2022-11-19 02:16:27
Για την συγκεκριμένη ...μεταμόρφωση μιας πλαστικής κορνίζας σε έναν εντυπωσιακό αντικέ καθρέφτη έχουν χρησιμοποιηθεί και hand made υλικά κατασκευής του farragoz.com -το οποίο διοργανώνει online σεμινάρια παλαίωσης με ειδίκευση στην τεχνική της faux πατίνας- όμως ένα παρεμφερές αποτέλεσμα μπορεί θαυμάσια να δημιουργηθεί και με χρώματα - υλικά ευρείας χρήσης, διαθέσιμα σε καταστήματα με είδη για ζωγραφική - αγιογραφία.
Οι κορνίζες πολυρητίνης που θα βρείτε στην αγορά σε ποικιλία περίτεχνων σχεδίων είναι οι καταλληλότερες, αφού το σχέδιο της κορνίζας που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να διαθέτει έντονα ανάγλυφα - σκαλιστά στοιχεία.
Βεβαίως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μια ανάλογου σχεδιασμού ξύλινη κορνίζα.
1 Πρώτο βήμα το βάψιμο της κορνίζας με καφέ αστάρι (το συγκεκριμένο συνταγής του Farragoz) ώστε το πλαστικό να αποκτήσει όψη και υφή που να προσομοιάζει έντονα με ξύλο.
Για το σκοπό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί καφέ αντισκωριακό αστάρι ή ειδικό χρώμα απομίμησης ξύλου ή -το πιο απλό- ένα καλής ποιότητας καφέ χρώμα κιμωλίας.
2 Στην συνέχεια η κορνίζα προσαρμόζεται σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από ινοσανίδα και ξύλο.
Αρχικά με χαρτόνι δημιουργείται ένα "πατρόν" στο ακριβές μέγεθος-σχήμα της κορνίζας, στην συνέχεια με βάση το χαρτόνι κόβεται ένα κομμάτι λεπτής ινοσανίδας και με κόλλα προσαρμόζεται περιμετρικά το εξωτερικό πλαίσιο, αποτελούμενο από τέσσερα ξύλινα πηχάκια.
Στο κέντρο, της νέας επί της ουσίας κορνίζας, προσαρμόζεται με κόλλα το πλαστικό πλαίσιο.
Βεβαίως το πλαστικό πλαίσιο μπορεί να κολληθεί και σε μία έτοιμη ξύλινη κορνίζα, στο κατάλληλο μέγεθος, αφού κοπεί η πίσω πλευρά της με βάση το σχήμα-μέγεθος του πλαισίου.
3 κολουθεί το πέρασμα ολόκληρης της επιφάνειας της νέας κορνίζας με 2-3 χέρια γκέσο.
Το γκέσο είναι λευκό υπόστρωμα - αστάρι χειροτεχνίας που περιέχει λευκό χρώμα και χρησιμοποιείται γενικά πριν τον χρωματισμό ξύλινων και χάρτινων αντικειμένων, για την καλύτερη πρόσφυση των χρωμάτων και την δημιουργία φυσικής όψης παλαιωμένου ξύλου.
Στην συγκεκριμένη εφαρμογή προσθέτει ταυτόχρονα λίγο περισσότερο όγκο και "γεμίζει" ελαφρά τα αραιά ανάγλυφα σχέδια.
4 Αφού στεγνώσει και η τελευταία στρώση γκέσο τόσο το εξωτερικό ξύλινο πλαίσιο όσο και τα ανάγλυφα τμήματα του πλαστικού πλαισίου βάφονται με bole (Αμπόλη).
Πρόκειται για ειδικό χρώμα πηλού αναμεμειγμένο με κόλλα ζωικής προέλευσης που χρησιμοποιείται κυρίως στην αγιογραφία πριν την επιχρύσωση - στίλβωμα με χρυσό, με στόχο την εντελώς ματ όψη και το απόλυτα φυσικό φινίρισμα του χρυσώματος.
Στην συγκεκριμένη κατασκευή έχει χρησιμοποιηθεί χειροποίητο bole (συνταγής του Farragoz).
Τα καταστήματα με είδη ζωγραφικής & αγιογραφίας διαθέτουν έτοιμη προς χρήση πάστα bole σε διάφορες αποχρώσεις.
Ο πρακτικότερος τρόπος για να δημιουργήσει κανείς κάτι παρόμοιο για χρήση σε μικρού μεγέθους κατασκευές, με μικρό κόστος και εύκολη διαδικασία, είναι η ανάμειξη κόκκινου πηλού σε σκόνη με νερό και κόλλα PVC.
5 Ακολουθεί το βάψιμο, όλων των σημείων που βάφτηκαν με bole, με τέμπερα σε χρυσαφί απόχρωση.
Το τμήμα της ινοσανίδας, μεταξύ του εξωτερικού ξύλινου και του εσωτερικού πλαστικού πλαισίου της κορνίζας παραμένει όπως μετά το πέρασμά του με το γκέσο.
6 Τελικό στάδιο το βάψιμο των μη ανάγλυφων σημείων, αυτών που δεν περάστηκαν με bole και χρυσαφί χρώμα, με το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα που δημιουργεί faux φινίρισμα πατίνας.
Στην συγκεκριμένη εφαρμογή έχει χρησιμοποιηθεί χρώμα καζεϊνης, ένα είδος χρώματος σε σκόνη με ευρεία χρήση στην αγιογραφία, όπως ένα παρόμοιο φινίρισμα μπορεί να δημιουργηθεί και με καλής ποιότητας χρώμα κιμωλίας, αραιωμένο με ελάχιστο νερό ή εφαρμοσμένο με βρεγμένο πινέλο.
Τέλος, στο κενό εσωτερικό πλαίσιο προσαρμόζεται - με κόλλα ή σιλικόνη- ένα κομμάτι καθρέφτης παλαιωμένος τεχνητά με την κλασική διαδικασία με διάλυμα χλωρίνης και μαύρο χρώμα, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εξαιρετικό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι πίσω από αυτή την απόλυτη πειστική όψη πατίνας κρύβονται πλαστικό, ινοσανίδα και μερικά ξύλινα πηχάκια ή και μόνο πλαστικό, αφού φυσικά με την ίδια τεχνική μπορεί να επεξεργαστεί και ένας έτοιμος και ιδιαίτερα οικονομικός πλαστικός καθρέφτης.
Tips:
- Όλες οι στρώσεις υποστρώματος ή χρώματος έχουν περαστεί με τρόπο που το κάθε υλικό - απόχρωση να αφήνει λιγοστά και ελάχιστης έκτασης σημεία όπου διακρίνεται η προηγούμενη στρώση.
Για παράδειγμα το λευκό του γκέσο διακρίνεται ελάχιστα αλλά σε πολλά σημεία, όπως και το καφέ-πορτοκαλί του bole, κάτω τόσο από το μπλε όσο και το χρυσαφί χρώμα.
Έτσι συνολικά δημιουργείται όψη φθοράς, που προσδίδει στο σύνολο απόλυτα πειστική παλαιωμένη εμφάνιση και υφή.
Το αποτέλεσμα αυτό δημιουργείται κυρίως με την χρήση σχετικά αραιού χρώματος, πολύ λεπτού πινέλου και μπορεί ανά σημεία να γίνει εντονότερο με την εκ των υστέρων τεχνητή φθορά πχ με το χτύπημα - ξύσιμο με ένα λεπτό αιχμηρό αντικείμενο.
- Το κάθε υλικό έχει διαφορετικούς χρόνους ξήρανσης και θα πρέπει να έχει στεγνώσει πλήρως πριν το πέρασμα της επόμενης στρώσης.
- Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί, εκτός του γκέσου, να επιτευχθεί και μόνο με χρώματα κιμωλίας στις ανάλογες αποχρώσεις. Απλά τόσο το χρώμα πηλού (Αμπόλη) όσο και τα χρώματα καζεϊνης δημιουργούν ένα περισσότερο ματ και φυσικό φινίρισμα παλαίωσης.
- Οι ποσότητες που απαιτούνται από το κάθε υλικό είναι πολύ μικρές.
- Το συνολικό κόστος μιας τέτοιας παλαίωσης, ακόμη και για μια μεγάλου μεγέθους κορνίζα ή και πλαστικό καθρέφτη, ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν εκτός του γκέσο όχι χρώματα κιμωλίας αλλά Αμπόλη, τέμπερα και χρώμα καζεϊνης είναι πολύ μικρότερο, σε σχέση με την αγορά ενός αντίστοιχου έτοιμου αντικειμένου παλαιωμένης όψης.
- Η διαδικασία παλαίωσης του καθρέφτη μπορεί ασφαλώς και να παραλειφθεί όμως προσδίδει στο τελικό αποτέλεσμα έντονα αντικέ όψη.
ΠΗΓΗ:
farragoz.com
Οι κορνίζες πολυρητίνης που θα βρείτε στην αγορά σε ποικιλία περίτεχνων σχεδίων είναι οι καταλληλότερες, αφού το σχέδιο της κορνίζας που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να διαθέτει έντονα ανάγλυφα - σκαλιστά στοιχεία.
Βεβαίως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μια ανάλογου σχεδιασμού ξύλινη κορνίζα.
1 Πρώτο βήμα το βάψιμο της κορνίζας με καφέ αστάρι (το συγκεκριμένο συνταγής του Farragoz) ώστε το πλαστικό να αποκτήσει όψη και υφή που να προσομοιάζει έντονα με ξύλο.
Για το σκοπό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί καφέ αντισκωριακό αστάρι ή ειδικό χρώμα απομίμησης ξύλου ή -το πιο απλό- ένα καλής ποιότητας καφέ χρώμα κιμωλίας.
2 Στην συνέχεια η κορνίζα προσαρμόζεται σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από ινοσανίδα και ξύλο.
Αρχικά με χαρτόνι δημιουργείται ένα "πατρόν" στο ακριβές μέγεθος-σχήμα της κορνίζας, στην συνέχεια με βάση το χαρτόνι κόβεται ένα κομμάτι λεπτής ινοσανίδας και με κόλλα προσαρμόζεται περιμετρικά το εξωτερικό πλαίσιο, αποτελούμενο από τέσσερα ξύλινα πηχάκια.
Στο κέντρο, της νέας επί της ουσίας κορνίζας, προσαρμόζεται με κόλλα το πλαστικό πλαίσιο.
Βεβαίως το πλαστικό πλαίσιο μπορεί να κολληθεί και σε μία έτοιμη ξύλινη κορνίζα, στο κατάλληλο μέγεθος, αφού κοπεί η πίσω πλευρά της με βάση το σχήμα-μέγεθος του πλαισίου.
3 κολουθεί το πέρασμα ολόκληρης της επιφάνειας της νέας κορνίζας με 2-3 χέρια γκέσο.
Το γκέσο είναι λευκό υπόστρωμα - αστάρι χειροτεχνίας που περιέχει λευκό χρώμα και χρησιμοποιείται γενικά πριν τον χρωματισμό ξύλινων και χάρτινων αντικειμένων, για την καλύτερη πρόσφυση των χρωμάτων και την δημιουργία φυσικής όψης παλαιωμένου ξύλου.
Στην συγκεκριμένη εφαρμογή προσθέτει ταυτόχρονα λίγο περισσότερο όγκο και "γεμίζει" ελαφρά τα αραιά ανάγλυφα σχέδια.
4 Αφού στεγνώσει και η τελευταία στρώση γκέσο τόσο το εξωτερικό ξύλινο πλαίσιο όσο και τα ανάγλυφα τμήματα του πλαστικού πλαισίου βάφονται με bole (Αμπόλη).
Πρόκειται για ειδικό χρώμα πηλού αναμεμειγμένο με κόλλα ζωικής προέλευσης που χρησιμοποιείται κυρίως στην αγιογραφία πριν την επιχρύσωση - στίλβωμα με χρυσό, με στόχο την εντελώς ματ όψη και το απόλυτα φυσικό φινίρισμα του χρυσώματος.
Στην συγκεκριμένη κατασκευή έχει χρησιμοποιηθεί χειροποίητο bole (συνταγής του Farragoz).
Τα καταστήματα με είδη ζωγραφικής & αγιογραφίας διαθέτουν έτοιμη προς χρήση πάστα bole σε διάφορες αποχρώσεις.
Ο πρακτικότερος τρόπος για να δημιουργήσει κανείς κάτι παρόμοιο για χρήση σε μικρού μεγέθους κατασκευές, με μικρό κόστος και εύκολη διαδικασία, είναι η ανάμειξη κόκκινου πηλού σε σκόνη με νερό και κόλλα PVC.
5 Ακολουθεί το βάψιμο, όλων των σημείων που βάφτηκαν με bole, με τέμπερα σε χρυσαφί απόχρωση.
Το τμήμα της ινοσανίδας, μεταξύ του εξωτερικού ξύλινου και του εσωτερικού πλαστικού πλαισίου της κορνίζας παραμένει όπως μετά το πέρασμά του με το γκέσο.
6 Τελικό στάδιο το βάψιμο των μη ανάγλυφων σημείων, αυτών που δεν περάστηκαν με bole και χρυσαφί χρώμα, με το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα που δημιουργεί faux φινίρισμα πατίνας.
Στην συγκεκριμένη εφαρμογή έχει χρησιμοποιηθεί χρώμα καζεϊνης, ένα είδος χρώματος σε σκόνη με ευρεία χρήση στην αγιογραφία, όπως ένα παρόμοιο φινίρισμα μπορεί να δημιουργηθεί και με καλής ποιότητας χρώμα κιμωλίας, αραιωμένο με ελάχιστο νερό ή εφαρμοσμένο με βρεγμένο πινέλο.
Τέλος, στο κενό εσωτερικό πλαίσιο προσαρμόζεται - με κόλλα ή σιλικόνη- ένα κομμάτι καθρέφτης παλαιωμένος τεχνητά με την κλασική διαδικασία με διάλυμα χλωρίνης και μαύρο χρώμα, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εξαιρετικό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι πίσω από αυτή την απόλυτη πειστική όψη πατίνας κρύβονται πλαστικό, ινοσανίδα και μερικά ξύλινα πηχάκια ή και μόνο πλαστικό, αφού φυσικά με την ίδια τεχνική μπορεί να επεξεργαστεί και ένας έτοιμος και ιδιαίτερα οικονομικός πλαστικός καθρέφτης.
Tips:
- Όλες οι στρώσεις υποστρώματος ή χρώματος έχουν περαστεί με τρόπο που το κάθε υλικό - απόχρωση να αφήνει λιγοστά και ελάχιστης έκτασης σημεία όπου διακρίνεται η προηγούμενη στρώση.
Για παράδειγμα το λευκό του γκέσο διακρίνεται ελάχιστα αλλά σε πολλά σημεία, όπως και το καφέ-πορτοκαλί του bole, κάτω τόσο από το μπλε όσο και το χρυσαφί χρώμα.
Έτσι συνολικά δημιουργείται όψη φθοράς, που προσδίδει στο σύνολο απόλυτα πειστική παλαιωμένη εμφάνιση και υφή.
Το αποτέλεσμα αυτό δημιουργείται κυρίως με την χρήση σχετικά αραιού χρώματος, πολύ λεπτού πινέλου και μπορεί ανά σημεία να γίνει εντονότερο με την εκ των υστέρων τεχνητή φθορά πχ με το χτύπημα - ξύσιμο με ένα λεπτό αιχμηρό αντικείμενο.
- Το κάθε υλικό έχει διαφορετικούς χρόνους ξήρανσης και θα πρέπει να έχει στεγνώσει πλήρως πριν το πέρασμα της επόμενης στρώσης.
- Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί, εκτός του γκέσου, να επιτευχθεί και μόνο με χρώματα κιμωλίας στις ανάλογες αποχρώσεις. Απλά τόσο το χρώμα πηλού (Αμπόλη) όσο και τα χρώματα καζεϊνης δημιουργούν ένα περισσότερο ματ και φυσικό φινίρισμα παλαίωσης.
- Οι ποσότητες που απαιτούνται από το κάθε υλικό είναι πολύ μικρές.
- Το συνολικό κόστος μιας τέτοιας παλαίωσης, ακόμη και για μια μεγάλου μεγέθους κορνίζα ή και πλαστικό καθρέφτη, ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν εκτός του γκέσο όχι χρώματα κιμωλίας αλλά Αμπόλη, τέμπερα και χρώμα καζεϊνης είναι πολύ μικρότερο, σε σχέση με την αγορά ενός αντίστοιχου έτοιμου αντικειμένου παλαιωμένης όψης.
- Η διαδικασία παλαίωσης του καθρέφτη μπορεί ασφαλώς και να παραλειφθεί όμως προσδίδει στο τελικό αποτέλεσμα έντονα αντικέ όψη.
ΠΗΓΗ:
farragoz.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ellen Pompeo: Η Meredith αφήνει το Grey’s Anatomy έπειτα από 19 σεζόν
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΤΟ «ΣΕΝ ΠΛΟΡ»: Ένα τρένο γεμάτο αναμνήσεις
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ