2021-12-16 12:26:31
Έχουμε τους αρνητές της πανδημίας, των εμβολίων, της απογραφής κι εσχάτως αναστήθηκε ένα παλιό γινάτι, οι αρνητές των σταθμών μετρό.
Πάσχος Μανδραβέλης
Το τελευταίο φρούτο είναι παλιό. Ολοι θυμούνται το χουνέρι της Αγίας Παρασκευής, όταν η δημοτική αρχή της πολέμησε λυσσαλέα τη δημιουργία σταθμού στο κέντρο, επειδή «θα καταστρέψει την πλατεία, θα επιδεινώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής και θα “βουλιάξει” την τοπική αγορά». Η «Αττικό Μετρό» επανασχεδίασε τη γραμμή με σημαντικό οικονομικό κόστος. Ο σταθμός Αγίας Παρασκευής έγινε στο… Χαλάνδρι και τώρα ο δήμος διεκδικεί να γίνει σταθμός στην πλατεία, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο αφού, πέρα από το τεράστιο κόστος, θα χρειαστεί να διακοπούν τα δρομολόγια προς αεροδρόμιο για τουλάχιστον ένα εξάμηνο.
Τα θυμηθήκαμε όλα αυτά γιατί το παρωχημένο αυτό έργο ανεβαίνει εσχάτως στα Εξάρχεια, αλλά χωρίς να κόβει προς το παρόν εισιτήρια
. «Οι κάτοικοι», λέει, «οι συλλογικότητες και τα στέκια της γειτονιάς έκαναν Ανοιχτή συνέλευση» με στόχο να εμποδίσουν τη δημιουργία σταθμού του μετρό στην πλατεία, διότι «δεν πρόκειται για μια δημόσια συγκοινωνία που εξυπηρετεί τους χρήστες της, αλλά για ένα έργο που επιβάλλει στη γειτονιά μας μια “ανάπτυξη” που σίγουρα δεν μας αφορά». Και γι’ αυτόν τον λόγο την περασμένη Πέμπτη (9.12.2021) «οι θεματοφύλακες των Εξαρχείων» έδιωξαν τους τοπογράφους που πήγαν να κάνουν τη δουλειά τους.
Εκτός από τις ομάδες κρούσης, που διώχνουν τα συνεργεία, οι «θεματοφύλακες των Εξαρχείων» ακολουθούν την παλιά και δοκιμασμένη τακτική των κινητοποιήσεων. Μεταμοντέρνα συνθήματα όπως «κάτω από την πλατεία υπάρχει παραλία, αν έρθει το μετρό θα γίνει ιστορία», συναυλίες για να δείχνουν μαζικότητα, και γενικεύσεις. «Οι κάτοικοι, συλλογικότητες και στέκια της ιστορικής γειτονιάς έκαναν Ανοιχτή συνέλευση», λένε. Ολοι οι κάτοικοι; Η πλειονότητα αυτών; Μερικοί κάτοικοι; Κάτοικοι άλλων περιοχών; Αυτά ανήκουν στη σφαίρα της επαναστατικής ασάφειας, όπως και οι ταμπέλες «στέκια και συλλογικότητες». Ποια είναι τα στέκια και πόσο συλλογικές είναι αυτές οι συλλογικότητες;
Το εντυπωσιακό είναι ότι 20 χρόνια μετά το χουνέρι της Αγίας Παρασκευής και 10 χρόνια μετά τη χρεοκοπία, οι «αντισυστημικοί» επαναλαμβάνουν τις παλιές πρακτικές. Τα ίδια κόλπα με δήθεν συλλογικότητες, τα ίδια (μεταμοντέρνα) συνθήματα, τα ίδια επιχειρήματα. Στην Αγία Παρασκευή το μετρό «θα κατέστρεφε την πλατεία, θα επιδείνωνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής και θα “βούλιαζε” την τοπική αγορά» και τώρα χιλιάδες κάτοικοι του δήμου μετακινούνται ένα χιλιόμετρο μακριά για να εξυπηρετηθούν kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com
Πάσχος Μανδραβέλης
Το τελευταίο φρούτο είναι παλιό. Ολοι θυμούνται το χουνέρι της Αγίας Παρασκευής, όταν η δημοτική αρχή της πολέμησε λυσσαλέα τη δημιουργία σταθμού στο κέντρο, επειδή «θα καταστρέψει την πλατεία, θα επιδεινώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής και θα “βουλιάξει” την τοπική αγορά». Η «Αττικό Μετρό» επανασχεδίασε τη γραμμή με σημαντικό οικονομικό κόστος. Ο σταθμός Αγίας Παρασκευής έγινε στο… Χαλάνδρι και τώρα ο δήμος διεκδικεί να γίνει σταθμός στην πλατεία, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο αφού, πέρα από το τεράστιο κόστος, θα χρειαστεί να διακοπούν τα δρομολόγια προς αεροδρόμιο για τουλάχιστον ένα εξάμηνο.
Τα θυμηθήκαμε όλα αυτά γιατί το παρωχημένο αυτό έργο ανεβαίνει εσχάτως στα Εξάρχεια, αλλά χωρίς να κόβει προς το παρόν εισιτήρια
Εκτός από τις ομάδες κρούσης, που διώχνουν τα συνεργεία, οι «θεματοφύλακες των Εξαρχείων» ακολουθούν την παλιά και δοκιμασμένη τακτική των κινητοποιήσεων. Μεταμοντέρνα συνθήματα όπως «κάτω από την πλατεία υπάρχει παραλία, αν έρθει το μετρό θα γίνει ιστορία», συναυλίες για να δείχνουν μαζικότητα, και γενικεύσεις. «Οι κάτοικοι, συλλογικότητες και στέκια της ιστορικής γειτονιάς έκαναν Ανοιχτή συνέλευση», λένε. Ολοι οι κάτοικοι; Η πλειονότητα αυτών; Μερικοί κάτοικοι; Κάτοικοι άλλων περιοχών; Αυτά ανήκουν στη σφαίρα της επαναστατικής ασάφειας, όπως και οι ταμπέλες «στέκια και συλλογικότητες». Ποια είναι τα στέκια και πόσο συλλογικές είναι αυτές οι συλλογικότητες;
Το εντυπωσιακό είναι ότι 20 χρόνια μετά το χουνέρι της Αγίας Παρασκευής και 10 χρόνια μετά τη χρεοκοπία, οι «αντισυστημικοί» επαναλαμβάνουν τις παλιές πρακτικές. Τα ίδια κόλπα με δήθεν συλλογικότητες, τα ίδια (μεταμοντέρνα) συνθήματα, τα ίδια επιχειρήματα. Στην Αγία Παρασκευή το μετρό «θα κατέστρεφε την πλατεία, θα επιδείνωνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής και θα “βούλιαζε” την τοπική αγορά» και τώρα χιλιάδες κάτοικοι του δήμου μετακινούνται ένα χιλιόμετρο μακριά για να εξυπηρετηθούν kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ