2013-02-04 08:00:06
Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος, ξεπερνάει το κλισέ της «κακόγουστης φάρσας» και την αντιμετωπίζει σαν επαναστατική πράξη.
Αν νομίζεις ότι η σημερινή πραγματικότητα, έχει αλλάξει ιδιαίτερα από τον καιρό της κοινόχρηστης αυλής και της γειτονιάς των ελληνικών ταινιών του 60, με τους νοικοκυραίους να σχολιάζουν το τι ώρα γύρισες, με ποιον γύρισες, τι είπες και τι έκανες, πολλές φορές πριν καν το κάνεις, έχεις τεράστιο λάθος.
Οk, υπάρχει μια αλλαγή και σημαντική, κι αυτή είναι ως προς το μέγεθος της αυλής. Η οποία πλέον δεν είναι μόνο η γειτονιά, ούτε το χωριό σου, αλλά είναι παγκόσμια. Με μια φήμη να μπορεί να διασχίσει ηπείρους με ένα κλικ σε ένα δευτερόλεπτο. Με τη διαφορά, ότι εμείς, οι Έλληνες, ως πιο παραδοσιακοί, πρωτοτυπούμε στην επίσημη επικύρωση αυτής της φήμης, κρατώντας τα πρωτεία του «όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά».
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια κακόγουστη φάρσα με αντικείμενο τον ψεύτικο θάνατο ενός διασήμου, γίνεται το στιγμιαίο best of του διαδικτύου. Η διαφορά όμως με τους αντίστοιχους «θανάτους» του εξωτερικού και τους δικούς μας, είναι πως εδώ αυτή η φήμη, υιοθετείται σχεδόν άμεσα από μεγάλα και έγκυρα site, χωρίς καν δεύτερο ψάξιμο και διασταύρωση. Αποδεικνύοντας τη μοναδική βλάχικη ικανότητα μας στη χρήση ενός κατά τα άλλα θαυμαστού μέσου.
Μια χρήση, που έχει «ξεφύγει» από κάθε ποιοτικό έλεγχο, ποντάροντας μόνο στην ταχύτητα. Με μια συνήθως κακοπληρωμένη και άγρυπνη συντακτική ομάδα 20χρονων αποφοίτων μιας σχολής, να πληκτρολογεί μανιωδώς, για να δει τι μπορεί να βρει προκειμένου να αντιγράψει και να ανακυκλώσει πρώτη ως φρέσκια και πιασάρικη είδηση, που θα εξασφαλίσει στο site τον ποθητό αριθμό των κλικαρισμάτων από χρήστες. Και άλλες 10 συντακτικές ομάδες από περιφερειακά site, να περιμένουν πάνω από τον κομπιούτορα, για να αναμεταδώσουν την είδηση που πιστοποίησε το πρώτο site.
Ένα τηλεφώνημα μιας φίλης μετά τις 11, μου ανακοίνωσε το θάνατο της Ζωζώς Σαπουντζάκη ο οποίος μεταδόθηκε από το zougla.gr . Δεν γνωρίζω αν το zougla ήταν ο πρώτος ιστότοπος που το ανακοίνωσε. Γνωρίζω όμως πως πρόκειται για ένα major, site διαμόρφωσης κοινής γνώμης, υπό τον έλεγχο ανθρώπων που διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους για το ρεπορτάζ και την έρευνα.Η είδηση ανέβηκε τάχιστα και μέσα σε ένα μισάωρο είχει ήδη «εξαφανιστεί».
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η είδηση δμηοσιεύτηκε στο blog του zougla.gr όπου αναφέρεται ότι γράφουν τη γνώμη τους αναγνώστες χωρίς την... φροντίδα και επιμέλεια δημοσιογράφων (τι ακριβώς σημαίνει αυτό;)
Γιατί εκεί, πάνω στο μισάωρο, μπήκα κι εγώ στο google, πληκτρολογώντας «Ζωζώ Σαπουντζάκη» για να δω τι έχει συμβεί. Κι ανάμεσα στους πρώτους σχετικούς ιστότοπους που η μηχανή αναζήτησης μου έδειξε, ήταν και η σελίδα του zougla. Πατώντας όμως πάνω στο σύνδεσμο, σε έβγαζε κάπου με την αναφορά «η ιστοσελίδα αυτή έχει αφαιρεθεί». Λογικό, εφ' όσον η Ζωζώ Σαπουντζάκη ευτυχώς είναι μια χαρά και εν ζωή.
Την ίδια στιγμή στο google, εκτός από τη zougla, τουλάχιστον δέκα site αναμετάδοσης, συνέχιζαν να έχουν την είδηση του θανάτου της, ως «καυτή πατάτα» στην πρώτη σελίδα. Στη λογική του «αφού το έγραψε ο πρωτευουσιάνος, τι να πούμε κι εμείς οι χωριανοί». Λογική που πολλές, πάρα πολλές φορές λειτουργεί και ανάποδα, με μεγάλα ειδησεογραφικά site, να γεμίζουν την αφόρητη πλήξη τους και την κακογουστιά τους, αναμεταδίδοντας αυτούσιες ειδήσεις από επαρχιακά κουτσομπολίστικα. Ειδήσεις που αφορούν σε βιασμούς κατσίκας, λεσβίες τσομπάνισες, κλαίουσες θαυματουργές εικόνες στην Άνω Παπαριά, και τις προφητείες του γέροντα Πατρίτσιου. Με πιο τρανό παράδειγμα όλων, το ότι μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το CNN ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να έχει αμετακίνητη την σελίδα του θανάτου της ηθοποιού (http://ireport.cnn.com/docs/DOC-919408), σημειωτέον ότι το i report του CNN, δημοσιεύει δημοσιογραφικά ρεπορτάζ αναγνωστών και ενίοτε βραβεύεται γι αυτά τα ρεπορτάζ, αναφέροντας ως πηγή τη zougla, με το παρακάτω συγκλονιστικό κείμενο:
«Έφυγε σε ηλικία 79 ετών η Ελληνίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια Ζωζώ Σαπουντζάκη. Πριν λίγη ώρα την επισκέφτηκε ο καλός της φίλος, καθώς και συμπρωταγωνιστής της στη παράσταση «Αναζητώντας τον Αττίκ», Άκης Σακελλαρίου. Επικοινωνήσαμε μαζί του και μας είπε ''Χτύπησα την πόρτα, δεν άνοιγε. Την πήρα στο κινητό το άκουγα μέσα όμως δεν το σήκωνε, τότε κατάλαβα πως κάτι κακό έχει συμβεί, πήρα φόρα και έσπασα την πόρτα. Όταν μπήκα μέσα βρήκα τη Ζωζώ νεκρή πάνω σε γυάλινα κομμάτια που προέρχονταν από το τραπεζάκι τους σαλονιού της. Δεν μπορώ να συνεχίσω άλλο είμαι σοκαρισμένος (ακούστηκε λυγμός και έπειτα έκλεισε το τηλέφωνο)''. Το συμβάν με τα γυαλιά δηλώνει πόσο βασανιστικός ήταν ο θάνατος της. Νωρίτερα είχε προηγηθεί αποκάλυψη σοκ για τη Ζωζώ την οποία αμφιβάλλω αν γνώριζε κάποιος άλλος. Χαρακτηριστικά ο κ.Σακελλαρίου είπε : "Αντί να παίρνει ένα ή δύο αντισταμινικά την ημέρα, έπαιρνε 8. Και συγχρόνως έπινε αντιβιοτικά. Της έκαναν το στομάχι σμπαράλια. Αυτό το έμαθα έπειτα από κουβέντα που είχε μαζί της όταν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ. Η Ζωζώ πέθανε από πνευμονικό οίδημα. Κατάπιε τη γλώσσα της και έμεινε αβοήθητη. Δεν είχε κάποιον δίπλα της και πέθανε από ασφυξία". Η κηδεία της θα γίνει μεθαύριο στη Θεσσαλονίκη, την πόλη στην οποία γεννήθηκε. Εμείς ας ευχηθούμε να αναπαυτεί εν ειρήνη. Έχει ανοίξει και σελίδα προς τιμήν της στο facebook(Καλό ταξίδι Ζωζώ Σαπουντζάκη).
Αυτή είναι η εικόνα του ενημερωτικού διαδικτυακού (και όχι μόνο) τοπίου με πολύ λίγες εξαιρέσεις. Ένας βλάχικος γάμος, αναμετάδοσης κουτσομπολιών κομμωτηρίου, μια κλειδαρότρυπα στο σπίτι της γειτόνισσας. Όπου ως τέτοιο λειτουργεί πλέον κυρίως το facebook και το twitter, με τα τηλεοπτικά κανάλια και τις εφημερίδες, να έχουν ειδικό δημοσιογραφικό προσωπικό με την αποστολή να παρακολουθούν τους λογαριασμούς των επωνύμων και τις αναρτήσεις τους. Τους οποίους λογαριασμούς συνήθως χειρίζονται οι φιλιππινέζες τους. Και κάπως έτσι ξεκινάει ένας ατέλειωτος κύκλος με τα κανάλια να αντιγράφουν το facebook, τα site να αντιγράφουν τα κανάλια, τα κανάλια τα site και τα site to facebook. Που ανακηρύσσεται στο νούμερο ένα αναξιόπιστο ρουφιάνο. Ή στο καλύτερο ξεμπρόστιασμα της ομαδικής μας ψυχοπαθολογίας.
Γιατί προσωπικά, δε θα αναμασήσω τα περί κακόγουστου αστείου, μολονότι αντιλαμβάνομαι το ψυχικό κόστος που όλη αυτή η ιστορία δημιούργησε στην ίδια την γυναίκα και τους οικείους της. Παρ' όλα αυτά, θα τολμήσω να δω την ανάρτηση της σελίδας στο facebook και τη σύνταξη του ευφάνταστου κειμένου ως επαναστατική πράξη. Τα trolls που έκαναν αυτή τη φάρσα, μπήκαν στον κόπο να γράψουν ένα κείμενο υπόδειγμα κακού μελοδράματος λαϊκής απογευματινής, από αυτά που λατρεύουμε να καταναλώνουμε με αξιοθαύμαστη ανθρωποφαγική χαρά. Και είμαι σίγουρος ότι ποσώς τους ενδιέφερε η ίδια η Ζωζώ, αλλά το διασκέδασαν και με την καρδιά τους και αυτός ήταν ο στόχος τους, με τις διαστάσεις που πήρε η σελίδα τους.
Οι ίδιοι που τώρα κρίνουν την ανηθικότητα και την κακογουστιά της ψεύτικης είδησης, είναι οι πρώτοι και καλύτεροι που θα την αναμετέδιδαν επ' αόριστο αν δεν ερχόταν εγκαίρως η διάψευσή της. Είναι οι διαμορφωτές της κοινής αισθητικής, και συνείδησης. Οι διακινητές υποψιών και φημών, πολλές φορές πολύ πιο επικίνδυνων από το χαβαλέ του ψεύτικου θανάτου ενός επωνύμου. Αυτοί που στις γειτονιές της αυλής, ονομάζανε παστρικιές, επειδή αν και πουτάνες, άπλωναν κάθε μερα μπουγάδα για να δείξουν την καθαρότητά τους. Και αυτοί που ξεμπροστιάστηκαν με τον καλύτερο τρόπο.
Πηγή: iefimerida
xespao
Αν νομίζεις ότι η σημερινή πραγματικότητα, έχει αλλάξει ιδιαίτερα από τον καιρό της κοινόχρηστης αυλής και της γειτονιάς των ελληνικών ταινιών του 60, με τους νοικοκυραίους να σχολιάζουν το τι ώρα γύρισες, με ποιον γύρισες, τι είπες και τι έκανες, πολλές φορές πριν καν το κάνεις, έχεις τεράστιο λάθος.
Οk, υπάρχει μια αλλαγή και σημαντική, κι αυτή είναι ως προς το μέγεθος της αυλής. Η οποία πλέον δεν είναι μόνο η γειτονιά, ούτε το χωριό σου, αλλά είναι παγκόσμια. Με μια φήμη να μπορεί να διασχίσει ηπείρους με ένα κλικ σε ένα δευτερόλεπτο. Με τη διαφορά, ότι εμείς, οι Έλληνες, ως πιο παραδοσιακοί, πρωτοτυπούμε στην επίσημη επικύρωση αυτής της φήμης, κρατώντας τα πρωτεία του «όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά».
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια κακόγουστη φάρσα με αντικείμενο τον ψεύτικο θάνατο ενός διασήμου, γίνεται το στιγμιαίο best of του διαδικτύου. Η διαφορά όμως με τους αντίστοιχους «θανάτους» του εξωτερικού και τους δικούς μας, είναι πως εδώ αυτή η φήμη, υιοθετείται σχεδόν άμεσα από μεγάλα και έγκυρα site, χωρίς καν δεύτερο ψάξιμο και διασταύρωση. Αποδεικνύοντας τη μοναδική βλάχικη ικανότητα μας στη χρήση ενός κατά τα άλλα θαυμαστού μέσου.
Μια χρήση, που έχει «ξεφύγει» από κάθε ποιοτικό έλεγχο, ποντάροντας μόνο στην ταχύτητα. Με μια συνήθως κακοπληρωμένη και άγρυπνη συντακτική ομάδα 20χρονων αποφοίτων μιας σχολής, να πληκτρολογεί μανιωδώς, για να δει τι μπορεί να βρει προκειμένου να αντιγράψει και να ανακυκλώσει πρώτη ως φρέσκια και πιασάρικη είδηση, που θα εξασφαλίσει στο site τον ποθητό αριθμό των κλικαρισμάτων από χρήστες. Και άλλες 10 συντακτικές ομάδες από περιφερειακά site, να περιμένουν πάνω από τον κομπιούτορα, για να αναμεταδώσουν την είδηση που πιστοποίησε το πρώτο site.
Ένα τηλεφώνημα μιας φίλης μετά τις 11, μου ανακοίνωσε το θάνατο της Ζωζώς Σαπουντζάκη ο οποίος μεταδόθηκε από το zougla.gr . Δεν γνωρίζω αν το zougla ήταν ο πρώτος ιστότοπος που το ανακοίνωσε. Γνωρίζω όμως πως πρόκειται για ένα major, site διαμόρφωσης κοινής γνώμης, υπό τον έλεγχο ανθρώπων που διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους για το ρεπορτάζ και την έρευνα.Η είδηση ανέβηκε τάχιστα και μέσα σε ένα μισάωρο είχει ήδη «εξαφανιστεί».
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η είδηση δμηοσιεύτηκε στο blog του zougla.gr όπου αναφέρεται ότι γράφουν τη γνώμη τους αναγνώστες χωρίς την... φροντίδα και επιμέλεια δημοσιογράφων (τι ακριβώς σημαίνει αυτό;)
Γιατί εκεί, πάνω στο μισάωρο, μπήκα κι εγώ στο google, πληκτρολογώντας «Ζωζώ Σαπουντζάκη» για να δω τι έχει συμβεί. Κι ανάμεσα στους πρώτους σχετικούς ιστότοπους που η μηχανή αναζήτησης μου έδειξε, ήταν και η σελίδα του zougla. Πατώντας όμως πάνω στο σύνδεσμο, σε έβγαζε κάπου με την αναφορά «η ιστοσελίδα αυτή έχει αφαιρεθεί». Λογικό, εφ' όσον η Ζωζώ Σαπουντζάκη ευτυχώς είναι μια χαρά και εν ζωή.
Την ίδια στιγμή στο google, εκτός από τη zougla, τουλάχιστον δέκα site αναμετάδοσης, συνέχιζαν να έχουν την είδηση του θανάτου της, ως «καυτή πατάτα» στην πρώτη σελίδα. Στη λογική του «αφού το έγραψε ο πρωτευουσιάνος, τι να πούμε κι εμείς οι χωριανοί». Λογική που πολλές, πάρα πολλές φορές λειτουργεί και ανάποδα, με μεγάλα ειδησεογραφικά site, να γεμίζουν την αφόρητη πλήξη τους και την κακογουστιά τους, αναμεταδίδοντας αυτούσιες ειδήσεις από επαρχιακά κουτσομπολίστικα. Ειδήσεις που αφορούν σε βιασμούς κατσίκας, λεσβίες τσομπάνισες, κλαίουσες θαυματουργές εικόνες στην Άνω Παπαριά, και τις προφητείες του γέροντα Πατρίτσιου. Με πιο τρανό παράδειγμα όλων, το ότι μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το CNN ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να έχει αμετακίνητη την σελίδα του θανάτου της ηθοποιού (http://ireport.cnn.com/docs/DOC-919408), σημειωτέον ότι το i report του CNN, δημοσιεύει δημοσιογραφικά ρεπορτάζ αναγνωστών και ενίοτε βραβεύεται γι αυτά τα ρεπορτάζ, αναφέροντας ως πηγή τη zougla, με το παρακάτω συγκλονιστικό κείμενο:
«Έφυγε σε ηλικία 79 ετών η Ελληνίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια Ζωζώ Σαπουντζάκη. Πριν λίγη ώρα την επισκέφτηκε ο καλός της φίλος, καθώς και συμπρωταγωνιστής της στη παράσταση «Αναζητώντας τον Αττίκ», Άκης Σακελλαρίου. Επικοινωνήσαμε μαζί του και μας είπε ''Χτύπησα την πόρτα, δεν άνοιγε. Την πήρα στο κινητό το άκουγα μέσα όμως δεν το σήκωνε, τότε κατάλαβα πως κάτι κακό έχει συμβεί, πήρα φόρα και έσπασα την πόρτα. Όταν μπήκα μέσα βρήκα τη Ζωζώ νεκρή πάνω σε γυάλινα κομμάτια που προέρχονταν από το τραπεζάκι τους σαλονιού της. Δεν μπορώ να συνεχίσω άλλο είμαι σοκαρισμένος (ακούστηκε λυγμός και έπειτα έκλεισε το τηλέφωνο)''. Το συμβάν με τα γυαλιά δηλώνει πόσο βασανιστικός ήταν ο θάνατος της. Νωρίτερα είχε προηγηθεί αποκάλυψη σοκ για τη Ζωζώ την οποία αμφιβάλλω αν γνώριζε κάποιος άλλος. Χαρακτηριστικά ο κ.Σακελλαρίου είπε : "Αντί να παίρνει ένα ή δύο αντισταμινικά την ημέρα, έπαιρνε 8. Και συγχρόνως έπινε αντιβιοτικά. Της έκαναν το στομάχι σμπαράλια. Αυτό το έμαθα έπειτα από κουβέντα που είχε μαζί της όταν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ. Η Ζωζώ πέθανε από πνευμονικό οίδημα. Κατάπιε τη γλώσσα της και έμεινε αβοήθητη. Δεν είχε κάποιον δίπλα της και πέθανε από ασφυξία". Η κηδεία της θα γίνει μεθαύριο στη Θεσσαλονίκη, την πόλη στην οποία γεννήθηκε. Εμείς ας ευχηθούμε να αναπαυτεί εν ειρήνη. Έχει ανοίξει και σελίδα προς τιμήν της στο facebook(Καλό ταξίδι Ζωζώ Σαπουντζάκη).
Αυτή είναι η εικόνα του ενημερωτικού διαδικτυακού (και όχι μόνο) τοπίου με πολύ λίγες εξαιρέσεις. Ένας βλάχικος γάμος, αναμετάδοσης κουτσομπολιών κομμωτηρίου, μια κλειδαρότρυπα στο σπίτι της γειτόνισσας. Όπου ως τέτοιο λειτουργεί πλέον κυρίως το facebook και το twitter, με τα τηλεοπτικά κανάλια και τις εφημερίδες, να έχουν ειδικό δημοσιογραφικό προσωπικό με την αποστολή να παρακολουθούν τους λογαριασμούς των επωνύμων και τις αναρτήσεις τους. Τους οποίους λογαριασμούς συνήθως χειρίζονται οι φιλιππινέζες τους. Και κάπως έτσι ξεκινάει ένας ατέλειωτος κύκλος με τα κανάλια να αντιγράφουν το facebook, τα site να αντιγράφουν τα κανάλια, τα κανάλια τα site και τα site to facebook. Που ανακηρύσσεται στο νούμερο ένα αναξιόπιστο ρουφιάνο. Ή στο καλύτερο ξεμπρόστιασμα της ομαδικής μας ψυχοπαθολογίας.
Γιατί προσωπικά, δε θα αναμασήσω τα περί κακόγουστου αστείου, μολονότι αντιλαμβάνομαι το ψυχικό κόστος που όλη αυτή η ιστορία δημιούργησε στην ίδια την γυναίκα και τους οικείους της. Παρ' όλα αυτά, θα τολμήσω να δω την ανάρτηση της σελίδας στο facebook και τη σύνταξη του ευφάνταστου κειμένου ως επαναστατική πράξη. Τα trolls που έκαναν αυτή τη φάρσα, μπήκαν στον κόπο να γράψουν ένα κείμενο υπόδειγμα κακού μελοδράματος λαϊκής απογευματινής, από αυτά που λατρεύουμε να καταναλώνουμε με αξιοθαύμαστη ανθρωποφαγική χαρά. Και είμαι σίγουρος ότι ποσώς τους ενδιέφερε η ίδια η Ζωζώ, αλλά το διασκέδασαν και με την καρδιά τους και αυτός ήταν ο στόχος τους, με τις διαστάσεις που πήρε η σελίδα τους.
Οι ίδιοι που τώρα κρίνουν την ανηθικότητα και την κακογουστιά της ψεύτικης είδησης, είναι οι πρώτοι και καλύτεροι που θα την αναμετέδιδαν επ' αόριστο αν δεν ερχόταν εγκαίρως η διάψευσή της. Είναι οι διαμορφωτές της κοινής αισθητικής, και συνείδησης. Οι διακινητές υποψιών και φημών, πολλές φορές πολύ πιο επικίνδυνων από το χαβαλέ του ψεύτικου θανάτου ενός επωνύμου. Αυτοί που στις γειτονιές της αυλής, ονομάζανε παστρικιές, επειδή αν και πουτάνες, άπλωναν κάθε μερα μπουγάδα για να δείξουν την καθαρότητά τους. Και αυτοί που ξεμπροστιάστηκαν με τον καλύτερο τρόπο.
Πηγή: iefimerida
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Κ.Ε. ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Βόλος: Συλλήψεις για μικροποσότητες ναρκωτικών
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ