμμιστούν οι ομοιότητές τους. anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ