2012-11-06 12:31:58
Ανοιχτοί Ορίζοντες / Το «Dead Europe» του Τόνι Κράβιτζ (22.30 – Ολύμπιον) φτάνει – επιτέλους – σε μια από τις... πατρίδες του, μετά τα ταξίδια του στο Φεστιβάλ του Τορόντο και στην χώρα καταγωγής του, την Αυστραλία.
Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χρήστου Τσιόλκα, το «Dead Europe» αφηγείται ένα ταξίδι αυτογνωσίας ενός ανθρώπου που επιστρέφει στον τόπο όπου γεννήθηκε σε μια άσκηση επώδυνης γνωριμίας με την σκοτεινή πλευρά, τόσο του ίδιου, όσο και της ηπείρου, της ίδιας της ανθρωπινής ύπαρξη (διαβάστε εδώ περισσότερα για την ταινία)..
Στην «Προδοσία» (15.45 – Φρίντα Λιάππα) του Ρώσου Κιρίλ Σερεμπρένικοφ που συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας, ένα ζευγάρι θα βρεθεί αντιμέτωπο με την απιστία σε μια υποβλητική ταινία που ξεκινάει ως ένα δράμα χαρακτήρων για να εξελιχθεί γρήγορα σε ένα μεταφυσικών διαστάσεων νουάρ γύρω από τη μοίρα και τα απρόβλεπτά παιχνίδια της.
Διεθνές Διαγωνιστικό / H πρώτη ταινία του Ρουμάνου Πολ Νεγκουέσκου «Ενας Μήνας στην Ταϊλάνδη» (18.00 – Ολύμπιον) αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού ζευγαριού, του Ράντου και της Αντίνα, οι οποίοι ετοιμάζονται να βγουν, παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Αυτή είναι ερωτευμένη μαζί του, αλλά αυτός δεν είναι σίγουρος για τη σχέση τους και έτσι κατά τη διάρκεια της βραδιάς την χωρίζει και πηγαίνει σε ένα πάρτι ψάχνοντας για την πρώην κοπέλα του.
Με αναφορές στην αμερικανική ποπ κουλτούρα και στη στιβαρή παράδοση του νέου Ρουμάνικου σινεμά, ο Νεγκουέσκου τεμαχίζει τις ανθρώπινες σχέσεις για να τις συνθέσει από την αρχή σε μια βραδια σκέτη αποκάλυψη!
Σε διαφορετικό μήκος κύματος το «Εδώ κι Εκεί» του Ισπανού Αντόνιο Μέντεθ Εσπάρθα αφηγείται με μεγάλες σιωπές αλλά ακόμη μεγαλύτερη καρδια΄την ιστορία του Πέδρο που επιστρέφει στο χωριό του στο Μεξικό και επανασυνδέεται με τη γυναίκα του και τις δυο κόρες του, οι οποίες έχουν τόσα χρόνια να τον δουν που ουσιαστικά πρέπει να τον γνωρίσουν από την αρχή.
Η καινούρια του ζωή, όμως, θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη νοσταλγία της Αμερικής, αφήνοντας τον μετέωρο ανάμεσα στις μεγάλες αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον του και το μέλλον αυτών που αγαπάει.
Αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο / Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε δει ποτέ κάποια ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε δει ποτέ την καλύτερη ελληνική ταινία όλων των εποχών, αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε έρθει ποτέ αντιμέτωποι με το μύθο μιας ταινίας που τριάντα επτά χρόνια μετά τη δημιουργία της παραμένει το ίδιο σημαντική, αυτή ίσως είναι η καλύτερη ευκαιρία.
Ο «Θίασος», στην επετειακή προβολή του στις 15.00 σήμερα στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη θα ξεκινήσει για ακόμη μια φορά το ταξίδι του στην Ελλάδα, από το 1939 μέχρι και το 1952, διατρέχοντας ολόκληρη την Ιστορία της χώρας, από το μύθο των Ατρειδών μέχρι – ναι, πιστέψτέ το – την σημερινή κρίση.
Στην διαχρονική και ανεξίτηλη κινηματογραφική μεγαλύτερη στιγμή της φιλμογραφίας του, που έβαλε μια για πάντα τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στην ελίτ των μεγαλύτερων κινηματογραφικών δημιουργών της ιστορίας του σινεμά.
Ματιές στα Βαλκάνια / Γνωρίζετε πλέον καλά τον Κριστιάν Μουντζίου (Χρυσός Φοίνικας για το αριστουργηματικό «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Ημέρες») και περιμένετε με ανυπομονησία την καινούρια του, βραβευμένη στο Φεστιβάλ Καννών, δημιουργία με τίτλο «Πίσω από τους Λόφους».
Δείτε όμως και την ταινία που τα ξεκίνησε όλα, το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με τίτλο «Δύση» (23.00 – Σταύρος Τορνές), μια σπονδυλωτή πικρή κομεντί, η οποία αποτυπώνει τα αδιέξοδα των νέων που προσπαθούν να εγκαταλείψουν τη χώρα για την «λαμπρή» Δύση και συστήνει τα περισσότερα από τα στοιχεία που έκαναν τον Ρουμάνο δημιουργό πρωτεργάτη του εντυπωσιακού κινήματος του νέου κινηματογράφου της χώρας που τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον των Διεθνών Φεστιβάλ και του κοινού.
flix
pontikonews
Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χρήστου Τσιόλκα, το «Dead Europe» αφηγείται ένα ταξίδι αυτογνωσίας ενός ανθρώπου που επιστρέφει στον τόπο όπου γεννήθηκε σε μια άσκηση επώδυνης γνωριμίας με την σκοτεινή πλευρά, τόσο του ίδιου, όσο και της ηπείρου, της ίδιας της ανθρωπινής ύπαρξη (διαβάστε εδώ περισσότερα για την ταινία)..
Στην «Προδοσία» (15.45 – Φρίντα Λιάππα) του Ρώσου Κιρίλ Σερεμπρένικοφ που συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας, ένα ζευγάρι θα βρεθεί αντιμέτωπο με την απιστία σε μια υποβλητική ταινία που ξεκινάει ως ένα δράμα χαρακτήρων για να εξελιχθεί γρήγορα σε ένα μεταφυσικών διαστάσεων νουάρ γύρω από τη μοίρα και τα απρόβλεπτά παιχνίδια της.
Διεθνές Διαγωνιστικό / H πρώτη ταινία του Ρουμάνου Πολ Νεγκουέσκου «Ενας Μήνας στην Ταϊλάνδη» (18.00 – Ολύμπιον) αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού ζευγαριού, του Ράντου και της Αντίνα, οι οποίοι ετοιμάζονται να βγουν, παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Αυτή είναι ερωτευμένη μαζί του, αλλά αυτός δεν είναι σίγουρος για τη σχέση τους και έτσι κατά τη διάρκεια της βραδιάς την χωρίζει και πηγαίνει σε ένα πάρτι ψάχνοντας για την πρώην κοπέλα του.
Με αναφορές στην αμερικανική ποπ κουλτούρα και στη στιβαρή παράδοση του νέου Ρουμάνικου σινεμά, ο Νεγκουέσκου τεμαχίζει τις ανθρώπινες σχέσεις για να τις συνθέσει από την αρχή σε μια βραδια σκέτη αποκάλυψη!
Σε διαφορετικό μήκος κύματος το «Εδώ κι Εκεί» του Ισπανού Αντόνιο Μέντεθ Εσπάρθα αφηγείται με μεγάλες σιωπές αλλά ακόμη μεγαλύτερη καρδια΄την ιστορία του Πέδρο που επιστρέφει στο χωριό του στο Μεξικό και επανασυνδέεται με τη γυναίκα του και τις δυο κόρες του, οι οποίες έχουν τόσα χρόνια να τον δουν που ουσιαστικά πρέπει να τον γνωρίσουν από την αρχή.
Η καινούρια του ζωή, όμως, θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη νοσταλγία της Αμερικής, αφήνοντας τον μετέωρο ανάμεσα στις μεγάλες αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον του και το μέλλον αυτών που αγαπάει.
Αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο / Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε δει ποτέ κάποια ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε δει ποτέ την καλύτερη ελληνική ταινία όλων των εποχών, αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε έρθει ποτέ αντιμέτωποι με το μύθο μιας ταινίας που τριάντα επτά χρόνια μετά τη δημιουργία της παραμένει το ίδιο σημαντική, αυτή ίσως είναι η καλύτερη ευκαιρία.
Ο «Θίασος», στην επετειακή προβολή του στις 15.00 σήμερα στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη θα ξεκινήσει για ακόμη μια φορά το ταξίδι του στην Ελλάδα, από το 1939 μέχρι και το 1952, διατρέχοντας ολόκληρη την Ιστορία της χώρας, από το μύθο των Ατρειδών μέχρι – ναι, πιστέψτέ το – την σημερινή κρίση.
Στην διαχρονική και ανεξίτηλη κινηματογραφική μεγαλύτερη στιγμή της φιλμογραφίας του, που έβαλε μια για πάντα τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στην ελίτ των μεγαλύτερων κινηματογραφικών δημιουργών της ιστορίας του σινεμά.
Ματιές στα Βαλκάνια / Γνωρίζετε πλέον καλά τον Κριστιάν Μουντζίου (Χρυσός Φοίνικας για το αριστουργηματικό «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Ημέρες») και περιμένετε με ανυπομονησία την καινούρια του, βραβευμένη στο Φεστιβάλ Καννών, δημιουργία με τίτλο «Πίσω από τους Λόφους».
Δείτε όμως και την ταινία που τα ξεκίνησε όλα, το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με τίτλο «Δύση» (23.00 – Σταύρος Τορνές), μια σπονδυλωτή πικρή κομεντί, η οποία αποτυπώνει τα αδιέξοδα των νέων που προσπαθούν να εγκαταλείψουν τη χώρα για την «λαμπρή» Δύση και συστήνει τα περισσότερα από τα στοιχεία που έκαναν τον Ρουμάνο δημιουργό πρωτεργάτη του εντυπωσιακού κινήματος του νέου κινηματογράφου της χώρας που τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον των Διεθνών Φεστιβάλ και του κοινού.
flix
pontikonews
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Φρούριο η Βουλή.. Έφεραν και την υδροφόρα
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τζάμπα μάγκες τέλος, "φωνάζει" αναγνώστης
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ