2013-01-22 16:28:04
Παραιτήθηκε με κρότο από το κοινοβούλιο γιατί διαφωνούσε με την υπογραφή του Μνημονίου. Η Πέμη Ζούνη, παρότι έμεινε μόνο 2 χρόνια στα έδρανα, αποτελεί μοναδική περίπτωση καλλιτέχνιδας η οποία διακρίθηκε στη Βουλή για το υψηλό της επίπεδο.
Ποιά είναι
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956, είναι απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έκανε μαθήματα πιάνου, φλογέρας και θεωρίας της μουσικής στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, έκανε μαθήματα χορού, κλασικού και μοντέρνου, ενώ το 1982 αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, συμμετέχοντας και σε θεατρικές παραγωγές του.
Γνωρίζει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά. Το 1981 εξέδωσε τη μετάφραση του βιβλίου του Ταχάρ Μπεν Ζελούν «Μόχα ο τρελός, Μόχα ο σοφός» (εκδ. Εξάντας).
Το 1985, κέρδισε το βραβείο α' γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία "Μια τόσο μακρινή απουσία", μαζί με τη Θέμιδα Μπαζάκα για την ερμηνεία της στα "Πέτρινα Χρόνια". Το 2004 βραβεύτηκε με το έπαθλο "Μαρίκα Κοτοπούλη".
Προϋπηρεσία στο θέατρο
Συνεργάστηκε για μια πενταετία στο θέατρο με τον Γρηγόρη Βαλτινό. Η πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα ήταν με το έργο "Το τέλος του καλοκαιριού" του Γιώργου Ηλιόπουλου. Έχει επίσης ασχοληθεί και με το τραγούδι, ενώ έχει δανείσει τη φωνή της σε πολλές παραγωγές στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, όπως για τις δυο ταινίες του Θεόδωρου Αγγελόπουλου "Αιωνιότητα και μια μέρα" και "Το βλέμμα του Οδυσσέα", διαφημιστικά σποτ και σε εκφωνήσεις για το πρόγραμμα του Mega Channel.
Είναι καλλιτεχνική διευθύντρια στη δραματική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου, είναι Πρόεδρος του Σωματείου Εκφωνητών Ελλάδος. Υπήρξε υποψήφια με το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ το 2004, ενώ εκλέχτηκε δημοτική σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με τον συνδυασμό "Όμορφη Πόλη" το 2002 και με τον συνδυασμό "Η Αθήνα αλλάζει" το 2006. Το 2009 εξελέγη στη Β' Αθήνας.
Έχει παντρευτεί δυο φορές κι έχει μια κόρη, την Ελεονώρα.
Η δήλωση παραίτησής της από τη Βουλή
Η Πέμη Ζούνη είναι από τους ελάχιστους βουλευτές που παρέδωσε τη βουλευτική της έδρα λέγοντας μεταξύ άλλων απευθυνόμενη στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Παπανδρέου:
Φίλες και φίλοι,
Έχω περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου ως ηθοποιός και καθηγήτρια θεάτρου. Και γι' αυτό ακριβώς, ξέρω καλά πού τελειώνει η παράσταση και πού ξεκινά η πραγματικότητα. Ξέρω καλά πού τελειώνει το θέατρο και πού ξεκινά η πολιτική. Η πολιτική δεν είναι ένας ρόλος πού ζητά το χειροκρότημα. Δε γίνεται με μονολόγους και ατάκες. Δεν εξαντλείται στις εντυπώσεις.
Η πολιτική που θέλω να υπηρετήσω και το θέατρο συναντώνται στις ίδιες αξίες: έγνοια για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Μεγάλα και μικρά.
Σημαντικά και ασήμαντα. Όλα όσα καθορίζουν την ποιότητα της ζωής μας. Ειλικρίνεια. Ήθος.
Με σεβασμό στον εαυτό μας και στους γύρω μας
Τώρα που οι αντοχές μας δοκιμάζονται.
Τώρα που τα λόγια περισσεύουν.
Τώρα που πρέπει να μάθουμε να ακούμε.
Με τον πολιτισμό ως στάση ζωής.
Δηλαδή με σεβασμό στη νοημοσύνη μας, στην αισθητική μας, στο χώρο και στους ανθρώπους.
Με πίστη στους νέους ανθρώπους.
Η καθημερινή επαφή μου με τα νέα παιδιά, με έμαθε να μην παραιτούμαι από τα όνειρά ΤΟΥΣ. Γιατί οφείλουμε να τους παραδώσουμε έναν κόσμο πιο δίκαιο.
Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να σας υπηρετήσω από το τιμητικό αξίωμα του βουλευτή.
Θα είναι η συνέχεια της δράσης μου με συμμάχους όλους εσάς.
Πέμη Ζούνη
Την θέση της Πέμη Ζούνη πήρε η επίσης επίσης ηθοποιός Άννα Βαγιενά.
Τώρα επέστρεψε στο θέατρο
Ένα θρίλερ ολέθρου και ακραίου έρωτα επέλεξε η Πέμη Ζούνη για να ανέβει και πάλι στη σκηνή. Πρόκειται για το έργο «Historia de un amor ή τα Μυρμήγκια» του Θανάση Τριαρίδη που πραγματεύεται την ακραία σχέση μιας πόρνης και του πελάτη της.
Μαζί με τον Κώστα Φιλίππογλου μοιράζονται τους δύο ρόλους και συνυπογράφουν τη σκηνοθεσία. Η ιστορία εκτυλίσσεται ένα απομονωμένο σπίτι στο δάσος, όπου η πόρνη πολυτελείας συναντά τον πελάτη της. Πολύ γρήγορα, και μετά από ένα τυχαίο περιστατικό, οι δυο τους βρίσκονται εγκλωβισμένοι, δεμένοι στα κάγκελα του πελώριου κρεβατιού. Μια εφιαλτική περιπέτεια αρχίζει, καθώς σε λίγο θα έρθουν τα μυρμήγκια του δάσους να τους αφανίσουν. Κι εκεί, μέσα σ΄αυτή τη συγκυρία φρίκης, δύο άγνωστοι άνθρωποι συνδέονται.
«Τι ψάχνετε σε κάθε έργο, σε κάθε ρόλο;» τη ρώτησε πρόσφατα μια δημοσιογράφος. Και η Ζούνη απάντησε:
«Μια ευκαιρία για να μεγαλώσει η εσωτερική μου ευρυχωρία».
Πηγή: iefimerida
xespao
Ποιά είναι
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956, είναι απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έκανε μαθήματα πιάνου, φλογέρας και θεωρίας της μουσικής στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, έκανε μαθήματα χορού, κλασικού και μοντέρνου, ενώ το 1982 αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, συμμετέχοντας και σε θεατρικές παραγωγές του.
Γνωρίζει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά. Το 1981 εξέδωσε τη μετάφραση του βιβλίου του Ταχάρ Μπεν Ζελούν «Μόχα ο τρελός, Μόχα ο σοφός» (εκδ. Εξάντας).
Το 1985, κέρδισε το βραβείο α' γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία "Μια τόσο μακρινή απουσία", μαζί με τη Θέμιδα Μπαζάκα για την ερμηνεία της στα "Πέτρινα Χρόνια". Το 2004 βραβεύτηκε με το έπαθλο "Μαρίκα Κοτοπούλη".
Προϋπηρεσία στο θέατρο
Συνεργάστηκε για μια πενταετία στο θέατρο με τον Γρηγόρη Βαλτινό. Η πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα ήταν με το έργο "Το τέλος του καλοκαιριού" του Γιώργου Ηλιόπουλου. Έχει επίσης ασχοληθεί και με το τραγούδι, ενώ έχει δανείσει τη φωνή της σε πολλές παραγωγές στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, όπως για τις δυο ταινίες του Θεόδωρου Αγγελόπουλου "Αιωνιότητα και μια μέρα" και "Το βλέμμα του Οδυσσέα", διαφημιστικά σποτ και σε εκφωνήσεις για το πρόγραμμα του Mega Channel.
Είναι καλλιτεχνική διευθύντρια στη δραματική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου, είναι Πρόεδρος του Σωματείου Εκφωνητών Ελλάδος. Υπήρξε υποψήφια με το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ το 2004, ενώ εκλέχτηκε δημοτική σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με τον συνδυασμό "Όμορφη Πόλη" το 2002 και με τον συνδυασμό "Η Αθήνα αλλάζει" το 2006. Το 2009 εξελέγη στη Β' Αθήνας.
Έχει παντρευτεί δυο φορές κι έχει μια κόρη, την Ελεονώρα.
Η δήλωση παραίτησής της από τη Βουλή
Η Πέμη Ζούνη είναι από τους ελάχιστους βουλευτές που παρέδωσε τη βουλευτική της έδρα λέγοντας μεταξύ άλλων απευθυνόμενη στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Παπανδρέου:
Φίλες και φίλοι,
Έχω περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου ως ηθοποιός και καθηγήτρια θεάτρου. Και γι' αυτό ακριβώς, ξέρω καλά πού τελειώνει η παράσταση και πού ξεκινά η πραγματικότητα. Ξέρω καλά πού τελειώνει το θέατρο και πού ξεκινά η πολιτική. Η πολιτική δεν είναι ένας ρόλος πού ζητά το χειροκρότημα. Δε γίνεται με μονολόγους και ατάκες. Δεν εξαντλείται στις εντυπώσεις.
Η πολιτική που θέλω να υπηρετήσω και το θέατρο συναντώνται στις ίδιες αξίες: έγνοια για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Μεγάλα και μικρά.
Σημαντικά και ασήμαντα. Όλα όσα καθορίζουν την ποιότητα της ζωής μας. Ειλικρίνεια. Ήθος.
Με σεβασμό στον εαυτό μας και στους γύρω μας
Τώρα που οι αντοχές μας δοκιμάζονται.
Τώρα που τα λόγια περισσεύουν.
Τώρα που πρέπει να μάθουμε να ακούμε.
Με τον πολιτισμό ως στάση ζωής.
Δηλαδή με σεβασμό στη νοημοσύνη μας, στην αισθητική μας, στο χώρο και στους ανθρώπους.
Με πίστη στους νέους ανθρώπους.
Η καθημερινή επαφή μου με τα νέα παιδιά, με έμαθε να μην παραιτούμαι από τα όνειρά ΤΟΥΣ. Γιατί οφείλουμε να τους παραδώσουμε έναν κόσμο πιο δίκαιο.
Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να σας υπηρετήσω από το τιμητικό αξίωμα του βουλευτή.
Θα είναι η συνέχεια της δράσης μου με συμμάχους όλους εσάς.
Πέμη Ζούνη
Την θέση της Πέμη Ζούνη πήρε η επίσης επίσης ηθοποιός Άννα Βαγιενά.
Τώρα επέστρεψε στο θέατρο
Ένα θρίλερ ολέθρου και ακραίου έρωτα επέλεξε η Πέμη Ζούνη για να ανέβει και πάλι στη σκηνή. Πρόκειται για το έργο «Historia de un amor ή τα Μυρμήγκια» του Θανάση Τριαρίδη που πραγματεύεται την ακραία σχέση μιας πόρνης και του πελάτη της.
Μαζί με τον Κώστα Φιλίππογλου μοιράζονται τους δύο ρόλους και συνυπογράφουν τη σκηνοθεσία. Η ιστορία εκτυλίσσεται ένα απομονωμένο σπίτι στο δάσος, όπου η πόρνη πολυτελείας συναντά τον πελάτη της. Πολύ γρήγορα, και μετά από ένα τυχαίο περιστατικό, οι δυο τους βρίσκονται εγκλωβισμένοι, δεμένοι στα κάγκελα του πελώριου κρεβατιού. Μια εφιαλτική περιπέτεια αρχίζει, καθώς σε λίγο θα έρθουν τα μυρμήγκια του δάσους να τους αφανίσουν. Κι εκεί, μέσα σ΄αυτή τη συγκυρία φρίκης, δύο άγνωστοι άνθρωποι συνδέονται.
«Τι ψάχνετε σε κάθε έργο, σε κάθε ρόλο;» τη ρώτησε πρόσφατα μια δημοσιογράφος. Και η Ζούνη απάντησε:
«Μια ευκαιρία για να μεγαλώσει η εσωτερική μου ευρυχωρία».
Πηγή: iefimerida
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Στη Ρώμη ο Τοροσίδης για υπογραφές
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ