2012-10-31 22:13:40
Όταν την περασμένη άνοιξη ο 37χρονος ελληνοαλβανός σκηνοθέτης Λαέρτης Βασιλείου, αποφάσισε ύστερα από προτροπή της ηθοποιού και ιδιοκτήτριας του θεάτρου «Χυτήριο» Βάσιας Παναγοπούλου, να ανεβάσει το αιρετικό έργο «Corpus Christi» του Terrence Mc Nally , δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του. Ο ίδιος μίλησε στο metrogreece.gr για τις δύσκολες στιγμές που περνάει αυτόν τον καιρό πιάνοντας το «κουβάρι» από την αρχή.
Συνέντευξη στη Μαριάνθη Κουνιά
Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με το θέατρο;
Με το θέατρο άρχισα να ασχολούμαι στην ηλικία των 16 ετών, όταν στην 1η Λυκείου διάβασα μια ανακοίνωση για οντισιόν στους Άγιους Σαράντα ότι κάποια παράσταση έψαχνε ένα αγόρι γύρω στα 17-18. Και επειδή όλα είναι κρατικά στην Αλβανία, αν έκανα θέατρο έπαιρνα άδεια από το σχολείο για τις πρόβες μου. Πήγα στην πρεμιέρα, με επέλεξαν και πέταξα από τη χαρά μου, γιατί θα έπαιρνα ρεπό από το Λύκειο
. Ήμουν μαθητής, στην πρεμιέρα έκλεισα τα 16. Και μετά είδα ότι αρέσεις πιο πολύ στα κορίτσια αν είσαι ηθοποιός παρά ποδοσφαιριστής, που ήμουν έως τότε. Τότε δε με ενδιέφερε το θέατρο για το Σαίξπηρ ή τον Γκαίτε, αλλά το ότι παίζοντας σε μια παράσταση έκανα μεγαλύτερο γκελ στα κορίτσια. Ο ρόλος αφορούσε τη ζωή ενός προβληματικού παιδιού και ήταν πρωταγωνιστικός. Έλειπα ένα μήνα από το σχολείο και έγινα πολύ δημοφιλής. Μετά μέχρι να δώσω εξετάσεις στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης στα Τύραννα, με κράτησε αυτό το θέατρο για πέντε ακόμα παραστάσεις.
Πως ήρθες στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα πρωτοήρθα το καλοκαίρι του ’92 μαζί με τους γονείς μου για να δουλέψω και να μαζέψω χρήματα. Μετά ερχόμουν κάθε καλοκαίρι και δούλευα για να έχω χρήματα το χειμώνα στην Αλβανία ως φοιτητής. Όταν η κατάσταση στην Αλβανία αγρίεψε πολύ, φτάνοντας σχεδόν στα πρόθυρα εμφυλίου, επέστρεψα μόνιμα στην Ελλάδα το 1994. Με παρακάλεσε η μητέρα μου να έρθω. Έδωσα εξετάσεις στο Θέατρο Τέχνης, στη σχολή Βεάκη και στο Εθνικό. Πέρασα 2ος στο Εθνικό Θέατρο ανάμεσα σε 750 άτομα Ποιος σε "έμπασε" στη θεατρική ζωή της Αθήνας;
Ο Θόδωρος Τερζόπουλος. Πήγα τυχαία σε μια οντισιόν του το 1995 και ενώ βρισκόμουν στο 1ο έτος του Εθνικού, μου έδωσε την μεγάλη ευκαιρία. Με πήρε στο ρόλο του αγγελιοφόρου στην Αντιγόνη του Σοφοκλή στην Επίδαυρο. Ακολούθησε ο Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, που έπαιζα τον Ήφαιστο, ο Ηρακλής του Μίλερ και μια δραματουργική σύνθεση με έργα του Μπρέχτ, όλα με τον Τερζόπουλο. Εκεί με βρήκε ο Μπομπ Ουίλσον και με πήρε στη Γαλλία, όπου έπαιξα μαζί του στην «Περσεφόνη». Αυτά όλα τα χρωστάω στον Τερζόπουλο. Και δεν ξέρω γιατί από τη Γαλλία ξαναγύρισα στην Ελλάδα… Ας όψεται η πρώτη μου κινηματογραφική ταινία που γυρνούσα τότε, (1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1997) και έπρεπε να επιστρέψω εδώ γιατί είχα γυρίσματα.
Τι σε ώθησε να σκηνοθετήσεις το Corpus Christi; Δε σε φόβισε το γεγονός ότι σε όποιες χώρες παίχτηκε έως τώρα προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις;
Δυστυχώς δεν το γνώριζα αυτό! Δεν είχα ιδέα. Διαφορετικά δε θα το έκανα. Μου έδωσε το κείμενο η Βάσια Παναγοπούλου. Είχε δει το άλλο μου έργο που είχα κάνει στο θέατρο του Ν.Κόσμου επί 3 χρόνια (280 παραστάσεις) το «Ένα στους δέκα» που βραβεύτηκε στο Σαράγιεβο και είχε γίνει μεγάλος ντόρος και μου πρότεινε το Corpus Cristi γιατί θεώρησε ότι μου πηγαίνει. Το διάβασα, μου άρεσε πάρα πολύ και το βάλαμε μπρος. Αυτό που με τράβηξε εμένα ήταν ότι το έργο μιλάει για μια αγάπη ανιδιοτελή και πέραν της σάρκας. Είδα την ανάγκη της «δημιουργίας ενός ηγέτη». Όμως έχω κάνει πολύ μεγάλη διασκευή στο έργο, σε σημείο που έχει μετατοπιστεί τελείως ο κεντρικός άξονας του έργου. Αλλά από σεβασμό στον συγγραφέα κράτησα τον αρχικό τίτλο. Ο τίτλος του έργου θα μπορούσε να είναι «δημιουργώντας ένα ηγέτη» ή άκου με την καρδιά σου» που είναι φράση του έργου. Διαβάζοντάς το επικεντρώθηκα στο πως ένα σύνολο ανθρώπων δημιουργεί έναν ηγέτη. Πως ένα μικρό παιδί γίνεται ηγέτης για να εξυπηρετήσει σκοπούς του συνόλου. Η ιστορία του Χριστού μέσα από το κείμενο του Μακ Νάλι είναι η ιστορία ενός Ηγέτη που επιλέχθηκε, αποθεώθηκε και κατασπαράχθηκε από τους οπαδούς του.
Γιατί έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο το Corpus Christi; Έχει γίνει παρεξήγηση από κάποιους;
Δεν πρόκειται για παρεξήγηση. Γιατί κανείς από αυτούς που φωνάζουν δεν έχουν δει το έργο. Είναι εντελώς υποκινούμενο το θέμα. Υπάρχει ένα πλήθος που χειραγωγείται συστηματικά και μεθοδικά, δεν ξέρω για ποιους σκοπούς, αλλά ελπίζω να μάθουμε.
Ποια σημεία του πιστεύεις ότι έχουν ενοχλήσει;
Κανένα σημείο δεν έχει ενοχλήσει. Δεν έχουν μάθει τι λέει η παράσταση. Όσοι φωνάζουν βασίζονται σε μια εξήγηση που δίνει η Wikipaideia για το πρωτότυπο κείμενο. Λες και κάποιος έχρισε το Wikipaideia ως αλήθεια. Υπάρχει ένα ζήτημα στη νέα γενιά: έχουν καρφωθεί στον καναπέ μπροστά στο lap top! Μπορεί να μην έχουν να πληρώσουν τη ΔΕΗ αλλά το lap- top εκεί… Αν τους βγάλεις την πρίζα θα σταματήσει ο πολιτισμός τους.
Τι συνέβη την ημέρα της πρεμιέρας στο θέατρο;
Την Παρασκευή 12/10 κάναμε πρεμιέρα με ελεύθερη είσοδο και 7 διμοιρίες ΜΑΤ απ΄’εξω. Μέσα στην αίθουσα μπήκαν και κάποια άτομα που πριν μας έβριζαν. Μετά όμως δεν είπε κανείς κουβέντα από αυτούς. Επί της ουσίας του έργου δεν ήρθε κανείς να με πιάσει και να μου απαριθμίσει τα «ένοχα» σημεία. Κανείς δε μου είπε ότι αυτό είναι βλάσφημο ή απαράδεκτο ή έθιξε το θρησκευτικό μου συναίσθημα… Η παράσταση καταχειροκροτήθηκε στο τέλος από όλους. Υπάρχει video στο youtube ( Corpus Cristi- πρεμιέρα) για του λόγου το αληθές. Οι άνδρες της ασφάλειας που υπήρχαν μέσα στην αίθουσα κατά τη διάρκεια της παράστασης, μας είχαν προειδοποιήσει ότι ανάμεσα στους θεατές υπήρχαν και κάποιοι κακοπροαίρετοι. Αλλά δεν άνοιξε μύτη… Δεν έγινε το παραμικρό μέσα στο θέατρο… Αλλά έξω από το θέατρο συνέβησαν γεγονότα που θα ζήλευε και η Universal . Εμείς ήμασταν μέσα έγκλειστοι. Όλοι έχουν το δικαίωμα να μην συμφωνούν με κάτι και να διαμαρτύρονται αλλά δεν μπορείς να ρίχνεις κόλλα στην κλειδαριά του θεάτρου! Όταν ήρθαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ ζήτησαν παρέμβαση εισαγγελέα, ο οποίος ποτέ δεν ήρθε γιατί φοβήθηκε! Προφανώς ο άνθρωπος έβλεπε στην τηλεόραση τα άγρια επεισόδια και φοβήθηκε να έρθει στο ΧΥΤΗΡΙΟ.
Έχετε φοβηθεί;
Ναι είμαστε όλοι έντρομοι. Οι ηθοποιοί της παράστασης δεν ξέρουν πως φτάνουν στα σπίτια τους κάθε μέρα. Στο θέατρο δεχόμαστε συνέχεια απειλητικά τηλεφωνήματα που λένε «το ρόπαλο του θεού θα πέσει πάνω σας», «ο θεός αργεί αλλά δεν ξεχνά», «το χέρι του θεού θα σε εξαφανίσει», «με φωτιά και τσεκούρια θα σας κάψουμε όλους». Εγώ δέχομαι πολλές απειλές με μηνύματα στο κινητό και στο facebook.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε φοβάσαι μήπως έρθει κάποιος να σου επιτεθεί;
Όταν μπαίνω εδώ στο θέατρο δε φοβάμαι. Νιώθω ασφαλής. Αλλά πριν λίγες μέρες ήρθαν δύο φουσκωτοί άντρες με ξυρισμένα κεφάλια και κοίταζαν από τα κάγκελα. Καλέσαμε την αστυνομία και ήρθε για να τους διώξει.
Σε απείλησαν ότι θα σε τεμαχίσουν;
Ναι. Πήραν τη μητέρα μου τηλέφωνο και της είπαν «μάζεψε το παιδί σου γιατί θα σου το στείλουμε κομματάκια μέσα σε κουτί ».
Έχεις προσλάβει ανθρώπους για προστασία;
Ναι. Εννοείται. Πρέπει να προστατεύσω τη ζωή μου.
Οι γονείς σου τι σου λένε; Φοβούνται;
Η μητέρα μου είναι πρώην στρατιωτικός. Προσπαθεί να είναι ψύχραιμη, αλλά όταν πρόκειται για το παιδί σου είναι δύσκολο… Τι να πω; Αυτό δεν είναι δημοκρατία, είναι τρόμος και αθλιότητα στο Γ’Ράιχ Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ μαζί με τρεις βουλευτές της Χρυσής Αυγή κατέθεσαν μήνυση κατά των συντελεστών του έργου. Η Ιερά Σύνοδος όμως έδειξε μεγάλη δυσαρέσκεια για την σύμπλευση του Σεραφείμ με ένα κόμμα. Πως σχολιάζεις τη στάση της εκκλησίας απέναντι στο έργο σου;
Χαίρομαι που η ιερά Σύνοδος έδειξε δυσαρέσκεια για την μήνυση του μητροπολίτη Σεραφείφ. Ότι έγινε έξω από το θέατρο την Παρασκευή μόνο χριστιανικό δεν ήταν, μόνο με το «αγάπα τον πλησίον σου» δεν είχε να κάνει. Αντίθετα είχε να κάνει με ότι φρικτό έχουμε δει σε ταινίες, που μας θυμίζουν τη νύχτα των κρυστάλλων. Η θρησκεία μας και ο θεός μας είναι θεός αγάπης.
Είχες και στο παρελθόν προβλήματα με ακραία στοιχεία λόγω της αλβανικής καταγωγής σου ή τώρα ξαφνικά σου επιτέθηκαν;
Έχω δεχτεί πολλές φορές επιθέσεις στην Ελλάδα λόγω της Αλβανικής καταγωγής μου. Δεν είναι η πρώτη φορά. Και τώρα με την παράσταση αυτή, το ότι κατάγομαι από την Αλβανία είναι ένα στοιχείο παραπάνω που τους πειράζει. Έχω περάσει πολλά. Από το να με σταματάνε στο δρόμο για εξακρίβωση στοιχείων και να περνάω τη νύχτα στο κρατητήριο, μέχρι να μου λένε «και αλβανός και ηθοποιός δεν γίνεται». Αλλά ποτέ δεν περίμενα να τα βρω ρόδινα. Είμαι γιός στρατιωτικών και ξέρω τι σημαίνει πόλεμος.
Με αφορμή τα επεισόδια στο Χυτήριο απειλές κατά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ εξαπέλυσε και ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης. Πως το σχολιάζεις;
Αυτά που γίνονται μέσα στη Βουλή αφορούν αυτούς που βρίσκονται μέσα στη Βουλή. Αν αυτοί δεν δικαιολογούν την ψήφο που τους έδωσε ο λαός, αυτός θα τους ξανακρίνει στις εκλογές. Δεν είναι ζήτημα δικό μου το τι γίνεται στη Βουλή, διαφορετικά θα ήμουν κι εγώ εκεί. Εμείς κάνουμε θέατρο και πρέπει να μας αφήσουν στην ησυχία μας. Όσοι γνωρίζουν θέατρο, κάνουν θέατρο και όσοι γνωρίζουν πολιτική ας κάνουν πολιτική. Και όσοι γνωρίζουν να απειλούν ας απειλούν. Ο καθείς εφ’ου ετάχθη. Και στο τέλος θα λογαριαστούμε με τον παντοδύναμο. Αυτός θα μας κρίνει. Αλλά δεν έχει κανείς δικαίωμα να καπηλεύεται τη γαλανόλευκη ή τον εθνικό ύμνο. Ούτε είναι κάποιος πιο χριστιανός ορθόδοξος από εμένα. Η πίστη είναι προσωπικό ζήτημα για τον καθένα. Δεν τους όρισε κανείς στρατιώτες του Χριστού.
Το έργο αμφισβητεί την εκκλησία και το κράτος; Ποιο είναι το φινάλε του;
Δεν υπάρχει θέμα ποιον αμφισβητεί η Τέχνη. Όποιος αναρωτιέται για το φινάλε του, μπορεί να έρθει να το δει, πριν κρίνει. Δεν μπορώ να εξηγήσω πως αρχίζει ή πως τελειώνει το έργο. Γιατί πια για αυτό το έργο μιλάνε χιλιάδες άνθρωποι, αλλά το έχουν δει ακριβώς 1.000 άτομα από το Μάιο έως τώρα!
Το έργο αυτό του Τερενς Μακ Νάλι είναι συνδεδεμένο με την γκέι μυθολογία στο θέατρο;
Αυτά διαβάζουν και οι άλλοι και δημιουργούνται κακές εντυπώσεις…
Αληθεύει ότι για τους 12 ανδρικούς ρόλους του έργου έφτασαν στα χέρια σου γύρω στα 150 βιογραφικά (εκ των οποίων το ένα τρίτο ήταν γυναικών!);
Ναι, λόγω οικονομικής κρίσης… Έκανα οντισιόν κυρίως με σπουδαστές δραματικών σχολών. …..
Ποιοι σου έχουν συμπαρασταθεί;
Πάρα πολύς κόσμος. Κατά 10 φορές παραπάνω από αυτούς που με απειλούν. Όσοι πιστεύουμε στο διάλογο έχουμε ειρηνικούς τρόπους, όσοι απειλούν χρησιμοποιούν βία. Τον Τζον Λένον τον θαύμαζε όλος ο πλανήτης, αλλά ένας τον σκότωσε. Ο κόσμος μου λέει να συνεχίσω, αλλά όταν θα κινδυνέψω , δεν ξέρω αν βρεθούν γύρω μου όλοι αυτοί να με βοηθήσουν ή ένας θα μου βάλει το πιστόλι στον κρόταφο. Κι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα απευθυνθώ στις ξένες πρεσβείες να με φυγαδεύσουν. Θα φύγω από τη χώρα.
Με την κ. Βάσια Παναγοπούλου πως είναι η συνεργασία σας.
Αν δεν υπήρχε η στήριξη από τη Βάσια και το θέατρο Χυτήριο, θα ήμασταν μεσοπέλαγα. Μας έχει υπερασπιστεί παντού. Και στα δελτία και εδώ. Έχουμε κάνει σπίτι μας το θέατρό της.
Από δω και πέρα τι κάνεις;
Δεν ξέρω, δεν μπορώ να σκεφτώ. Θέλω να έρθει η γαλήνη. Έχω τρομάξει και έχω θορυβηθεί πολύ… Είναι τραγικά όλα αυτά. Και δυστυχώς δεν είναι μια ταινία, είναι πραγματικότητα. Νιώθω κίνδυνο, και αν συνεχίσω να νιώθω απροστάτευτος θα πάρω την οικογένειά μου και θα φύγω. Το έχω δρομολογήσει. Θα εξαφανιστώ σε ένα 24ώρο αν μου επιτεθούν. Προς το παρον ετοιμάζουμε με τη Β.Παναγοπούλου και το Γ.Κέντρο ένα νέο έργο σε σκηνοθεσία Ρ.Πατεράκη που θα ανέβει σε ένα μήνα. Και ελπίζω ότι όλο αυτό ήταν ένας εφιάλτης που τελειώνει εδώ… Ελπίζω… αλλά δεν είμαι και σίγουρος.
Πηγή: metrogreece
xespao
Συνέντευξη στη Μαριάνθη Κουνιά
Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με το θέατρο;
Με το θέατρο άρχισα να ασχολούμαι στην ηλικία των 16 ετών, όταν στην 1η Λυκείου διάβασα μια ανακοίνωση για οντισιόν στους Άγιους Σαράντα ότι κάποια παράσταση έψαχνε ένα αγόρι γύρω στα 17-18. Και επειδή όλα είναι κρατικά στην Αλβανία, αν έκανα θέατρο έπαιρνα άδεια από το σχολείο για τις πρόβες μου. Πήγα στην πρεμιέρα, με επέλεξαν και πέταξα από τη χαρά μου, γιατί θα έπαιρνα ρεπό από το Λύκειο
Πως ήρθες στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα πρωτοήρθα το καλοκαίρι του ’92 μαζί με τους γονείς μου για να δουλέψω και να μαζέψω χρήματα. Μετά ερχόμουν κάθε καλοκαίρι και δούλευα για να έχω χρήματα το χειμώνα στην Αλβανία ως φοιτητής. Όταν η κατάσταση στην Αλβανία αγρίεψε πολύ, φτάνοντας σχεδόν στα πρόθυρα εμφυλίου, επέστρεψα μόνιμα στην Ελλάδα το 1994. Με παρακάλεσε η μητέρα μου να έρθω. Έδωσα εξετάσεις στο Θέατρο Τέχνης, στη σχολή Βεάκη και στο Εθνικό. Πέρασα 2ος στο Εθνικό Θέατρο ανάμεσα σε 750 άτομα Ποιος σε "έμπασε" στη θεατρική ζωή της Αθήνας;
Ο Θόδωρος Τερζόπουλος. Πήγα τυχαία σε μια οντισιόν του το 1995 και ενώ βρισκόμουν στο 1ο έτος του Εθνικού, μου έδωσε την μεγάλη ευκαιρία. Με πήρε στο ρόλο του αγγελιοφόρου στην Αντιγόνη του Σοφοκλή στην Επίδαυρο. Ακολούθησε ο Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, που έπαιζα τον Ήφαιστο, ο Ηρακλής του Μίλερ και μια δραματουργική σύνθεση με έργα του Μπρέχτ, όλα με τον Τερζόπουλο. Εκεί με βρήκε ο Μπομπ Ουίλσον και με πήρε στη Γαλλία, όπου έπαιξα μαζί του στην «Περσεφόνη». Αυτά όλα τα χρωστάω στον Τερζόπουλο. Και δεν ξέρω γιατί από τη Γαλλία ξαναγύρισα στην Ελλάδα… Ας όψεται η πρώτη μου κινηματογραφική ταινία που γυρνούσα τότε, (1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1997) και έπρεπε να επιστρέψω εδώ γιατί είχα γυρίσματα.
Τι σε ώθησε να σκηνοθετήσεις το Corpus Christi; Δε σε φόβισε το γεγονός ότι σε όποιες χώρες παίχτηκε έως τώρα προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις;
Δυστυχώς δεν το γνώριζα αυτό! Δεν είχα ιδέα. Διαφορετικά δε θα το έκανα. Μου έδωσε το κείμενο η Βάσια Παναγοπούλου. Είχε δει το άλλο μου έργο που είχα κάνει στο θέατρο του Ν.Κόσμου επί 3 χρόνια (280 παραστάσεις) το «Ένα στους δέκα» που βραβεύτηκε στο Σαράγιεβο και είχε γίνει μεγάλος ντόρος και μου πρότεινε το Corpus Cristi γιατί θεώρησε ότι μου πηγαίνει. Το διάβασα, μου άρεσε πάρα πολύ και το βάλαμε μπρος. Αυτό που με τράβηξε εμένα ήταν ότι το έργο μιλάει για μια αγάπη ανιδιοτελή και πέραν της σάρκας. Είδα την ανάγκη της «δημιουργίας ενός ηγέτη». Όμως έχω κάνει πολύ μεγάλη διασκευή στο έργο, σε σημείο που έχει μετατοπιστεί τελείως ο κεντρικός άξονας του έργου. Αλλά από σεβασμό στον συγγραφέα κράτησα τον αρχικό τίτλο. Ο τίτλος του έργου θα μπορούσε να είναι «δημιουργώντας ένα ηγέτη» ή άκου με την καρδιά σου» που είναι φράση του έργου. Διαβάζοντάς το επικεντρώθηκα στο πως ένα σύνολο ανθρώπων δημιουργεί έναν ηγέτη. Πως ένα μικρό παιδί γίνεται ηγέτης για να εξυπηρετήσει σκοπούς του συνόλου. Η ιστορία του Χριστού μέσα από το κείμενο του Μακ Νάλι είναι η ιστορία ενός Ηγέτη που επιλέχθηκε, αποθεώθηκε και κατασπαράχθηκε από τους οπαδούς του.
Γιατί έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο το Corpus Christi; Έχει γίνει παρεξήγηση από κάποιους;
Δεν πρόκειται για παρεξήγηση. Γιατί κανείς από αυτούς που φωνάζουν δεν έχουν δει το έργο. Είναι εντελώς υποκινούμενο το θέμα. Υπάρχει ένα πλήθος που χειραγωγείται συστηματικά και μεθοδικά, δεν ξέρω για ποιους σκοπούς, αλλά ελπίζω να μάθουμε.
Ποια σημεία του πιστεύεις ότι έχουν ενοχλήσει;
Κανένα σημείο δεν έχει ενοχλήσει. Δεν έχουν μάθει τι λέει η παράσταση. Όσοι φωνάζουν βασίζονται σε μια εξήγηση που δίνει η Wikipaideia για το πρωτότυπο κείμενο. Λες και κάποιος έχρισε το Wikipaideia ως αλήθεια. Υπάρχει ένα ζήτημα στη νέα γενιά: έχουν καρφωθεί στον καναπέ μπροστά στο lap top! Μπορεί να μην έχουν να πληρώσουν τη ΔΕΗ αλλά το lap- top εκεί… Αν τους βγάλεις την πρίζα θα σταματήσει ο πολιτισμός τους.
Τι συνέβη την ημέρα της πρεμιέρας στο θέατρο;
Την Παρασκευή 12/10 κάναμε πρεμιέρα με ελεύθερη είσοδο και 7 διμοιρίες ΜΑΤ απ΄’εξω. Μέσα στην αίθουσα μπήκαν και κάποια άτομα που πριν μας έβριζαν. Μετά όμως δεν είπε κανείς κουβέντα από αυτούς. Επί της ουσίας του έργου δεν ήρθε κανείς να με πιάσει και να μου απαριθμίσει τα «ένοχα» σημεία. Κανείς δε μου είπε ότι αυτό είναι βλάσφημο ή απαράδεκτο ή έθιξε το θρησκευτικό μου συναίσθημα… Η παράσταση καταχειροκροτήθηκε στο τέλος από όλους. Υπάρχει video στο youtube ( Corpus Cristi- πρεμιέρα) για του λόγου το αληθές. Οι άνδρες της ασφάλειας που υπήρχαν μέσα στην αίθουσα κατά τη διάρκεια της παράστασης, μας είχαν προειδοποιήσει ότι ανάμεσα στους θεατές υπήρχαν και κάποιοι κακοπροαίρετοι. Αλλά δεν άνοιξε μύτη… Δεν έγινε το παραμικρό μέσα στο θέατρο… Αλλά έξω από το θέατρο συνέβησαν γεγονότα που θα ζήλευε και η Universal . Εμείς ήμασταν μέσα έγκλειστοι. Όλοι έχουν το δικαίωμα να μην συμφωνούν με κάτι και να διαμαρτύρονται αλλά δεν μπορείς να ρίχνεις κόλλα στην κλειδαριά του θεάτρου! Όταν ήρθαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ ζήτησαν παρέμβαση εισαγγελέα, ο οποίος ποτέ δεν ήρθε γιατί φοβήθηκε! Προφανώς ο άνθρωπος έβλεπε στην τηλεόραση τα άγρια επεισόδια και φοβήθηκε να έρθει στο ΧΥΤΗΡΙΟ.
Έχετε φοβηθεί;
Ναι είμαστε όλοι έντρομοι. Οι ηθοποιοί της παράστασης δεν ξέρουν πως φτάνουν στα σπίτια τους κάθε μέρα. Στο θέατρο δεχόμαστε συνέχεια απειλητικά τηλεφωνήματα που λένε «το ρόπαλο του θεού θα πέσει πάνω σας», «ο θεός αργεί αλλά δεν ξεχνά», «το χέρι του θεού θα σε εξαφανίσει», «με φωτιά και τσεκούρια θα σας κάψουμε όλους». Εγώ δέχομαι πολλές απειλές με μηνύματα στο κινητό και στο facebook.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε φοβάσαι μήπως έρθει κάποιος να σου επιτεθεί;
Όταν μπαίνω εδώ στο θέατρο δε φοβάμαι. Νιώθω ασφαλής. Αλλά πριν λίγες μέρες ήρθαν δύο φουσκωτοί άντρες με ξυρισμένα κεφάλια και κοίταζαν από τα κάγκελα. Καλέσαμε την αστυνομία και ήρθε για να τους διώξει.
Σε απείλησαν ότι θα σε τεμαχίσουν;
Ναι. Πήραν τη μητέρα μου τηλέφωνο και της είπαν «μάζεψε το παιδί σου γιατί θα σου το στείλουμε κομματάκια μέσα σε κουτί ».
Έχεις προσλάβει ανθρώπους για προστασία;
Ναι. Εννοείται. Πρέπει να προστατεύσω τη ζωή μου.
Οι γονείς σου τι σου λένε; Φοβούνται;
Η μητέρα μου είναι πρώην στρατιωτικός. Προσπαθεί να είναι ψύχραιμη, αλλά όταν πρόκειται για το παιδί σου είναι δύσκολο… Τι να πω; Αυτό δεν είναι δημοκρατία, είναι τρόμος και αθλιότητα στο Γ’Ράιχ Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ μαζί με τρεις βουλευτές της Χρυσής Αυγή κατέθεσαν μήνυση κατά των συντελεστών του έργου. Η Ιερά Σύνοδος όμως έδειξε μεγάλη δυσαρέσκεια για την σύμπλευση του Σεραφείμ με ένα κόμμα. Πως σχολιάζεις τη στάση της εκκλησίας απέναντι στο έργο σου;
Χαίρομαι που η ιερά Σύνοδος έδειξε δυσαρέσκεια για την μήνυση του μητροπολίτη Σεραφείφ. Ότι έγινε έξω από το θέατρο την Παρασκευή μόνο χριστιανικό δεν ήταν, μόνο με το «αγάπα τον πλησίον σου» δεν είχε να κάνει. Αντίθετα είχε να κάνει με ότι φρικτό έχουμε δει σε ταινίες, που μας θυμίζουν τη νύχτα των κρυστάλλων. Η θρησκεία μας και ο θεός μας είναι θεός αγάπης.
Είχες και στο παρελθόν προβλήματα με ακραία στοιχεία λόγω της αλβανικής καταγωγής σου ή τώρα ξαφνικά σου επιτέθηκαν;
Έχω δεχτεί πολλές φορές επιθέσεις στην Ελλάδα λόγω της Αλβανικής καταγωγής μου. Δεν είναι η πρώτη φορά. Και τώρα με την παράσταση αυτή, το ότι κατάγομαι από την Αλβανία είναι ένα στοιχείο παραπάνω που τους πειράζει. Έχω περάσει πολλά. Από το να με σταματάνε στο δρόμο για εξακρίβωση στοιχείων και να περνάω τη νύχτα στο κρατητήριο, μέχρι να μου λένε «και αλβανός και ηθοποιός δεν γίνεται». Αλλά ποτέ δεν περίμενα να τα βρω ρόδινα. Είμαι γιός στρατιωτικών και ξέρω τι σημαίνει πόλεμος.
Με αφορμή τα επεισόδια στο Χυτήριο απειλές κατά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ εξαπέλυσε και ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης. Πως το σχολιάζεις;
Αυτά που γίνονται μέσα στη Βουλή αφορούν αυτούς που βρίσκονται μέσα στη Βουλή. Αν αυτοί δεν δικαιολογούν την ψήφο που τους έδωσε ο λαός, αυτός θα τους ξανακρίνει στις εκλογές. Δεν είναι ζήτημα δικό μου το τι γίνεται στη Βουλή, διαφορετικά θα ήμουν κι εγώ εκεί. Εμείς κάνουμε θέατρο και πρέπει να μας αφήσουν στην ησυχία μας. Όσοι γνωρίζουν θέατρο, κάνουν θέατρο και όσοι γνωρίζουν πολιτική ας κάνουν πολιτική. Και όσοι γνωρίζουν να απειλούν ας απειλούν. Ο καθείς εφ’ου ετάχθη. Και στο τέλος θα λογαριαστούμε με τον παντοδύναμο. Αυτός θα μας κρίνει. Αλλά δεν έχει κανείς δικαίωμα να καπηλεύεται τη γαλανόλευκη ή τον εθνικό ύμνο. Ούτε είναι κάποιος πιο χριστιανός ορθόδοξος από εμένα. Η πίστη είναι προσωπικό ζήτημα για τον καθένα. Δεν τους όρισε κανείς στρατιώτες του Χριστού.
Το έργο αμφισβητεί την εκκλησία και το κράτος; Ποιο είναι το φινάλε του;
Δεν υπάρχει θέμα ποιον αμφισβητεί η Τέχνη. Όποιος αναρωτιέται για το φινάλε του, μπορεί να έρθει να το δει, πριν κρίνει. Δεν μπορώ να εξηγήσω πως αρχίζει ή πως τελειώνει το έργο. Γιατί πια για αυτό το έργο μιλάνε χιλιάδες άνθρωποι, αλλά το έχουν δει ακριβώς 1.000 άτομα από το Μάιο έως τώρα!
Το έργο αυτό του Τερενς Μακ Νάλι είναι συνδεδεμένο με την γκέι μυθολογία στο θέατρο;
Αυτά διαβάζουν και οι άλλοι και δημιουργούνται κακές εντυπώσεις…
Αληθεύει ότι για τους 12 ανδρικούς ρόλους του έργου έφτασαν στα χέρια σου γύρω στα 150 βιογραφικά (εκ των οποίων το ένα τρίτο ήταν γυναικών!);
Ναι, λόγω οικονομικής κρίσης… Έκανα οντισιόν κυρίως με σπουδαστές δραματικών σχολών. …..
Ποιοι σου έχουν συμπαρασταθεί;
Πάρα πολύς κόσμος. Κατά 10 φορές παραπάνω από αυτούς που με απειλούν. Όσοι πιστεύουμε στο διάλογο έχουμε ειρηνικούς τρόπους, όσοι απειλούν χρησιμοποιούν βία. Τον Τζον Λένον τον θαύμαζε όλος ο πλανήτης, αλλά ένας τον σκότωσε. Ο κόσμος μου λέει να συνεχίσω, αλλά όταν θα κινδυνέψω , δεν ξέρω αν βρεθούν γύρω μου όλοι αυτοί να με βοηθήσουν ή ένας θα μου βάλει το πιστόλι στον κρόταφο. Κι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα απευθυνθώ στις ξένες πρεσβείες να με φυγαδεύσουν. Θα φύγω από τη χώρα.
Με την κ. Βάσια Παναγοπούλου πως είναι η συνεργασία σας.
Αν δεν υπήρχε η στήριξη από τη Βάσια και το θέατρο Χυτήριο, θα ήμασταν μεσοπέλαγα. Μας έχει υπερασπιστεί παντού. Και στα δελτία και εδώ. Έχουμε κάνει σπίτι μας το θέατρό της.
Από δω και πέρα τι κάνεις;
Δεν ξέρω, δεν μπορώ να σκεφτώ. Θέλω να έρθει η γαλήνη. Έχω τρομάξει και έχω θορυβηθεί πολύ… Είναι τραγικά όλα αυτά. Και δυστυχώς δεν είναι μια ταινία, είναι πραγματικότητα. Νιώθω κίνδυνο, και αν συνεχίσω να νιώθω απροστάτευτος θα πάρω την οικογένειά μου και θα φύγω. Το έχω δρομολογήσει. Θα εξαφανιστώ σε ένα 24ώρο αν μου επιτεθούν. Προς το παρον ετοιμάζουμε με τη Β.Παναγοπούλου και το Γ.Κέντρο ένα νέο έργο σε σκηνοθεσία Ρ.Πατεράκη που θα ανέβει σε ένα μήνα. Και ελπίζω ότι όλο αυτό ήταν ένας εφιάλτης που τελειώνει εδώ… Ελπίζω… αλλά δεν είμαι και σίγουρος.
Πηγή: metrogreece
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
PasswordPilot Pro: Cydia tweak
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
B' φάση Κυπ.Ελλάδας:Πέρασαν Βόλος,Τύρναβος,Θρασύβουλος
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ