2012-09-19 17:40:10
Ελλην Φορολογούμενος
Ο Έλληνας θεωρεί γυφτιά και ξεφτίλα, να βγαίνει πλέον στον δρόμο. Δεν θέλει να επικοινωνήσει το πρόβλημα του μ@λ@κοδώς βέβαια , αλλά έτσι εστάνεται . Θέλει να δείχνει ότι δεν έχει ανάγκη τον διπλανό του , τον γείτονα του, κανέναν ,φαντάζεται πως είναι λαρτζ, κιμπάρης, χουβαρδάς , ο ΕΝΑΣ ,ο γ@μ@ω κλπ.
Τώρα γιατί ο Έλληνας έχει εγκαταλείψει το δημόσιο χώρο και επιλέγει να περιχαρακωθεί στους 4 τοίχους του ............σπιτιού του ή τουλάχιστον του/της μπαρ/καφετέριας κλπ; Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται βασικά από τις αρχές της δεκαετίας του 90 και μετά, με τη συρροή των αλλοδαπών, που έχουν καβατζάρει με 108* σχεδόν όλες τις πλατείες , τα πλατώματα , τις παιδικές χαρές και τα εναπομείναντα άλση ή για κάτι άλλο που μου διαφεύγει;
Ο Έλληνας τρέμει μήπως εξομοιωθεί με αυτούς; Ο Έλληνας είναι αλήθεια πως αγωνίζεται για έναν τρόπο ζωής που θα τον διαφοροποιεί πάση θυσία από τους άλλους , τον τελευταίο τροχό της αμάξης
. Ομοίως μέχρις εσχάτων το δημόσιο σχολείο είχε εγκαταλειφθεί στα παιδιά των μεταναστών και τα Ελληνάκια τα πηγαίναμε στα φλωρο-ιδιωτικά σχολειά . Τώρα δε, που έσφιξαν οι κώλοι , το σπορ αυτό θεωρείτε πολύ ακριβό και έχουμε μαζικές επιστροφές στα δημόσια σχολεία , ο λόγος , φυσικά είναι οικονομικός και όχι η εύστοχες μεταρρυθμίσεις που έκανε η Διαμαντοπούλου ; Γκέγκε; να τα ξεκαθαρίζουμε αυτά!
Πολλοί ίσως να θυμάστε μαζικές συγκεντρώσεις στις γειτονιές, όπως π.χ. τα γλέντια στο δρόμο που αργότερα κόπηκαν ή τις γυναίκες στα πλατύσκαλα να τα λένε και η πιτσιρικαρία να αναστατώνει τις αλάνες , αυτές οι εικόνες δεν αποτελούν πλέον την ελληνική ιδιαιτερότητα.
Η αλλαγή των συνηθειών αυτών σηματοδοτεί το πέρασμα στην περίφημη Νεωτερικότητα, στη νέα ισχυρή Ελλάδα , την εκσυγχρονισμένη , διαδικασία με διαφορετικές χρονικότητες σε κάθε ορισμένη περίπτωση. Στην χώρα μας η Νεωτερικότητα (που καλό είναι να την ορίζουμε ad hoc και όχι με βάση προκαθορισμένα σχήματα) άργησε να έρθει.
Η μείωση του μεγέθους και του αριθμούς των πλατειών εξασφαλίζει μείωση και των συγκεντρώσεων, άρα και των ταραχών; Η απάντηση σ΄αυτό το ερώτημα είναι και ναι και όχι.
Στο Παρίσι π.χ. έγινε το ακριβώς αντίθετο. Επί Δεύτερης Αυτοκρατορίας, όταν δημιουργήθηκε το Παρίσι όπως το ξέρουμε σήμερα, η παλιά μεσαιωνική πόλη μεταμορφώθηκε στη σύγχρονη Πόλη του Φωτός με τα μεγάλα βουλεβάρτα κλπ. Με τους ανοικτούς χώρους ελέγχεις ευκολότερα το πλήθος, διευκολύνεται η καταστολή. Ο Ναπολέων ο Γάμα , γνώριζε πολύ καλά τι έγινε το 1830 με τις trois glorieuses και το 1848 και θέλησε να αποτρέψει τυχόν επανάληψη τέτοιων γεγονότων. Τα σοκάκια και τα στενά ήταν ιδεώδη για οδοφράγματα και για hit and run, ενώ στην ανοιχτοσύνη...εμείς επί του παρόντος καθόμαστε στις καναπεδάρες μας και βλέποντας και κάνοντας
Kafeneio
Ο Έλληνας θεωρεί γυφτιά και ξεφτίλα, να βγαίνει πλέον στον δρόμο. Δεν θέλει να επικοινωνήσει το πρόβλημα του μ@λ@κοδώς βέβαια , αλλά έτσι εστάνεται . Θέλει να δείχνει ότι δεν έχει ανάγκη τον διπλανό του , τον γείτονα του, κανέναν ,φαντάζεται πως είναι λαρτζ, κιμπάρης, χουβαρδάς , ο ΕΝΑΣ ,ο γ@μ@ω κλπ.
Τώρα γιατί ο Έλληνας έχει εγκαταλείψει το δημόσιο χώρο και επιλέγει να περιχαρακωθεί στους 4 τοίχους του ............σπιτιού του ή τουλάχιστον του/της μπαρ/καφετέριας κλπ; Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται βασικά από τις αρχές της δεκαετίας του 90 και μετά, με τη συρροή των αλλοδαπών, που έχουν καβατζάρει με 108* σχεδόν όλες τις πλατείες , τα πλατώματα , τις παιδικές χαρές και τα εναπομείναντα άλση ή για κάτι άλλο που μου διαφεύγει;
Ο Έλληνας τρέμει μήπως εξομοιωθεί με αυτούς; Ο Έλληνας είναι αλήθεια πως αγωνίζεται για έναν τρόπο ζωής που θα τον διαφοροποιεί πάση θυσία από τους άλλους , τον τελευταίο τροχό της αμάξης
Πολλοί ίσως να θυμάστε μαζικές συγκεντρώσεις στις γειτονιές, όπως π.χ. τα γλέντια στο δρόμο που αργότερα κόπηκαν ή τις γυναίκες στα πλατύσκαλα να τα λένε και η πιτσιρικαρία να αναστατώνει τις αλάνες , αυτές οι εικόνες δεν αποτελούν πλέον την ελληνική ιδιαιτερότητα.
Η αλλαγή των συνηθειών αυτών σηματοδοτεί το πέρασμα στην περίφημη Νεωτερικότητα, στη νέα ισχυρή Ελλάδα , την εκσυγχρονισμένη , διαδικασία με διαφορετικές χρονικότητες σε κάθε ορισμένη περίπτωση. Στην χώρα μας η Νεωτερικότητα (που καλό είναι να την ορίζουμε ad hoc και όχι με βάση προκαθορισμένα σχήματα) άργησε να έρθει.
Η μείωση του μεγέθους και του αριθμούς των πλατειών εξασφαλίζει μείωση και των συγκεντρώσεων, άρα και των ταραχών; Η απάντηση σ΄αυτό το ερώτημα είναι και ναι και όχι.
Στο Παρίσι π.χ. έγινε το ακριβώς αντίθετο. Επί Δεύτερης Αυτοκρατορίας, όταν δημιουργήθηκε το Παρίσι όπως το ξέρουμε σήμερα, η παλιά μεσαιωνική πόλη μεταμορφώθηκε στη σύγχρονη Πόλη του Φωτός με τα μεγάλα βουλεβάρτα κλπ. Με τους ανοικτούς χώρους ελέγχεις ευκολότερα το πλήθος, διευκολύνεται η καταστολή. Ο Ναπολέων ο Γάμα , γνώριζε πολύ καλά τι έγινε το 1830 με τις trois glorieuses και το 1848 και θέλησε να αποτρέψει τυχόν επανάληψη τέτοιων γεγονότων. Τα σοκάκια και τα στενά ήταν ιδεώδη για οδοφράγματα και για hit and run, ενώ στην ανοιχτοσύνη...εμείς επί του παρόντος καθόμαστε στις καναπεδάρες μας και βλέποντας και κάνοντας
Kafeneio
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Λιγότερα από 200 εκ. ευρώ το κόστος από την έκρηξη στο Μαρί
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ