2012-10-04 11:00:13
DOUG PATERSON:
«ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ...»
«Εκείνο που κρατώ από όλο αυτό το υπέροχο ταξίδι είναι οι μνήμες. Επισκέφθηκα για πρώτη φορά το Άγιο Όρος το 2002. Πήρα το πλοίο από την Ουρανούπολη προς την Δάφνη, όπου και αποβιβάστηκα για να αλλάξω αμέσως μετά πλοίο. Στη συνέχεια, έπλευσα κατά μήκος της ακτής προς τα Καρούλια. Τίποτα στη ζωή μου δεν θα μπορούσε να με έχει προετοιμάσει για αυτό το μοναδικό ταξίδι, την μνημειακή του διάσταση, το μεγαλείο του και την απρόσμενη οικειότητα της θέας του. Ήμουν συγκινημένος από την αρχιτεκτονική των μοναστηριών σκαρφαλωμένων σαν φωλιές αετών, στερεωμένες σε προσόψεις βράχων. Σχεδίαζα στο σημειωματάριο μου βιαστικά το σκηνικό προσπαθώντας να αποδώσω τις λεπτές διαβαθμίσεις των χρωμάτων και να συλλάβω την φευγαλέα επίδραση του φωτός και της ατμόσφαιρας. Συνειδητοποίησα τότε πως χωρίς καμιά αμφιβολία το Άγιο Όρος κατέχει μια ξεχωριστή θέση σαν πνευματικό κέντρο στον κόσμο. Οι εμπειρίες αυτές έχουν προσηλωθεί στην ψυχή μου και μου αναπτερώνουν το ηθικό, θυμίζοντάς μου πως η ζωή είναι μόνο μια στιγμή, και ο Θεός τόσο κοντά όσο ένας ψίθυρος. Τα έργα μου είναι αφιερωμένα στην μνήμη του Γέροντα Ιωαννίκιου Διονυσιάτη που μου άνοιξε την πόρτα ...».
Αρχικά ο Doug εκπαιδεύτηκε στο Βασιλικό Κολλέγιο Τεχνών του Λονδίνου και έλαβε τον τίτλο του Μαγίστρου των Τεχνών. Ακολούθησαν σπουδές αρχιτεκτονικής στην Ένωση Αρχιτεκτόνων από όπου και αποφοίτησε το 1974 ιδρύοντας την προσωπική του εταιρεία design. Για τα επόμενα 25 χρόνια σχεδίασε για μια ευρεία γκάμα παραγγελιών και ποικίλων δημιουργικών projects, που περιλαμβάνουν από σκηνικά για ταινίες μέχρι σχέδια και εσωτερική διακόσμηση για υπερπολυτελή ιδιωτική θαλαμηγό 28 κλινών. Έχει πραγματοποιήσει επίσης πολυάριθμες αρχιτεκτονικές κατασκευές και διάφορες καλλιτεχνικές αναθέσεις σε πολλές χώρες συμπεριλαμβανομένων των: ΗΠΑ, Τατζικιστάν, Σαουδική Αραβίας, Ελλάδας, Ρωσίας, Κούβας, Ινδίας και Αγγλίας.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων ακολούθησε ανιχνευτικά τα βήματα τριών ζωγράφων-περιηγητών του 18ου και 19ου στα ταξίδια τους ανά τον κόσμο στην προσπάθεια τους να αποτυπώσουν ζωγραφικά τις τρείς μεγάλες θρησκείες του κόσμου -Ισλάμ, Βουδισμό και τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Αυτό περιλάμβανε την σχεδίαση και εικαστική απόδοση τεμενών και άλλων ισλαμικών μνημείων στη Βόρεια Αφρική και την Ινδία, βουδιστικά Dzongs στο Μπουτάν και τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Μοναστήρια του Αγίου Όρους και τα Μετέωρα στην Ελλάδα.
http://www.dougpattersonartist.com/artists_paradise/artists_paradise.html
Ατομικές εκθέσεις του και συμμετοχές του τα τελευταία 20 χρόνια έχουν φιλοξενηθεί και συμπεριληφθεί σε εξαιρετικές προσωπικές συλλογές, εκθεσιακούς χώρους και μουσεία αντιπροσωπευτικά αναφέρονται τα εξής:
Έργα για τον υπόγειο σταθμό του μετρό στο Λονδίνο «έργο προσδιορισμού», επιφάνειες με σμάλτο, ανάθεση από τον ίδιο φορέα.
«Χαρτοφυλάκιο του Nτουμπάι», για την εταιρία υπολογιστών Lotus.
«Τα παλάτια Rajahstan», χορηγία της Εταιρείας Ινδικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Η Συλλογή υδατογραφιών «Άγιο Όρος» για ιδιωτικό συλλέκτη.
«12 λιθογραφίες του Μοναστηριού της Αγ. Αικατερίνης Σινά», Αίγυπτος για το Ίδρυμα Αγ. Αικατερίνης.
Το «Χαρτοφυλάκιο Assam» που πραγματεύεται υδατογραφικά ένα ταξίδι με βάρκες στον μεγάλο ποταμό Brahmaputra, από το Guwahati στο Sibsaga, παραγγελία των Επιχειρήσεων Ναυσιπλοΐας της Βεγγάλης.
Την «Συλλογή του Μπουτάν» για την οποία ζωγράφισε τα 20 βουδιστικά μοναστήρια και τα Dzongs του Βασίλειου του Μπουτάν για το Ίδρυμα Tarayama στο Μπουτάν.
agioritikesmnimes
«ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ...»
«Εκείνο που κρατώ από όλο αυτό το υπέροχο ταξίδι είναι οι μνήμες. Επισκέφθηκα για πρώτη φορά το Άγιο Όρος το 2002. Πήρα το πλοίο από την Ουρανούπολη προς την Δάφνη, όπου και αποβιβάστηκα για να αλλάξω αμέσως μετά πλοίο. Στη συνέχεια, έπλευσα κατά μήκος της ακτής προς τα Καρούλια. Τίποτα στη ζωή μου δεν θα μπορούσε να με έχει προετοιμάσει για αυτό το μοναδικό ταξίδι, την μνημειακή του διάσταση, το μεγαλείο του και την απρόσμενη οικειότητα της θέας του. Ήμουν συγκινημένος από την αρχιτεκτονική των μοναστηριών σκαρφαλωμένων σαν φωλιές αετών, στερεωμένες σε προσόψεις βράχων. Σχεδίαζα στο σημειωματάριο μου βιαστικά το σκηνικό προσπαθώντας να αποδώσω τις λεπτές διαβαθμίσεις των χρωμάτων και να συλλάβω την φευγαλέα επίδραση του φωτός και της ατμόσφαιρας. Συνειδητοποίησα τότε πως χωρίς καμιά αμφιβολία το Άγιο Όρος κατέχει μια ξεχωριστή θέση σαν πνευματικό κέντρο στον κόσμο. Οι εμπειρίες αυτές έχουν προσηλωθεί στην ψυχή μου και μου αναπτερώνουν το ηθικό, θυμίζοντάς μου πως η ζωή είναι μόνο μια στιγμή, και ο Θεός τόσο κοντά όσο ένας ψίθυρος. Τα έργα μου είναι αφιερωμένα στην μνήμη του Γέροντα Ιωαννίκιου Διονυσιάτη που μου άνοιξε την πόρτα ...».
Αρχικά ο Doug εκπαιδεύτηκε στο Βασιλικό Κολλέγιο Τεχνών του Λονδίνου και έλαβε τον τίτλο του Μαγίστρου των Τεχνών. Ακολούθησαν σπουδές αρχιτεκτονικής στην Ένωση Αρχιτεκτόνων από όπου και αποφοίτησε το 1974 ιδρύοντας την προσωπική του εταιρεία design. Για τα επόμενα 25 χρόνια σχεδίασε για μια ευρεία γκάμα παραγγελιών και ποικίλων δημιουργικών projects, που περιλαμβάνουν από σκηνικά για ταινίες μέχρι σχέδια και εσωτερική διακόσμηση για υπερπολυτελή ιδιωτική θαλαμηγό 28 κλινών. Έχει πραγματοποιήσει επίσης πολυάριθμες αρχιτεκτονικές κατασκευές και διάφορες καλλιτεχνικές αναθέσεις σε πολλές χώρες συμπεριλαμβανομένων των: ΗΠΑ, Τατζικιστάν, Σαουδική Αραβίας, Ελλάδας, Ρωσίας, Κούβας, Ινδίας και Αγγλίας.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων ακολούθησε ανιχνευτικά τα βήματα τριών ζωγράφων-περιηγητών του 18ου και 19ου στα ταξίδια τους ανά τον κόσμο στην προσπάθεια τους να αποτυπώσουν ζωγραφικά τις τρείς μεγάλες θρησκείες του κόσμου -Ισλάμ, Βουδισμό και τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Αυτό περιλάμβανε την σχεδίαση και εικαστική απόδοση τεμενών και άλλων ισλαμικών μνημείων στη Βόρεια Αφρική και την Ινδία, βουδιστικά Dzongs στο Μπουτάν και τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Μοναστήρια του Αγίου Όρους και τα Μετέωρα στην Ελλάδα.
http://www.dougpattersonartist.com/artists_paradise/artists_paradise.html
Ατομικές εκθέσεις του και συμμετοχές του τα τελευταία 20 χρόνια έχουν φιλοξενηθεί και συμπεριληφθεί σε εξαιρετικές προσωπικές συλλογές, εκθεσιακούς χώρους και μουσεία αντιπροσωπευτικά αναφέρονται τα εξής:
Έργα για τον υπόγειο σταθμό του μετρό στο Λονδίνο «έργο προσδιορισμού», επιφάνειες με σμάλτο, ανάθεση από τον ίδιο φορέα.
«Χαρτοφυλάκιο του Nτουμπάι», για την εταιρία υπολογιστών Lotus.
«Τα παλάτια Rajahstan», χορηγία της Εταιρείας Ινδικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Η Συλλογή υδατογραφιών «Άγιο Όρος» για ιδιωτικό συλλέκτη.
«12 λιθογραφίες του Μοναστηριού της Αγ. Αικατερίνης Σινά», Αίγυπτος για το Ίδρυμα Αγ. Αικατερίνης.
Το «Χαρτοφυλάκιο Assam» που πραγματεύεται υδατογραφικά ένα ταξίδι με βάρκες στον μεγάλο ποταμό Brahmaputra, από το Guwahati στο Sibsaga, παραγγελία των Επιχειρήσεων Ναυσιπλοΐας της Βεγγάλης.
Την «Συλλογή του Μπουτάν» για την οποία ζωγράφισε τα 20 βουδιστικά μοναστήρια και τα Dzongs του Βασίλειου του Μπουτάν για το Ίδρυμα Tarayama στο Μπουτάν.
agioritikesmnimes
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ