2013-06-05 14:13:05
του Kαθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου
Ποιητές, δημοσιογράφοι, τουρίστες, επιστήμονες και μαζί τους απλοί άνθρωποι της καθημερινότητας, Έλληνες και ξένοι, έχουν αναφερθεί συχνά στο ερωτικό ελληνικό καλοκαίρι.
Αλλά στην Ελλάδα της τρόικα αυτές οι τόσο γνωστές και κολακευτικές για την Πατρίδα μας αναφορές λιγόστεψαν καθώς το άγχος της καθημερινότητας, τα δράματα της ανεργίας και ανέχειας μας σπρώχνουν σε ατραπούς κατάθλιψης, μας στερούν άδικα το δικαίωμα της απόλαυσης του ερωτικού ελληνικού καλοκαιριού.
Για πολλούς το ελληνικό καλοκαίρι αποτελούσε πάντα το σημείο αναφοράς για ερωτικές περιπέτειες που γινόντουσαν θέματα πολύωρων και γαργαλιστικών φθινοπωρινών συζητήσεων.
Δεν έχω την πρόθεση να σας παρασύρω σε κάποιον ποιητικό οίστρο αλλά καθώς ξεκίνησε το καλοκαίρι και άρχισαν να καταφθάνουν ομαδικά οι ξένοι τουρίστες τα πρώτα μπουλούκια.
Θα ήθελα, όμως, σήμερα να αποσπάσω την προσοχή σας από την πικρή μας καθημερινότητα και, καλοπροαίρετα, να σας παρασύρω σε ένα σημείο αναφοράς που αποτελούσε και αποτελεί επίκεντρο συζητήσεων ανάμεσα σε νέους, νέες και ώριμους σε ηλικία.
Όπως και αν το δούμε το θέμα της ανθρώπινης σεξουαλικότητας παραμένει αναμφισβήτητη η πραγματικότητα ότι το σεξουαλικό ψυχόρμημα στον άνθρωπο αποτελεί μία κραυγαλέα αντινομία, μια τρανταχτή όσο και αξιοπερίεργη αντίθεση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Ενώ η σεξουαλική επιθυμία, σαν ψυχόρμημα και σαν φυσιολογική λειτουργία, είναι η πρώτη που αδρανοποιείται πέφτοντας σε λήθαργο αμέσως μόλις παρουσιαστεί στον οργανισμό μια κάποια έστω ασήμαντη οργανική ή ψυχοκοινωνική παθολογία (ένας πονοκέφαλος, λίγος πυρετός, ένα συνάχι μια μεγάλη σύγχυση μειώνουν τη σεξουαλική μας επιθυμία) εντούτοις, στο όνομα αυτής της επιθυμίας, κάτω από την αδήριτη πραγματικότητα του σεξουαλικού πάθους έχουν γίνει και συνεχίζονται να γίνονται ( με καθημερινή συχνότητα όπως μας πληροφορούν οι αστυνομικοί συντάκτες ραδιοτηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων ) συμπλοκές, αιματηρές συγκρούσεις, μαχαιρώματα και φονικά Η ανθρώπινη ιστορία, από μία καθαρά σεξουαλική κάτοψη, αποτελεί ένα ογκώδες ημερολόγιο καταγραφής κάθε είδους επιδόσεων, κάθε είδους περιστατικών και επεισοδίων ερωτικού πάθους από επώνυμους και από ανώνυμους που με το προσωπικό τους δράμα επιβεβαιώνουν την αντινομία που προαναφέρθηκε. Γεγονότα και ιστορίες που ξεκινώντας από τον Τρώα πρίγκιπα Πάρι και την ωραία Ελένη του δικού μας ελλαδικού χώρου και βιβλικές μαρτυρίες του τύπου της Σαλώμης (που διεγείροντας το ερωτικό πάθος στο βασιλιά κατόρθωσε να τον σπρώξει στον αποκεφαλισμό του Ιωάννη με όλες τις συνέπειες που αυτή η πράξη είχε για τον ίδιο και το θρόνο του) μέχρι και τις πρόσφατες τάσεις επώνυμων καλλιτεχνών, επιχειρηματιών και πολιτικών που επιδίδονται σε ερωτικές ιστορίες παθους και καταρρίπτουν καθε λογής ταμπού ή ανθρώπινη ιστορία είναι γεμάτη με περιστατικά!...Ο καθένας γνωρίζει κάποια ιστορία φίλου ή γνωστού που υπέφερε από το ακατανίκητο ερωτικό πάθος, συχνά, με καταστροφικές επιπτώσεις στη ζωή του...
Μπορεί η Αφροδίτη της Μήλου να γοήτευσε, να ερέθισε, να συγκίνησε και να συγκινεί μυριάδες αγοριών, ανδρών, αλλά και γυναικών, αλλά όπως μας πληροφορεί η ιστορία και η Κλεοπάτρα, βασίλισσα της Αιγύπτου, δεν αρκέστηκε να γοητέψει και να τυλίξει στο ερωτικό πάθος τον Καίσαρα και τον Mάρκο Αντώνιο, αλλά εκτόνωνε συχνά το ερωτικό της πάθος με μεγάλους αριθμούς μελών της στρατιωτικής αποστολής της Ρώμης στην Αίγυπτο. Το ερωτικό πάθος ήταν αντικείμενο προβληματισμού της ομήγυρης του Σωκράτη, του Πλάτωνα και του Αλκιβιάδη, όπως και πολλών αυτοκρατόρων της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης.
Οι μπηχεϋβιοριστές διατείνονται ότι και οι περιπτώσεις ερωτικού πάθους που έγραψαν ιστορία είναι απλά περιπτώσεις... μάθησης... Ο πατέρας της ψυχανάλυσης Φρόυδ δημιούργησε έναν άλλο μύθο επιμένοντας ότι σωστός οργασμός είναι μόνον ο κολπικός και κάθε άλλο είδος μετέβαλε τις γυναίκες σε .. αδικημένα πρόσωπα! Μυριάδες γυναικών υπέστησαν το μαρτύριο της αυτοαμφισβήτησης αναγκάστηκαν να “προσποιηθούν” ότι είναι οργασμικές όταν δεν ήταν και οδήγησαν και τους ερωτικούς τους παρτενέρ (συζύγους ή φίλους) σε ψυχολογικό προβληματισμό με το “πραγματικό ή... φανταστικό” ερωτικό τους πάθος που παρουσιαζόταν... ακόρεστο!
Σχετικές έρευνες αποδεικνύουν ότι σπάνια το ερωτικό πάθος οφείλεται σε ενδοκρινολογική διαταραχή (αν και συχνά κάποιες διακυμάνσεις στα οιστρογόνα, και τα ανδρογόνα έχουν αντίκτυπο στη σεξουαλική μας συμπεριφορά). Στις περισσότερες κλινικές περιπτώσεις έντονου και αχαλίνωτου ερωτικού πάθους σε άνδρες και γυναίκες το αιτιολογικό υπόβαθρο συχνά αποδεικνύεται ότι είναι ψυχολογικό!.. Tromaktiko
Ποιητές, δημοσιογράφοι, τουρίστες, επιστήμονες και μαζί τους απλοί άνθρωποι της καθημερινότητας, Έλληνες και ξένοι, έχουν αναφερθεί συχνά στο ερωτικό ελληνικό καλοκαίρι.
Αλλά στην Ελλάδα της τρόικα αυτές οι τόσο γνωστές και κολακευτικές για την Πατρίδα μας αναφορές λιγόστεψαν καθώς το άγχος της καθημερινότητας, τα δράματα της ανεργίας και ανέχειας μας σπρώχνουν σε ατραπούς κατάθλιψης, μας στερούν άδικα το δικαίωμα της απόλαυσης του ερωτικού ελληνικού καλοκαιριού.
Για πολλούς το ελληνικό καλοκαίρι αποτελούσε πάντα το σημείο αναφοράς για ερωτικές περιπέτειες που γινόντουσαν θέματα πολύωρων και γαργαλιστικών φθινοπωρινών συζητήσεων.
Δεν έχω την πρόθεση να σας παρασύρω σε κάποιον ποιητικό οίστρο αλλά καθώς ξεκίνησε το καλοκαίρι και άρχισαν να καταφθάνουν ομαδικά οι ξένοι τουρίστες τα πρώτα μπουλούκια.
Θα ήθελα, όμως, σήμερα να αποσπάσω την προσοχή σας από την πικρή μας καθημερινότητα και, καλοπροαίρετα, να σας παρασύρω σε ένα σημείο αναφοράς που αποτελούσε και αποτελεί επίκεντρο συζητήσεων ανάμεσα σε νέους, νέες και ώριμους σε ηλικία.
Όπως και αν το δούμε το θέμα της ανθρώπινης σεξουαλικότητας παραμένει αναμφισβήτητη η πραγματικότητα ότι το σεξουαλικό ψυχόρμημα στον άνθρωπο αποτελεί μία κραυγαλέα αντινομία, μια τρανταχτή όσο και αξιοπερίεργη αντίθεση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Ενώ η σεξουαλική επιθυμία, σαν ψυχόρμημα και σαν φυσιολογική λειτουργία, είναι η πρώτη που αδρανοποιείται πέφτοντας σε λήθαργο αμέσως μόλις παρουσιαστεί στον οργανισμό μια κάποια έστω ασήμαντη οργανική ή ψυχοκοινωνική παθολογία (ένας πονοκέφαλος, λίγος πυρετός, ένα συνάχι μια μεγάλη σύγχυση μειώνουν τη σεξουαλική μας επιθυμία) εντούτοις, στο όνομα αυτής της επιθυμίας, κάτω από την αδήριτη πραγματικότητα του σεξουαλικού πάθους έχουν γίνει και συνεχίζονται να γίνονται ( με καθημερινή συχνότητα όπως μας πληροφορούν οι αστυνομικοί συντάκτες ραδιοτηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων ) συμπλοκές, αιματηρές συγκρούσεις, μαχαιρώματα και φονικά Η ανθρώπινη ιστορία, από μία καθαρά σεξουαλική κάτοψη, αποτελεί ένα ογκώδες ημερολόγιο καταγραφής κάθε είδους επιδόσεων, κάθε είδους περιστατικών και επεισοδίων ερωτικού πάθους από επώνυμους και από ανώνυμους που με το προσωπικό τους δράμα επιβεβαιώνουν την αντινομία που προαναφέρθηκε. Γεγονότα και ιστορίες που ξεκινώντας από τον Τρώα πρίγκιπα Πάρι και την ωραία Ελένη του δικού μας ελλαδικού χώρου και βιβλικές μαρτυρίες του τύπου της Σαλώμης (που διεγείροντας το ερωτικό πάθος στο βασιλιά κατόρθωσε να τον σπρώξει στον αποκεφαλισμό του Ιωάννη με όλες τις συνέπειες που αυτή η πράξη είχε για τον ίδιο και το θρόνο του) μέχρι και τις πρόσφατες τάσεις επώνυμων καλλιτεχνών, επιχειρηματιών και πολιτικών που επιδίδονται σε ερωτικές ιστορίες παθους και καταρρίπτουν καθε λογής ταμπού ή ανθρώπινη ιστορία είναι γεμάτη με περιστατικά!...Ο καθένας γνωρίζει κάποια ιστορία φίλου ή γνωστού που υπέφερε από το ακατανίκητο ερωτικό πάθος, συχνά, με καταστροφικές επιπτώσεις στη ζωή του...
Μπορεί η Αφροδίτη της Μήλου να γοήτευσε, να ερέθισε, να συγκίνησε και να συγκινεί μυριάδες αγοριών, ανδρών, αλλά και γυναικών, αλλά όπως μας πληροφορεί η ιστορία και η Κλεοπάτρα, βασίλισσα της Αιγύπτου, δεν αρκέστηκε να γοητέψει και να τυλίξει στο ερωτικό πάθος τον Καίσαρα και τον Mάρκο Αντώνιο, αλλά εκτόνωνε συχνά το ερωτικό της πάθος με μεγάλους αριθμούς μελών της στρατιωτικής αποστολής της Ρώμης στην Αίγυπτο. Το ερωτικό πάθος ήταν αντικείμενο προβληματισμού της ομήγυρης του Σωκράτη, του Πλάτωνα και του Αλκιβιάδη, όπως και πολλών αυτοκρατόρων της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης.
Οι μπηχεϋβιοριστές διατείνονται ότι και οι περιπτώσεις ερωτικού πάθους που έγραψαν ιστορία είναι απλά περιπτώσεις... μάθησης... Ο πατέρας της ψυχανάλυσης Φρόυδ δημιούργησε έναν άλλο μύθο επιμένοντας ότι σωστός οργασμός είναι μόνον ο κολπικός και κάθε άλλο είδος μετέβαλε τις γυναίκες σε .. αδικημένα πρόσωπα! Μυριάδες γυναικών υπέστησαν το μαρτύριο της αυτοαμφισβήτησης αναγκάστηκαν να “προσποιηθούν” ότι είναι οργασμικές όταν δεν ήταν και οδήγησαν και τους ερωτικούς τους παρτενέρ (συζύγους ή φίλους) σε ψυχολογικό προβληματισμό με το “πραγματικό ή... φανταστικό” ερωτικό τους πάθος που παρουσιαζόταν... ακόρεστο!
Σχετικές έρευνες αποδεικνύουν ότι σπάνια το ερωτικό πάθος οφείλεται σε ενδοκρινολογική διαταραχή (αν και συχνά κάποιες διακυμάνσεις στα οιστρογόνα, και τα ανδρογόνα έχουν αντίκτυπο στη σεξουαλική μας συμπεριφορά). Στις περισσότερες κλινικές περιπτώσεις έντονου και αχαλίνωτου ερωτικού πάθους σε άνδρες και γυναίκες το αιτιολογικό υπόβαθρο συχνά αποδεικνύεται ότι είναι ψυχολογικό!.. Tromaktiko
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Γαργαλιάνοι: Άμεση παρέμβαση για τον Βρεφονηπιακό Σταθμό!
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
O Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος..."ανοίγει τα χαρτιά του"!
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ