2013-04-14 21:26:03
Η προσευχή του Αλλάχ θα γίνεται μέσω των μεγαφώνων στη σουηδική πρωτεύουσα. Για την απαγγελία του ‘Αντχάν’ (το μουσουλμανικό κάλεσμα του μουεζίνη) εγκρίθηκε να γίνεται από τα μεγάφωνα κατά την προσευχή της Παρασκευής από τους μιναρέδες τεμένους της Στοκχόλμης.
Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε θετικά για την απαγγελία του Άντχαν από το μιναρέ του τζαμιού «Fittja Ulu» της Στοκχόλμης και αφού έγιναν οι τεχνικές λεπτομέρειες χορηγήθηκε η άδεια τη δημόσια πρόσκληση των μουσουλμάνων από τα μεγάφωνα του τζαμιού, γράφει το τούρκικο δημοσίευμα. Σχετική αίτηση είχε υποβληθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 24 Ιανουαρίου του 2012 από τον Ισμαήλ Οκούρ, πρόεδρο του Ισλαμικού Πολιτιστικού Συλλόγου του Δήμου Botkyrka, που βρίσκεται στα περίχωρα της Στοκχόλμης.
Η άδεια αναφέρει ότι η απαγγελία δια μεγαφώνων του μουσουλμανικού καλέσματος θα γίνεται ζωντανά την Παρασκευή από τις 12:00 έως τις 13:00 για 3 έως 5 λεπτά.
Ο αρχηγός της Αστυνομίας της Στοκχόλμης, Gunnar Edeland, δήλωσε ότι η εκφώνηση της μουσουλμανικής προσευχής από τα μεγάφωνα δεν θέτει ζημία σε ό, τι αφορά τη δημόσια τάξη και την κυκλοφορία.
Η έκκληση του Άντχαν εγκρίνεται για πρώτη φορά στη Σουηδία. Το τζαμί του Fittja Ulu, άρχισε να οικοδομείται το 1998 και ως λατρευτικός χώρος άρχισε να λειτουργεί από το 2007, γράφει το δημοσίευμα.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο έχει δημιουργηθεί κοινωνικό προηγούμενο για ολόκληρη την Ευρώπη.
Οι σουηδικές Αρχές, επιτρέποντας τη δημόσια πρόσκληση σε ναμάζ, προσπαθούν να αποτρέψουν με αυτό τον τρόπο τις ενδεχόμενες διενέξεις, αλλά η μέθοδος που έχουν επιλέξει για αυτό, είναι, για να πώ ήπια, αρκετά παράξενη,- είπε ο Ρώσος εμπειρογνώμονας Ρομάν Σιλάντιεφ. Από καθαρά τεχνική άποψη – η απόφασή τους δεν έχει κανένα νόημα. Η προειδοποίηση των Μουσουλμάνων για την έναρξη του ναμάζ μετά την εμφάνιση των κινητών τηλεφώνων μπορεί να γίνεται εύκολα και χωρίς τις κραυγές από τους μιναρέδες. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι Μουσουλμάνοι ξέρουν πολύ καλά πότε θα πρέπει να πάνε για προσευχή.
Ωστόσο, το προηγούμενο έχει δημιουργηθεί. Οι Μουσουλμάνοι, μάλιστα, όχι μόνο στη Σουηδία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα μπορούν από τώρα να επιμένουν στην εκτέλεση των ιεροτελεστιών τους στην οικεία τους μορφή και για τις Ευρωπαϊκές Αρχές θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αναχαιτίζουν αυτή την τάση,- είπε ο πολιτικός αναλυτής Αλεξέι Μακάρκιν. - Εκείνες οι χώρες της Ευρώπης, όπου οι περισσότεροι κάτοικοι παραδοσιακά πρεσβεύουν τον χριστιανισμό, σήμερα απομακρύνονται σε μεγάλο βαθμό από την θρησκευτική τους ταυτότητα. Η θρησκευτική ταυτότητα είχε επηρεαστεί αισθητά παντού από την κρίση. Ακριβώς για αυτό τον λόγο στα αρχαία ευρωπαϊκά μοναστήρια ανοίγουν εστιατόρια και ξενοδοχεία και οι εγκατελειμένοι καθολικοί Ναοί μετατρέπονται σε τζαμιά.
Η ευρωπαϊκή νεολαία ντρέπεται την πίστη των προγόνων της, ενώ οι οπαδοί του Ισλάμ, αντίθετα, διεκδικούν τα δικαιώματά τους πιο φωναχτά και πιο επίμονα,- είπε ο Λεονίντ Σιουκιγιάινεν, εμπειρογνώμονας στα ζητήματα του Νόμου της Σαρίας. - Οι Μουσουλμάνοι σήμερα αποτελούν σημαντικό μέρος της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής της Ευρώπης. Οι Ευρωπαίοι χρειάζεται να αναζητούν τέτοιες μορφές συνύπαρξής τους με το Ισλάμ, που θα επέτρεπαν τη διατήρηση της ευρωπαϊκής πολιτιστικής ταυτότητας και των υψηλών προτύπων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών. Εννοείται ότι αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τους Ευρωπαίους, αλλά και από τους μουσουλμάνους. Κατά πόσο η τακτική των υποχωρήσεων απέναντι στις ισλαμικές κοινότητες θα επιτρέψει την εκτόνωση των διαθρησκευτικών και διαπολιτισμικών διαφορών;
Προς το παρον μπορούμε να μιλάμε μόνο για την κρίση της ευρωπαϊκής πολιτικής της πολυπολιτισμικότητας. ΚΟ: Πάρτε μια γεύση για το τι θα ακούγεται σε λίγο στις πολυπολιτισμικές μας γειτονιές (εδώ γειτονιά στη Χάγη).
eglimatikotita.gr
Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε θετικά για την απαγγελία του Άντχαν από το μιναρέ του τζαμιού «Fittja Ulu» της Στοκχόλμης και αφού έγιναν οι τεχνικές λεπτομέρειες χορηγήθηκε η άδεια τη δημόσια πρόσκληση των μουσουλμάνων από τα μεγάφωνα του τζαμιού, γράφει το τούρκικο δημοσίευμα. Σχετική αίτηση είχε υποβληθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 24 Ιανουαρίου του 2012 από τον Ισμαήλ Οκούρ, πρόεδρο του Ισλαμικού Πολιτιστικού Συλλόγου του Δήμου Botkyrka, που βρίσκεται στα περίχωρα της Στοκχόλμης.
Η άδεια αναφέρει ότι η απαγγελία δια μεγαφώνων του μουσουλμανικού καλέσματος θα γίνεται ζωντανά την Παρασκευή από τις 12:00 έως τις 13:00 για 3 έως 5 λεπτά.
Ο αρχηγός της Αστυνομίας της Στοκχόλμης, Gunnar Edeland, δήλωσε ότι η εκφώνηση της μουσουλμανικής προσευχής από τα μεγάφωνα δεν θέτει ζημία σε ό, τι αφορά τη δημόσια τάξη και την κυκλοφορία.
Η έκκληση του Άντχαν εγκρίνεται για πρώτη φορά στη Σουηδία. Το τζαμί του Fittja Ulu, άρχισε να οικοδομείται το 1998 και ως λατρευτικός χώρος άρχισε να λειτουργεί από το 2007, γράφει το δημοσίευμα.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο έχει δημιουργηθεί κοινωνικό προηγούμενο για ολόκληρη την Ευρώπη.
Οι σουηδικές Αρχές, επιτρέποντας τη δημόσια πρόσκληση σε ναμάζ, προσπαθούν να αποτρέψουν με αυτό τον τρόπο τις ενδεχόμενες διενέξεις, αλλά η μέθοδος που έχουν επιλέξει για αυτό, είναι, για να πώ ήπια, αρκετά παράξενη,- είπε ο Ρώσος εμπειρογνώμονας Ρομάν Σιλάντιεφ. Από καθαρά τεχνική άποψη – η απόφασή τους δεν έχει κανένα νόημα. Η προειδοποίηση των Μουσουλμάνων για την έναρξη του ναμάζ μετά την εμφάνιση των κινητών τηλεφώνων μπορεί να γίνεται εύκολα και χωρίς τις κραυγές από τους μιναρέδες. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι Μουσουλμάνοι ξέρουν πολύ καλά πότε θα πρέπει να πάνε για προσευχή.
Ωστόσο, το προηγούμενο έχει δημιουργηθεί. Οι Μουσουλμάνοι, μάλιστα, όχι μόνο στη Σουηδία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα μπορούν από τώρα να επιμένουν στην εκτέλεση των ιεροτελεστιών τους στην οικεία τους μορφή και για τις Ευρωπαϊκές Αρχές θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αναχαιτίζουν αυτή την τάση,- είπε ο πολιτικός αναλυτής Αλεξέι Μακάρκιν. - Εκείνες οι χώρες της Ευρώπης, όπου οι περισσότεροι κάτοικοι παραδοσιακά πρεσβεύουν τον χριστιανισμό, σήμερα απομακρύνονται σε μεγάλο βαθμό από την θρησκευτική τους ταυτότητα. Η θρησκευτική ταυτότητα είχε επηρεαστεί αισθητά παντού από την κρίση. Ακριβώς για αυτό τον λόγο στα αρχαία ευρωπαϊκά μοναστήρια ανοίγουν εστιατόρια και ξενοδοχεία και οι εγκατελειμένοι καθολικοί Ναοί μετατρέπονται σε τζαμιά.
Η ευρωπαϊκή νεολαία ντρέπεται την πίστη των προγόνων της, ενώ οι οπαδοί του Ισλάμ, αντίθετα, διεκδικούν τα δικαιώματά τους πιο φωναχτά και πιο επίμονα,- είπε ο Λεονίντ Σιουκιγιάινεν, εμπειρογνώμονας στα ζητήματα του Νόμου της Σαρίας. - Οι Μουσουλμάνοι σήμερα αποτελούν σημαντικό μέρος της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής της Ευρώπης. Οι Ευρωπαίοι χρειάζεται να αναζητούν τέτοιες μορφές συνύπαρξής τους με το Ισλάμ, που θα επέτρεπαν τη διατήρηση της ευρωπαϊκής πολιτιστικής ταυτότητας και των υψηλών προτύπων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών. Εννοείται ότι αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τους Ευρωπαίους, αλλά και από τους μουσουλμάνους. Κατά πόσο η τακτική των υποχωρήσεων απέναντι στις ισλαμικές κοινότητες θα επιτρέψει την εκτόνωση των διαθρησκευτικών και διαπολιτισμικών διαφορών;
Προς το παρον μπορούμε να μιλάμε μόνο για την κρίση της ευρωπαϊκής πολιτικής της πολυπολιτισμικότητας. ΚΟ: Πάρτε μια γεύση για το τι θα ακούγεται σε λίγο στις πολυπολιτισμικές μας γειτονιές (εδώ γειτονιά στη Χάγη).
eglimatikotita.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Aντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα οι παραβάτες οδηγοί
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Η Βέροια «συνέτριψε» με 5-0 τον Πλατανιά
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ