2013-01-14 11:33:11
Λυμπεροπούλου Κατερίνα
Η ιδιαίτερη πατρίδα του εικαστικού στο ΄Ιδρυμα Κακογιάννης,
Μανιάτικα μοιρολόγια και αποσπάσματα ποιημάτων των Διονυσίου Σολωμού, Νικηφόρου Βρεττάκου και Νίκου Γκάτσου σε περγαμηνόχαρτο και Μικρογράμματο Βυζαντινή γραφή στολισμένα με τοπία και λεπτομέρειες από την ελληνική φύση και παράδοση με την τεχνική της αυγοτέμπερας της αγιογραφίας.
Αυτός είναι ο συνδυασμός που επιχειρεί ο εικαστικός Λεωνίδας Μιχαλάκος στην έκθεση που παρουσιάζει στο ΄Ιδρυμα Μ. Κακογιάννης με πρωταγωνιστή την πατρίδα του τη Μάνη. Σαράντα ιδιότυπα έργα ζωγραφικής διαφόρων διαστάσεων από 25Χ30 έως 65Χ95 εκ βρίσκουν θέση μέχρι τις 31 Ιανουαρίου στους χώρους του Ιδρύματος με τον τίτλο «Η εμή Μάνη». Το κάθε έργο ολοκληρώνεται με μεταλλικές επενδύσεις από καθαρά φύλλα χρυσού και ασημιού. Επιπλέον εκτίθενται και μικρά «ελεύθερα» τοπία.
Γιατί, άραγε, ο ίδιος επέλεξε να ανασύρει την Μικρογράμματο επισεσυρμένη Βυζαντινή γραφή για να εκφραστεί εικαστικά; «Η γοητεία της συγκεκριμένης γραφής είναι η ελευθερία της, μια ελευθερία βγαλμένη μέσα από αυστηρό ρυθμό κανόνες και κοπιαστική εργασία
. Πιστεύω πώς οι ιδιότητες αυτές που χαρακτηρίζουν τη μικρογράμματο επισεσυρμένη την καθιστούν ιδανικό εργαλείο για την απόδοση-μεταγραφή μιας άλλης μορφής τέχνης της προφορικής λαϊκής μας παράδοσης, το αξεπέραστο σε ρυθμό, ποιητικότητα, ψυχισμό, ελευθερία έκφρασης, Μανιάτικο μοιρολόι», απαντά.
Ο Λεωνίδας Μιχαλάκος γεννήθηκε στον Κότρωνα της Μάνης το 1959. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Τήνου με δάσκαλο τον γλύπτη Γιάννη Μανιατάκο (1980-83), και παρακολούθησε Σεμινάρια Ελληνικής Παλαιογραφίας - ΜΙΕΤ – Παλαιογραφικό Αρχείο (2001-03) και Εργαστήριο Ψηφιδωτού - ΥΠ.ΠΟ – Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών (2005-06). Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έχει κάνει δύο ατομικές.
Έχει ασχοληθεί επισταμένα με την αποκατάσταση και συντήρηση μαρμάρινων γλυπτών και μνημείων στο Αρσάκειο Μέγαρο – Ζωγραφική αποκατάσταση των αιθουσών του κεντρικού κτιρίου (1992), στο Μουσείο Μπενάκη – Συντήρηση, αποκατάσταση και επανέκθεση των μαρμάρινων γλυπτών της συλλογής του μουσείου (1996-2000), στο Κοιμητήριο Αθηνών – Αποκατάσταση και συντήρηση μαρμάρινων υπαίθριων γλυπτών και μνημείων (1998), και αλλού. Από το 1987 έως το 1989 εργάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δήλου. Από το 1990 έως σήμερα εργάζεται στο Εργαστήριο Επιφανειακής Συντήρησης του αρχαίου μαρμάρου των Μνημείων Ακροπόλεως.
Λεωνίδας Μιχαλάκος
«Η εμή Μάνη»
΄Εως Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78
www.mcf.gr
Αναδημοσιευσα Από Βημα
Η ιδιαίτερη πατρίδα του εικαστικού στο ΄Ιδρυμα Κακογιάννης,
Μανιάτικα μοιρολόγια και αποσπάσματα ποιημάτων των Διονυσίου Σολωμού, Νικηφόρου Βρεττάκου και Νίκου Γκάτσου σε περγαμηνόχαρτο και Μικρογράμματο Βυζαντινή γραφή στολισμένα με τοπία και λεπτομέρειες από την ελληνική φύση και παράδοση με την τεχνική της αυγοτέμπερας της αγιογραφίας.
Αυτός είναι ο συνδυασμός που επιχειρεί ο εικαστικός Λεωνίδας Μιχαλάκος στην έκθεση που παρουσιάζει στο ΄Ιδρυμα Μ. Κακογιάννης με πρωταγωνιστή την πατρίδα του τη Μάνη. Σαράντα ιδιότυπα έργα ζωγραφικής διαφόρων διαστάσεων από 25Χ30 έως 65Χ95 εκ βρίσκουν θέση μέχρι τις 31 Ιανουαρίου στους χώρους του Ιδρύματος με τον τίτλο «Η εμή Μάνη». Το κάθε έργο ολοκληρώνεται με μεταλλικές επενδύσεις από καθαρά φύλλα χρυσού και ασημιού. Επιπλέον εκτίθενται και μικρά «ελεύθερα» τοπία.
Γιατί, άραγε, ο ίδιος επέλεξε να ανασύρει την Μικρογράμματο επισεσυρμένη Βυζαντινή γραφή για να εκφραστεί εικαστικά; «Η γοητεία της συγκεκριμένης γραφής είναι η ελευθερία της, μια ελευθερία βγαλμένη μέσα από αυστηρό ρυθμό κανόνες και κοπιαστική εργασία
Ο Λεωνίδας Μιχαλάκος γεννήθηκε στον Κότρωνα της Μάνης το 1959. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Τήνου με δάσκαλο τον γλύπτη Γιάννη Μανιατάκο (1980-83), και παρακολούθησε Σεμινάρια Ελληνικής Παλαιογραφίας - ΜΙΕΤ – Παλαιογραφικό Αρχείο (2001-03) και Εργαστήριο Ψηφιδωτού - ΥΠ.ΠΟ – Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών (2005-06). Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έχει κάνει δύο ατομικές.
Έχει ασχοληθεί επισταμένα με την αποκατάσταση και συντήρηση μαρμάρινων γλυπτών και μνημείων στο Αρσάκειο Μέγαρο – Ζωγραφική αποκατάσταση των αιθουσών του κεντρικού κτιρίου (1992), στο Μουσείο Μπενάκη – Συντήρηση, αποκατάσταση και επανέκθεση των μαρμάρινων γλυπτών της συλλογής του μουσείου (1996-2000), στο Κοιμητήριο Αθηνών – Αποκατάσταση και συντήρηση μαρμάρινων υπαίθριων γλυπτών και μνημείων (1998), και αλλού. Από το 1987 έως το 1989 εργάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δήλου. Από το 1990 έως σήμερα εργάζεται στο Εργαστήριο Επιφανειακής Συντήρησης του αρχαίου μαρμάρου των Μνημείων Ακροπόλεως.
Λεωνίδας Μιχαλάκος
«Η εμή Μάνη»
΄Εως Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78
www.mcf.gr
Αναδημοσιευσα Από Βημα
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
CES 2013 – Shazam TV
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ