2023-04-10 08:07:02
Η Εκκλησία αφιερώνει τις πρώτες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας στις παραβολές του Κυρίου, οι οποίες μπορούν να μας θέσουν σε μια εγρήγορση, να μας καλλιεργήσουν ως προς τη δεκτικότητά μας, για να μπορέσουμε να εισέλθουμε στη συνέχεια στα Πάθη και στην Ανάσταση του Χριστού.
Τη Μεγάλη Δευτέρα, στην υμνολογία της Εκκλησίας, ο Χριστός ταυτίζεται με την έννοια του Νυμφίου, του γαμπρού, του αγαπημένου. Μόνο ο Χριστός είναι αυτός που μπορεί να θρέψει τον άνθρωπο, να τον οδηγήσει στη Σωτηρία και στην πληρότητα. Ο Χριστός είναι ο Δημιουργός, κατ' εικόνα του οποίου είναι πλασμένος κάθε άνθρωπος.
Η σχέση μαζί Του είναι πηγή ζωής, ενώ θάνατος η απομάκρυνση από την πηγή αυτή. Στο πρόσωπο του Ιωσήφ του Παγκάλου, ο πιστός βλέπει το πρότυπο της πίστης και της ανεξικακίας, το πρότυπο του ανθρώπου του Θεού.
Αντίθετα, στην όψη της ξυρανθείσας συκής βλέπει την απώλεια, την απομάκρυνση από τον Θεό και τον θάνατο. Γιατί ο Χριστιανός έχει λάβει τα χαρίσματα, έχει λάβει τη δωρεά και τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος και παρ' όλα αυτά, αντί να καρποφορήσει, παραμένει ξερός, χωρίς καρπό. Τη στιγμή λοιπόν που ο Χριστός του ζητά τον καρπό, τη φωνή του Κυρίου την ακούει ως κατάρα, ως δίκη, ως κρίση.
Με τον π. Ιωσήφ Κουτσούρη και τον π. Γεώργιο Δορμπαράκη
paraklisi
Τη Μεγάλη Δευτέρα, στην υμνολογία της Εκκλησίας, ο Χριστός ταυτίζεται με την έννοια του Νυμφίου, του γαμπρού, του αγαπημένου. Μόνο ο Χριστός είναι αυτός που μπορεί να θρέψει τον άνθρωπο, να τον οδηγήσει στη Σωτηρία και στην πληρότητα. Ο Χριστός είναι ο Δημιουργός, κατ' εικόνα του οποίου είναι πλασμένος κάθε άνθρωπος.
Η σχέση μαζί Του είναι πηγή ζωής, ενώ θάνατος η απομάκρυνση από την πηγή αυτή. Στο πρόσωπο του Ιωσήφ του Παγκάλου, ο πιστός βλέπει το πρότυπο της πίστης και της ανεξικακίας, το πρότυπο του ανθρώπου του Θεού.
Αντίθετα, στην όψη της ξυρανθείσας συκής βλέπει την απώλεια, την απομάκρυνση από τον Θεό και τον θάνατο. Γιατί ο Χριστιανός έχει λάβει τα χαρίσματα, έχει λάβει τη δωρεά και τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος και παρ' όλα αυτά, αντί να καρποφορήσει, παραμένει ξερός, χωρίς καρπό. Τη στιγμή λοιπόν που ο Χριστός του ζητά τον καρπό, τη φωνή του Κυρίου την ακούει ως κατάρα, ως δίκη, ως κρίση.
Με τον π. Ιωσήφ Κουτσούρη και τον π. Γεώργιο Δορμπαράκη
paraklisi
VIDEO
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΚΑΝΕ ΟΤΙ Κ#ΙΜΑΣΑΙ στην ΕΡΤ1 - Ποιο μεγάλο σοκ περιμένει την Άννα;
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Η Μπεκατώρου θα παίξει μπάλα το βράδυ...
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ