2013-03-20 20:49:04
Στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων για τρεις μόνο παραστάσεις 22, 23 και 24 Μαρτίου στις 21:30 η όπερα των Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και Λορέντσο ντα Πόντε «Οι Γάμοι του Φίγκαρο».
Σε ποιους απευθύνεται η όπερα;
Είναι ένα είδος ξενόφερτο, που επιβλήθηκε στους Έλληνες από τους δυτικούς;
Πρέπει να είναι κάποιος «γνώστης» για να την κατανοήσει;
Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που συνοδεύουν τον ιδιαίτερο αυτό κλάδο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, που παρ’ όλες τις αντιξοότητες, εξακολουθεί να ελκύει το ενδιαφέρον καλλιτεχνών και κοινού.
Τα ερωτήματα αυτά οδήγησαν τον διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Θοδωρή Αμπαζή, να δημιουργήσει ένα εργαστήριο μουσικού θεάτρου για να προσελκύσει τους λυρικούς τραγουδιστές της πόλης, οι οποίοι, παρ’ όλες τις μακροχρόνιες σπουδές τους, βρίσκουν ελάχιστες διεξόδους έκφρασης.
Ωστόσο, η πόλη της Πάτρας έχει εξαιρετικά μακρόχρονη σχέση με την όπερα, όσο κι αν αυτή η σχέση τα τελευταία χρόνια έχει πέσει σε λήθαργο. Ένα από τα αρχιτεκτονικά ορόσημα της πόλης, το θέατρο Απόλλων, εγκαινιάστηκε το 1872 με μια παράσταση του Χορού μεταμφιεσμένων του Βέρντι, ενώ για δεκαετίες υπήρξε έδρα, κατά κύριο λόγο, λυρικών παραστάσεων.
Το εργαστήριο μουσικού θεάτρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., το οποίο εμψυχώνουν ο συνθέτης και μουσικός διευθυντής Χαράλαμπος Γωγιός και ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης, γνωστοί από τις παραγωγές τους «μη δογματικού» μουσικού θεάτρου, στοχεύει στο να αφυπνίσει τη σχέση των πατρινών λυρικών τραγουδιστών με την τέχνη της όπερας, μια ζωντανή τέχνη της σκηνής.
Το αποτέλεσμα του εντατικού εργαστηρίου, που απλώθηκε σε δύο μήνες μέσα σε συνθήκες δημιουργικής ευφορίας, θα είναι η παρουσίαση σκηνών από την περίφημη όπερα των Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και Λορέντσο ντα Πόντε Οι γάμοι του Φίγκαρο. Η παράσταση-παρουσίαση του εργαστηρίου φιλοδοξεί να απαντήσει στα αρνητικά στερεότυπα για την όπερα και κυρίως να δείξει πως είναι δυνατόν να υπάρξει πρωτογενής παραγωγή όπερας στην Ελλάδα του σήμερα, πέραν του γιγαντισμού και της αισθητικοποίησης με την οποία έχει εσφαλμένα συνδεθεί το είδος.
Στην παρουσίαση συμμετέχουν δώδεκα πατρινοί τραγουδιστές με σοβαρές μουσικές σπουδές, καθώς και αυτοσχέδια ορχήστρα.
Συντελεστές:
Μουσική διδασκαλία-Διεύθυνση : Χαράλαμπος Γωγιός
Σκηνοθεσία :Αλέξανδρος Ευκλείδης
Επιμέλεια κοστουμιών: Μαρία Βασιλάκη
Επιμέλεια φωτισμών :Νίκος Σωτηρόπουλος
Βιολιά: Δημήτρης Καρακαντάς, Μαργαρίτα Γκραμπότσκα, Ρεγγίνα Σοφού
Βιολοντσέλο: Άγγελος Λιακάκης
Κοντραμπάσο: Γιώργος Κοκκινάρης
Πιάνο: Μαριλένα Σουρή, Τάσος Σπηλιωτόπουλος
Φλογέρα, μελόντικα: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Κρουστά: Νίκος Παπαδημητρόπουλος
Συμμετέχουν οι λυρικοί τραγουδιστές :
Λίνα Γερονίκου, Εύα Γιαννοπούλου, Αλίκη Ζαφείρη, Δώρα Ζήκου
Αντωνία Καλαϊτζή, Μαρία Κατριβέση, Αλέξανδρος Κοκκόσης
Αλέξανδρος Λούτας, Νικόλαος Μαραζιώτης, Παρασκευή Μίχα
Σπύρος Παπαδάτος, Μαριέττα Σαρρή.
Σε συνεργασία με την εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων».
Στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων για τρεις μόνο παραστάσεις 22, 23 και 24 Μαρτίου στις 21:30.
xespao
Σε ποιους απευθύνεται η όπερα;
Είναι ένα είδος ξενόφερτο, που επιβλήθηκε στους Έλληνες από τους δυτικούς;
Πρέπει να είναι κάποιος «γνώστης» για να την κατανοήσει;
Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που συνοδεύουν τον ιδιαίτερο αυτό κλάδο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, που παρ’ όλες τις αντιξοότητες, εξακολουθεί να ελκύει το ενδιαφέρον καλλιτεχνών και κοινού.
Τα ερωτήματα αυτά οδήγησαν τον διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Θοδωρή Αμπαζή, να δημιουργήσει ένα εργαστήριο μουσικού θεάτρου για να προσελκύσει τους λυρικούς τραγουδιστές της πόλης, οι οποίοι, παρ’ όλες τις μακροχρόνιες σπουδές τους, βρίσκουν ελάχιστες διεξόδους έκφρασης.
Ωστόσο, η πόλη της Πάτρας έχει εξαιρετικά μακρόχρονη σχέση με την όπερα, όσο κι αν αυτή η σχέση τα τελευταία χρόνια έχει πέσει σε λήθαργο. Ένα από τα αρχιτεκτονικά ορόσημα της πόλης, το θέατρο Απόλλων, εγκαινιάστηκε το 1872 με μια παράσταση του Χορού μεταμφιεσμένων του Βέρντι, ενώ για δεκαετίες υπήρξε έδρα, κατά κύριο λόγο, λυρικών παραστάσεων.
Το εργαστήριο μουσικού θεάτρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., το οποίο εμψυχώνουν ο συνθέτης και μουσικός διευθυντής Χαράλαμπος Γωγιός και ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης, γνωστοί από τις παραγωγές τους «μη δογματικού» μουσικού θεάτρου, στοχεύει στο να αφυπνίσει τη σχέση των πατρινών λυρικών τραγουδιστών με την τέχνη της όπερας, μια ζωντανή τέχνη της σκηνής.
Το αποτέλεσμα του εντατικού εργαστηρίου, που απλώθηκε σε δύο μήνες μέσα σε συνθήκες δημιουργικής ευφορίας, θα είναι η παρουσίαση σκηνών από την περίφημη όπερα των Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και Λορέντσο ντα Πόντε Οι γάμοι του Φίγκαρο. Η παράσταση-παρουσίαση του εργαστηρίου φιλοδοξεί να απαντήσει στα αρνητικά στερεότυπα για την όπερα και κυρίως να δείξει πως είναι δυνατόν να υπάρξει πρωτογενής παραγωγή όπερας στην Ελλάδα του σήμερα, πέραν του γιγαντισμού και της αισθητικοποίησης με την οποία έχει εσφαλμένα συνδεθεί το είδος.
Στην παρουσίαση συμμετέχουν δώδεκα πατρινοί τραγουδιστές με σοβαρές μουσικές σπουδές, καθώς και αυτοσχέδια ορχήστρα.
Συντελεστές:
Μουσική διδασκαλία-Διεύθυνση : Χαράλαμπος Γωγιός
Σκηνοθεσία :Αλέξανδρος Ευκλείδης
Επιμέλεια κοστουμιών: Μαρία Βασιλάκη
Επιμέλεια φωτισμών :Νίκος Σωτηρόπουλος
Βιολιά: Δημήτρης Καρακαντάς, Μαργαρίτα Γκραμπότσκα, Ρεγγίνα Σοφού
Βιολοντσέλο: Άγγελος Λιακάκης
Κοντραμπάσο: Γιώργος Κοκκινάρης
Πιάνο: Μαριλένα Σουρή, Τάσος Σπηλιωτόπουλος
Φλογέρα, μελόντικα: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Κρουστά: Νίκος Παπαδημητρόπουλος
Συμμετέχουν οι λυρικοί τραγουδιστές :
Λίνα Γερονίκου, Εύα Γιαννοπούλου, Αλίκη Ζαφείρη, Δώρα Ζήκου
Αντωνία Καλαϊτζή, Μαρία Κατριβέση, Αλέξανδρος Κοκκόσης
Αλέξανδρος Λούτας, Νικόλαος Μαραζιώτης, Παρασκευή Μίχα
Σπύρος Παπαδάτος, Μαριέττα Σαρρή.
Σε συνεργασία με την εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων».
Στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων για τρεις μόνο παραστάσεις 22, 23 και 24 Μαρτίου στις 21:30.
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Kidzania: Μια πόλη αποκλειστικά για παιδιά… που θέλουν να ενηλικιωθούν!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Αλληλεγγύη στον κυπριακό λαό εκφράζει το ΚΚΕ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ