2013-04-30 14:21:03
του Νικολάου Ποταμιά, Δικηγόρου Θηβών
Όταν οι Ρωμαίοι έριχναν τους δούλους στα θηρία για να διασκεδάσουν, όταν οι Ίνκας θυσίαζαν τα παιδιά τους για να εξευμενίσουν τους θεούς τους, όταν οι Αιγύπτιοι προσκυνούσαν ως θεό τους τον ποταμό Νείλο, οι Έλληνες δημιουργούσαν έναν μοναδικό πολιτισμό. Αναγνώριζαν τον άνθρωπο ως ηγέτη της μοίρας του. Μιλούσαν για θέατρο και μουσική. Κυρίως όμως ψήφιζαν νόμους για να αυτοκυβερνηθούν. Νόμους των οποίων οι λέξεις να εφαρμόζουν πάνω στα πράγματα. Όταν ρώτησαν τον Κλεισθένη τι νόμους προτείνει στους Αθηναίους εκείνος τους απαντούσε: τους καλύτερους από εκείνους που μπορούν να αντέξουν.,
Έκτοτε και για αιώνες οι Έλληνες βγήκαν από το κάδρο της ιστορίας. Όχι όμως και ο πολιτισμός τους. Οι σημειώσεις του Αριστοτέλη απετέλεσαν την βάση της ίδρυσης των πρώτων και σήμερα πλέον φημισμένων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Τα πιο προοδευτικά συντάγματα βασίζονται στη σκέψη του, οι πολιτικές του απόψεις έγιναν θεσμοί .
Η Ευρώπη χρωστάει στην Ελλάδα τα θεμέλιά της ,το όνομά της το όνομα της πρωτεύουσάς της, Βρυξέλλες= Φρίξος +Έλλη. Τα παραπάνω δεν πρέπει να θεωρηθούν ελληνομανία η ελληνολαγνεία. Οι Ευρωπαίοι αναγνωρίζουν ότι η Ευρώπη πέρασε τη νεότητά της στην Ελλάδα.
Οι νόμοι του μνημονίου όμως δεν θυμίζουν τους νόμους του Κλεισθένη. Βρίσκονται πάνω από τις αντοχές των πολιτών. Και οι Ευρωπαίοι πρέπει να θυμηθούν την αξία της επιείκειας που ήταν αξίωμα για τους Έλληνες Κλασσικούς. Επιείκεια και δικαιοσύνη είναι ένα και το αυτό ,μολονότι και τα δύο σπουδαία ,η επιείκεια είναι ανώτερη, έλεγε ο Αριστοτέλης. Είναι ότι παραλείπεται από το γραπτό δίκαιο, αλλά η χρήση της αποτελεί ένδειξη υψηλής νοημοσύνης. Είναι το φως που φωτίζει τις μεγάλες ψυχές υποστήριζε. Η επιείκεια και η ανοχή είναι δυο ιδιότητες που συνδέουν τον άνθρωπο με τον Θεό , έλεγε ο Πλάτωνας.
Αν το μνημόνιο περιορισθεί στην ανάγκη των οικονομικών μεγεθών και περιφρονίσει τις ανάγκες των πολιτών τότε θα θυμίζει την πρόοδο που πολλαπλασιάζει ανάγκες. Και η δύναμη των αναγκών ακατανίκητη έλεγε ο Αισχύλος. Ο νόμος ισχυρός αλλά η εξουσία των αναγκών πιο ισχυρή, έλεγε ο Γκαίτε. Ανάγκα και οι θεοί πείθονται έλεγε ο Πλάτωνας.
Οι παραπάνω χρήσιμες συμβουλές από το παρελθόν πρέπει να επικαιροποιηθούν, άλλως οι πολίτες θα είναι αθώοι. Tromaktiko
Όταν οι Ρωμαίοι έριχναν τους δούλους στα θηρία για να διασκεδάσουν, όταν οι Ίνκας θυσίαζαν τα παιδιά τους για να εξευμενίσουν τους θεούς τους, όταν οι Αιγύπτιοι προσκυνούσαν ως θεό τους τον ποταμό Νείλο, οι Έλληνες δημιουργούσαν έναν μοναδικό πολιτισμό. Αναγνώριζαν τον άνθρωπο ως ηγέτη της μοίρας του. Μιλούσαν για θέατρο και μουσική. Κυρίως όμως ψήφιζαν νόμους για να αυτοκυβερνηθούν. Νόμους των οποίων οι λέξεις να εφαρμόζουν πάνω στα πράγματα. Όταν ρώτησαν τον Κλεισθένη τι νόμους προτείνει στους Αθηναίους εκείνος τους απαντούσε: τους καλύτερους από εκείνους που μπορούν να αντέξουν.,
Έκτοτε και για αιώνες οι Έλληνες βγήκαν από το κάδρο της ιστορίας. Όχι όμως και ο πολιτισμός τους. Οι σημειώσεις του Αριστοτέλη απετέλεσαν την βάση της ίδρυσης των πρώτων και σήμερα πλέον φημισμένων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Τα πιο προοδευτικά συντάγματα βασίζονται στη σκέψη του, οι πολιτικές του απόψεις έγιναν θεσμοί .
Η Ευρώπη χρωστάει στην Ελλάδα τα θεμέλιά της ,το όνομά της το όνομα της πρωτεύουσάς της, Βρυξέλλες= Φρίξος +Έλλη. Τα παραπάνω δεν πρέπει να θεωρηθούν ελληνομανία η ελληνολαγνεία. Οι Ευρωπαίοι αναγνωρίζουν ότι η Ευρώπη πέρασε τη νεότητά της στην Ελλάδα.
Οι νόμοι του μνημονίου όμως δεν θυμίζουν τους νόμους του Κλεισθένη. Βρίσκονται πάνω από τις αντοχές των πολιτών. Και οι Ευρωπαίοι πρέπει να θυμηθούν την αξία της επιείκειας που ήταν αξίωμα για τους Έλληνες Κλασσικούς. Επιείκεια και δικαιοσύνη είναι ένα και το αυτό ,μολονότι και τα δύο σπουδαία ,η επιείκεια είναι ανώτερη, έλεγε ο Αριστοτέλης. Είναι ότι παραλείπεται από το γραπτό δίκαιο, αλλά η χρήση της αποτελεί ένδειξη υψηλής νοημοσύνης. Είναι το φως που φωτίζει τις μεγάλες ψυχές υποστήριζε. Η επιείκεια και η ανοχή είναι δυο ιδιότητες που συνδέουν τον άνθρωπο με τον Θεό , έλεγε ο Πλάτωνας.
Αν το μνημόνιο περιορισθεί στην ανάγκη των οικονομικών μεγεθών και περιφρονίσει τις ανάγκες των πολιτών τότε θα θυμίζει την πρόοδο που πολλαπλασιάζει ανάγκες. Και η δύναμη των αναγκών ακατανίκητη έλεγε ο Αισχύλος. Ο νόμος ισχυρός αλλά η εξουσία των αναγκών πιο ισχυρή, έλεγε ο Γκαίτε. Ανάγκα και οι θεοί πείθονται έλεγε ο Πλάτωνας.
Οι παραπάνω χρήσιμες συμβουλές από το παρελθόν πρέπει να επικαιροποιηθούν, άλλως οι πολίτες θα είναι αθώοι. Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Έκοψαν... κατά λάθος 170 εκατ.€
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ