2012-10-01 12:27:05
Λίγες μέρες πέρασαν από την ανάδειξη στην επικαιρότητα της «υπόθεσης Παστίτσιου», όπου ένας 27χρονος από τα Ψαχνά Ευβοίας διακωμωδούσε σε μια σελίδα του... διαδικτυακού ιστότοπου facebook χρησιμοποιώντας πολλάκις υποτιμητικές εκφράσεις ή προσβλητικές παρομοιώσεις για την μορφή και τις διδαχές ενός ιερομόναχου ο οποίος δεν ευρίσκεται πλέον εν ζωή, ο οποίος –κατά την κοινή πεποίθηση – είχε διακριθεί για το χριστιανικό του ήθος και την πνευματική του ζωή. Η σύλληψη του προαναφερόμενου 27χρονου και η ασκηθείσα εναντίων του ποινική δίωξη δίχασε πάραυτα όχι μόνο την Ελληνική κοινωνία στο σύνολό της αλλά και τον πολιτικό μικρόκοσμο των αυτοπροσδιοριζόμενων ή τοποθετούμενων ιδεολογικά στον ιδεολογικό χώρο των «Φιλελευθέρων».
Πέρα από το αν συντρέχουν από νομικής πλευράς – ουσιαστικής και δικονομικής – οι προϋποθέσεις της σύλληψης και άσκησης ποινικής δίωξης κατά του εμπνευστή και διαχειριστή της παραπάνω σελίδας (οι οποίες κατά την πεποίθησή μου ως νομικού δεν συντρέχουν) όσο και για το αν οι σχετικές διατάξεις του Ποινικού Κώδικα για τον ποινικό κολασμό της κακόβουλης βλαστημίας και των παρεπομένων αδικημάτων (αρ
. 198 ως 201 Ποινικού Κώδικα) είναι αναχρονιστικές ή όχι, η όλη αυτή ιστορία που παραπέμπει στο ιδιαίτερα εύγευστο και αγαπημένο έδεσμα της Ελληνικής κουζίνας, περισσότερο δίχασε και τον πολιτικό χώρο των Φιλελεύθερων. Δεν ήταν λίγες οι φωνές των αυτοπροσδιοριζόμενων Φιλελεύθερων, οι οποίες ξεκινούσαν από τα κόμματα της «Δράσης» και της «Φιλελεύθερης Συμμαχίας» και κατέληγαν στο κόμμα της «Νέας Δημοκρατίας» (παρά το γεγονός ότι το κόμμα της Ν.Δ. θεωρείται από πολλούς ότι έχει απομακρυνθεί παρασάγγας από τις φιλελεύθερες θέσεις του με την εκλογή στην προεδρεία του Αντώνη Σαμαρά το 2009) οι οποίες υποδαύλισαν την κατά τα άλλους σάτιρα και κατ΄ άλλους χλεύη στο πρόσωπο του μακαρίτη ιερομόναχου. Σαφώς και αδιαμφισβήτητα σεβαστές όλες οι απόψεις.
Στοιχείο εκ των ων ουκ άνευ του πολιτικού και κοινωνικού Φιλελευθερισμού αποτελούσε και αποτελεί ο αλληλοσεβασμός και η ανοχή στις όποιες πολιτικές, κοινωνικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός, ενώ τα όρια της σάτιρας ποτέ δεν μπόρεσαν να προσδιοριστούν επακριβώς. Πέρα και πάνω από τα προαναφερόμενα, τα όρια ή μη της σάτιρας ανέδειξαν την νοοτροπία ενίων εκ των αυτοπροσδιοριζόμενων Φιλελεύθερων, οι οποίοι αναθεματίζουν –ακόμα και με προσωπικές επιθέσεις κατά των αντιρρησιών – ως «συντηρητικούς, θρησκόληπτους και αναχρονιστικούς» . Ο σεβασμός στο όποιο θρησκευτικό συναίσθημα έδωσε την θέση του στην χλεύη και στην ευθεία –επί προσωπικού πολλές φορές- επίθεση επί προσωπικού ενώ η όποια επίκληση στην σαφέστατη και αδιαφιλονίκητη αρχή του αλληλοσεβασμού που διέπει αναπόσπαστα τον Φιλελευθερισμό έδωσε την θέση της στην ασέβεια και την ειρωνεία.
Παρά τα όσα σοβαρότατα προβλήματα που ταλανίζουν την Ελληνική κοινωνία γενικότερα, αλλά και τον Φιλελεύθερο πολιτικό χώρο ειδικότερα ο προβληματισμός και οι αρχές των «Φιλελεύθερων» εξαντλούνται στην επίκληση του Μίλερ και άλλων θεωρητικών…..
Τελικά όλη αυτή η ιστορία του «Παστίτσιου» θυμίζει το ιστορικό γεγονός ότι ενώ ο Μωάμεθ ο Β΄ πολιορκούσε την Κωνσταντινούπολη οι Βυζαντινοί ευγενείς και ιερείς έριζαν για το αν …το φύλο των αγγέλων ήταν αρσενικό ή θηλυκό…..Σήμερα ενώ ο κίνδυνος για την Δημοκρατία και την Ελληνική κοινωνία ευρίσκεται προ των πυλών, οι ιθύνοντες του Φιλελευθερισμού εν Ελλάδι, ακόμα και οι πρόεδροι Φιλελεύθερων κομμάτων, αντί να ασχολούνται με τα ουσιώδη προβλήματα αναλίσκονται στο να αναθεματίζουν και να αφορίζουν τους όσους έχουν διαφορετική άποψη, ακόμα και για ζητήματα θρησκευτικής συνείδησης και ηθικών ορίων της σάτιρας.
Φιλελεύθεροι Βυζαντινολογούντες…
Tromaktiko
Πέρα από το αν συντρέχουν από νομικής πλευράς – ουσιαστικής και δικονομικής – οι προϋποθέσεις της σύλληψης και άσκησης ποινικής δίωξης κατά του εμπνευστή και διαχειριστή της παραπάνω σελίδας (οι οποίες κατά την πεποίθησή μου ως νομικού δεν συντρέχουν) όσο και για το αν οι σχετικές διατάξεις του Ποινικού Κώδικα για τον ποινικό κολασμό της κακόβουλης βλαστημίας και των παρεπομένων αδικημάτων (αρ
Στοιχείο εκ των ων ουκ άνευ του πολιτικού και κοινωνικού Φιλελευθερισμού αποτελούσε και αποτελεί ο αλληλοσεβασμός και η ανοχή στις όποιες πολιτικές, κοινωνικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός, ενώ τα όρια της σάτιρας ποτέ δεν μπόρεσαν να προσδιοριστούν επακριβώς. Πέρα και πάνω από τα προαναφερόμενα, τα όρια ή μη της σάτιρας ανέδειξαν την νοοτροπία ενίων εκ των αυτοπροσδιοριζόμενων Φιλελεύθερων, οι οποίοι αναθεματίζουν –ακόμα και με προσωπικές επιθέσεις κατά των αντιρρησιών – ως «συντηρητικούς, θρησκόληπτους και αναχρονιστικούς» . Ο σεβασμός στο όποιο θρησκευτικό συναίσθημα έδωσε την θέση του στην χλεύη και στην ευθεία –επί προσωπικού πολλές φορές- επίθεση επί προσωπικού ενώ η όποια επίκληση στην σαφέστατη και αδιαφιλονίκητη αρχή του αλληλοσεβασμού που διέπει αναπόσπαστα τον Φιλελευθερισμό έδωσε την θέση της στην ασέβεια και την ειρωνεία.
Παρά τα όσα σοβαρότατα προβλήματα που ταλανίζουν την Ελληνική κοινωνία γενικότερα, αλλά και τον Φιλελεύθερο πολιτικό χώρο ειδικότερα ο προβληματισμός και οι αρχές των «Φιλελεύθερων» εξαντλούνται στην επίκληση του Μίλερ και άλλων θεωρητικών…..
Τελικά όλη αυτή η ιστορία του «Παστίτσιου» θυμίζει το ιστορικό γεγονός ότι ενώ ο Μωάμεθ ο Β΄ πολιορκούσε την Κωνσταντινούπολη οι Βυζαντινοί ευγενείς και ιερείς έριζαν για το αν …το φύλο των αγγέλων ήταν αρσενικό ή θηλυκό…..Σήμερα ενώ ο κίνδυνος για την Δημοκρατία και την Ελληνική κοινωνία ευρίσκεται προ των πυλών, οι ιθύνοντες του Φιλελευθερισμού εν Ελλάδι, ακόμα και οι πρόεδροι Φιλελεύθερων κομμάτων, αντί να ασχολούνται με τα ουσιώδη προβλήματα αναλίσκονται στο να αναθεματίζουν και να αφορίζουν τους όσους έχουν διαφορετική άποψη, ακόμα και για ζητήματα θρησκευτικής συνείδησης και ηθικών ορίων της σάτιρας.
Φιλελεύθεροι Βυζαντινολογούντες…
Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Μπορεί η ΕΚΤ να σώσει την ευρωζώνη
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Διήμερη παράταση για πληρωμή φόρων στις ΔΟΥ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ