2013-02-18 22:24:05
«Το πεπρωμένο μας είναι η φυσιολογία μας» είχε πει κάποτε ένας μεγάλος σοφός του 19ου αιώνα, μεταθέτοντας το βάρος της ύπαρξης από τα μεταφυσικά ύψη στην ταπεινή ανθρώπινη ανατομία μας - κάτι που μοιάζει να ταιριάζει γάντι στην τραγική περίπτωση του νοτιοαφρικανού αθλητή Όσκαρ Πιστόριους, ο οποίος βρίσκεται εδώ και μέρες στο επίκεντρο των παγκόσμιων ΜΜΕ, καθώς φέρεται να πυροβόλησε μέχρι θανάτου τη φίλη του, γνωστό μοντέλο από τη Νότια Αφρική Ρεέβα Στίνκαμπ.
Από πού να ξεκινήσει και πού να τελειώσει κανείς σε αυτή την ιστορία πτώσης ενός ανθρώπου του οποίου το όνομα είχε φτάσει να προσλάβει διαστάσεις μύθου: ενός μύθου υπεράνθρωπης προσπάθειας, ψυχικού σθένους και άρνησης να δεχτεί τα ωμά και ανυπέρβλητα δεδομένα της ζωής του.
Το γεγονός και μόνο πως ο βίος του κατέληξε εξίσου τραγικά (με ένα φόνο που τον «καθήλωσε» μια για πάντα στην ακινησία) όσο τραγικά ξεκίνησε (λόγω γενετικής ανωμαλίας που του στέρησε τα κάτω άκρα του) θα αρκούσε να δικαιολογήσει το χαρακτηρισμό «τραγική φιγούρα»
. Ωστόσο, το τραγικό στοιχείο δεν περιορίζεται σε αυτή την σύμπτωση της αρχής με το τέλος, η οποία επισφράγισε το βίο του, αλλά και σε κάτι άλλο που συνιστά «εκ των ων ουκ άνευ» όρο κάθε τραγωδίας: στην τυφλότητα και μάλιστα στην τυφλότητα μπροστά στο πεπρωμένο που συνήθως βρίσκεται κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια σου, αλλά δεν το βλέπεις.
Συνήθως, το πιο μυστικό και κρυμμένο πράγμα είναι αυτό που βρίσκεται στο πιο εμφανές σημείο. Ο Έντγκαρ Άλαν Πόου είχε γράψει μάλιστα μία υπέροχη νουβέλα σχετικά με το θέμα, τη γνωστη «Υπόθεση του κλεμμένου γράμματος», το οποίο κανείς δεν έβλεπε επειδή βρισκόταν στο εμφανέστερο σημείο. Μαθημένος ο νους να ψάχνει πίσω από τα φαινόμενα για αίτια και κρυφά νοήματα, παραβλέπει το προφανές, το απολύτως επιφανειακό που είναι συνήθως και το πιο ουσιώδες.
Ο Όσκαρ Πιστόριους, αυτός ο άνθρωπος «σφαίρα» που έκανε τα πλήθη να παραληρούν βλέποντάς τον να τρέχει πάνω στα πρόσθετα μέλη του, ήταν σαν απο καιρό προγραμματισμένος να φυτεύσει μία σφαίρα στο θεσπέσιο κορμί της φιλενάδας του. Απλά, δεν κατάφερε να διαβάσει τα σημαίνοντα του πεπρωμένου του!
Μάρτυρας η κατεβασμένη πλέον από την ίδια τη Nike διαφήμιση του αθλητή για λογαριασμό της μεγάλης φίρμας αθλητικών, στην οποία, σαν κακός οιωνός, αναγράφεται η εξής φράση: «Είμαι η σφαίρα μέσα στην κάννη» [«I am the bullet in the chamber»].
Είναι τυχαία η λέξη chamber [θάλαμος, δωμάτιο] της διαφήμισης που εκτός από το θάλαμο του όπλου δηλώνει και το δωμάτιο ή το υπνοδωμάτιο όπου συνέβη ο φόνος; Είναι υπερβολή το να πούμε πως όλα ήταν εκεί, τόσο εμφανώς «προσχεδιασμένα» και γι' αυτό ακατάληπτα;
Α ρε γερο-Φρόυντ πόσο δίκιο είχες τελικά!
Πηγή: iefimerida
xespao
Από πού να ξεκινήσει και πού να τελειώσει κανείς σε αυτή την ιστορία πτώσης ενός ανθρώπου του οποίου το όνομα είχε φτάσει να προσλάβει διαστάσεις μύθου: ενός μύθου υπεράνθρωπης προσπάθειας, ψυχικού σθένους και άρνησης να δεχτεί τα ωμά και ανυπέρβλητα δεδομένα της ζωής του.
Το γεγονός και μόνο πως ο βίος του κατέληξε εξίσου τραγικά (με ένα φόνο που τον «καθήλωσε» μια για πάντα στην ακινησία) όσο τραγικά ξεκίνησε (λόγω γενετικής ανωμαλίας που του στέρησε τα κάτω άκρα του) θα αρκούσε να δικαιολογήσει το χαρακτηρισμό «τραγική φιγούρα»
Συνήθως, το πιο μυστικό και κρυμμένο πράγμα είναι αυτό που βρίσκεται στο πιο εμφανές σημείο. Ο Έντγκαρ Άλαν Πόου είχε γράψει μάλιστα μία υπέροχη νουβέλα σχετικά με το θέμα, τη γνωστη «Υπόθεση του κλεμμένου γράμματος», το οποίο κανείς δεν έβλεπε επειδή βρισκόταν στο εμφανέστερο σημείο. Μαθημένος ο νους να ψάχνει πίσω από τα φαινόμενα για αίτια και κρυφά νοήματα, παραβλέπει το προφανές, το απολύτως επιφανειακό που είναι συνήθως και το πιο ουσιώδες.
Ο Όσκαρ Πιστόριους, αυτός ο άνθρωπος «σφαίρα» που έκανε τα πλήθη να παραληρούν βλέποντάς τον να τρέχει πάνω στα πρόσθετα μέλη του, ήταν σαν απο καιρό προγραμματισμένος να φυτεύσει μία σφαίρα στο θεσπέσιο κορμί της φιλενάδας του. Απλά, δεν κατάφερε να διαβάσει τα σημαίνοντα του πεπρωμένου του!
Μάρτυρας η κατεβασμένη πλέον από την ίδια τη Nike διαφήμιση του αθλητή για λογαριασμό της μεγάλης φίρμας αθλητικών, στην οποία, σαν κακός οιωνός, αναγράφεται η εξής φράση: «Είμαι η σφαίρα μέσα στην κάννη» [«I am the bullet in the chamber»].
Είναι τυχαία η λέξη chamber [θάλαμος, δωμάτιο] της διαφήμισης που εκτός από το θάλαμο του όπλου δηλώνει και το δωμάτιο ή το υπνοδωμάτιο όπου συνέβη ο φόνος; Είναι υπερβολή το να πούμε πως όλα ήταν εκεί, τόσο εμφανώς «προσχεδιασμένα» και γι' αυτό ακατάληπτα;
Α ρε γερο-Φρόυντ πόσο δίκιο είχες τελικά!
Πηγή: iefimerida
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Turkey's Syria Predicament
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ