2013-04-04 11:43:04
της Κατερίνας Πρωτοσυγγελίδου – Φλατσούση
Η ιδιότυπη γλυπτική του τον καθιέρωσε στο εξωτερικό όπου γνωρίζει την καταξίωση και το θαυμασμό, σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα τη χώρα που γεννήθηκε, μεγάλωσε κι αγάπησε.
Κι όμως ο Νίκος Φλώρος είναι ένας ταλαντούχος και χαρισματικός καλλιτέχνης. Είναι ένας διαφορετικός γλύπτης που πρωτοπορεί με τα ιδιαίτερα αριστουργήματά του.
Ζει και δημιουργεί κυρίως στο εξωτερικό. Είναι όμως υπερήφανος για την καταγωγή του, παρόλο που στην Ελλάδα δεν αγκάλιασαν την τέχνη του, όπως στο εξωτερικό.
Η ιδιαιτερότητα και η μοναδικότητα των έργων του οφείλεται στα θέματα, στα υλικά και στον τρόπο χρησιμοποίησής τους.
Εκατομμύρια κουτάκια αναψυκτικών γίνονται νήμα που υφαίνουν το ύφασμα με το οποίο δημιουργεί τις τουαλέτες που φορέθηκαν από τη Μαρία Κάλλας και από τη Γκρέις Κέλι του Μονακό. Γι αυτόν, το μεταλλικό κουτάκι είναι το κουκούλι ενός μεταξοσκώληκα και το ύφασμα που φτιάχνεται από αυτό είναι μεταλλικό μετάξι, όπως συνηθίζει να το λέει.
Το 2007, για την επέτειο των 30 χρόνων από το θάνατο της Μαρία Κάλλας, εξέθεσε μία σειρά ανεπανάληπτων έργων.
Το 2012, συμπτωματικά και πάλι, για τη συμπλήρωση των 30 χρόνων από το θάνατο της Γκρέις Κέλι, του ζητήθηκε να δημιουργήσει και να εκθέσει στο Μονακό μια σειρά από έργα, μεταξύ των οποίων ήταν το ανεπανάληπτο νυφικό φόρεμά της, που το φιλοτέχνησε επί τρία χρόνια και χρησιμοποίησε 4.000 κουτάκια αναψυκτικών.
Ο ίδιος αισθάνεται κάπως μαγικά, αφού πέρα από τις άλλες συμπτώσεις, οι δύο αυτές προσωπικότητες ήταν καλές φίλες.
Τα κοστούμια της θεατρικής παραγωγής NARCISE του Jean Jacques Rousseau, είναι δικές του δημιουργίες.
Τα επόμενα έργα του είναι εμπνευσμένα από τις Ελληνικές Αρχαιότητες.
Μιλώντας ο ίδιος για την πορεία του, εξηγεί πως δε θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με την τέχνη, αφού από πολύ μικρός όλο κάτι έφτιαχνε. Γεννημένος στην Αρκαδία και ασχολούμενος από μικρός με τη ζωγραφική, το 1983 παίρνει μέρος στο Αρκαδικό Φεστιβάλ και δέχεται το πρώτο βραβείο από τα χέρια της Μελίνας Μερκούρη. Έτσι, γρήγορα βρέθηκε στην Καλών Τεχνών του Παρισιού.
Είναι πρόεδρος του Ιδρύματος George Best Costacos Foundation που ειδικεύεται στην έρευνα για τον καρκίνο του εγκεφάλου. Επιθυμία του είναι να στηρίξει με τα έργα του το Κέντρο Ζωής και την εκστρατεία ενάντια στον ιό H.I.V.
Στην Ελλάδα, είχαμε την τύχη να θαυμάσουμε από κοντά τα αριστουργηματικά έργα του, στην Αθήνα στο Μέγαρο Μελά, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Κυκλαδικής Τέχνης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στη Ρόδο, στο Παλάτι των Ιπποτών.
Στο εξωτερικό έχει πραγματοποιήσει πολλαπλάσιες εκθέσεις και έχει αποσπάσει πολλά πρώτα βραβεία, με κορωνίδα αυτό που πήρε από το Διευθυντή του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης, Harold Koda.
freepen.gr
Η ιδιότυπη γλυπτική του τον καθιέρωσε στο εξωτερικό όπου γνωρίζει την καταξίωση και το θαυμασμό, σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα τη χώρα που γεννήθηκε, μεγάλωσε κι αγάπησε.
Κι όμως ο Νίκος Φλώρος είναι ένας ταλαντούχος και χαρισματικός καλλιτέχνης. Είναι ένας διαφορετικός γλύπτης που πρωτοπορεί με τα ιδιαίτερα αριστουργήματά του.
Ζει και δημιουργεί κυρίως στο εξωτερικό. Είναι όμως υπερήφανος για την καταγωγή του, παρόλο που στην Ελλάδα δεν αγκάλιασαν την τέχνη του, όπως στο εξωτερικό.
Η ιδιαιτερότητα και η μοναδικότητα των έργων του οφείλεται στα θέματα, στα υλικά και στον τρόπο χρησιμοποίησής τους.
Εκατομμύρια κουτάκια αναψυκτικών γίνονται νήμα που υφαίνουν το ύφασμα με το οποίο δημιουργεί τις τουαλέτες που φορέθηκαν από τη Μαρία Κάλλας και από τη Γκρέις Κέλι του Μονακό. Γι αυτόν, το μεταλλικό κουτάκι είναι το κουκούλι ενός μεταξοσκώληκα και το ύφασμα που φτιάχνεται από αυτό είναι μεταλλικό μετάξι, όπως συνηθίζει να το λέει.
Το 2007, για την επέτειο των 30 χρόνων από το θάνατο της Μαρία Κάλλας, εξέθεσε μία σειρά ανεπανάληπτων έργων.
Το 2012, συμπτωματικά και πάλι, για τη συμπλήρωση των 30 χρόνων από το θάνατο της Γκρέις Κέλι, του ζητήθηκε να δημιουργήσει και να εκθέσει στο Μονακό μια σειρά από έργα, μεταξύ των οποίων ήταν το ανεπανάληπτο νυφικό φόρεμά της, που το φιλοτέχνησε επί τρία χρόνια και χρησιμοποίησε 4.000 κουτάκια αναψυκτικών.
Ο ίδιος αισθάνεται κάπως μαγικά, αφού πέρα από τις άλλες συμπτώσεις, οι δύο αυτές προσωπικότητες ήταν καλές φίλες.
Τα κοστούμια της θεατρικής παραγωγής NARCISE του Jean Jacques Rousseau, είναι δικές του δημιουργίες.
Τα επόμενα έργα του είναι εμπνευσμένα από τις Ελληνικές Αρχαιότητες.
Μιλώντας ο ίδιος για την πορεία του, εξηγεί πως δε θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με την τέχνη, αφού από πολύ μικρός όλο κάτι έφτιαχνε. Γεννημένος στην Αρκαδία και ασχολούμενος από μικρός με τη ζωγραφική, το 1983 παίρνει μέρος στο Αρκαδικό Φεστιβάλ και δέχεται το πρώτο βραβείο από τα χέρια της Μελίνας Μερκούρη. Έτσι, γρήγορα βρέθηκε στην Καλών Τεχνών του Παρισιού.
Είναι πρόεδρος του Ιδρύματος George Best Costacos Foundation που ειδικεύεται στην έρευνα για τον καρκίνο του εγκεφάλου. Επιθυμία του είναι να στηρίξει με τα έργα του το Κέντρο Ζωής και την εκστρατεία ενάντια στον ιό H.I.V.
Στην Ελλάδα, είχαμε την τύχη να θαυμάσουμε από κοντά τα αριστουργηματικά έργα του, στην Αθήνα στο Μέγαρο Μελά, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Κυκλαδικής Τέχνης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στη Ρόδο, στο Παλάτι των Ιπποτών.
Στο εξωτερικό έχει πραγματοποιήσει πολλαπλάσιες εκθέσεις και έχει αποσπάσει πολλά πρώτα βραβεία, με κορωνίδα αυτό που πήρε από το Διευθυντή του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης, Harold Koda.
freepen.gr
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Προετοιμασίες για πυρηνικό πόλεμο!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Με πυρηνικά πλήγματα απειλεί τις ΗΠΑ η Β. Κορέα
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ