2012-07-05 17:51:31
Διπλωματική προσέγγιση προς το Πατριαρχείο για την Σχολή της Χάλκης κάνει το κόμμα του Ερντογάν, διά στόματος του εκπροσώπου του Χουσεΐν Τσελίκ. «Θα άνοιγα τη Χάλκη σε 24 ώρες αν είχα τη δικαιοδοσία».
«Δικαίωμα που απορρέει από τη Συνθήκη της Λοζάνης» είναι η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, Χουσεΐν Τσελίκ, ο οποίος αντιτάχθηκε στο επιχείρημα της «αμοιβαιότητας» που θέτει η Άγκυρα. Οι δηλώσεις Τσελίκ αποκτούν πρόσθετο ενδιαφέρον, με δεδομένη την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει σήμερα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ο επικεφαλής της τουρκικής Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων.
Σε συνέντευξή του στην τουρκική εφημερίδα «Ραντικάλ», ο Χουσεΐν Τσελίκ δήλωσε ότι «δεν έχουν καμία ισχύ τα επιχειρήματα που τάσσονται εναντίον της επαναλειτουργίας. Ζητούν την ίδρυση σχολής μέσης εκπαίδευσης που θα υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας, πράγμα που είναι πέρα για πέρα λογικό. Όσο ασκούσα καθήκοντα υπουργού Παιδείας, θα μπορούσα να ανοίξω τη σχολή σε 24 ώρες αν δεν υπήρχαν οι αντιρρήσεις των κρατικών μηχανισμών και είχα τη δικαιοδοσία». Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι «δεν απαιτείται νέος νόμος» και ότι «αρκεί μια απόφαση».
Διαβάστε περισσότερα Ο κ. Τσελίκ επισήμανε ότι «οι μη μουσουλμάνοι έχουν αντιμετωπιστεί ως άλλοι, στην Τουρκία», κάνοντας λόγο για «ντροπιαστικά γεγονότα όπως ο Φόρος Περιουσίας και τα γεγονότα της 6ης και 7ης Σεπτεμβρίου του 1955».
«Όταν συστάθηκε το τουρκικό κράτος, υπήρχαν στην Κωνσταντινούπολη πάνω από 100 χιλιάδες Έλληνες. Τώρα όμως αριθμούν 1.500. Θα έφευγαν, εάν ζούσαν άνετα;» διερωτήθηκε ο Χουσεΐν Τσελίκ.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της αμοιβαιότητας, ο κ. Τσελίκ είπε ότι «δεν μπορεί να ισχύει, στην κρατική διοίκηση, ο θεσμός της ανταλλαγής νυφών».
Παρόμοιες δηλώσεις είχε κάνει στις 30 Οκτωβρίου 2003, ως υπουργός Παιδείας, μετά από συνάντηση που είχε με τον οικουμενικό πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Άγκυρα. «Νομίζω ότι είναι αναγκαία για την κατοχύρωση της δημοκρατικής δομής του κράτους της τουρκικής Πολιτείας, η ελεύθερη εκπαίδευση στη Χριστιανική Θεολογία» είχε πει τότε. Μια μέρα αργότερα, όμως, είχε δηλώσει ότι «η βασική προσέγγιση στο θέμα αυτό αφορά την υπόθεση της αμοιβαιότητας. Όπως γνωρίζετε, με βάση τη Συνθήκη της Λοζάνης υπάρχει, στη Δυτική Θράκη, η τουρκική μειονότητά μας και στην Τουρκία, η ελληνική μειονότητα. Η μειονότητα αυτή είναι πολίτες μας, πρώτης κατηγορίας. Αυτό πρέπει να γίνει αμοιβαία. Εγώ είμαι πολύ θετικός και πιστεύω ότι πρέπει να λυθεί το ζήτημα. Και στο Κυπριακό και στην υπόθεση της Δυτικής Θράκης, πιστεύω ότι πρέπει να γίνουν αμοιβαία βήματα».
Στις 6 Οκτωβρίου του 2005, ο κ. Τσελίκ, σε συνέντευξή του είχε πει ότι «μέσα σε είκοσι τέσσερις ώρες μπορώ να ανοίξω τη Θεολογική Σχολή», προσθέτοντας τα εξής: «Το καθεστώς των μειονοτήτων έχει καθοριστεί στη Λοζάνη. Μπορώ να ανοίξω τη Σχολή μέσα σε 24 ώρες. Δεν είναι σωστό να παραμένει κλειστή, έως σήμερα. Στην Ευρώπη, υπάρχουν 5.000 τζαμιά, στο Ρότερνταμ υπάρχει πανεπιστήμιο με Τούρκο πρύτανη. Πεντακόσιοι φοιτητές σπουδάζουν ισλαμική θεολογία. Θα σκεφτόμουν με τον ίδιο τρόπο, ακόμη κι αν δεν υπήρχε η ΕΕ. Δεν είμαι Ορθόδοξος, αλλά Μουσουλμάνος. Αυτό ορίζει, όμως, η θρησκεία μου και ο πολιτισμός μου. Οι πιστοί άλλων θρησκειών πρέπει να μπορούν να εκφράζονται».
Πηγή: ΑΠΕ
«Δικαίωμα που απορρέει από τη Συνθήκη της Λοζάνης» είναι η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, Χουσεΐν Τσελίκ, ο οποίος αντιτάχθηκε στο επιχείρημα της «αμοιβαιότητας» που θέτει η Άγκυρα. Οι δηλώσεις Τσελίκ αποκτούν πρόσθετο ενδιαφέρον, με δεδομένη την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει σήμερα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ο επικεφαλής της τουρκικής Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων.
Σε συνέντευξή του στην τουρκική εφημερίδα «Ραντικάλ», ο Χουσεΐν Τσελίκ δήλωσε ότι «δεν έχουν καμία ισχύ τα επιχειρήματα που τάσσονται εναντίον της επαναλειτουργίας. Ζητούν την ίδρυση σχολής μέσης εκπαίδευσης που θα υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας, πράγμα που είναι πέρα για πέρα λογικό. Όσο ασκούσα καθήκοντα υπουργού Παιδείας, θα μπορούσα να ανοίξω τη σχολή σε 24 ώρες αν δεν υπήρχαν οι αντιρρήσεις των κρατικών μηχανισμών και είχα τη δικαιοδοσία». Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι «δεν απαιτείται νέος νόμος» και ότι «αρκεί μια απόφαση».
Διαβάστε περισσότερα Ο κ. Τσελίκ επισήμανε ότι «οι μη μουσουλμάνοι έχουν αντιμετωπιστεί ως άλλοι, στην Τουρκία», κάνοντας λόγο για «ντροπιαστικά γεγονότα όπως ο Φόρος Περιουσίας και τα γεγονότα της 6ης και 7ης Σεπτεμβρίου του 1955».
«Όταν συστάθηκε το τουρκικό κράτος, υπήρχαν στην Κωνσταντινούπολη πάνω από 100 χιλιάδες Έλληνες. Τώρα όμως αριθμούν 1.500. Θα έφευγαν, εάν ζούσαν άνετα;» διερωτήθηκε ο Χουσεΐν Τσελίκ.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της αμοιβαιότητας, ο κ. Τσελίκ είπε ότι «δεν μπορεί να ισχύει, στην κρατική διοίκηση, ο θεσμός της ανταλλαγής νυφών».
Παρόμοιες δηλώσεις είχε κάνει στις 30 Οκτωβρίου 2003, ως υπουργός Παιδείας, μετά από συνάντηση που είχε με τον οικουμενικό πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Άγκυρα. «Νομίζω ότι είναι αναγκαία για την κατοχύρωση της δημοκρατικής δομής του κράτους της τουρκικής Πολιτείας, η ελεύθερη εκπαίδευση στη Χριστιανική Θεολογία» είχε πει τότε. Μια μέρα αργότερα, όμως, είχε δηλώσει ότι «η βασική προσέγγιση στο θέμα αυτό αφορά την υπόθεση της αμοιβαιότητας. Όπως γνωρίζετε, με βάση τη Συνθήκη της Λοζάνης υπάρχει, στη Δυτική Θράκη, η τουρκική μειονότητά μας και στην Τουρκία, η ελληνική μειονότητα. Η μειονότητα αυτή είναι πολίτες μας, πρώτης κατηγορίας. Αυτό πρέπει να γίνει αμοιβαία. Εγώ είμαι πολύ θετικός και πιστεύω ότι πρέπει να λυθεί το ζήτημα. Και στο Κυπριακό και στην υπόθεση της Δυτικής Θράκης, πιστεύω ότι πρέπει να γίνουν αμοιβαία βήματα».
Στις 6 Οκτωβρίου του 2005, ο κ. Τσελίκ, σε συνέντευξή του είχε πει ότι «μέσα σε είκοσι τέσσερις ώρες μπορώ να ανοίξω τη Θεολογική Σχολή», προσθέτοντας τα εξής: «Το καθεστώς των μειονοτήτων έχει καθοριστεί στη Λοζάνη. Μπορώ να ανοίξω τη Σχολή μέσα σε 24 ώρες. Δεν είναι σωστό να παραμένει κλειστή, έως σήμερα. Στην Ευρώπη, υπάρχουν 5.000 τζαμιά, στο Ρότερνταμ υπάρχει πανεπιστήμιο με Τούρκο πρύτανη. Πεντακόσιοι φοιτητές σπουδάζουν ισλαμική θεολογία. Θα σκεφτόμουν με τον ίδιο τρόπο, ακόμη κι αν δεν υπήρχε η ΕΕ. Δεν είμαι Ορθόδοξος, αλλά Μουσουλμάνος. Αυτό ορίζει, όμως, η θρησκεία μου και ο πολιτισμός μου. Οι πιστοί άλλων θρησκειών πρέπει να μπορούν να εκφράζονται».
Πηγή: ΑΠΕ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους ο 17χρονος και ο αδελφός του 52χρονου
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ